Angående VIANOR I NYNÄSHAMN!

tooffen STHLM(S)LOW
5 november 2012 · 420 Inlägg

Hej!
Jag vill berätta om Vianor i Nynäshamn,då dom är riktiga idioter.

Jag lämnade in min bil där och bad dom göra en hjulinställning för att den sliter snett, dom sa att det var okej och gjorde inställningen.
Sen köpte jag mina 19" fälgar och gick tillbaka till dom och bad om däck till dessa, 10.000 kr monterat och klar svarade han.
Fan så dyrt tänkte jag,men bad dom endå att boka tid.
När jag kom dit och hämtade fälgarna så sa han 8.000kr, Jaha vad bra svarade jag!

Allt var frid och fröjd, men sen sänkte jag bilen och åkte tillbaka till dom och bad om en hjulinställning eftersom det blir mer camber när bilen kommer ner på backen.
"Ojoj,den var låg" sa dom, och de fick använda plankor för att ens få upp bilen på lyften.

Efter ett tag så märkte jag att det lät om bilen i olika hastigheteroch då kollade jag framdäcken och upptäckte till min fasa att däcken var blankslitna, bara att kasta dom.

Jag åkte tillbaka till Vianor och förklarade hur det låg till, och dom påstod att jag kört på något - Så jag idiotförklarade honom och förklarade att jag är väldigt försiktig med mina 20.000kr fälgar.
Men han påstod fortfarande att hjulinställningen var bra gjord så jag köpte två stycken nya däck från nätet då dessa är billigare och bad dom sätta dessa på bakfälgarna och flytta dom som sitter bak till framfälgarna,och en ny hjulinställning.
Inga problem svarade han och fick mitt telefonnummer ifall det skulle bli några problem.

Morgonen efter lämnade jag bilen kl 8 på morgonen, och klockan hann  bli både 13,15 och 16 och de stänger 17.
Hur lång tid kan det ta och göra en hjulinställning tänkte jag och ringde en kompis som var i Nynäshamn eftersom det var fredag och jag behövde bilen under helgen.
Hon åkte dit och kollade vad problemet var, och då sa dem att bilen var för låg och dom inte kunde få upp den på lyften för att utföra arbetet.
Så jag fick skjuts dit, helt rasande och stormade in genom dörren och frågade Chefen vad fan han höll på med och att han skulle ringa ifall de kom upp några problem,och han berättade att bilen inte gick upp på lyften eftersom den var för låg.

Så då hade dom gjort det lätt för sig och krängt på de nya däcken och skiftat fram och bakfälgar på bilen,och inte ens ringt,jävla idioter.

Åkte istället till Däckia och berättade vad som hänt och dom bara skrattade o berättade att dom får in många missnöjda kunder efter Vianor.
Dom berättade även att man först ställer in bakhjulen sedan framhjulen, och att dom inte kunde se att någon ens rört bakhjulen samt att dom struntat i att balansera bakdäcken som de sedan satte fram.

Alltså lurade Vianor mig på 15.000kr!

mobeerg skrev för jag kan uppenbarligen inte:D

Senast redigerat av tooffen (7 november 2012)

Volkswagen Golf MKVI GTI "STERTMAN MOTORSPORT" (2010)
wama
5 november 2012 · 991 Inlägg

Vianor överhuvudtaget verkar vara inkompetenta.
Jag lämnade in min i Haninge och upptäckte samma sak efter några veckor, att däcken var nedslitna ända ner till "stålet" längst in. Jag åker tillbaka och får en massa dumma förklaringar där jag skulle ha orsakat problemet. Dom får ta in bilen och göra om inställningen och det visar sig att det var fel på deras första inställning!!
Jag bytte däck nere i Nynäshamn på min båge och det tog 2 dagar att byta 1 framdäck och priserna jag fick var ett när jag lämnade in och ett dyrare när jag skulle hämta. Efter en ordentlig utskällning så betalade jag det pris jag fick först och har aldrig satt min fot på Vianor efter dessa 2 incidenter.

Seat Cupra R550 "Wama Edition" (2011)
tooffen STHLM(S)LOW
5 november 2012 · 420 Inlägg

wama skrev:
Vianor överhuvudtaget verkar vara inkompetenta.
Jag lämnade in min i Haninge och upptäckte samma sak efter några veckor, att däcken var nedslitna ända ner till "stålet" längst in. Jag åker tillbaka och får en massa dumma förklaringar där jag skulle ha orsakat problemet. Dom får ta in bilen och göra om inställningen och det visar sig att det var fel på deras första inställning!!
Jag bytte däck nere i Nynäshamn på min båge och det tog 2 dagar att byta 1 framdäck och priserna jag fick var ett när jag lämnade in och ett dyrare när jag skulle hämta. Efter en ordentlig utskällning så betalade jag det pris jag fick först och har aldrig satt min fot på Vianor efter dessa 2 incidenter.

samma här asså wasim dom är helt knullade har rekomenderat alla jag känner att itne åka dit utan ta däckia ist

Volkswagen Golf MKVI GTI "STERTMAN MOTORSPORT" (2010)
rickylicious Webbutvecklare
5 november 2012 · 2 369 Inlägg

Jag åkte runt till flera olika däckfirmor innan jag hittade någon som ens ville titta på min bottsänkta VW Lupo. När jag kom till Vianor så sa dom att det inte var några problem att den var låg, det var bara lite mer utmaning. Jag var med när dom gjorde hjulinställningen och det var lite bök med plankor för att få upp bilen på lyften haha. Men inställningen blev kanon och det blev ingen snedslitning av hjulen (det var min pendlarbil så den rullade mycket). Så att kalla alla Vianor för inkompetenta är ju lite dumt när ni troligtvis inte har varit på alla deras anläggningar. smile

Det jag tror man kan göra när man bokar en tid är att säga att bilen är idiotlåg. Många erkänner då direkt att dom kanske inte klarar av jobbet och då sparar man sig den tiden och slipper problem. För även om vi gillar stance och låga bilar så är det inte "normalt" att köra så lågt, så däckverkstäderna är inte vana vid det. smile

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087
tooffen STHLM(S)LOW
5 november 2012 · 420 Inlägg

rickylicious skrev:
Jag åkte runt till flera olika däckfirmor innan jag hittade någon som ens ville titta på min bottsänkta VW Lupo. När jag kom till Vianor så sa dom att det inte var några problem att den var låg, det var bara lite mer utmaning. Jag var med när dom gjorde hjulinställningen och det var lite bök med plankor för att få upp bilen på lyften haha. Men inställningen blev kanon och det blev ingen snedslitning av hjulen (det var min pendlarbil så den rullade mycket). Så att kalla alla Vianor för inkompetenta är ju lite dumt när ni troligtvis inte har varit på alla deras anläggningar. smile

Det jag tror man kan göra när man bokar en tid är att säga att bilen är idiotlåg. Många erkänner då direkt att dom kanske inte klarar av jobbet och då sparar man sig den tiden och slipper problem. För även om vi gillar stance och låga bilar så är det inte "normalt" att köra så lågt, så däckverkstäderna är inte vana vid det. smile

sant men dom 2 jag och wasim räknade upp är helt inkompetenta. men över till min grej dom hade gjort hjulinställningen innan med exakt samma dämpare jag har itne rört bilen en milimeter sen helt plötsligt säger dom att dom itne får upp den på deras mount everest lift. hur kom den upp innan då flög den eller ljög han mig rätt upp i annsiktet? de är frågan? ps mina polare kallar desutom min bil för höghuset för den inte är så låg ens:S

Volkswagen Golf MKVI GTI "STERTMAN MOTORSPORT" (2010)
Mobeerg carzy
5 november 2012 · 461 Inlägg

Fruktansvärt jätte jobbigt att läsa texten när det inte finns styckesindelning och punkter, men det låter ju som att det inte är några jag skulle lämna in bilen till.

Men jag har ingen somhelst erfarenhet av Vianor här i trakterna så kanske bara är lokalt.

Team BSG
Audi_powah
5 november 2012 · 1 515 Inlägg

Mobeerg skrev:
Fruktansvärt jätte jobbigt att läsa texten när det inte finns styckesindelning och punkter, men det låter ju som att det inte är några jag skulle lämna in bilen till.

Men jag har ingen somhelst erfarenhet av Vianor här i trakterna så kanske bara är lokalt.

+1

Slutade läsa efter fem rader då jag till slut inte fattade vad det stod överhuvudtaget.

Gör om, gör rätt.


För övrigt så har vianor alltid funkat bra för mig, vart där med Evon dessutom och det gick hur bra som helst.
Han monterade även om ratten gratis för att den satt lite snett, han var nog bara glad då han fick testköra för att kolla att allting blev rätt, och det blev det.

So far, so good iaf! :)

Fick även lämna min bil i deras larmade garage dagen innan vid stängning för att slippa lämna den tidigt nästa morgon. Enkelt och praktiskt för mig som kund, riktigt bra! :)

Senast redigerat av Audi_powah (5 november 2012)

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"
Mitsubishi Evolution V "DEAMON" (1998)
BMW M3 E46 "Raeder Motorsport" (2001)
tooffen STHLM(S)LOW
5 november 2012 · 420 Inlägg

Audi_powah skrev:

Mobeerg skrev:
Fruktansvärt jätte jobbigt att läsa texten när det inte finns styckesindelning och punkter, men det låter ju som att det inte är några jag skulle lämna in bilen till.

Men jag har ingen somhelst erfarenhet av Vianor här i trakterna så kanske bara är lokalt.

+1

Slutade läsa efter fem rader då jag till slut inte fattade vad det stod överhuvudtaget.

Gör om, gör rätt.


För övrigt så har vianor alltid funkat bra för mig, vart där med Evon dessutom och det gick hur bra som helst.
Han monterade även om ratten gratis för att den satt lite snett, han var nog bara glad då han fick testköra för att kolla att allting blev rätt, och det blev det.

So far, so good iaf! smile

Fick även lämna min bil i deras larmade garage dagen innan vid stängning för att slippa lämna den tidigt nästa morgon. Enkelt och praktiskt för mig som kund, riktigt bra! smile

hej vill prata om vianor i nynäshamn då dom är riktiga idioter. jag lämnade inte min bil där och sa gör en hjulinställning för den sliter snätt.
Okej sa dom gjorde de. sen köpte jag mina 19" och sen gick jag till dom och sa jag vill ha däck på dom också kan du fixa de? ja 10.000 sa han moterat och klart,
fan vad dyrt jaja ta de boka tid sa jag.
sen så när jag kom dit igen sa han 8000, jag sa jaha okej vad bra dåbig_smile inte nog med de dom böt och allt va frid och fröjd, sen sänkte jag bilen och jag gick till dom igen och sa kan ni göra en hjulinställning igen för de blir ju mera camber om bilen kommer ner på backen.
Dom sa att ojoj den va låg de va precis så den gick upp på liften vi fick ta plank och skit. jaja vad bra sa jag. jag märkte efter ett tag att fan de låter konstigt om bilen när man kör i olika hastigheter och jag sneställde däcken och till min fasa ser jag att mina framdäck är helt jälva sneslitna, man kan kasta dom direkt.
Jag dog dit och berätta vad som hän,t dom ba du måste kört på något jag! ba neee äru dum i huvudet eller! jag har fälgar för 20.000 nej jag är rädd om dom kör asförsiktigt över gupp och vejjer t o.m för brunnar som kan tänkas stå upp lite.
Men han hävdade iaf att de va mitt fel då, de va en bra hjulinställning som dom gjort sa han.
Jaja sa jag köpte 2 nya däck igen från nätet ist då de är billigare och sa sätt på dom på mina bakfälgar och sätt däcken som satt på bakfälgarna fram.
Och sen gör du en hjulinställning igen då då. okej sa han får jag ditt nr så om de blir problem ringer jag dig isånna fall.
Okej sa jag, då lämnade jag bilen klockan 8 på morgonen klockan blev 1 , sen 3,sen 4 och dom stänger fem.
Jag tänkte hur fan lång tid kan de ta att byta 4 däck och göra en hjulinställning? jaja då ringde jag en kompis som va i nynäshamn kan du dra ner och kolla vad problemet är.
För de är fredag jag behöver bilen.
Hon drog ner och så ringde hon inte dom.
Och så sa hon ne dom säger att dom får inte upp bilen på liften för hjulinställning.
Så jag rasande fick skjuts ner och klev innanför dörren och sa vafan hålleru på med till chefen som tog in bilen. vafan ringeru inte för om den inte gick upp på liften han ba e ja e jag vet inte riktigt, jag ba är du dum i huvudet eller.
Då gjorde dom de lätt för sig och tog bakdäcken med fälg och allt flyttade de fram, och krängde på nya däck bak och sen kom dom på att dom inte kunde göra en hjulinställning.
så ringer man inte ens! jävla idioter.
Sen tog de inte ens en månad då va mina framdäck slut igen dom som hade suttigt bak.
Så jag fick köpa 2 nya däck igen.
Och då drog jag till däckia där jag förövrigt känner en som jobbar och berättade allt de här som hänt.
Dom bara skrattar och sa jag vi får många missnöjda kunder efter dom.
När sen däckia la om mina framdäck och ska göra hjulinställnig så enligt dom början man bakifrån och ställer bakhjulen först och sen framhjulen ställer man efter bakhjulen.
Men enligt va däckia kunde se hade inte någon rört bakhjulen då lurade asså vianor mig på 2 hjulinställningar och jag fick köpa 4 nya däck.
Och desutom så mina bakdäck som redan vianor hade krängt om en gång igen med mina nya gummin hade dom skitigt att göra ballansering, för de vibrerade så innihellvette när jag fick dom fram och då frågade jag däckia och dom sa att ja vikter på maskinen ska stå på ca 15  men jag hade 80. vianor lurade mig på ungeför 15.000kr sammanlaggt, förlåt om ni hittar felstanving;P ibland slinter man på tangenterna men har försökt rätta allt:D mvh johan här haru texten igen

Volkswagen Golf MKVI GTI "STERTMAN MOTORSPORT" (2010)
tooffen STHLM(S)LOW
5 november 2012 · 420 Inlägg

Audi_powah skrev:

Mobeerg skrev:
Fruktansvärt jätte jobbigt att läsa texten när det inte finns styckesindelning och punkter, men det låter ju som att det inte är några jag skulle lämna in bilen till.

Men jag har ingen somhelst erfarenhet av Vianor här i trakterna så kanske bara är lokalt.

+1

Slutade läsa efter fem rader då jag till slut inte fattade vad det stod överhuvudtaget.

Gör om, gör rätt.


För övrigt så har vianor alltid funkat bra för mig, vart där med Evon dessutom och det gick hur bra som helst.
Han monterade även om ratten gratis för att den satt lite snett, han var nog bara glad då han fick testköra för att kolla att allting blev rätt, och det blev det.

So far, so good iaf! smile

Fick även lämna min bil i deras larmade garage dagen innan vid stängning för att slippa lämna den tidigt nästa morgon. Enkelt och praktiskt för mig som kund, riktigt bra! smile

konstigt att dom gjorde de du är en snygg tjej som kommer med bilen o då skare smöras som fan och grejor åå ställ in bilen under natten. troru dom gör de till normal svensson NEEEEE:S

Volkswagen Golf MKVI GTI "STERTMAN MOTORSPORT" (2010)
tooffen STHLM(S)LOW
5 november 2012 · 420 Inlägg

Mobeerg skrev:
Fruktansvärt jätte jobbigt att läsa texten när det inte finns styckesindelning och punkter, men det låter ju som att det inte är några jag skulle lämna in bilen till.

Men jag har ingen somhelst erfarenhet av Vianor här i trakterna så kanske bara är lokalt.

skrev om texten synd att garaget har massa skit saker där upp men inte automatisk radbyte och stor bokstav efter punkt ett jälva fel tycker jag.
läs igen finns citerat hos evo bruden nedanför dig:D

Volkswagen Golf MKVI GTI "STERTMAN MOTORSPORT" (2010)
wadde Tryck och pys-åka
5 november 2012 · 884 Inlägg

Det finns lite historier om underliga däckfirmor allså.
Själv råkade ut för en i tyresö som knäckte min front på audin. Verkade vara samhallanställda som jobbade där, säger jag inte av att dom bara verkade lite korkade, utan för att det genuint verkade vara nånting som var redigt fel med dem.

De påstår när jag ska hämta bilen att min front va lös.
Visar sig att stötfångaren är knäckt i fästerna och det är blå färg avskrapad på den i fram.

Ni kan ju gissa vilken färg deras lyft hade.

Men nåväl, dom gick i konkurs samma sommar så, no harm more done.

Du har mina sympatier toofen. Gör en anmälan till ARN kanske ?

Audi 90 quattro "Gris-90" (1986)
tooffen STHLM(S)LOW
5 november 2012 · 420 Inlägg

wadde skrev:
Det finns lite historier om underliga däckfirmor allså.
Själv råkade ut för en i tyresö som knäckte min front på audin. Verkade vara samhallanställda som jobbade där, säger jag inte av att dom bara verkade lite korkade, utan för att det genuint verkade vara nånting som var redigt fel med dem.

De påstår när jag ska hämta bilen att min front va lös.
Visar sig att stötfångaren är knäckt i fästerna och det är blå färg avskrapad på den i fram.

Ni kan ju gissa vilken färg deras lyft hade.

Men nåväl, dom gick i konkurs samma sommar så, no harm more done.

Du har mina sympatier toofen. Gör en anmälan till ARN kanske ?

kan man göra de till arn?big_smile dtta hände i slutet av sommaren

Volkswagen Golf MKVI GTI "STERTMAN MOTORSPORT" (2010)
Rillle Low Is A LifeStyle
5 november 2012 · 56 Inlägg

tooffen skrev:

Audi_powah skrev:

Mobeerg skrev:
Fruktansvärt jätte jobbigt att läsa texten när det inte finns styckesindelning och punkter, men det låter ju som att det inte är några jag skulle lämna in bilen till.

Men jag har ingen somhelst erfarenhet av Vianor här i trakterna så kanske bara är lokalt.

+1

Slutade läsa efter fem rader då jag till slut inte fattade vad det stod överhuvudtaget.

Gör om, gör rätt.


För övrigt så har vianor alltid funkat bra för mig, vart där med Evon dessutom och det gick hur bra som helst.
Han monterade även om ratten gratis för att den satt lite snett, han var nog bara glad då han fick testköra för att kolla att allting blev rätt, och det blev det.

So far, so good iaf! smile

Fick även lämna min bil i deras larmade garage dagen innan vid stängning för att slippa lämna den tidigt nästa morgon. Enkelt och praktiskt för mig som kund, riktigt bra! smile

konstigt att dom gjorde de du är en snygg tjej som kommer med bilen o då skare smöras som fan och grejor åå ställ in bilen under natten. troru dom gör de till normal svensson NEEEEE:S

Audi_powah : ÄR en kille wink!

Jag har själv haft problem med vianor fast i norrköping! Skulle även där göra en fyrhjulsinställning för ja skulle ha min sista TimeAttack ban körning!!
Nästan samma där, Bilen va för låg, kom vid 4 när ja skulle hämta den, då säger dom att det inte är gjort för den e för låg?! "Problemet med o höra av sig förstår jag inte!" Ajjja skit samma, dom skulle fixa den dagen efter, så lät den stå kvar!
Sen kom jag dagen efter, då va inställningarna på pappret sämre än va det är orginal! och såååå sjukt otrevliga o ha med o göra! KOMMER ALDRIG lämna till dom igen!

Be your own kind of hero!
Team Radioactive!
Opel Vivaro "Crew Car" (2007)
Mitsubishi Evo 9 "Black Beauty" (2007)
wadde Tryck och pys-åka
5 november 2012 · 884 Inlägg

Ja allså, om du har kvitton kvar så kan du starta upp ett ärende där. Men kruxer är väll att dom säger rakt uppåner att det är ditt fel.

Men däck ska inte kunna bli sneslitna på en dag om inställningen är rätt gjord.

Kan du får ett utalande från din bekanta på andra däckfirman som kan styrka att det var tydligt att ingen hade ens rört bakvagnen så blir det nog lite mera tur för dig.
Då kanske du kan få tillbaka pengar för jobbet som dom inte gjort eller gjorde jäkligt dåligt

Audi 90 quattro "Gris-90" (1986)
Saffranskalle Palfinger tekniker
5 november 2012 · 1 248 Inlägg

Audi_powah skrev:

Mobeerg skrev:
Fruktansvärt jätte jobbigt att läsa texten när det inte finns styckesindelning och punkter, men det låter ju som att det inte är några jag skulle lämna in bilen till.

Men jag har ingen somhelst erfarenhet av Vianor här i trakterna så kanske bara är lokalt.

+1

Slutade läsa efter fem rader då jag till slut inte fattade vad det stod överhuvudtaget.

Gör om, gör rätt.


För övrigt så har vianor alltid funkat bra för mig, vart där med Evon dessutom och det gick hur bra som helst.
Han monterade även om ratten gratis för att den satt lite snett, han var nog bara glad då han fick testköra för att kolla att allting blev rätt, och det blev det.

So far, so good iaf! smile

Fick även lämna min bil i deras larmade garage dagen innan vid stängning för att slippa lämna den tidigt nästa morgon. Enkelt och praktiskt för mig som kund, riktigt bra! smile

Monterade om ratten? :-/ du menar ett fusk för att slippa göra hjulinställning? Då kommer styrstoppen att hamna olika vid fullt rattutslag till höger respektive vänster.

Volvo Xc70 (2001)
tooffen STHLM(S)LOW
5 november 2012 · 420 Inlägg

Rillle skrev:

tooffen skrev:

Audi_powah skrev:

+1

Slutade läsa efter fem rader då jag till slut inte fattade vad det stod överhuvudtaget.

Gör om, gör rätt.


För övrigt så har vianor alltid funkat bra för mig, vart där med Evon dessutom och det gick hur bra som helst.
Han monterade även om ratten gratis för att den satt lite snett, han var nog bara glad då han fick testköra för att kolla att allting blev rätt, och det blev det.

So far, so good iaf! smile

Fick även lämna min bil i deras larmade garage dagen innan vid stängning för att slippa lämna den tidigt nästa morgon. Enkelt och praktiskt för mig som kund, riktigt bra! smile

konstigt att dom gjorde de du är en snygg tjej som kommer med bilen o då skare smöras som fan och grejor åå ställ in bilen under natten. troru dom gör de till normal svensson NEEEEE:S

Audi_powah : ÄR en kille wink!

Jag har själv haft problem med vianor fast i norrköping! Skulle även där göra en fyrhjulsinställning för ja skulle ha min sista TimeAttack ban körning!!
Nästan samma där, Bilen va för låg, kom vid 4 när ja skulle hämta den, då säger dom att det inte är gjort för den e för låg?! "Problemet med o höra av sig förstår jag inte!" Ajjja skit samma, dom skulle fixa den dagen efter, så lät den stå kvar!
Sen kom jag dagen efter, då va inställningarna på pappret sämre än va det är orginal! och såååå sjukt otrevliga o ha med o göra! KOMMER ALDRIG lämna till dom igen!

skit samma han har en bild på en tjej och inget står i presentationen att han är en kille tog för givet. asså samma sak för mig 2a gången jag lämna in så gik de från grönt på pappret till rött jag ba dehär då? dom ba eee de är innom marginalen eee neee:D ska fan ta kort på pappret och lägga upp:D så ka ni få skratta lite

Volkswagen Golf MKVI GTI "STERTMAN MOTORSPORT" (2010)
tooffen STHLM(S)LOW
5 november 2012 · 420 Inlägg

wadde skrev:
Ja allså, om du har kvitton kvar så kan du starta upp ett ärende där. Men kruxer är väll att dom säger rakt uppåner att det är ditt fel.

Men däck ska inte kunna bli sneslitna på en dag om inställningen är rätt gjord.

Kan du får ett utalande från din bekanta på andra däckfirman som kan styrka att det var tydligt att ingen hade ens rört bakvagnen så blir det nog lite mera tur för dig.
Då kanske du kan få tillbaka pengar för jobbet som dom inte gjort eller gjorde jäkligt dåligt

okej jo ja har hjulinställningskvittot kvar och allt så ser man tydligt att de är först grönt att de är bra sen äre rött efter hjulinställningen och allt står helt knullat man de är heroglyfer för mig så jag lixom dom jobbar med de då vill man lita på dom. men neee. ska kontakta arn efter vad ni sagt:D mvh johan

Volkswagen Golf MKVI GTI "STERTMAN MOTORSPORT" (2010)
tooffen STHLM(S)LOW
5 november 2012 · 420 Inlägg

VKN_940 skrev:

Audi_powah skrev:

Mobeerg skrev:
Fruktansvärt jätte jobbigt att läsa texten när det inte finns styckesindelning och punkter, men det låter ju som att det inte är några jag skulle lämna in bilen till.

Men jag har ingen somhelst erfarenhet av Vianor här i trakterna så kanske bara är lokalt.

+1

Slutade läsa efter fem rader då jag till slut inte fattade vad det stod överhuvudtaget.

Gör om, gör rätt.


För övrigt så har vianor alltid funkat bra för mig, vart där med Evon dessutom och det gick hur bra som helst.
Han monterade även om ratten gratis för att den satt lite snett, han var nog bara glad då han fick testköra för att kolla att allting blev rätt, och det blev det.

So far, so good iaf! smile

Fick även lämna min bil i deras larmade garage dagen innan vid stängning för att slippa lämna den tidigt nästa morgon. Enkelt och praktiskt för mig som kund, riktigt bra! smile

Monterade om ratten? :-/ du menar ett fusk för att slippa göra hjulinställning? Då kommer styrstoppen att hamna olika vid fullt rattutslag till höger respektive vänster.

10+

Volkswagen Golf MKVI GTI "STERTMAN MOTORSPORT" (2010)
Audi_powah
5 november 2012 · 1 515 Inlägg

tooffen skrev:

VKN_940 skrev:

Audi_powah skrev:

+1

Slutade läsa efter fem rader då jag till slut inte fattade vad det stod överhuvudtaget.

Gör om, gör rätt.


För övrigt så har vianor alltid funkat bra för mig, vart där med Evon dessutom och det gick hur bra som helst.
Han monterade även om ratten gratis för att den satt lite snett, han var nog bara glad då han fick testköra för att kolla att allting blev rätt, och det blev det.

So far, so good iaf! smile

Fick även lämna min bil i deras larmade garage dagen innan vid stängning för att slippa lämna den tidigt nästa morgon. Enkelt och praktiskt för mig som kund, riktigt bra! smile

Monterade om ratten? :-/ du menar ett fusk för att slippa göra hjulinställning? Då kommer styrstoppen att hamna olika vid fullt rattutslag till höger respektive vänster.

10+

Nej. Ta reda på lite mer information innan du slänger ur dig massa skit, tack.
Har fullt NRG snapp-off system i min Evo, så när man ställer in ratten, dvs rätar upp den så påverkas inget alls förutom själva looken på ratten. Kan lika gärna montera den upp och ner, blir ingen skillnad på inställningarna.

Och ja, jag är en kille till TS, tack Rille. Min tjej i profilen.

Så nu kan du äta upp din kommentar och din +10a och återgå till ämnet, tack.

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"
Mitsubishi Evolution V "DEAMON" (1998)
BMW M3 E46 "Raeder Motorsport" (2001)
tooffen STHLM(S)LOW
5 november 2012 · 420 Inlägg

Audi_powah skrev:

tooffen skrev:

VKN_940 skrev:

Monterade om ratten? :-/ du menar ett fusk för att slippa göra hjulinställning? Då kommer styrstoppen att hamna olika vid fullt rattutslag till höger respektive vänster.

10+

Nej. Ta reda på lite mer information innan du slänger ur dig massa skit, tack.
Har fullt NRG snapp-off system i min Evo, så när man ställer in ratten, dvs rätar upp den så påverkas inget alls förutom själva looken på ratten. Kan lika gärna montera den upp och ner, blir ingen skillnad på inställningarna.

Och ja, jag är en kille till TS, tack Rille. Min tjej i profilen.

Så nu kan du äta upp din kommentar och din +10a och återgå till ämnet, tack.

tack på förhand för hjälpen. ps vore gulligt om du skrev de i din profil många som tror du är en tjej:P

Volkswagen Golf MKVI GTI "STERTMAN MOTORSPORT" (2010)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang