.

Subaru_Chris
2 december 2012 · 64 Inlägg

.

Senast redigerat av Subaru_Chris (19 september 2022)

s.c.c.r
Volvo 245 t5 "Sleeper" (1991)
BMW e34 540/6 "Back in black" (1995)
Volkswagen Bubbla "." (1972)
TouchOfRed Meldem
2 december 2012 · 4 137 Inlägg

Subaru_Chris skrev:
Hejsan! Som många andra har sina projekt inne på vinterförvaring inför sommaren undrar jag vad just DU gör med din bil!

Inte säker på om någon sådan här "tråd" finns men jag är nyfiken som många andra och undrar vad ni håller med med i era garage på vintern!

Själv sitter jag inne på min impreza gt Med många funderingar på. Just nu är det mycket allmän uppfrächning och lite trimmning som gäller! Inför kommande sommar (2013) är det tänkt att åka lite Trackdays.

Så Skriv gärna vad du gjorde i garaget i veckan och vad som gäller inför sommar 13!smile

Jag gör ingeting med min nuvarande skruttbil.
Sparar till bil, så hoppas att kunna köpa ny bill till i Vår eller något senare.
Finnes pengar, så ska det hända lite smågrejor med den blivande bilen, troligen.. big_smile

Volkswagen Polo FSI "Mammas räcer" (2012)
DanneSundin
2 december 2012 · 682 Inlägg

Service, fixa stenskott.. Ute och leka.. blir ev. FMIC ..  Annat än det händer väl inte så mycket skoj! Ska väl polera upp motorutrymme lite "efter intresse" sen blir det väl lite småpyssel utifrån vad man kommer på och hur lång vintern blir!

Subaru_Chris
2 december 2012 · 64 Inlägg

Trevligt dannesundin! Har precis monterat fmic på min subaru oxå. Det är lite svårare än vad man tror med tanke på att de ska vara modell anpassat..




Touchofred vad blir det för bil då ev? smile

s.c.c.r
Volvo 245 t5 "Sleeper" (1991)
BMW e34 540/6 "Back in black" (1995)
Volkswagen Bubbla "." (1972)
DanneSundin
2 december 2012 · 682 Inlägg

Chris: Indeed! Vad köpte du för IC? Lite pill får man leva med, trots allt alltid något som inte blir som man tänkt sig! *asg* p.s. vill ha dina rotafälgar..

THEBADGUY Gorgilus addictus
2 december 2012 · 4 734 Inlägg

Köra såklart! Vad ska man annars göra med en bil? tongue

Nej men, ska fixa några av dom få rostfläckarna som börjat komma. Sen blir det bara att försöka hålla den ren och snygg, samtidigt som man längtar till våren smile

Senast redigerat av THEBADGUY (2 december 2012)

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
Subaru_Chris
2 december 2012 · 64 Inlägg

Vet inte namnet på själva ic.. Men köpte på h2m racing. Helt okej pris faktiskt!
Jo men de tar i överallt. fick kapa en del oxå i fronten och göra hålet större till tryckröret vid abs:en
Har fortfarande inte ens startat bilen sen jag monterade dit de för har inte fått ihop det med dumpen ännu!

Du får fälgarna om du hämtr dom;)

s.c.c.r
BMW e34 540/6 "Back in black" (1995)
Volvo 245 t5 "Sleeper" (1991)
Volkswagen Bubbla "." (1972)
Grabber Dagdrömmare
2 december 2012 · 2 836 Inlägg

Skoda: köra o njuta!
BMW: står i garaget uppallad större delen av drivlina. Mindre diff o låde renovering samt M10B20 botten del på G.
Polo: ja... börjar bli gammal o det ser ut som det blir tvätta o meka med den med.....

BMW 318dT "Blöjexpressen" (2011)
TouchOfRed Meldem
2 december 2012 · 4 137 Inlägg

Subaru_Chris skrev:
Trevligt dannesundin! Har precis monterat fmic på min subaru oxå. Det är lite svårare än vad man tror med tanke på att de ska vara modell anpassat..




Touchofred vad blir det för bil då ev? smile

BMW 318 E46 Touring. 02 och uppåt Har fastnat för denna bil. smile
Har även kollat på Audi A4 Avant, dom lite nyare modellerna, 02 och uppåt.

Audi=Farbror jobbar som bilmek och har billiga(re) reservdelar, han kan meka Audi riktigt bra.
BMW=Får köpa reservdelar på eBay(Där han köper reservdelar har dom inte så mycket till just BMW, och har dom det så antar jag att det inte blir så billigt), och låta han byta dom. Han har knappt mekat BMW.

Det talar ju för Audi, men det är mer en Familjebil?
Så sjukt svårt.. tongue

Senast redigerat av TouchOfRed (2 december 2012)

Volkswagen Polo FSI "Mammas räcer" (2012)
Subaru_Chris
2 december 2012 · 64 Inlägg

Grabber: Gött då har du lite att pyssla med i vinter! smile

Touchofred jag rekomenderar dig en impreza direkt;)

s.c.c.r
Volkswagen Bubbla "." (1972)
BMW e34 540/6 "Back in black" (1995)
Volvo 245 t5 "Sleeper" (1991)
DanneSundin
2 december 2012 · 682 Inlägg

Subaru_Chris skrev:
Du får fälgarna om du hämtr dom;)

Haha, vi säger så va!

TouchOfRed: Bmw är riktigt trevliga bilar! Mycket bil för pengarna!

TouchOfRed Meldem
2 december 2012 · 4 137 Inlägg

Subaru_Chris skrev:
Grabber: Gött då har du lite att pyssla med i vinter! smile

Touchofred jag rekomenderar dig en impreza direkt;)

Jo dom verkar roliga, fast vill ha en Kombi. smile

Volkswagen Polo FSI "Mammas räcer" (2012)
TouchOfRed Meldem
2 december 2012 · 4 137 Inlägg

DanneSundin skrev:

Subaru_Chris skrev:
Du får fälgarna om du hämtr dom;)

Haha, vi säger så va!

TouchOfRed: Bmw är riktigt trevliga bilar! Mycket bil för pengarna!

Det är därför dom lockar.. smile
Men vet inte, om man ska sätta på ett par lite snyggare fälgar osv, är det dyrt?

Volkswagen Polo FSI "Mammas räcer" (2012)
DanneSundin
2 december 2012 · 682 Inlägg

Beror väl på vilka fälgar! Inte dyrare än andra bilar! 

Syrrans x hade en 330i, gick riktigt bra tycker jag. En kombi, inte så skrytsamt bottendrag kanske, men toppfarten är härlig, medföljde gjorde även hyffsad komfort och en helt OK originalstereo. 

Han köpte väl några fälgar för 6500, vet dock inte vad dom hette.. Begagnat då. Höjde bilen X antal stilpoäng iallafall, fast gamla bakdelen på den BMWmodellen (Nej, jag vet inte vilken "E" det var, bara att en del äldre bmw-combis ser riktigt riktigt fula ut bakifrån, ur min synvinkel! smile )   Ser fin ut framifrån men bakdelen förstörde just den bilen som sjutton.  Men dom gick bra, och han hade väl inte direkt några problem med bilen - fastän han körde som en dåre. smile

Och om du ska köpa nya fälgar och inte kan kränga av/på däck själv, så lär du få betala någon hundralapp för det, bara så att du vet. 

Enda bristen på BMW vad jag vet är topplockspackningen. Fast det är väl mestadels till följd av högt varv och/eller ev. utebliven service. smile

Edit2: Nu ska jag inte glorifiera BMW för mycket! AUDI är störtsköna bilar, väldigt snygga också i mitt tycke.. Går bra och du får även där mycket bil för pengarna! Ett plus kanske är att de är mindre "ungdomskörda" (förutom kanske urquattro, 100, 80.. )

Senast redigerat av DanneSundin (2 december 2012)

TouchOfRed Meldem
2 december 2012 · 4 137 Inlägg

DanneSundin skrev:
Beror väl på vilka fälgar! Inte dyrare än andra bilar! 

Syrrans x hade en 330i, gick riktigt bra tycker jag. En kombi, inte så skrytsamt bottendrag kanske, men toppfarten är härlig, medföljde gjorde även hyffsad komfort och en helt OK originalstereo. 

Han köpte väl några fälgar för 6500, vet dock inte vad dom hette.. Begagnat då. Höjde bilen X antal stilpoäng iallafall, fast gamla bakdelen på den BMWmodellen (Nej, jag vet inte vilken "E" det var, bara att en del äldre bmw-combis ser riktigt riktigt fula ut bakifrån, ur min synvinkel! smile )   Ser fin ut framifrån men bakdelen förstörde just den bilen som sjutton.  Men dom gick bra, och han hade väl inte direkt några problem med bilen - fastän han körde som en dåre. smile

Och om du ska köpa nya fälgar och inte kan kränga av/på däck själv, så lär du få betala någon hundralapp för det, bara så att du vet. 

Enda bristen på BMW vad jag vet är topplockspackningen. Fast det är väl mestadels till följd av högt varv och/eller ev. utebliven service. smile

men 330i är motorstorleken? har inte förstått det där riktigt än. Isf måste ju 318 vara slö som f*n ? tongue
Nu ska vi inte ta över denna tråd med "köpråd". smile Vill inte förstöra för TS om tråden låses.

Pm'a mig ist? big_smile

Volkswagen Polo FSI "Mammas räcer" (2012)
Dirtymike
2 december 2012 · 1 532 Inlägg

Det ända som hänt me Lexusen nu är att den fått 2st extraljus.

Jeep J20 (1978)
Darkus
2 december 2012 ·

Vinterbilen ska stylas lite å få en stereo system i monterat. Men det är så jäddra kallt uta så jag har ingen lust å skruva nå. Blivit lite för bekväm på äldre dagar.

BMW:en står och väntar på bättre dörrar, sen nermontering och skickas till billackeraren.
Men jag hittar bara massö med ursäkter hela tiden så det verka ta lite tid det där. Få ta ur fingrarna ur asslet å göra nått snart. Men det är långt till sommaren. Så jag kan skjuta på det några dagar till.

Janneutanb
2 december 2012 · 7 267 Inlägg

Montera tillbaka resterande delar, bygga klart det sista och starta upp den.

Subaru_Chris
2 december 2012 · 64 Inlägg

Antar att det är r33? Riktigt fin såg den ut att vara iaf! Är det 700 som du siktar på till våren?

s.c.c.r
Volvo 245 t5 "Sleeper" (1991)
BMW e34 540/6 "Back in black" (1995)
Volkswagen Bubbla "." (1972)
Janneutanb
2 december 2012 · 7 267 Inlägg

Subaru_Chris skrev:
Antar att det är r33? Riktigt fin såg den ut att vara iaf! Är det 700 som du siktar på till våren?

Yes, dom andra bilarna är inte värda att nämna tongue
Vi får se hur långt spridarna orkar men hoppas på att kunna nå över 700 smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang