Aha okej läste lite fort, jo svårare att tända och högre kelvinskala, räkna med ca 7000K då
Ah, så om den ens tänder, så bör den lysa betydligt blåare då
har hört att de ej ens tänder,, men ska faaan prova bara för att
har ju endel ballaster och lampor liggande
Inte hela världen om jag skulle behöva köpa nya lampor, tänkt mest så att nu inte ballasten tog skada (på något märkligt vis). Lär ju hur eller hur göra mer nytta i helljuset än på hyllan här hemma
De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Ah, så om den ens tänder, så bör den lysa betydligt blåare då
har hört att de ej ens tänder,, men ska faaan prova bara för att
har ju endel ballaster och lampor liggande
Inte hela världen om jag skulle behöva köpa nya lampor, tänkt mest så att nu inte ballasten tog skada (på något märkligt vis). Lär ju hur eller hur göra mer nytta i helljuset än på hyllan här hemma
ska jag vara ärlig så tror jag risken är stor att ballastern brinner pga överbelastning
Aha okej läste lite fort, jo svårare att tända och högre kelvinskala, räkna med ca 7000K då
Ah, så om den ens tänder, så bör den lysa betydligt blåare då
Även livslängden påverkas negativt när lampan inte når rätt temperatur.
Har du ''originalballaster'' i en bil och ska testa med starkare än 35W lampor så kommer de troligen bryta strömmen till lampan efter de blinkat till en gång.
Själv märker jag ingen direkt skillnad i färgtemperaturen med 4300K Philips och 50W ballaster, men beror säkert lite på att man vänjer sig, och kanske annat om man jämför sida vid sida. Däremot Philips 4300K och 100W ballaster så börjar dra åt det gröna hållet har jag märkt
Aha okej läste lite fort, jo svårare att tända och högre kelvinskala, räkna med ca 7000K då
Ah, så om den ens tänder, så bör den lysa betydligt blåare då
Även livslängden påverkas negativt när lampan inte når rätt temperatur.
Har du ''originalballaster'' i en bil och ska testa med starkare än 35W lampor så kommer de troligen bryta strömmen till lampan efter de blinkat till en gång.
Själv märker jag ingen direkt skillnad i färgtemperaturen med 4300K Philips och 50W ballaster, men beror säkert lite på att man vänjer sig, och kanske annat om man jämför sida vid sida. Däremot Philips 4300K och 100W ballaster så börjar dra åt det gröna hållet har jag märkt
Nej som sagt det är ett konverteringskit som ligger på hyllan här
De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Jag har 55w xenon i helljuset på min V40. Ska vara speedstart.
Jag upplever uppstartstiden som löjligt långsam. Som jag läst mig till så kan dra en ny jordkabel från lampan och jorda närmare med kabel i större dimension för att på så sätt lösa problemet.
Min fråga är då, går det att göra på min bil? Elen är minusstyrd. Dvs, plusmatning hela tiden.
Jag hade extraljus på min v40 under vintern och sedan när våren kom åkte xenonet in i helljuset istället, men jag kopplade bara in det på extraljus kablarna men dom tänder sjukt segt! dock är de inte speedstart och de är ett antal år gamla!
Kolla gärna in mitt V40 projekt där jag lackerar min V40 på egen hand och rostlagar! :)
Motorrenovering och uppfräschning av min V70R -98 finns att följa här: Bluescreen's V70R
Räddningen av min och sambons Laserblå V70R -00, finner du bland mina projekt.
Ah, så om den ens tänder, så bör den lysa betydligt blåare då
Även livslängden påverkas negativt när lampan inte når rätt temperatur.
Har du ''originalballaster'' i en bil och ska testa med starkare än 35W lampor så kommer de troligen bryta strömmen till lampan efter de blinkat till en gång.
Själv märker jag ingen direkt skillnad i färgtemperaturen med 4300K Philips och 50W ballaster, men beror säkert lite på att man vänjer sig, och kanske annat om man jämför sida vid sida. Däremot Philips 4300K och 100W ballaster så börjar dra åt det gröna hållet har jag märkt
Nej som sagt det är ett konverteringskit som ligger på hyllan här
Då är det inte omöjligt att det funkar. Ballaster i konverteringskitten brukar inte direkt ''ge upp'' för att det är lite ''fel'' på en lampa.
Hej är ny här! Har nyligen införskaffat 3 st LF XGT 240 med halogen, men tänker konvertera dom till xenon 70w f7 ballaster, men vad är det för lampsockel? har inte hittat det nånstans. tacksam för svar.
Hej är ny här! Har nyligen införskaffat 3 st LF XGT 240 med halogen, men tänker konvertera dom till xenon 70w f7 ballaster, men vad är det för lampsockel? har inte hittat det nånstans. tacksam för svar.
Hej är ny här! Har nyligen införskaffat 3 st LF XGT 240 med halogen, men tänker konvertera dom till xenon 70w f7 ballaster, men vad är det för lampsockel? har inte hittat det nånstans. tacksam för svar.
Hej är ny här! Har nyligen införskaffat 3 st LF XGT 240 med halogen, men tänker konvertera dom till xenon 70w f7 ballaster, men vad är det för lampsockel? har inte hittat det nånstans. tacksam för svar.
..och jag har monterat tillbaka halogenlamporna till helljuset i strålkastarna..
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Och min lathet löna sig tillslut då jag aldrig tog av extraljusen. ^^
Hammare och gaffatejp är allt som behövs.
Sitter nånting fast när det borde vara löst? Använd Hammaren!
Sitter nånting löst när det borde sitta fast? Använd Gaffatejp!