2541
Sök

Bilder: Era avåkningar & dikeshäng 2013/2014

Fri fart för ett fritt folk!
14 731 Inlägg
11 november 2013
granadadr skrev:
Growe skrev:
jockejansson skrev:

Polisen kom när vi lastade bilen på släp. Jag fick blåsa och de fotade däcken som var i bra skick.
Polisen undrade mest om jag var Ok. Man blir annorlunda bemött när man är 42år och krockat en gammal audi , jämfört med när man var 20år.

har oxå märkt det för varje år som går blir dom trevligare. tjafsar inget och krånglar.

sen att man aldrig växer upp endå det vet inte dom..man får spela seriös när man snackar med dom smile nu är jag bara 35 men iallfall

sant jag är 40 å endå kan jag inte låta bli å sladda rollcool iof känner jag flera GUBBAR över 60 som leker fortfrande wink klart de är ju gammla racerförare

minns än idag när farsan sa att jag inte fick sladda in i några kanter med hans alufälgar sen en dag så kom han in med värsta förstället in på fullt rattuslag och klappa i ena bakfälgen i kantstenen..

nu var han inte skit gammal då men jag var iallfall 18 så han var närmare 50bast iallfall.
sätter man honom i en rwd bil så spårar det ur direkt ;-)

gött när man fick ta ett och annat rejs mot farsan när han åkte v40 t4 och jag åkte 245turbo.. blir aldrig seriöst..men man är aldrig äldre än vad man gör sig smile

Kör fort så hinner inget hända...

2 763 Inlägg
11 november 2013
jockejansson skrev:
Cuefa skrev:
jockejansson skrev:
Polisen kom när vi lastade bilen på släp. Jag fick blåsa och de fotade däcken som var i bra skick.
Polisen undrade mest om jag var Ok. Man blir annorlunda bemött när man är 42år och krockat en gammal audi , jämfört med när man var 20år.

Men vaff.... vet man inte bättre i den åldern!?

Nåja, bry dej inte om mitt "rage'ande", jag blir bara lite bestört för de där bilarna börjar bli ovanliga nog som det är.
Huvudsaken är att du/ni klarade er oskadda, en bil (även en ovanlig sådan) är ju bara materiella ting...

Den här bilen har alltid sett bättre ut på foto än irl! Bla går det köra näven genom bakluckan.
Direkt efter olyckan gick tankarna till http://www.garaget.org/Trafikfaran
Så jag kommer ta det lugnt hädanefter.

Vad hände med honom om man får fråga? hmm

Volvo - For Life

37 Inlägg
11 november 2013
BOLIN_ skrev:
jockejansson skrev:
Cuefa skrev:

Men vaff.... vet man inte bättre i den åldern!?

Nåja, bry dej inte om mitt "rage'ande", jag blir bara lite bestört för de där bilarna börjar bli ovanliga nog som det är.
Huvudsaken är att du/ni klarade er oskadda, en bil (även en ovanlig sådan) är ju bara materiella ting...

Den här bilen har alltid sett bättre ut på foto än irl! Bla går det köra näven genom bakluckan.

Han smällde sin s4 ,han och motorn klarade sig , då satte han i den i en annan s4. strax efter körde han ihjäl sig. Fick lite kalla fötter när jag tänker på det.
Jag vet dock inte om han körde ihjäl sig i s4:an.

1 534 Inlägg
11 november 2013
jockejansson skrev:
Han smällde sin s4 ,han och motorn klarade sig , då satte han i den i en annan s4. strax efter körde han ihjäl sig. Fick lite kalla fötter när jag tänker på det.

Tragiskt..
sad

2 763 Inlägg
11 november 2013
jockejansson skrev:
BOLIN_ skrev:
jockejansson skrev:

Usch! Det finns mer i livet än att bara bilar också, helt klart.

Volvo - For Life

Ain't no place like home...
4 641 Inlägg
11 november 2013
jockejansson skrev:
BOLIN_ skrev:
jockejansson skrev:

Vi får heller inte glömma vår käre vän Mäki, vars liv gick om intet i en liknande tragedi.
Vi har faktiskt en hel del fallna hjältar här på Gorg, dessa bör man nog tänka på mer än en gång innan man ger sig ut o busar i trafiken. Har hållit mitt värsta sladdande o gasande till plogade banor på sjöar, o det känns faktiskt bättre så.
Senast redigerat av Cuefa (11 november 2013)

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget

1 534 Inlägg
6 december 2013
siiimooon skrev:
Ingen som farit av än?

Är en ny säsong nu, så det borde skapas en ny tråd med rubriken:
Bilder: Era avåkningar & dikeshäng 2013/2014

514 Inlägg
6 december 2013
Liten mening att skapa ny tråd för varje säsong, blirtill slut en miljon trådar att hålla reda på om man söker nåt specifikt

1 534 Inlägg
6 december 2013
volvochefen skrev:
Liten mening att skapa ny tråd för varje säsong, blirtill slut en miljon trådar att hålla reda på om man söker nåt specifikt

Norde skrev:
Liksom tidigare år så blir det varje vinter en samlingstråd för avåkningarna som sker. Vi låter denna vara den samlingstråd som gäller för denna vintersäsong. Jag fixar till rubriken för att hålla tråden till detta.

Mvh

Inlägg 6 i tråden

600 Inlägg
6 december 2013
jag har åkt av denna säsong. finns nåstans här i tråden

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
6 december 2013
Danne8331 skrev:
Glad att jag åker volvo smile
http://i42.tinypic.com/oaarfn.jpg

Grillen har klarat sig o det är ju det viktigaste, skit samma med resten av ekipagen! lol

Tjofs Media/MaxxStreet
2 362 Inlägg
6 december 2013
Från förra året, min första vinterbil, min första sladdbil och aldrig kört på ställ innan.. så ett bra träningsår tongue

Ett elskåp som stod i vägen för min sladd.. tongue
https://www1.garaget.org/archive/53/52804/314661/314661-2981395.jpg

En lyktsolpe som jag smekte lite utanför jobbet, hade gått så jävla bra så man gick väl över och tog i lite mer.. Så jag tog det lite över gränsen.. haha
https://www1.garaget.org/archive/53/52804/314661/314661-2998049.jpg

MaxxStreet - För gatbilar och drifting
Tjofs Media - Foto/Video/Grafik

7 485 Inlägg
7 december 2013
såg en avåkning igår på E4an mellan söderhamn och Gävle smile  själv så sladdade jag i 90 stundtals,, satan så halt det var där

4 641 Inlägg
8 december 2013
E4an är skittråkig just nu, det är ju så USELT plogat i omkörningsfältet så man skäms för svensk snöröjning... Vad hände med de tiderna där det stod gnistregn om plogbladen, o snön faktiskt FÖRSVANN från vägarna när dom plogade!? Nu lämnar dom 2-3cm o vräker på salt så man får slask istället. Smart... verkligen...

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 366 Inlägg
8 december 2013
Cuefa skrev:
E4an är skittråkig just nu, det är ju så USELT plogat i omkörningsfältet så man skäms för svensk snöröjning... Vad hände med de tiderna där det stod gnistregn om plogbladen, o snön faktiskt FÖRSVANN från vägarna när dom plogade!? Nu lämnar dom 2-3cm o vräker på salt så man får slask istället. Smart... verkligen...

Det är för dyrt med plogblad helt enkelt. Jag minns väldigt väl när det gnistrade och vägarna blev rena från snö.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

Tryck och pys-åka
884 Inlägg
8 december 2013
Vi får starta våran egna gerilla-plogningskår grabbar ! Gnistpatrullen.

"Bekämpa förtrycket från vägsaltet ! Länge leve dubbdäcken !"

5 089 Inlägg
8 december 2013
Öppna egen plogfirma och dra in storkovan istället. verkar ju vara massor som kan plogas och göras bättre.

\Lindgren

4 641 Inlägg
8 december 2013
Hade jag haft lastbilskort o de ekonomiska förutsättningarna så hade det varit givet...

Hur som, nu spårar tråden ur värre än man gör på E4an!

Då jag åker moderna bilar med ESP som inte går att koppla ur så kommer jag (troligen) inte ge några vettiga bidrag till den här tråden, men det kompenseras nog väl av andra skulle jag tro! smile

Sök