2136
Sök

Volvo V50 1.8F MY08 - Betty Blue - OEM Plus (Ny bil!)

Det blev ingen R-design från start, så jag har fullt upp med att omvandla henne till en. Lite extra finesser kommer damen få, vissa saker som är lite mer annorlunda, vissa saker som borde funnits från fabrik. Målet är att hålla... Visa mer

Självutnämnd chipskonnässör
1 073 507 Visningar
Projektet avslutat 13 oktober 2018
640 Inlägg
18 juni 2014
hyrbil skrev:
nyller: Haha såklart! wink

Sådär, allt packat, bara invänta att frugan ska komma hem och ta över föräldrarollen så kan jag få smutsa ner mig lite. Peppen!

Någon ska mecka sent hör jag smile Ska bli intressant att se.

1 090 Inlägg
18 juni 2014
du missar ju Spanien - Chile i VM big_smile ... galning!

2 571 Inlägg
18 juni 2014
Trådstartare
Så.. Ja. Det hade ju kunnat gå bättre, T5 ser visst annorlunda ut under. Alla upphängningar passar men anslutningen är för kort och räcker bara till baksätet ungefär. Min anslutning sitter vid framsätet vilket innebär att det fattas ca 1m rör sad

Så det blev en trösttvätt istället med Fokuserad!
Hur jag ska göra för att få ihop skiten återstår att se men det dröjer tills efter midsommar. sad

Tada.wav

2 571 Inlägg
18 juni 2014
Trådstartare
(MVH inte sett en enda match detta VM wink)

Tada.wav

2 571 Inlägg
19 juni 2014
Trådstartare
Dissar ni mig nu i dessa svåra tider? big_smile mottager gärna bild på underredet på en t5!

Tada.wav

640 Inlägg
19 juni 2014
Dissar och dissar smile Är det inte bara att köpa 1m rör med rätt diameter?

2 571 Inlägg
19 juni 2014
Trådstartare
Jag vill undvika att svetsa då jag inte kan göra det själv. smile

Tada.wav

640 Inlägg
20 juni 2014
hyrbil skrev:
Jag vill undvika att svetsa då jag inte kan göra det själv. smile

Avgasklämmor är najs har jag hört wink

1 090 Inlägg
22 juni 2014
kan du inte lämna till någon som svetsar? smile

2 571 Inlägg
22 juni 2014
Trådstartare
Känner inte någon som svetsar och egentligen vill jag hålla det så original det bara går, utan klämmor osv. Men det verkar inte finnas så mycket att välja på dessvärre, så jag behöver egentligen mest en ordentlig bild på hur underredet ser ut på en T5 så jag vet vad jag behöver skaffa alternativt vad jag inte behöver. smile

Tada.wav

1 090 Inlägg
22 juni 2014
finns det inga sprängskisser på T5an? big_smile

BMW 335D E91
1 399 Inlägg
22 juni 2014
hyrbil skrev:
Känner inte någon som svetsar och egentligen vill jag hålla det så original det bara går, utan klämmor osv. Men det verkar inte finnas så mycket att välja på dessvärre, så jag behöver egentligen mest en ordentlig bild på hur underredet ser ut på en T5 så jag vet vad jag behöver skaffa alternativt vad jag inte behöver. smile

Ja om jag hade haft v50in kvar så hade du fått det tongue Hoppas det löser sig hmm
Senast redigerat av nyller (22 juni 2014)

1 090 Inlägg
23 juni 2014
vad går en 10tusen-mila-service på?? min jäkla lampa började lysa igår big_smile .. va trött jag blir!  som planerat och köpa något kul för semester-ersättningen.

2 571 Inlägg
23 juni 2014
Trådstartare
Oj det vet jag faktiskt inte. Har kvittot nånstans men vet inte var. Tror inte det var sååå dyrt iallafall, 3-4000?
Du har ingen OBDII-sticka som du kan se ifall man kan läsa av koden med?

Fick ett samtal idag från lackeraren, dörrlister och taklister klara! smile
Undra när man ska montera tro! wink

Och för er som inte vågade dyka upp på biltvätten senast, här är jag och Fokuserad!
http://www.ladda-upp.se/files/2014/b106945.jpg
(Tack för bilden Fokuserad! smile )
Senast redigerat av hyrbil (23 juni 2014)

Tada.wav

1 090 Inlägg
23 juni 2014
du får ju PS´a bort det där obehagliga Toyota-märket wink

4k är ganska lagom, dock måste jag byta bromsar mm, ställa in framvagnen!

2 571 Inlägg
23 juni 2014
Trådstartare
Haha ja placeringen av bilarna var kanske inte helt optimal vilket vi insåg när fotona togs av Fokuserad. Nästa gång får ni andra häckar haka på också! wink

Ajsing, bromsarna lär ju gå på en slant till ja, bara klossarna kostar väl 900kr/axel hos Volvo?

Tada.wav

1 804 Inlägg
23 juni 2014
hyrbil skrev:
Oj det vet jag faktiskt inte. Har kvittot nånstans men vet inte var. Tror inte det var sååå dyrt iallafall, 3-4000?
Du har ingen OBDII-sticka som du kan se ifall man kan läsa av koden med?

Fick ett samtal idag från lackeraren, dörrlister och taklister klara! smile
Undra när man ska montera tro! wink

Och för er som inte vågade dyka upp på biltvätten senast, här är jag och Fokuserad!
http://www.ladda-upp.se/files/2014/b106945.jpg
(Tack för bilden Fokuserad! smile )

Snyggt, vi får som sagt dra ihop något snarast! big_smile

Vad har du för lampor i dimljusen, dom lyser ju svinstarkt big_smile Jag ska byta till LED när jag tröttnar på mina gultonade! smile

Meguiars_sverige

2 571 Inlägg
23 juni 2014
Trådstartare
I mina dimljus sitter det original DRL-lyktor från en nyare modell. Kom över ett par för kaffepengar så jag tvekade inte en sekund. big_smile
Men Fokuserad hade tokstarka LED i sina så kolla med honom, jag tror att jag hade 7W CREE-lampor i mina innan jag bytte till DRL.

Tada.wav

2 571 Inlägg
23 juni 2014
Trådstartare
Någon som har koll på vad det är för diameter på avgassystemet till 1.8F?
Bör väl nästan vara samma på de flesta små motorerna till bilen medan de turbomatade har större.

Har iallafall fått klart för mig hur jag ska göra för att få ihop systemet, det blir lite klippa&klistra men det ska gå! smile

Tada.wav

Tokig 08a
1 019 Inlägg
23 juni 2014
hyrbil skrev:
Någon som har koll på vad det är för diameter på avgassystemet till 1.8F?
Bör väl nästan vara samma på de flesta små motorerna till bilen medan de turbomatade har större.

Har iallafall fått klart för mig hur jag ska göra för att få ihop systemet, det blir lite klippa&klistra men det ska gå! smile

du får la åka över på onsdag eller något så får du kika under min.. d5/t5 ska ha samma avgas!

Sök