1959
Sök

Peugeot 406 V6 Bruksbil --> Sommarbil *Tjejbygge*

Peugeot 406 V6 Göra den lite snyggare :-) och senare lite snabbare :-)

431 200 Visningar
Uppdaterades senast 17 augusti 2019
726 Inlägg
28 juli 2013
Trådstartare
halloj

nu har jag tröttnat på ljudet i bilen heeelt och hållet.. tänkte att jag skulle vänta med det men orkar inte längre tongue

köpte/beställde lite grejer idag

https://www1.garaget.org/gallery/images/112/111109/111109-c3beb138b42df83901e8f9dc69da2499.jpg
http://www.brl.se/sv/artiklar/pioneer-mvh-350bt.html

Dessa diskanter http://www.dbakuten.se/ovriga/spl-dynam … fV1OW2ZBr8

och 4 av dessa högtalare http://www.dbakuten.se/ovriga/nxs-652/? … fV33m2ZBr8

hoppas det blir bra nu tongue

men bytte stereon nyss och fan vart sån skillnad bara där yikes woohoo knappt så man behöver nya högtalare tongue
https://www1.garaget.org/gallery/images/112/111109/111109-cc00a432f63a0d12ac30adf27b2084c3.jpg

sen har jag en aktiv baslåda liggandes som ska in....märke? ingen aning men gammal som gatan är den xD ska prova med den och se hur det låter annars blir det nytt oxå smile

1 777 Inlägg
28 juli 2013
Trevligt när det lirar fint men en fråga, varför beställa diskanter till koaxialhögtalare? Ett stort lyft med stereon:-)

Avstängd
10 388 Inlägg
28 juli 2013
Qorran skrev:
halloj

nu har jag tröttnat på ljudet i bilen heeelt och hållet.. tänkte att jag skulle vänta med det men orkar inte längre tongue

köpte/beställde lite grejer idag

http://www1.garaget.org/gallery/images/112/111109/111109-c3beb138b42df83901e8f9dc69da2499.jpg
http://www.brl.se/sv/artiklar/pioneer-mvh-350bt.html

Dessa diskanter http://www.dbakuten.se/ovriga/spl-dynam … fV1OW2ZBr8

och 4 av dessa högtalare http://www.dbakuten.se/ovriga/nxs-652/? … fV33m2ZBr8

hoppas det blir bra nu tongue

men bytte stereon nyss och fan vart sån skillnad bara där yikes woohoo knappt så man behöver nya högtalare tongue
http://www1.garaget.org/gallery/images/112/111109/111109-cc00a432f63a0d12ac30adf27b2084c3.jpg

sen har jag en aktiv baslåda liggandes som ska in....märke? ingen aning men gammal som gatan är den xD ska prova med den och se hur det låter annars blir det nytt oxå smile

Det är i mitt tycke en galet trevlig huvudenhet för de pengarna (har den i en av slädarna här) smile

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

726 Inlägg
28 juli 2013
Trådstartare
ts007 skrev:
Trevligt när det lirar fint men en fråga, varför beställa diskanter till koaxialhögtalare? Ett stort lyft med stereon:-)

haha jag vet inte varför wink har hört att man ska ha såna oxå xD men det kan väl inte bli värre om man har såna tillsammans med koaxialhögtalarna??

tips och trix tas tacksamt emot smile

jaa vart ett jävla lyft med ny stereo smile skit nöjd för det priset!!! Vill inte lägga ner massa pengar på ljudet...just nu... tongue kanske spårar ur någon gång,... men nu vill jag bara ha bättre än original smile

1 777 Inlägg
28 juli 2013
Qorran skrev:
ts007 skrev:

haha jag vet inte varför wink har hört att man ska ha såna oxå xD men det kan väl inte bli värre om man har såna tillsammans med koaxialhögtalarna??

jaa vart ett jävla lyft med ny stereo smile skit nöjd för det priset!!! Vill inte lägga ner massa pengar på ljudet...just nu... tongue kanske spårar ur någon gång,... men nu vill jag bara ha bättre än original smile

Haha vet hur det e när man väl börjar med ljud:-) Jag skulle nog satsat på två koaxialer bak o ett kitsystem fram då får du bättre tryck i bitarna:-)

726 Inlägg
28 juli 2013
Trådstartare
ts007 skrev:
Qorran skrev:
ts007 skrev:

Haha vet hur det e när man väl börjar med ljud:-) Jag skulle nog satsat på två koaxialer bak o ett kitsystem fram då får du bättre tryck i bitarna:-)

Hmm hmm okej.... men vad är skillnaden då? Nybörjare man är så fattar man ju INGENTING wink

Avstängd
10 388 Inlägg
28 juli 2013
Qorran skrev:
ts007 skrev:
Qorran skrev:

Hmm hmm okej.... men vad är skillnaden då? Nybörjare man är så fattar man ju INGENTING wink

Kitsystem; separat bas och diskant

Koax; sånt du beställt

Typ smile

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

1 777 Inlägg
28 juli 2013
I en koaxialhögtalare så har du inbyggd diskant vilket gör att det blir lite kaka på kaka om du kör med extra diskanter, ett kitsystem har du separat bas o diskant samt ett delningsfilter. Satsa på ett kitsystem så kommer du bli toknöjd. Själv kör jag med ett Hertx HSK165 o det dunkar på fint:-) Har en liten videosnutt på min sida där du kan lyssna, blir kanske inte super att spela in med mobilen men men.  Sen har ju även MDS ett performance kit för 1100 spänn som lirar sjukt bra:-)

726 Inlägg
28 juli 2013
Trådstartare
it_mutt skrev:
Qorran skrev:
ts007 skrev:

Koax; sånt du beställt

Typ smile

Jahaaaaa, men... vad har jag beställt då? XD Hahahahahaha

1 777 Inlägg
28 juli 2013
Qorran skrev:
it_mutt skrev:
Qorran skrev:

Koax; sånt du beställt

Typ smile

Ring o snacka med dem så de tar bort två koaxialer och kolla på ett kitsystem:-) Även de extra diskanterna kan du fimpa:-)
Senast redigerat av ts007 (28 juli 2013)

726 Inlägg
28 juli 2013
Trådstartare
ts007 skrev:
I en koaxialhögtalare så har du inbyggd diskant vilket gör att det blir lite kaka på kaka om du kör med extra diskanter, ett kitsystem har du separat bas o diskant samt ett delningsfilter. Satsa på ett kitsystem så kommer du bli toknöjd. Själv kör jag med ett Hertx HSK165 o det dunkar på fint:-) Har en liten videosnutt på min sida där du kan lyssna, blir kanske inte super att spela in med mobilen men men.  Sen har ju även MDS ett performance kit för 1100 spänn som lirar sjukt bra:-)

Jaha Tack för förklaringen. Nu förstår jag bättre wink men nu har jag redan beställt så det får bli första försöket för mig wink låter det förjävligt så får jag byta. Och då kollar jag efter sånt du tipsade om. Tack så mycket för hjälpen smile

726 Inlägg
28 juli 2013
Trådstartare
ts007 skrev:
Qorran skrev:
it_mutt skrev:

Koax; sånt du beställt

Typ smile

Ring o snacka med dem så de tar bort två koaxialer och kolla på ett kitsystem:-) Även de extra diskanterna kan du fimpa:-)

Får ringa dom imorgon smile

726 Inlägg
28 juli 2013
Trådstartare
Oh glömde berättat att jag ska åka och hämta nya framrutor imorgon.. blir extra till besiktningen för jag tänkte tona dom smile
Och sen ska jag ringa dom på solfilmscenter och deala fram något bra pris och boka tid wink
Sen ska jag ta kontakt med ett företag där jag bor som gör dekaler så mina fina sponsorer får sina namn på bilen någon gång wink

Sen är det ju såklart Läggesta träffen på kvällen smile

6 851 Inlägg
29 juli 2013
Trevligt med nytt ljud.
Nu vet jag inte exakt hur eller vart högtalarne är placerade i denna bil eller vad som ditter där orginal. Men i vissa fall kan det vara till fördel med koaxial istället för kitt. Särskilt med tanke på valet det ska drivas med och att hon själv skriver total nybörjare. Koaxialer är det lättaste att koppla in, men  även där kan, inte menat något illa, det ibland bli fel hos nybörjare.

Men att skippa diskanterna kan vara en väldigt bra ide. De är totalt onödiga och kommer bara ställa till problem. Både inkopplings mässigt och ljudmässigt.

907 Inlägg
29 juli 2013
Qorran skrev:

Läggesta träffen har jag aldrig hört talas om vart är den?

726 Inlägg
29 juli 2013
Trådstartare
primeramannen skrev:
Qorran skrev:

Läggesta träffen har jag aldrig hört talas om vart är den?

Kan vara för att det är en ny träff wink den är precis vid Läggesta tågstation. Åker av motorvägen till Mariefred och så ligger den precis där. En stor parkering, det går inte att missa wink kl 19
Senast redigerat av Qorran (29 juli 2013)

726 Inlägg
30 juli 2013
Trådstartare
Hej hej

Ang ljudet så kan man ju inte klaga på leverans tiden. Beställde ju sent i söndags och sen skulle jag ringa igår och ändra beställningen. Ringer kl 10 när dom öppnar men fick inget svar så jag tänkte att jag ringer efter lunch igen. Men kl 11 fick jag mail att min beställning är skickad :0 helvete va fort det gick. Så nu orkar jag inte hålla på att skicka tillbaks grejerna, nu blir det som det blir helt enkelt. Kan ju alltid sälja det till någon stackare om det låter skit. Men nu vet jag ju lite mer om vad man ska använda till nästa gång wink

Snackade med solfilmscenter igår och ska lämna den på onsdag och hämta på torsdag smile wee

Dekal företaget skulle jag  ringa tillbaks till vid lunchtid idag för hon som hade hand om grafisk design och layout var upptagen nu. Men det går framåt iaf smile

6 851 Inlägg
30 juli 2013
Qorran skrev:
Hej hej

Ang ljudet så kan man ju inte klaga på leverans tiden. Beställde ju sent i söndags och sen skulle jag ringa igår och ändra beställningen. Ringer kl 10 när dom öppnar men fick inget svar så jag tänkte att jag ringer efter lunch igen. Men kl 11 fick jag mail att min beställning är skickad :0 helvete va fort det gick. Så nu orkar jag inte hålla på att skicka tillbaks grejerna, nu blir det som det blir helt enkelt. Kan ju alltid sälja det till någon stackare om det låter skit. Men nu vet jag ju lite mer om vad man ska använda till nästa gång wink

Snackade med solfilmscenter igår och ska lämna den på onsdag och hämta på torsdag smile wee

Dekal företaget skulle jag  ringa tillbaks till vid lunchtid idag för hon som hade hand om grafisk design och layout var upptagen nu. Men det går framåt iaf smile

Som det ska vara då. Det ända du gör är att du strunta i att koppla in diskanterna som du beställt innan. Resterande är ju bara koppla in wink

282 Inlägg
30 juli 2013
Qorran skrev:
Hej hej

Härligt att det går snabbt smile Men du hur mycket kommer det att gå på när du lämnar in till solfilmcenter?

Kolla gärna in http://www.garaget.org/starcrew
Har även en projekt tråd ni kan följa :)

726 Inlägg
30 juli 2013
Trådstartare
starcrew skrev:
Qorran skrev:
Hej hej

Härligt att det går snabbt smile Men du hur mycket kommer det att gå på när du lämnar in till solfilmcenter?

Ja visst, något som går snabbt iaf wink vi har inte bestämt pris ännu. Vi skulle diskutera pris mot dekaler när jag kommer dit. Jag har eventuella framtidsplaner om foliering som jag kommer göra hos dom om jag får bra pris smile

Sök