JE71 skrev:
patrikke skrev:
JE71 skrev:
Körde med nightbreaker på förra bilen, och nog gjorde de skäl för namnet "breaker" alltid.
Dessa dyra lampor gick sönder på löpande band, det kostade definitivt mer än det smakade tycker jag.
Jag bytte till "vanliga" glödlampor innan jag sålde bilen 2011 och den ägaren kör på samma lampor än...
Samma här, funderar på om de kräver lägre volt=lyser starkare men blir känsligare?
Tror inte att de är tänkta att gå på lägre volt för att hålla, då motverkas ju syftet med starkare ljus.
Vid sänkt volt kanske de håller bättre, men lyser då som vilken biltemalampa som helst, och då är det ju ingen vits att köpa nightbreaker.
Phillips och osram hade nog inte tänkt att bilägare skulle vara tvungna att modifiera bilen för köra på dessa lampor. De har nog helt enkelt inte bättre hållbarhet.

Jag menar att de kanske är gjorda för 11 volt men blir matade med 14v (i bästa fall), då lyser de starkare, men inte så läge.
Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.