1463
Sök

Volvo V50 1.8F MY08 - Betty Blue - OEM Plus (Ny bil!)

Det blev ingen R-design från start, så jag har fullt upp med att omvandla henne till en. Lite extra finesser kommer damen få, vissa saker som är lite mer annorlunda, vissa saker som borde funnits från fabrik. Målet är att hålla... Visa mer

Självutnämnd chipskonnässör
1 073 473 Visningar
Projektet avslutat 13 oktober 2018
2 571 Inlägg
10 juni 2014
Trådstartare
Ja precis Antinoxious. Många varianter är ju också ojämna i fördelningen vilket ger det fenomenet du pratar om. Detta ska ju ge ett jämnt flöde från båda pipor vilket jag såklart vill ha.
Så absolut, detta är enbart for the look, precis som resten av bygget av bilen, annars hade jag fått leta mig till en annan motor redan från start. smile

Tada.wav

- Always Faithful
507 Inlägg
10 juni 2014
Helt rätt beslut i vilket fall som helst! Twinpipes är snyggt som fan big_smile

If you wanna be the best, you have to take out the best. And im undefeated homie"

Tokig 08a
1 019 Inlägg
10 juni 2014
nu vill jag se de där hamna på  plats oxå! smile

2 571 Inlägg
10 juni 2014
Trådstartare
Blir nog inte förrän i helgen i bästa fall. För mycket plugg att ta igen efter Barcelona... sad men ska passa på att titta lite extra under kärran när den är på service imorgon.

Tada.wav

BMW 335D E91
1 399 Inlägg
10 juni 2014
Roligt att paketet höll hela vägen ^^ Hoppas det där blir bra nu då wink

723 Inlägg
10 juni 2014
Hyrbil du har ju bytt till r design på bilen bak.  Är r design lika tjock som orginal fast med mer detaljer eller är den tjockare så bilen ser lägre ut bak ifrån ? :-)

Klicka gärna in och kolla projektet för min S40N 2010
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=289970

2 571 Inlägg
10 juni 2014
Trådstartare
nyller: Exemplarisk inslagning av paketet! wink big_smile

Ultseriuz: Du menar höjdmässigt? Jag är bannemej osäker, spontant vill jag säga att den är en bit större än originalet men det tar jag inte gift på. Kan förstås kolla om du vill?

Tada.wav

723 Inlägg
10 juni 2014
Okej. Jag har kollat på bilder men tycker det ser ut som dom är lika. Så det hade varit schysst om du hade lust att kolla upp det :-)

2 571 Inlägg
10 juni 2014
Trådstartare
Absolut, ska ändå ner o kolla färgkoden på kärran sen och lyfta ur avgaset o slänga in i förrådet inför morgondagen så jag återkommer!

Tada.wav

2 571 Inlägg
11 juni 2014
Trådstartare
Service gjord, 4500:- fattigare. Han sade dock inget om avgassystemet som låg o drällde i skuffen/baksätet. lol
Bromsvätska bytt, känns plötsligt som om jag har helt nya bromsklossar, vilken skillnad!
Oljeläckaget fick han förmodligen bukt på nu, när han lyfte ventilkåpan så var det ohyggligt mycket olja överallt. Tändspolarna var också i en klass för sig. Nr 1 badade i olja, nr 2 hade lite mindre, nr 3 hade ännu mindre och nr 4 var nästan snustorr. Ett under att den inte gick på 2 cylindrar sa han, det värsta han sett. Så nu är det rent och fint och packning bytt, peppar peppar!

Tänkte även passa på att ta en promenad till Mekonomen i Kista när bilen var på servicen men när jag börjar närma mig ser jag inga skyltar för butiken vilket Mekonomen brukar vara duktiga på att visa. Nähä, då har butiken stängt/flyttat.
Skulle ju köpa autosol och skarvmuff! Får väl bli ett senare projekt då.

På fredag åker jag nog och får ett prisförslag på lack av dörrlister och taklister.
På återseende!

Edit:
Ultseriuz: Jag måttade lite hastigt höjden på r-design baken, 17-18cm hög är den om jag nu måttade rätt. wink
Senast redigerat av hyrbil (11 juni 2014)

Tada.wav

1 090 Inlägg
11 juni 2014
hur kan motorn bli så dålig?? big_smile "hur kör du igentligen?" a la Dynamit Harry!

2 571 Inlägg
11 juni 2014
Trådstartare
Jag undrar det med, skulle frågat hur det kom sig, om det kan ha något med körningen att göra. Men det är klart, packningar är väl generellt förbrukningsvaror... wink wink

Tada.wav

1 090 Inlägg
11 juni 2014
Intressant med att den läckte så mycket olja..

väntar med spänning på min 10k-mila-service som ska bokas snart wink

2 571 Inlägg
11 juni 2014
Trådstartare
Absolut. Hoppas att det är cool fiol nu bara. Förklarade ju också varför jag fått fylla på med olja mellan servicarna. big_smile

Tada.wav

723 Inlägg
11 juni 2014
Okey tack för måttet :-)

skönt att det löste sig med motorn och service!  Känns som du kom hyfsat billigt undan.

2 571 Inlägg
11 juni 2014
Trådstartare
Jag tror det. Sura pengar oavsett när servicen i sig bara skulle landat på 1500:- men kändes som att det var dags att åtgärda skiten innan det går helt åt fanders. Och Skatteverket tyckte att jag varit extra snäll i år så.. big_smile

Fick även en ny AUX-kontakt med mig hem. Tro fan att nuvarande har fått för sig att fungera helt plötsligt. Ska testa den gamla ett tag till, är väl bara en tidsfråga innan den ger upp om den väl har bråkat en gång så att säga.

Tada.wav

723 Inlägg
12 juni 2014
Dum fråga kamske. Men har du tryckt i kontakten riktigt. Ibland så åker min ut fast det ser ut som den är i :p

2 571 Inlägg
12 juni 2014
Trådstartare
Jarå. När den bråkade som mest prövade jag att vicka på kontakten, byta sladd etc. Ibland blev det lite bättre men oftast blev det bara sämre.

Tada.wav

2 571 Inlägg
12 juni 2014
Trådstartare
Nu får det ta o bli fredag känner jag. Förbi lackerare för prisförslag, hem och ta loss lite delar från bilen och gå loss med plastidip. Mhmhm!

Tada.wav

2 571 Inlägg
13 juni 2014
Trådstartare
Då var taklister + dörrlister på lack! Stort tack till Fearsy för tipset, bör kunna hämta prylarna i nästa vecka. smile

Tada.wav

Sök