Volvo V50 2,4i ( Vefiftyn ) Ljudbygge (150Db) och lite show.

Har tänkt att spela över 150db med den och sen åka runt och ställa ut den på så många träffar som jag hinner med. Bygger för att dema och inte så intresserad av att tävla direkt. Bygger lite för att showa och lite fräna idéer och så.
  • 24 Följare
  • 16 898 Visningar
  • Uppdaterades senast 26 september 2014
ljungar
6 februari 2013 · 11 Inlägg

Trevligt!

Hur kommer du göra med hålen efter railsen? Om du ska göra täckpluggar är jag extremt intresserad att köpa ett par av dig! Med vänlig hälsning,

Volvo V50 1.6D drive "Miljödiesel" (2010)
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
6 februari 2013 · 2 571 Inlägg

ljungar skrev:
Trevligt!

Hur kommer du göra med hålen efter railsen? Om du ska göra täckpluggar är jag extremt intresserad att köpa ett par av dig! Med vänlig hälsning,

+1 på det.

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
vefortin
7 februari 2013 · 30 Inlägg

Har pratat med liljas om det där och det finns ju inga pluggar. så man får köpa nya lister utan hål och dom kostar 1200 eller va de nu va?. men eftersom jag tänkte klä taket i kolfiber så tänkte jag plasta och spackla igen listerna och så klä dom åxå. så tänker inte ge mig på att göra pluggar då jag tycker det är snyggar när det är 100% slätt och det inte är några luckor eller pluggar i..

men de kan väll inte vara så svårt å snickra ihop ett par pluggar? så det kan ni nog lösa? big_smile

Volvo V40 T4 "The Black Motherfucker" (1998)
BMW 530D (2000)
Volvo V50 2,4i "Vefiftyn 150Db edition" (2005)
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
7 februari 2013 · 2 571 Inlägg

Hos Bilia får du nog hosta upp närmare 4000 för listerna men det är med lack om jag minns rätt.
Och nä, vet man vad man ska använda för material och har rätt verktyg för det så är det nog inte alltför svårt att hitta på en lösning - men jag köper ändå gärna en uppsättning om någon lyckas! wink


Intressant ljudbygge förresten, följs med spänning!

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
vefortin
8 februari 2013 · 30 Inlägg

jaja. menade 1200 kr styck alltså big_smile men tror dom va lackade då? aja men jag ska tyvärr inte göra några pluggar.

Tackar. måste upp ch greja lite med den snart. va ett tag sen jag gjorde nått nu big_smile

hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
8 februari 2013 · 2 571 Inlägg

Ja 1200 lät billigt så det bör nästan vara styckpris och olackade. Men jag kan ha fel! Nu slutar vi med off topic. big_smile
Ja nu är det ju helg, dags för garagemek! smile

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
ljungar
9 februari 2013 · 11 Inlägg

Kan meddela att liljas tar 1354:- för listerna STYCKET.... Då kommer de olackade.... Hittade ett par lister i torsdag på bildelsbasen lackade i min färgkod 600:- stycket . Tror ni jag handlade hem dem direkt?

Volvo V50 1.6D drive "Miljödiesel" (2010)
KALL3
6 september 2014 · 723 Inlägg

Tjena! Trevligt bygge, detta ska följas!

Såg att du folierat I instrumetpanelen vid mätartavlorna smile Så blev väldigt nyfiken på hur fick du bort mätartavlorna och syns alla varningslampor o så igenom folien? tongue

Klicka gärna in och kolla projektet för min S40N 2010
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=289970
Volvo S40N "Red and Black" (2010)
vefortin
21 september 2014 · 30 Inlägg

den folien jag använde lös det tyvärr inte igenom. så jag tog bort folien igen och slipade och tvättade bort färgen som är orginal, men nu lyser alla lampor vitt istället big_smile ska köpa ett nytt och göra om det igen med tunnare folie nu i vinter. ska ta tag i och uppdattera tråden snart. har inte gjort något mer med bilen på jävligt länge. angående mätarna så va det bara att pilla lite. alla ringar och allt sånt sitter bara fast klickat med små hakar runt allt så bara pilla upp alla dom lite försiktigt och sedan plocka isär allt.

KALL3
21 september 2014 · 723 Inlägg

Okej va det även så med mätarpilarna? Mätarringarna får jag ju av men vet inte hur pilarna sitter. Jag vill ju ha väck allt så jag kan lossa på hela instrumentpappret eller vad vi ska kalla det tongue

Slipa bort färgen? Lust o lägga upp bild på hur det blev ? tongue

Klicka gärna in och kolla projektet för min S40N 2010
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=289970
Volvo S40N "Red and Black" (2010)
vefortin
26 september 2014 · 30 Inlägg

nålarna drog jag bara rakt ut. men ta det försiktigt för själva "motorn" till dom kan paja. det är inte direkt någon papp. det är som en plastskiva som är lackad på ena sidan och solid vit på andra. och hål där symbolerna är och så är det en tunn hinna med röd eller gul färg där.

ja allt lyser vitt nu när jag tvättat av den. jobbar skit mycket nu så blir nog ingen tid till garaget på några veckor.

KALL3
26 september 2014 · 723 Inlägg

Okej schysst att du svara iaf smile

Klicka gärna in och kolla projektet för min S40N 2010
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=289970
Volvo S40N "Red and Black" (2010)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang