''Vansinnesfärd genom Norrköping''

Growe Fri fart för ett fritt folk!
14 december 2012 · 13 744 Inlägg

Teho skrev:

Growe skrev:

zemet skrev:

Polisen har ju sirener och ljus så dom flesta borde uppmärksamma att polisen är påväg och därmed flytta sig. Sedan så ska ju svinen bara åka fast tycker jag.

Hur förbannad hade inte du blivit om du fick din bil stulen eller upptäckte att tjuvar smet ifrån ditt hem och att polisen hade avbrutit jakten för att det var för farligt?

Ne ge då svenska polisen bättre utbildning så dom kan använda pitmanouver eller box tekniken. Eller skjut sönder kylaren på bilfan eller föraren för den delen.

Det du nämnde med cyklisten som dog var ju i malmö när dom jagade en medlem i black cobra. Så jävla bra att han sitter i fängelse nu, och inte kan terrorisera befolkningen i malmö mera.

haha frågan är lustigt stalld då jag hellre får tillbaka en hel bil än en krockad bil.

då förstår jag att du inte värdesätter dina nära och kära speciellt högt.

om dom avbryter så har dom en bra anledning vad jag som enskild drabbad tycker spelar mindre roll.
Det handlar om att polisen ska borga för våran säkerhet inte riskera våran säkerhet.

men alla får tycka som dom vill bara man är beredd på att ta följderna. fast som drabbad är det nog lättare att skylla på den jagade än polisen som hetsade.

men jag ser hellre att inga liv riskeras för en äklig skitbil som går att köpa ny det är jag säker på.

Inte för intet som alkohol-/drogmissbrukare ofta påträffas som återfallsförbrytare inom rattfylleri.
En sådan här förare är uppenbarligen fullständigt likgiltig inför både liv och egendom, och hade man inte fått stopp på honom hade han givetvis kunnat göra något ännu värre. Han hade lika gärna kunnat köra igenom ett stängsel till en dagisgård i 120 knyck.
Annat är det med förare som uppvisar viss form av riskmedvetenhet under jakten. Där hade det varit bäst att släppa föraren, innan denne hinner pressas till att tänja på säkerhetsmarginalerna.

Den som sitter framför datorn och försöker att "analysera" händelsen tar givetvis helt andra beslut än de som sitter i polisbilen med en potentiell mördare i bilen framför. Går inte att klandra polisen för detta, de gör sitt jobb. Även om vissa beslut i slutändan visar sig vara fel - exempelvis i detta fall.

den typen av folk finns det ingen bra lösning på men tror inte att det blir bättre för att man jagar dom genom folksamlingar.

att det är lätt att sitta hemma och klaga men svårare i verkligheten är det som är det stora problemet
inrebefälet ska stoppa en sån jakt men polisen ljuger så klart om sånt som är rent sagt farligt.
det är det beslutsdelen som måste lösas så inte en idiotjakt blir som den på filmen.

problemet är att polisen själva ser det inte som ett problem.
Jag ser det som ett stort problem när faktist vi som inte gjort något fel har ganska stor chans att bli rejält indragna i en sån jakt.
Man får väga av det helt enkelt men det måste till bättre hjälpmedel så dom lättare utan adrenalin påslag ta vättiga beslut.

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang