Volvo V50 1.8F MY08 - Betty Blue - OEM Plus (Ny bil!)
Det blev ingen R-design från start, så jag har fullt upp med att omvandla henne till en. Lite extra finesser kommer damen få, vissa saker som är lite mer annorlunda, vissa saker som borde funnits från fabrik. Målet är att hålla... Visa mer
Jo det var tur att man inte hade kommit ut på motorvägen, efter som det är mammas bil så har hon original fälgarna på sommaren och plåt på vintern med fula navkapslar
jag kommer ner till typ 0.81 när jag åker mellan sthlm-kalmar då kör jag runt i 120-130, fast man har ju noll omkörningsprestanda då det inte finns något bottendrag på 1.8f-motorn ... snark
Ja tona nu för tusan! Grupptrycket kan ingen motstå.
Nej men förstår helt tanken med att skippa toningen. Höger bak ser riktigt taskig ut när FM-antennen skriker med sin orange-bruna färg dessutom. Min åkte in på toning av ren reflex, men funkar nog kanske bättre på ljus bil.
Fast på JimBos bild ser det faktiskt riktigt bra ut.
Möjligt att det skulle funka med en läääätt toning 35-50% men frugan har sagt blankt nej till toning och... ja. Jag kan leva med det.
Hade jag haft en vit eller svart kärra däremot!
Edit: Jag snittar enligt färddatorn 1.0-1.3 i 120-130km/h, plan mark, möjligt att det är lite medvind, med 225/35/19. På etanol förstås. Inte en deciliter bensin har varit i tanken under de 2 år jag haft bilen. Innerstad vågar jag inte ens tänka på, kökörning här i Stockholm så rusar siffrorna upp och man kan nästan se soppanålen sjunka.
Kör du bensin eller etanol? Större fälgar gör ju också mer än vad man tror.
bensin för pallar inte etanol längre slipper tanka lika ofta med bensin och i slut ändan inte många kronor som skiljer i och med att den dricker mer och man får tanka oftare
iof kör original fälgar och kommer verkligen inte byta
Tycker det är spännande diskussion om etanolens vara eller icke själv kan jag väl anse att det finns väldigt få varför inte. Billigt trotts den högre förbrukningen. Märkte på semestern när vi körde bensin i Danmark (efrersom e85 inte finns) att den gick ca 70 mil på småvägi 80 (eftersom ingen kör snabbt på landet . Etanolen kommer jag ca 60 mil med vid långkörning o runt 120-130. Annars runt 45 mil per tank hemmavid. Däremot är det ju helt felfritt första 12500 milen. Bara en bränslepump som krånglat vad gäller detta. Annat är ju inte bränslerelaterat. Sen kanske man inte skall välja etanol eller bensin om det är snålt man skall köra o har "äldre" bilar. De senaste motorerna är ju helt klart snålare o smidigare byggda, men då får man räkna in ett inköpspris på 100'-150' mer... hur långt kommer man på det i rent bränsle?!
Speed is everything, never hesitate! Det gör livet så mycket mer spännande!!