2012
Sök

Peugeot 406 V6 Bruksbil --> Sommarbil *Tjejbygge*

Peugeot 406 V6 Göra den lite snyggare :-) och senare lite snabbare :-)

431 137 Visningar
Uppdaterades senast 17 augusti 2019
10 Inlägg
21 september 2013
TomasHogback skrev:
UrbanWesterback skrev:
Prem lagd big_smile grymt snygg peugeot, fundra lite på att skaffa en själv big_smile

Jasså jee Övermarkaren som je shier å? big_smile Ee noo bäre ti köp!

Nää men det är väldigt bra bilar i överlag. Köp 2.2an eller 3.0l sexan dock! smile Men Sexan kör du ifrån alla wannabe's med sina BMW's och Mercedesar som tror dom har en tuff bil lol

vatuusan xD itt trodd ja nu ja sku träff på na petalaxboar shär xD

Joo, jag söker en projektbil tills jag kommer hem från militären xD e riktigt snål på en peugeot big_smile
Senast redigerat av UrbanWesterback (21 september 2013)

726 Inlägg
22 september 2013
Trådstartare
kriztoff3r skrev:
Qorran skrev:
Markus1987 skrev:
Du skulle nog ha testat å spraya den kromade delen svart också va big_smile Men annars såg det schyst ut, är lyktorna något repiga/slitna där på ena bilden med lyset igång?

Jaa jag var ju sugen på det men osäkerheten och tidspressen satte stopp för det sad
Ja dom är jätte risiga faktiskt, Ska försöka å snygga till dom under vintern annars får jag försöka hitta lite fina glas smile

http://plastit.se/image/cache/data/Plas … 28x228.jpg
är du inte nöjd med resultatet så är det bara att dra bort som ett plåster ^^
förresten  du har fått till en riktigt snygg bil smile

Taack smile
Ja jag får kolla på det i vinter smile hade inte dip när dom var isärplockade, hade bara spray så då ville jag inte bara köra på liksom.

726 Inlägg
22 september 2013
Trådstartare
TomasHogback skrev:
UrbanWesterback skrev:
Prem lagd big_smile grymt snygg peugeot, fundra lite på att skaffa en själv big_smile

Jasså jee Övermarkaren som je shier å? big_smile Ee noo bäre ti köp!

Nää men det är väldigt bra bilar i överlag. Köp 2.2an eller 3.0l sexan dock! smile Men Sexan kör du ifrån alla wannabe's med sina BMW's och Mercedesar som tror dom har en tuff bil lol

Jaaa 6an är ett måste, min rör på sig jävligt bra. Är grymt möjd med min. Den drar inte så mycket heller smile

726 Inlägg
22 september 2013
Trådstartare
mka skrev:
riktigt snyggt!!

Tack så mycket, jag är jätte nöjd smile

726 Inlägg
22 september 2013
Trådstartare
Igår var det Team Tare Lugnt träff i Älvsjö. Det var ca 80 bilar som ställde ut sin bil och ca 100-120 som röstade.
JAG VANN " Best Styling"  känns jätte kul att få lite bekräftelse på att man gör något bra smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/112/111109/111109-077b27cad412d613a99562660805cf27.jpg
Min lilla pokal smile
Senast redigerat av Qorran (22 september 2013)

45 Inlägg
22 september 2013
Grattis det är du värd

726 Inlägg
22 september 2013
Trådstartare
cheva_tobbe skrev:
Grattis det är du värd

Åh man tackat så hemskt mycket smile der måste ju börja någonstans wink

726 Inlägg
30 september 2013
Trådstartare
Jaha då har man anmält sig till Elmia 2014 smile shiiit va nervös jag är redan nu :0

Så planerna inför det är : Bättre ljud från MDS som förhoppningsvis blir redan till helgen smile men tro inte att det blir något mega värsting bygge nu.. blir bara bättre baslåda,slutsteg å nya diskanter då den ena vart pannkaka för någon vecka sen xD
sen ska jag kolla om det går att fixa till bucklorna i taket... och feting dekor på bilen (wrapstar)... Det är prio nu... Kommer ju inte köra bilen på vintern å har inget meckgarage så det blir lite små saker i vinter... å om pengarna finns så blir det roliga inhandlingar smile

JDMister.2
295 Inlägg
30 september 2013
Go for it, du har ju redan snyggaste Peugeoten i Sverige antar jag, men varför inte göra den lite fetare? O.o

Ride with style,
Low and slow.

428 Inlägg
30 september 2013
Lycka till!! smile

Go low but not slow!
R.I.P. Jeff Hanneman 1964-2013

726 Inlägg
30 september 2013
Trådstartare
Z-etter skrev:
Go for it, du har ju redan snyggaste Peugeoten i Sverige antar jag, men varför inte göra den lite fetare? O.o

hahahah taack tongue fetaste peugeoten kan jag inte säga att jag har men fetaste 406:an iaf wink heheh
Det kommer ju mera saker på henne men det får vänta... är nöjd med utseendet nu så det blir bara ljud, dekor och förhoppningsvis taket som fixas i vinter.. men sen så tongue

726 Inlägg
30 september 2013
Trådstartare
Jevil0666 skrev:
Lycka till!! smile

Taaaack, behöver allt stöd jag kan få xD

223 Inlägg
30 september 2013
Whoop whoop. Stöd ska du få. smile

Keep calm and wrap your car!
kolla in mitt projekt helfoliering av twingo
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=280351/

726 Inlägg
1 oktober 2013
Trådstartare
PBergendahl skrev:
Whoop whoop. Stöd ska du få. smile

Taack vännen smile

726 Inlägg
1 oktober 2013
Trådstartare
Tänkte slänga in en bonus bild på lyserna smile Måååste snygga till plasten dock xD

https://www1.garaget.org/gallery/images/112/111109/111109-2e8f9a991f304c01e0ca74f1a4d7ba17.jpg

169 Inlägg
2 oktober 2013
Mycket fin bil!

Black Shadow Racing @ FaceBook
---------------------

726 Inlägg
2 oktober 2013
Trådstartare
Jexpert skrev:
Mycket fin bil!

Aaw Tack så mycket smile

1 534 Inlägg
2 oktober 2013
Jag gillar dina egna lösningar och gratulerar till en snygg 406.
406 är en modell jag alltid varit svag för och denna tråd bekräftade mina aningar om att det var tunt med stylingdelar till 406, det kräver då att man är påhittig smile

Saker jag stör mig på dock:

*Reg-skylten, enkelt och billigt att skaffa nytt, ser genast mkt fräschare ut, köp även till en reghållare så du inte skruvar igenom skylten utan att den är clean och snygg wink

*Matta strålkastarna, fast det är du ju medveten om så att..

*Utblåset, den är för "intryckt", om den kom ut ett par cm till hade det varit perfekt, sen såg den lite sne ut?

*Färgkombinationerna, jag älskar blått och tycker att den orangea färgen också var snygg, men att blanda dom 2 ser bara konstigt ut tycker jag, kör bara på en färg?

*Färgen på näten, skulle vara snyggt med silver som bröt mot den svarta bilen

En sak jag skulle vilja se är en bakluckespoiler, en läpp alltså, av m5/m3-typen

http://image.eurotuner.com/f/featuredvehicles/8173364+w799+h499+cr1+ar0/117695z%2B2000_bmw_m5_sedan%2Bright_rear_view.jpg
http://www.speedstersource.com/2004MOMO/TRUNK_LIP_SPOILER_BMW_E46_A.jpg

Låter gnällig nu, jag vet, men du skall veta att du har gjort ett enormt bra jobb och jag gillar det mesta med den här bilen wink

726 Inlägg
2 oktober 2013
Trådstartare
jevarrt16v skrev:
Jag gillar dina egna lösningar och gratulerar till en snygg 406.
406 är en modell jag alltid varit svag för och denna tråd bekräftade mina aningar om att det var tunt med stylingdelar till 406, det kräver då att man är påhittig smile

Saker jag stör mig på dock:

*Reg-skylten, enkelt och billigt att skaffa nytt, ser genast mkt fräschare ut, köp även till en reghållare så du inte skruvar igenom skylten utan att den är clean och snygg wink

*Matta strålkastarna, fast det är du ju medveten om så att..

*Utblåset, den är för "intryckt", om den kom ut ett par cm till hade det varit perfekt, sen såg den lite sne ut?

*Färgkombinationerna, jag älskar blått och tycker att den orangea färgen också var snygg, men att blanda dom 2 ser bara konstigt ut tycker jag, kör bara på en färg?

*Färgen på näten, skulle vara snyggt med silver som bröt mot den svarta bilen

En sak jag skulle vilja se är en bakluckespoiler, en läpp alltså, av m5/m3-typen

http://image.eurotuner.com/f/featuredve … r_view.jpg
http://www.speedstersource.com/2004MOMO … _E46_A.jpg

Låter gnällig nu, jag vet, men du skall veta att du har gjort ett enormt bra jobb och jag gillar det mesta med den här bilen wink

Hahah hej äntligen lite feedback smile
Hmm vart ska jag börja... regplåtarna? Jag veeet xD jag ska beatälla men jag verkar vara sån som sjuter fram små/enkla/billiga saker å tänker Äähh det tar jag sen, samma med nummer belysningen, what'a fu** liksom har lampor liggandes :0

Utblåset vart så snett när jag bytte innan jag ens hade planer på att bygga. Jag gillar det, mer än hälften ger faktiakt tummen upp till det wink  men det du säger om att den är lite för långt in stämmer bra,  det bart så när jag satte dit bakdelen å hålet/storleken är gjort på ren chansning för jag hade ej bilen där när det vart gjort men nu är det så att jag ska byta avgassystem då det är hål så då ska jag lägga på några cm, men det blir fortfarande snett wink
Men om mina drömmar om att bygga om bakdelen nästa vinter så blir det nytt syatem igen å då med raka dubbla utblås wink

Va vad det mer? Färgvalet... min första plan var att ha samma blåa som dom andra dekalerna men eftersom jag ville ha reflex så fanns det ej samma så då kändes det dumt att ta en liknande blå så då körde jag något heeelt annat. Sen oxå för att dekalerna som kommer på till våren kommer gå i oreange och eventuellt svart så då blir det mera oreange på bilen smile

Nätet i fronten skulle vara silver (så som dom säljs) meeen det verkade inte lackerarem förstå hmm så han körde hela skiten tyvärr...
Men jag tror att jag kommer få lacka om fronten under nästa sommar (som senast nästa vinter) så då blir nätet grå/silver igen smile

Vinge kommer, dock ingen mini som du förwslog, aningen större wink hoppas kunna hitta någon som faller mig i smaken under vinteen smile

Jag tycker det är jääääätte bra med inlägg som dina smile dels för att höra vad folk tycker å deras ideer sen att jag får förklara mina val... ist för att folk ska gå runt å säga 'a hon den där är ju helknäpp, undra hur hon tänkte med det där' - typ
Senast redigerat av Qorran (2 oktober 2013)

223 Inlägg
3 oktober 2013
När får man veta om du får ställa ut donnan på Elmia?

Keep calm and wrap your car!
kolla in mitt projekt helfoliering av twingo
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=280351/

Sök