Var i garaget och skruvade lite idag, och det var nog ganska bra att jag plockade isär motorn för jag förstår varför den läckte olja. packboxarna runt vevaxeln är helt vikta på vissa ställen. Förstår inte hur han kunde sätta ihop det och hoppas på att det skulle gå, bilen har ju tror allt gått max 200 mil efter det stoppades i lite roliga grejer i den. Skulle ta bild men såklart tog batteriet slut Återkommer nogmed det imorgon eller i övermorgon!
Här är en bild på hur packboxen på ena sidan såg ut. kolla i toppen den är felvikt där:)
limmat topppackningen nu och smällde ihop den och började lufta lyftare, 12 klara och 12 kvar fy satan vad ont i händerna man får
Väntar på lite grejer som packningar och kanske annan vattenpump och oljepump blabla, måste även fixa ett orginal grenrör/turbo osv Bilen kommer sättas ihop orginal nu så mycket som möjligt o regga buren osv!
Håller på att sätta ihop motorn orginal nu! Inte det lättaste när jag inte har sett hur den ser ut orginal, har inte alla delar och att många slangar är utbytta, annars brukar man ju se vart dom har gått när dom suttit där i 20 år haha Men det löser sig nog. Kommer inte vara orginal för evigt om ni tror det, i vår åker allt annat på igen!
Bild från igår, kapade ur främre stagen osv idag. Blir en del mer jobb än väntat pga takluckan så allt blir annorlunda. Men vad gör man inte för att ha en taklucka på sommaren Asfaltsmattorn var inte tänkt att ta ur först men blev så ändå då en polare gjorde det! riktigt schysst!
Är ganska så nybörjare på svetsning men den här svetsen lär ju duga? Tar gärna emot tips. Dock var plattorna i golvet mycket svårare att svetsa för så jävla smal plåt
http://www1.garaget.org/gallery/images/ … 8449a6.jpg Är ganska så nybörjare på svetsning men den här svetsen lär ju duga? Tar gärna emot tips. Dock var plattorna i golvet mycket svårare att svetsa för så jävla smal plåt
jobbar som svetsare och kan säga att det är risk att de kommer spricka där.. smältdiken så de står härliga till... tyvärr kör lite långsammare när du svetsar så kan de gå bra
http://www1.garaget.org/gallery/images/ … 8449a6.jpg Är ganska så nybörjare på svetsning men den här svetsen lär ju duga? Tar gärna emot tips. Dock var plattorna i golvet mycket svårare att svetsa för så jävla smal plåt
jobbar som svetsare och kan säga att det är risk att de kommer spricka där.. smältdiken så de står härliga till... tyvärr kör lite långsammare när du svetsar så kan de gå bra
Okej, som längst ner på svetsen där gick det lite långsammare? Kanske får skicka någon annan på uppdraget
Okej, som längst ner på svetsen där gick det lite långsammare? Kanske får skicka någon annan på uppdraget
du kan ju lägga 2 strängar till lite varmare och lite långsammare så går de bra ska du se
Vad fick du betala för frakten på buren? ska beställa likadan bur till min s13.
Kan tyvärr inte svara på det! Det var fastcar som tog hem buren åt mig, tror dom är återförsäljare till customcages nu med Tog dock ett tag för dom på customcages att skicka buren men kanske går snabbare med s13