Rattat av vägen eller smällt?...berätta om era krascher....

caromania Forummoderator
25 december 2012 · 9 296 Inlägg

Jag snurrade med en terrängbil elva i lumpen 1990, missade två träd som jag körde emellan så ena backspegeln dödde. 535 Hemmingsson blev skitsur eftersom jag lovade att köra försiktigt men inte uppfyllde löftet. Minns att elvan var en kraftfull maskin, B30A med kort hjulbas. Det var på den tiden då Ryssen var den stora fienden och gick under namnet "Fiende röd." Det var kul.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Demmpa
25 december 2012 · 329 Inlägg

haha i lördags sopa jag av när jag skulle leka "driftking" fick upp bilen i 50-60, gick as bra, skulle kasta tillbaka den men bilfan styrde inte, som tur va så va det bara snö (lite is) någon kåpa gick sönder under bilen men det vart inte mer:)

Saab 9-5 2,0t Biopower "Rusty Cracker" (2006)
Dirtymike
26 december 2012 · 1 532 Inlägg

Volvo142_73a skrev:

Dirtymike skrev:

Volvo142_73a skrev:

Står ju 9305** uppe i hörnet så smile.

Oki hehe tongue
Kommer ihåg det där.

Det gör jag också.... Eller kanske inte. Hade knappt fyllt 2 då tongue

Haha oki jag är ju gammal hehe

Jeep J20 (1978)
4-stroke Gymnasieutbildad däcksparkare
27 december 2012 · 382 Inlägg

Klarat mig än så länge från några större skador! ett dimljus har det gått åt när en hare inte flyttat på sig tongue

Motorer är som människor, Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
BMW 540i "E34 Touring" (1995)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
27 december 2012 · 14 007 Inlägg

caromania skrev:
Jag snurrade med en terrängbil elva i lumpen 1990, missade två träd som jag körde emellan så ena backspegeln dödde. 535 Hemmingsson blev skitsur eftersom jag lovade att köra försiktigt men inte uppfyllde löftet. Minns att elvan var en kraftfull maskin, B30A med kort hjulbas. Det var på den tiden då Ryssen var den stora fienden och gick under namnet "Fiende röd." Det var kul.

Ja, det var inga glidarbilar direkt men ganska roliga att köra i terrängen!! smile

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
caromania Forummoderator
27 december 2012 · 9 296 Inlägg

Vettemannen skrev:

caromania skrev:
Jag snurrade med en terrängbil elva i lumpen 1990, missade två träd som jag körde emellan så ena backspegeln dödde. 535 Hemmingsson blev skitsur eftersom jag lovade att köra försiktigt men inte uppfyllde löftet. Minns att elvan var en kraftfull maskin, B30A med kort hjulbas. Det var på den tiden då Ryssen var den stora fienden och gick under namnet "Fiende röd." Det var kul.

Ja, det var inga glidarbilar direkt men ganska roliga att köra i terrängen!! smile

/Benny

Haha ja, men vi körde framförallt tb20, eller 221 som den hette i luftvärnet, och det var en riktig höjdare med 6-hjulsdrift, full diff, lågväxel och kedjor i leran. Minns att den hade dragit 20liter milen efter en vända i träningsbanan.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
27 december 2012 · 14 007 Inlägg

caromania skrev:

Vettemannen skrev:

caromania skrev:
Jag snurrade med en terrängbil elva i lumpen 1990, missade två träd som jag körde emellan så ena backspegeln dödde. 535 Hemmingsson blev skitsur eftersom jag lovade att köra försiktigt men inte uppfyllde löftet. Minns att elvan var en kraftfull maskin, B30A med kort hjulbas. Det var på den tiden då Ryssen var den stora fienden och gick under namnet "Fiende röd." Det var kul.

Ja, det var inga glidarbilar direkt men ganska roliga att köra i terrängen!! smile

/Benny

Haha ja, men vi körde framförallt tb20, eller 221 som den hette i luftvärnet, och det var en riktig höjdare med 6-hjulsdrift, full diff, lågväxel och kedjor i leran. Minns att den hade dragit 20liter milen efter en vända i träningsbanan.

TB20 körde jag oxå och den tog sig fram nästan överallt i skogen med alla sina diffar o.s.v.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
caromania Forummoderator
27 december 2012 · 9 296 Inlägg

Vettemannen skrev:

caromania skrev:

Vettemannen skrev:

Ja, det var inga glidarbilar direkt men ganska roliga att köra i terrängen!! smile

/Benny

Haha ja, men vi körde framförallt tb20, eller 221 som den hette i luftvärnet, och det var en riktig höjdare med 6-hjulsdrift, full diff, lågväxel och kedjor i leran. Minns att den hade dragit 20liter milen efter en vända i träningsbanan.

TB20 körde jag oxå och den tog sig fram nästan överallt i skogen med alla sina diffar o.s.v.

/Benny

Jag beordrade min chaufför att ta i på vägen hem efter en vecka i busken och det resulterade i att vi körde på 3 hjul i en kurva. Inte så poppis bland killarna på flaket haha.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
IceEyes Varningar: För många..
27 december 2012 · 2 552 Inlägg

Nyårsfirandet 2009 i Vemdalen, och resan dit gick väl inte direkt enligt planerna tongue


http://i45.tinypic.com/j8i2it.jpg

RIP Aero

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
27 december 2012 · 14 007 Inlägg

IceEyes skrev:
Nyårsfirandet 2009 i Vemdalen, och resan dit gick väl inte direkt enligt planerna tongue


http://i45.tinypic.com/j8i2it.jpg

RIP Aero

Hur gick det med er i bilen då?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Pedal
2 juni 2013 · 21 Inlägg

Väcker liv i denna tråd.. höll på att gå åt helvete i går... nån som har rattat av vägen på sistone?

Mack Forum- och sitemoderator
2 juni 2013 · 26 113 Inlägg

Pedal skrev:
Väcker liv i denna tråd.. höll på att gå åt helvete i går... nån som har rattat av vägen på sistone?

Ja du får ju mer än gärna berätta vad som hände också..?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mack Forum- och sitemoderator
2 juni 2013 · 26 113 Inlägg

Mack skrev:

Pedal skrev:
Väcker liv i denna tråd.. höll på att gå åt helvete i går... nån som har rattat av vägen på sistone?

Ja du får ju mer än gärna berätta vad som hände också..?

Edit:

Till tråden:

https://www1.garaget.org/gallery/archive/19631/192154_19y1ka.jpg

Vinter. På väg hem från jobbet i mörkret. Ser knappt nåt för det snöar till förbannelse.
Två råddjur kommer upp på vägen, alldeles efter en kurva, från vänster till höger.
Jag väjer åt vänster och självklart kommer ett tredje råddjur upp på vägen.
Får ner farten så gott det går innan det smäller, och råddjuret mer eller mindre blir puttat ut i diket.
Kunnat gått värre.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Pedal
2 juni 2013 · 21 Inlägg

Körde landsväg.. kurvigt å mycke trafik fredag kväll...kom över ett krön å ser en lastbil på håll..... får se hur en idiot påbörjar omkörning av lastbilen... kan säga att det inte var många millimeter innan ja va i diket.. kastade mig utåt så långt det gick.nära bli frontad..

tuomas Santa's little helper
2 juni 2013 · 245 Inlägg

JohanW skrev:
Inte jag med en bekant som lyckades få sin krasch filmad av polisen för ett antal år sedan smile

https://www.youtube.com/watch?v=8d-7F_9M5jg

Vafan, den filmer använder vi i Finland då man tar körkortet. dom visar den under lektionen då de talar om olika vägunderlag smile

4-stroke Gymnasieutbildad däcksparkare
2 juni 2013 · 382 Inlägg

tog ett vägräcke i vintras... tur att man tog 245an den dagen och inte v70in!

https://www1.garaget.org/gallery/images/147/146742/146742-2f7ab21e607af46ab973c8da5627202f.jpg

Motorer är som människor, Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
BMW 540i "E34 Touring" (1995)
tuomas Santa's little helper
2 juni 2013 · 245 Inlägg

ja kan ju passa på att lägga mitt strå till högen också.
för 2 vintrar sedan körde jag kanske en aning hårt på en smal väg, då kommer ett möte och den äldre mannen väljer att köra på mitten så jag får lov att släng av till diket, då jag väl ligger där kommer han till mig riktigt sur och frågar "vems pojke är du då?", då blev jag arg..

Senare den vintern sladdade jag av vägen i en kurva, den gången mitt fel såklart. inget märkvärdigt hände men iaf.

"Värsta" jag varit med om är nog att jag suttit i två bilar som börjat brinna (olika tillfällen). Första gången min brors bil, andra gången en vän till mig som ville ta ut mig på jungfrufärden med nyrenoverade bmwn tongue

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
2 juni 2013 · 14 007 Inlägg

tuomas skrev:
ja kan ju passa på att lägga mitt strå till högen också.
för 2 vintrar sedan körde jag kanske en aning hårt på en smal väg, då kommer ett möte och den äldre mannen väljer att köra på mitten så jag får lov att släng av till diket, då jag väl ligger där kommer han till mig riktigt sur och frågar "vems pojke är du då?", då blev jag arg..

Senare den vintern sladdade jag av vägen i en kurva, den gången mitt fel såklart. inget märkvärdigt hände men iaf.

"Värsta" jag varit med om är nog att jag suttit i två bilar som börjat brinna (olika tillfällen). Första gången min brors bil, andra gången en vän till mig som ville ta ut mig på jungfrufärden med nyrenoverade bmwn tongue

Haha!! Lite svårt att sitta i två bilar samtidigt! wink

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
tuomas Santa's little helper
2 juni 2013 · 245 Inlägg

Vettemannen skrev:
Haha!! Lite svårt att sitta i två bilar samtidigt! wink

/Benny

haha ja satt och funderade hur jag skulle skriva det där men kom på att det finns folk som inte orkar tänka så jag gjorde de åt dem roll

Pedal
8 augusti 2013 · 21 Inlägg

Nån som varit av vägen eller smällt i sommartrafiken??

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang