Även att montera vanliga H3 xenon går i 175:orna, om man är lite handfast.
Nu är ni två som har olika H3 till NBB 175:orna, och fr.o.m. nu är det spöstraff på att inte lägga upp bilder på ljusbild!
Vad tycker du jag ska köra med F-F-F eller F-P-F borde ge en jämnare ljusbild med bara flod, och nu med xenon i så borde det ge lite extra längd jämfört med 100W
Vad tror ni om att slänga i 35W xenon i dessa små jäklar? Eller kanske tom. 55W xenon?
Anledningen till det är att de ligger och skräpar i garaget och helljuset på farsan BMW E61 -08 med Bi-xenon är under kritik. Längden saknas verkligen, blir lite som ett svart hål mitt framför bilen.
Farsan och jag funderar på att sätta dom under regplåten isf. Enligt bild.
Testade att koppla dom (55W halogen) mot ett kasst batteri och mot en vägg. Var ju hyffsat fin ljusbild om än lite liten. Men bredden på ljuset finns ju redan som bilen är idag, så det kanske räcker för att täcka upp?
Är det ens lönt att lägga pengarna och testa?
Det är H3 i dessa, så tänkte att jag kan ju prova. Annars får jag väl leta reda på ett par NBB 175 fjärr och flytta över till
Men jag måste till att börja med få reda på om det ens finns något vettigt sätt att ta signalen till relät utan att systemet får spunk och slippa använda kabeltjuv.
Senast redigerat av AD_ (10 december 2012)
Erfarenheten är vad man brukar kalla sina misstag ;)
Projekttråd för E34:an: Länk
Projekttråd för 540:in: Länk
Nu är ni två som har olika H3 till NBB 175:orna, och fr.o.m. nu är det spöstraff på att inte lägga upp bilder på ljusbild!
Vad tycker du jag ska köra med F-F-F eller F-P-F borde ge en jämnare ljusbild med bara flod, och nu med xenon i så borde det ge lite extra längd jämfört med 100W
F...P...F ! Säger jag utan minsta tvekan. Du skulle uppleva att längden blir lidande med F F F.
Edit: Beror visserligen på var man bor. Om du bara har krokvägar utan speciella rakor och med mycket trafik... ja då kanske FFF skulle kunna funka.
Men här uppe med i princip trafiklösa vägar med lååånga raksträckor så är du blind utan ett P i mitten.
Vete fn. Jag är i alla fall inte imponerad av dessa ärtor till strålkastare. Men om du ändå funderat på 175:or så är det ju bara att flytta H3orna dit sedan.
Vete fn. Jag är i alla fall inte imponerad av dessa ärtor till strålkastare. Men om du ändå funderat på 175:or så är det ju bara att flytta H3orna dit sedan.
Det är jag egentligen inte heller. Men iom. att de både ligger och skräpar och att jag dessutom vill åt en hyffsat diskret installation så kanske det är värt att testa. Men frågan är om 175:orna får plats på samma placering. Får ge mig ut och mäta lite här någon dag.
Det är iaf stopp på några vanliga påhängt på vanligt vis, utan dessa skall vara integrerade på något vis.
Erfarenheten är vad man brukar kalla sina misstag ;)
Projekttråd för E34:an: Länk
Projekttråd för 540:in: Länk
F...P...F ! Säger jag utan minsta tvekan. Du skulle uppleva att längden blir lidande med F F F.
Edit: Beror visserligen på var man bor. Om du bara har krokvägar utan speciella rakor och med mycket trafik... ja då kanske FFF skulle kunna funka.
Men här uppe med i princip trafiklösa vägar med lååånga raksträckor så är du blind utan ett P i mitten.
Har även funderat på P-F-P och P-P-P iom att nbb pencilen är REF 45 med lite slipning i glaset vilket borde ge hyffsad bredd ändå eller är jag ute och cyklar, behöver bara 2 pencilinsatser iof för att testa detta vilket inte kostar så mycket.
Har även funderat på P-F-P och P-P-P iom att nbb pencilen är REF 45 med lite slipning i glaset vilket borde ge hyffsad bredd ändå eller är jag ute och cyklar, behöver bara 2 pencilinsatser iof för att testa detta vilket inte kostar så mycket.
Jo, 175an pencil är faktiskt rätt hyfsad i bredd, för att vara en pencil alltså. Men P F P skulle nog ge för lite dikesupplysning för min smak.
Jo, 175an pencil är faktiskt rätt hyfsad i bredd, för att vara en pencil alltså. Men P F P skulle nog ge för lite dikesupplysning för min smak.