Volvo V50 1.8F MY08 - Betty Blue - OEM Plus (Ny bil!)

Det blev ingen R-design från start, så jag har fullt upp med att omvandla henne till en. Lite extra finesser kommer damen få, vissa saker som är lite mer annorlunda, vissa saker som borde funnits från fabrik. Målet är att hålla bilen så OEM som möjligt, med plusmeny.
  • 145 Följare
  • 1 032 887 Visningar
  • Projektet avslutat 13 oktober 2018
eL0F
27 augusti 2014 · 1 090 Inlägg

jag förstår hur hon tänker smile .. rasar den av och hela bilen pajar är det bra att ha kvitto!

jag tror inte jag sett en sån guld-bajs-broms-spårs-färg någon gång big_smile finns säkert bara 1 hahha
dock var den ganska cool när solen låg på! den lös upp!

Volkswagen Lupo "avställd" (2000)
Robb192 Tokig 08a
27 augusti 2014 · 1 019 Inlägg

Ähh! Slitage grejer får gärna bytas svart, bara man har kvittot på delen...
Kan ju påpeka att jag bytt det själv i dom fallen smile

Suzuki Swace "Suyota Sworolla" (2023)
eL0F
27 augusti 2014 · 1 090 Inlägg

robb192 skrev:
Ähh! Slitage grejer får gärna bytas svart, bara man har kvittot på delen...
Kan ju påpeka att jag bytt det själv i dom fallen smile

det är sant, jag bytte ju bromsarna hos en "volvo-gubbe" för 600kr big_smile

Volkswagen Lupo "avställd" (2000)
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
27 augusti 2014 · 2 571 Inlägg

Helvete vilka usla bilder jag hade på moodlighten. Nåväl, dessa får duga sålänge så ni iallafall får se att det ÄR gjort! big_smile

Här började det. En 2x12V beställd på eBay. Tanken var att den skulle sitta fast under luckan som är bakom vattenfallet i bilen så att jag kunde dra kablarna från moodlighten genom tunneln och bara pluggas in, dashcam-kabeln kunde gå under golvmattan på passagerarsidan och vidare in i mittkonsolen och därmed också pluggas in i dubbeluttaget.
http://i58.tinypic.com/scuhqe.jpg

Lite såhär blev det efter fix och trix. El wire fastlimmad i botten på mugghållaren och sitter som berget.
http://i59.tinypic.com/34rt9gm.jpg

Och såhär såg det ut under plattan, så det gick ju definitivt inte. Jag hade inbillat mig att det var helt öppet ner där men tji fick jag. Dags för plan B.
http://i62.tinypic.com/2sab4at.jpg

Plan B var då att sätta den bakom denna panel som är ovanför den tidigare nämna luckan. Men NÄHÄ! Ingen jävla plats där heller!
http://i61.tinypic.com/5luwl3.jpg

Plan C var att sätta den vid vänstersidan av golvbrunnen på passagerarsidan men innan montering så förstod jag att säkringslådan skulle slå i om jag nu skulle kunna sätta den så långt in och långt upp som möjligt.

Så plan D innebar att jag helt enkelt fick sätta fast den på utsidan av panelen bakom vattenfallet, den som tidigare var plan B. Det blev definitivt inte så dolt som jag hoppats men nu blev det istället mer diskret samt att jag slipper ha en kontakt i uttaget vid växelspaken då det bara är i vägen där.

Hur blev resultatet?
Jo jag har ju fortfarande inte lärt mig det nya objektivet till kameran så dessa får duga tills vidare.
De lyser lite starkare än vad denna bild visar man det är verkligen inget som stör utan är alldeles lagom!
http://i62.tinypic.com/28k6o2x.jpg

http://i60.tinypic.com/2n1x5l5.jpg


Enda nackdelen är att motståndet tjuter lite vilket kan höras om man har AC och stereo avstängd, men hur ofta har man det? wink

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
Digital_Kicker
27 augusti 2014 · 3 721 Inlägg

Blev riktigt bra! Snyggt!

eL0F
27 augusti 2014 · 1 090 Inlägg

satan vilket jobb! big_smile

Volkswagen Lupo "avställd" (2000)
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
27 augusti 2014 · 2 571 Inlägg

Haha ja det var fan 10 gånger mer meck än vad jag tänkt mig. Men jag är nöjd, dashcam-kabeln är dragen diskret också. Kameran sitter vid backspegeln, kabeln är inpetad i taket vidare mot A-stolpen på höger sida, följer stolpen på fönstersidan ner mot instrumentbrädan där den följer linjerna i brädan mot dörren där den är inpetad i sidan på instrumentbrädan hela vägen ner mot golvbrunnen. Där ligger den precis innanför golvmattan hela vägen runt till mittkonsolen där den går in i just mittkonsolen, upp bakom vattenfallet och in i 12V-uttaget.

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
JimBo__
27 augusti 2014 · 1 804 Inlägg

Ett jäkla pillergöra men med ett bra slutresultat! smile

Meguiars_sverige
Volvo V60 Polestar "Nr 708" (2018)
Digital_Kicker
27 augusti 2014 · 3 721 Inlägg

hyrbil skrev:
Haha ja det var fan 10 gånger mer meck än vad jag tänkt mig. Men jag är nöjd, dashcam-kabeln är dragen diskret också. Kameran sitter vid backspegeln, kabeln är inpetad i taket vidare mot A-stolpen på höger sida, följer stolpen på fönstersidan ner mot instrumentbrädan där den följer linjerna i brädan mot dörren där den är inpetad i sidan på instrumentbrädan hela vägen ner mot golvbrunnen. Där ligger den precis innanför golvmattan hela vägen runt till mittkonsolen där den går in i just mittkonsolen, upp bakom vattenfallet och in i 12V-uttaget.

Ja kabeln va ju inte kort direkt smile kör med samma kamera som du. Blev förvånad när man fick med en 5 meter kabel haha. Men åter, bra jobb med ljuset!

eL0F
29 augusti 2014 · 1 090 Inlägg

Hur många ska till skokloster imorgon?
Kanske nördigt om jag åker med när min bil
E orginal typ? sad

Volkswagen Lupo "avställd" (2000)
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
29 augusti 2014 · 2 571 Inlägg

Jag åker, tänkte försöka hinna till mötet vid Haga och åka karavan ut. Just for funsies.
Men min kommer nog vara skapligt otvättad och definitivt opolerad så här skäms vi inte alls! wink

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
eL0F
29 augusti 2014 · 1 090 Inlägg

När är karavanen?
Hinner du inte tvätta idag? Finns ju tvättgrej bakom Solvalla smile

Volkswagen Lupo "avställd" (2000)
Digital_Kicker
29 augusti 2014 · 3 721 Inlägg

orkavaradu skrev:
Hur många ska till skokloster imorgon?
Kanske nördigt om jag åker med när min bil
E orginal typ? sad

Aldrig nördigt att komma i en Original Volvo smile

eL0F
29 augusti 2014 · 1 090 Inlägg

får se smile vädret är ju inte helt 100!

Volkswagen Lupo "avställd" (2000)
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
29 augusti 2014 · 2 571 Inlägg

Sent svar, men karavanen går 09.10 från Bilia vid Haga. Tänkte försöka ge mig iväg vid 08.30 så jag hinner tvätta lite mer grundligt och torka av henne.

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
eL0F
29 augusti 2014 · 1 090 Inlägg

jag avstår smile  litar inte riktigt på vädret! .. vart ju amazonregn vid kl 16:00 idag!

får ta fixa till bilen lite innan jag åker på träff!

Volkswagen Lupo "avställd" (2000)
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
29 augusti 2014 · 2 571 Inlägg

Ja fyfan, satt och "pluggade" på en uteservering vid 15.30 när himlen öppnade sig. Hoppas vi får lite uppehåll imorgon iallafall.

Bilen ser förjävlig ut invändigt just nu med alltför mycket semesterskräp här och var, avgaset är inte på (förbannade firmajävel) osv, men kan va kul att åka o titta på lite kärror känner jag. smile
(Men visst, spöregnar det när jag vaknar imorgon så är risken stor att bettan står kvar i garaget)

Senast redigerat av hyrbil (29 augusti 2014)

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
Robb192 Tokig 08a
29 augusti 2014 · 1 019 Inlägg

hyrbil skrev:
Ja fyfan, satt och "pluggade" på en uteservering vid 15.30 när himlen öppnade sig. Hoppas vi får lite uppehåll imorgon iallafall.

Bilen ser förjävlig ut invändigt just nu med alltför mycket semesterskräp här och var, avgaset är inte på (förbannade firmajävel) osv, men kan va kul att åka o titta på lite kärror känner jag. smile
(Men visst, spöregnar det när jag vaknar imorgon så är risken stor att bettan står kvar i garaget)

Hade jag vart hemma oxh inte i 30 gradig värme hade jag åkt oavsett väder !

Åk dit o lägg upp lite bilder så en Annan tok får se lite fina saker !

Suzuki Swace "Suyota Sworolla" (2023)
pulchi
29 augusti 2014 · 640 Inlägg

hyrbil skrev:
Men visst, spöregnar det när jag vaknar imorgon så är risken stor att bettan står kvar i garaget

Klart man lär åka oavsett väder smile

eL0F
30 augusti 2014 · 1 090 Inlägg

Vaknade tidigt så funderar på att åka ändå smile

Volkswagen Lupo "avställd" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang