DRIFT Nissan 200sx S13,5

Drifting bygge i full fart med en Volvo 16v spis turbo BMW m3 låda fullbur och mycket godis, och allt detta för att köra ProInt i sommar mycket som skall göras men vill man så kan man ;)
  • 41 Följare
  • 50 888 Visningar
  • Uppdaterades senast 24 mars 2013
Nomenia ÖstersundsGatbilar
24 november 2012 · 1 570 Inlägg

uppgradera kammarna om du ska åka den effekten.. och byt sprut.. MS är skit wink

Kolla gärna in mitt nya projekt
Skyline R33 Zeemax Widebody "The Continue"
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=261823
Nissan Skyline R33 "ZeeMax" (1995)
Volvo V50 D2 "Familje Pråmen" (2011)
gassatan
25 november 2012 · 110 Inlägg

Nomenia skrev:
uppgradera kammarna om du ska åka den effekten.. och byt sprut.. MS är skit wink

yes ska hämta kammar på KLracing i veckan så det vet jag och gällande sprutet så har jag inte en aning
men en polare kör på samma sprut och den e det då inget fel på smile

vad e det som inte e bra????

Nissan 200sx s13 "nissan" (1992)
strandberg31
25 november 2012 · 2 419 Inlägg

gassatan skrev:

Nomenia skrev:
uppgradera kammarna om du ska åka den effekten.. och byt sprut.. MS är skit wink

yes ska hämta kammar på KLracing i veckan så det vet jag och gällande sprutet så har jag inte en aning
men en polare kör på samma sprut och den e det då inget fel på smile

vad e det som inte e bra????

skit bakom spakarna är vad de är! Kan du ms är de inga problem!

Nissan Skyline R33 GTST "MINTY" (1994)
Nomenia ÖstersundsGatbilar
25 november 2012 · 1 570 Inlägg

gassatan skrev:

Nomenia skrev:
uppgradera kammarna om du ska åka den effekten.. och byt sprut.. MS är skit wink

yes ska hämta kammar på KLracing i veckan så det vet jag och gällande sprutet så har jag inte en aning
men en polare kör på samma sprut och den e det då inget fel på smile

vad e det som inte e bra????

jo klart ms kan funka.. men du har så otroligt lite inställnings möjligheter om man jämför mot vipec eller aem.
mkt lättare att kontrollera knackningar med mera med riktigt sprut wink just my case

Kolla gärna in mitt nya projekt
Skyline R33 Zeemax Widebody "The Continue"
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=261823
Nissan Skyline R33 "ZeeMax" (1995)
Volvo V50 D2 "Familje Pråmen" (2011)
Woojen
25 november 2012 · 1 101 Inlägg

vad har du för spec på toppen? känns som den motorn är ett relativt kasst koncept för just drifting...

Allmänt icke varv villig motor med en segspoolad lastbils turbo?
Tror du skulle haft en mycket trevligare karaktär med en mindre effektivare turbo...

Det omöjliga tar bara lite längre tid att utföra...
www.nogs.se
200a Projektet
Honda Civic EG "Turbo Civic" (1992)
Subaru Impreza "ost" (2000)
Nissan Skyline r33 GT-R "Skajjan" (1995)
gassatan
25 november 2012 · 110 Inlägg

Woojen skrev:
vad har du för spec på toppen? känns som den motorn är ett relativt kasst koncept för just drifting...

Allmänt icke varv villig motor med en segspoolad lastbils turbo?
Tror du skulle haft en mycket trevligare karaktär med en mindre effektivare turbo...

ja jag ska byta till kkk29

och toppen är "original" nya tätningar mm samt dubbla ventilfjädrar hårdare mm
ska nog räcka med ett par nya kammar smile jag har pratat med ett par som kör med 16v och det ska inte behöva göras så mycket med toppen deras går ju riktigt gött samt ca 600whp så det räcker nog men han rekomenderate kkk29 för bättre/snabbare spolupp

någon som har en till salu???

Nissan 200sx s13 "nissan" (1992)
Woojen
25 november 2012 · 1 101 Inlägg

kkk29 är väll också en typ maskin turbo, å inget riktigt race agg? Satsa på en gt3076 GTX eller liknande istället hur mycket fantasi spool folk snackar om på internet så får du aldrig ditt peak register innan 4500-5000 med dessa lastbils agg vilket är sjukt tråkigt!  Vad kan du varva med din original topp tro?

Det är sjukt lätt att plocka ut mycket effekt i dagsläget när de finns tillgång till alla kina delar samt alla lastbils agg folk flänger på, men hur skoj är det att ha 600whp i ca 2000 rpm?

Det omöjliga tar bara lite längre tid att utföra...
www.nogs.se
200a Projektet
Nissan Skyline r33 GT-R "Skajjan" (1995)
Honda Civic EG "Turbo Civic" (1992)
Subaru Impreza "ost" (2000)
Nomenia ÖstersundsGatbilar
25 november 2012 · 1 570 Inlägg

Woojen skrev:
kkk29 är väll också en typ maskin turbo, å inget riktigt race agg? Satsa på en gt3076 GTX eller liknande istället hur mycket fantasi spool folk snackar om på internet så får du aldrig ditt peak register innan 4500-5000 med dessa lastbils agg vilket är sjukt tråkigt!  Vad kan du varva med din original topp tro?

Det är sjukt lätt att plocka ut mycket effekt i dagsläget när de finns tillgång till alla kina delar samt alla lastbils agg folk flänger på, men hur skoj är det att ha 600whp i ca 2000 rpm?

håller med dig där

Kolla gärna in mitt nya projekt
Skyline R33 Zeemax Widebody "The Continue"
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=261823
Volvo V50 D2 "Familje Pråmen" (2011)
Nissan Skyline R33 "ZeeMax" (1995)
gassatan
25 november 2012 · 110 Inlägg

Woojen skrev:
kkk29 är väll också en typ maskin turbo, å inget riktigt race agg? Satsa på en gt3076 GTX eller liknande istället hur mycket fantasi spool folk snackar om på internet så får du aldrig ditt peak register innan 4500-5000 med dessa lastbils agg vilket är sjukt tråkigt!  Vad kan du varva med din original topp tro?

Det är sjukt lätt att plocka ut mycket effekt i dagsläget när de finns tillgång till alla kina delar samt alla lastbils agg folk flänger på, men hur skoj är det att ha 600whp i ca 2000 rpm?

ja som sagt mycket info och få som kan jag e absolut ingen expert så får lyssna, läsa och ta in och bygga efter eget huvud så ska det nog gå smile

men tackar för alla idéer och förslag

Nissan 200sx s13 "nissan" (1992)
gassatan
26 november 2012 · 110 Inlägg

oj oj oj det händer mycket på motor fronten nu smile det kommer komma lite info i helgen
just nu så skrapar jag bort asfalts mattorna i bilden och planerar för motor och burbygge som kommer starta till helgen

fy fan gött motor projekt kommer bli så bra satsar på 500hk skit kul och hållbart...... motor porr

håll ögon öppna och kolla mitt projekt till helgen wink

Nissan 200sx s13 "nissan" (1992)
future91
26 november 2012 · 178 Inlägg

gassatan skrev:
oj oj oj det händer mycket på motor fronten nu smile det kommer komma lite info i helgen
just nu så skrapar jag bort asfalts mattorna i bilden och planerar för motor och burbygge som kommer starta till helgen

fy fan gött motor projekt kommer bli så bra satsar på 500hk skit kul och hållbart...... motor porr

håll ögon öppna och kolla mitt projekt till helgen wink

roligt projekt ! smile
ta 5,56 och spruta på det svarta som blir kvar när du värmer bort asfaltsmattan i bilen, det blir sjukt rent med 5,56

gassatan
26 november 2012 · 110 Inlägg

future91 skrev:

gassatan skrev:
oj oj oj det händer mycket på motor fronten nu smile det kommer komma lite info i helgen
just nu så skrapar jag bort asfalts mattorna i bilden och planerar för motor och burbygge som kommer starta till helgen

fy fan gött motor projekt kommer bli så bra satsar på 500hk skit kul och hållbart...... motor porr

håll ögon öppna och kolla mitt projekt till helgen wink

roligt projekt ! smile
ta 5,56 och spruta på det svarta som blir kvar när du värmer bort asfaltsmattan i bilen, det blir sjukt rent med 5,56

det ska jag absolut testa i morgon tackar för tipset smile
lägger upp bilder med resultatet:D

Nissan 200sx s13 "nissan" (1992)
I_am_lost1 system7
26 november 2012 · 737 Inlägg

future91 skrev:

gassatan skrev:
oj oj oj det händer mycket på motor fronten nu smile det kommer komma lite info i helgen
just nu så skrapar jag bort asfalts mattorna i bilden och planerar för motor och burbygge som kommer starta till helgen

fy fan gött motor projekt kommer bli så bra satsar på 500hk skit kul och hållbart...... motor porr

håll ögon öppna och kolla mitt projekt till helgen wink

roligt projekt ! smile
ta 5,56 och spruta på det svarta som blir kvar när du värmer bort asfaltsmattan i bilen, det blir sjukt rent med 5,56

de blir inga rester kvar?tongue hur tar ni bort asfalts mattorna då om jag får fråga, ställ ut bilen och låt asfalts mattorna bli kalla (minus grader)  sen är det bara att knacka bort dom, eller så kan du fylla påsar med is och låta dom ligga ett tag, då blir det inga rester kvar, en slagghammare är bäst att använda till detta

Senast redigerat av I_am_lost1 (26 november 2012)

NISSAN 200SX S13 2JZ
kolla in projektet här-> GARAGET.org
Nissan 200sx s13 "tuc tuc" (1989)
Nissan 200sx "s13" (1994)
gassatan
26 november 2012 · 110 Inlägg

I_am_lost1 skrev:

future91 skrev:

gassatan skrev:
oj oj oj det händer mycket på motor fronten nu smile det kommer komma lite info i helgen
just nu så skrapar jag bort asfalts mattorna i bilden och planerar för motor och burbygge som kommer starta till helgen

fy fan gött motor projekt kommer bli så bra satsar på 500hk skit kul och hållbart...... motor porr

håll ögon öppna och kolla mitt projekt till helgen wink

roligt projekt ! smile
ta 5,56 och spruta på det svarta som blir kvar när du värmer bort asfaltsmattan i bilen, det blir sjukt rent med 5,56

de blir inga rester kvar?tongue hur tar ni bort asfalts mattorna då om jag får fråga, ställ ut bilen och låt asfalts mattorna bli kalla (minus grader)  sen är det bara att knacka bort dom, eller så kan du fylla påsar med is och låta dom ligga ett tag, då blir det inga rester kvar, en slagghammare är bäst att använda till detta

ha ha då får jag allt vänta ett bra tag tills det blir så kallt :p
hoppas jag hmm

Nissan 200sx s13 "nissan" (1992)
future91
26 november 2012 · 178 Inlägg

I_am_lost1 skrev:

future91 skrev:

gassatan skrev:
oj oj oj det händer mycket på motor fronten nu smile det kommer komma lite info i helgen
just nu så skrapar jag bort asfalts mattorna i bilden och planerar för motor och burbygge som kommer starta till helgen

fy fan gött motor projekt kommer bli så bra satsar på 500hk skit kul och hållbart...... motor porr

håll ögon öppna och kolla mitt projekt till helgen wink

roligt projekt ! smile
ta 5,56 och spruta på det svarta som blir kvar när du värmer bort asfaltsmattan i bilen, det blir sjukt rent med 5,56

de blir inga rester kvar?tongue hur tar ni bort asfalts mattorna då om jag får fråga, ställ ut bilen och låt asfalts mattorna bli kalla (minus grader)  sen är det bara att knacka bort dom, eller så kan du fylla påsar med i och låta dom ligga ett tag, då blir det inga rester kvar, en slagghammare är bäst att använda till detta

jag gillar iaf inte att slå små bucklor i min bil smile men annars så fungerar det bra om du inte har färsk asfaltsmatta, jag provade t.o.m. frysspray och de fungerade lite men sen gick jag tbx till värmepistolen det var lättast i slutändan,
och sen hittade jag tips om 5,56 en och det fungerade sjukt jäkla bra smile

I_am_lost1 system7
26 november 2012 · 737 Inlägg

om det blir nå rester kvar så har du inte kylt ner dom tillräckligt, men använd förtunning/thinner då,  smile

NISSAN 200SX S13 2JZ
kolla in projektet här-> GARAGET.org
Nissan 200sx s13 "tuc tuc" (1989)
Nissan 200sx "s13" (1994)
future91
26 november 2012 · 178 Inlägg

I_am_lost1 skrev:
om det blir nå rester kvar så har du inte kylt ner dom tillräckligt, men använd förtunning/thinner då,  smile

får ta o prova thinner och se om de lirar bra på min bil smile !

gassatan
26 november 2012 · 110 Inlägg

I_am_lost1 skrev:
om det blir nå rester kvar så har du inte kylt ner dom tillräckligt, men använd förtunning/thinner då,  smile

ska testa lite i morgon det kanske blir jobbigt..... men man gör det ju bara en gång som tur var.... på denna bilen lol

Nissan 200sx s13 "nissan" (1992)
I_am_lost1 system7
26 november 2012 · 737 Inlägg

future91 skrev:

I_am_lost1 skrev:

future91 skrev:

roligt projekt ! smile
ta 5,56 och spruta på det svarta som blir kvar när du värmer bort asfaltsmattan i bilen, det blir sjukt rent med 5,56

de blir inga rester kvar?tongue hur tar ni bort asfalts mattorna då om jag får fråga, ställ ut bilen och låt asfalts mattorna bli kalla (minus grader)  sen är det bara att knacka bort dom, eller så kan du fylla påsar med i och låta dom ligga ett tag, då blir det inga rester kvar, en slagghammare är bäst att använda till detta

jag gillar iaf inte att slå små bucklor i min bil smile men annars så fungerar det bra om du inte har färsk asfaltsmatta, jag provade t.o.m. frysspray och de fungerade lite men sen gick jag tbx till värmepistolen det var lättast i slutändan,
och sen hittade jag tips om 5,56 en och det fungerade sjukt jäkla bra smile

om man vill slippa små bucklorna så kan man använda nån hyvel/ stämjärn av nått slag så får man bort stora kakor smile det är ju så mycket fett i raggar parfym så om man ska lacka efter så är det inte så smart men visst går det allt:)

NISSAN 200SX S13 2JZ
kolla in projektet här-> GARAGET.org
Nissan 200sx "s13" (1994)
Nissan 200sx s13 "tuc tuc" (1989)
I_am_lost1 system7
26 november 2012 · 737 Inlägg

tinner är nått att rekommendera, det går att hälla tinner rakt på asfalts mattorna men de blir så kletigt,ett tips gör inte det smile

NISSAN 200SX S13 2JZ
kolla in projektet här-> GARAGET.org
Nissan 200sx s13 "tuc tuc" (1989)
Nissan 200sx "s13" (1994)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang