1559
Sök

Peugeot 406 V6 Bruksbil --> Sommarbil *Tjejbygge*

Peugeot 406 V6 Göra den lite snyggare :-) och senare lite snabbare :-)

431 121 Visningar
Uppdaterades senast 17 augusti 2019
Avstängd
10 388 Inlägg
12 december 2013
Thedawe skrev:
Qorran skrev:
Thedawe skrev:
Den ser faktiskt riktigt kaxig ut smile lägger prem!
Vad har du tänkt göra med motorn?

Tackartackar smile kul att höra.
Jag har kollat runt lite vad man kan göra och det verkar inte finnas något skoj... då jag inte är någon bilmekaniker å dom jag hört med suckar å skattar bara när mjag säger att  vill göra något wink men vi får se vad som dyker upp smile

Du har ju ändå en 3 liters 6a i den, så de e klart du kan trimma den. Det enklaste du kan göra är väl chippa datorn, extraktor rör, kalluftsintag och porta toppen så har du fått ut en hel del mer kraft, skulle de inte räcka så går de ju att bygga ihop ett turbokitt också. och det borde väl finnas någon som bygger lite vassare kammar till den? smile

Chippa lär inte vara lönt. Har sett ett chip till 406:an...det gav 13hk och sprang lös på 5k. Nu har jag väl visserligen inte letat efter det, men det är ju generellt den effektökningen det handlar om på bilar utan turbo med ett chip. Så, inte vidare prisvärt alls mao.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

Thedawe
12 december 2013
it_mutt skrev:
Thedawe skrev:
Qorran skrev:
Tackartackar smile kul att höra.
Jag har kollat runt lite vad man kan göra och det verkar inte finnas något skoj... då jag inte är någon bilmekaniker å dom jag hört med suckar å skattar bara när mjag säger att  vill göra något wink men vi får se vad som dyker upp smile

Du har ju ändå en 3 liters 6a i den, så de e klart du kan trimma den. Det enklaste du kan göra är väl chippa datorn, extraktor rör, kalluftsintag och porta toppen så har du fått ut en hel del mer kraft, skulle de inte räcka så går de ju att bygga ihop ett turbokitt också. och det borde väl finnas någon som bygger lite vassare kammar till den? smile

Chippa lär inte vara lönt. Har sett ett chip till 406:an...det gav 13hk och sprang lös på 5k. Nu har jag väl visserligen inte letat efter det, men det är ju generellt den effektökningen det handlar om på bilar utan turbo med ett chip. Så, inte vidare prisvärt alls mao.

ok, jag har själv ingen koll på peugeot (eller så många andra europeiska/asiatiska bilar alls för den delen), men chippning brukar kunna ge en del i kombination med annan trimmning (som jag också föreslog wink ), jag håller med om att enbart en chippning är nog ganska meningslöst, framför allt om det som du säger bara ger 13 hk för 5000 kr lol

Avstängd
10 388 Inlägg
12 december 2013
Thedawe skrev:
it_mutt skrev:
Thedawe skrev:

ok, jag har själv ingen koll på peugeot (eller så många andra europeiska/asiatiska bilar alls för den delen), men chippning brukar kunna ge en del i kombination med annan trimmning (som jag också föreslog wink ), jag håller med om att enbart en chippning är nog ganska meningslöst, framför allt om det som du säger bara ger 13 hk för 5000 kr lol

Ja jag vill ha för mig att det var 13hk iaf, kan ha varit 15hk med, men som sagt, i förhållande till kostnaden var det rent fjantigt lite.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

726 Inlägg
8 februari 2014
Trådstartare
Haalloj smile
Det har inte hänt mycket med lilla kissen. Kollar dock efter vinge och börjat tagit tag i dekaler å allt som har med det å göra...
Blir nog ny färg från handtagen å neråt å sen lite lulllull. Kommer nog byta färg på alla sponsorn dekaler till oreangea å sen köra Vitt, Blank svart å lite detaljer i oreange. Vill inte blanda in för många färger...

Var å smekte å sa fina ord till henne för ett tag sen
http://www.garaget.org/video/142869  å hon mådde bara bra smile saknar sommaren lika mycket som jag.

Ha det bäst smile

-Iceen Garage-
772 Inlägg
8 februari 2014
Skrev du rätt nu? BLANK svart? wink

Sponsorer: Spacer.se
ICEEN GARAGE
Följ gärna min projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 15&p=1

726 Inlägg
8 februari 2014
Trådstartare
Iceen skrev:

hahah jaaa BLANK svart, tror det kan bli nice mot min matt GRÅA! ^^

-Iceen Garage-
772 Inlägg
9 februari 2014
Qorran skrev:
Iceen skrev:

hahah jaaa BLANK svart, tror det kan bli nice mot min matt GRÅA! ^^

haha matt svarta* wink
då får vi väll se om du orkar hålla det blanka BLANKT wink
Dax att sätta igång nu hörru, vill se va som händer big_smile

Sponsorer: Spacer.se
ICEEN GARAGE
Följ gärna min projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 15&p=1

726 Inlägg
11 februari 2014
Trådstartare
Vinge från ebay påväg smile
Hittade lite annat roligt som ska köpas oxå men det får bli imorgon smile

tidsoptimist-javisst!
274 Inlägg
12 februari 2014
Hmm..hur har jag kunnat missa denna tråd.. man är ju som insnöad på peugeot :-) du/ni har gjort ett fint jobb och jag ser framemot fortsättningen!

726 Inlägg
12 februari 2014
Trådstartare
super-mario skrev:
Hmm..hur har jag kunnat missa denna tråd.. man är ju som insnöad på peugeot :-) du/ni har gjort ett fint jobb och jag ser framemot fortsättningen!

Jadu hur du missat denna fattar jag verkligen inte wink
Tack så mycket, det var legat lite på is nu ett tag men nu börjar det rulla igen smile

Tokig 08a
1 019 Inlägg
12 februari 2014
blir det originalvingen som normalt sitter på 406orna ? typ som på denna eller nån variant av osthyvel?

https://www1.garaget.org/archive/132/131433/244869/244869-2317032.jpg

726 Inlägg
12 februari 2014
Trådstartare
robb192 skrev:
blir det originalvingen som normalt sitter på 406orna ? typ som på denna eller nån variant av osthyvel?

http://www1.garaget.org/archive/132/131433/244869/244869-2317032.jpg

Det blir inte original vinge men ingen hyper ALU vinge heller. Lite lagom mittemellan smile bild kommer när jag fått hem den. Beräknad till 21/2 smile

Tokig 08a
1 019 Inlägg
12 februari 2014
Qorran skrev:
robb192 skrev:

Det blir inte original vinge men ingen hyper ALU vinge heller. Lite lagom mittemellan smile bild kommer när jag fått hem den. Beräknad till 21/2 smile

aha okej!
tänkte så de inte blir nån sån där osthyvel man ser på Epa traktorer o driftingbilar ^^ haha

726 Inlägg
12 februari 2014
Trådstartare
robb192 skrev:
Qorran skrev:
robb192 skrev:

aha okej!
tänkte så de inte blir nån sån där osthyvel man ser på Epa traktorer o driftingbilar ^^ haha

Nej nej! Ingen alu vinge överhuvudtaget vart det.
Får se om jag förlänger den å kanske kortar av fästena aningen.
Men det vet jag när jag fått se den på smile

Osponsrad
1 631 Inlägg
12 februari 2014
fränt med vingar, så länge det inte blir för mkt pizzaräser av det.. Smått avis på din fina pegga är jag iallafall !

Roger Rodas 19751031 - 20131130. (Han dog samtidigt som PW)

726 Inlägg
12 februari 2014
Trådstartare
BudgetDunkaren skrev:
fränt med vingar, så länge det inte blir för mkt pizzaräser av det.. Smått avis på din fina pegga är jag iallafall !

Hihihi jasså de e du? wink
Nä jag gillar inte heller sånt. Så hoppas jag gjorde rätt val ^^

726 Inlägg
15 februari 2014
Trådstartare
Fan kan inte hålla mig längre...
Här är vingen smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/112/111109/111109-bf8056f3f33760c6ac9618a6a9934b2f.jpg

209 Inlägg
15 februari 2014
Jäklar vilken downforce du kommer få nu wink

726 Inlägg
15 februari 2014
Trådstartare
Wunderbaum-adde skrev:
Jäklar vilken downforce du kommer få nu wink

Hahaha jaa fan helt sjukt ju ^^

16 Inlägg
6 mars 2014
Hej prutt