Service gjord, 4500:- fattigare. Han sade dock inget om avgassystemet som låg o drällde i skuffen/baksätet.

Bromsvätska bytt, känns plötsligt som om jag har helt nya bromsklossar, vilken skillnad!
Oljeläckaget fick han förmodligen bukt på nu, när han lyfte ventilkåpan så var det ohyggligt mycket olja överallt. Tändspolarna var också i en klass för sig. Nr 1 badade i olja, nr 2 hade lite mindre, nr 3 hade ännu mindre och nr 4 var nästan snustorr. Ett under att den inte gick på 2 cylindrar sa han, det värsta han sett. Så nu är det rent och fint och packning bytt, peppar peppar!
Tänkte även passa på att ta en promenad till Mekonomen i Kista när bilen var på servicen men när jag börjar närma mig ser jag inga skyltar för butiken vilket Mekonomen brukar vara duktiga på att visa. Nähä, då har butiken stängt/flyttat.
Skulle ju köpa autosol och skarvmuff! Får väl bli ett senare projekt då.
På fredag åker jag nog och får ett prisförslag på lack av dörrlister och taklister.
På återseende!
Edit:
Ultseriuz: Jag måttade lite hastigt höjden på r-design baken, 17-18cm hög är den om jag nu måttade rätt.