Ja polstar har väldigt höga krav som dom måste uppfylla, hållbarhet, avgasvärden och förbrukning som inte får ändras. Så det är därför dom lämnar lite lägre siffror, sen ska ju bilen ha en bra körbarhet efter optimeringen också.
Ja hårdvaran är ju det samma på många av motorerna, och det är ju en del politik i hur mycket effekten får ökas.
En D4 får ju inte lämna lika mycket som D5 optimerad, för då känner väl kunden sig blåst som har haft ett högre inköps pris på sin bil.
Det exemplet på T3 som du skrev, känns som det minst prisvärda.
Då det endast ökar Max effekten och inte vridet.
Fast teoretiskt sätt så ska ju T3 kunna lämna lika mycket som en T4 med Polstar.
T3 original 150hk 240nm
T3 Polestar180hk 240nm
T4 original 180hk 240nm
T4 Polestar200hk 285nm
Senast redigerat av M__B (21 januari 2016)