efter att ha ägt gammelevo sen 2005 så var det dags att göra något nytt! detta bygge är mitt mest omfatande bygge och jag är bara en enkel chafför så tips och ideer är alltid välkommna! tanken är enkel jag fäller ner en smidd 4g63 samt en dogbox med evoskal och transmission som är ihopplock från olika mitsumodeller. utsidan= race då gäller dragradialer och på gata så blir det 17" glidarhjul(ev större i framtiden). evofront evokjolar lite moddad bakstötfångare.
EvoTre skrev: Loooking good! Hoppas vi ses på vägarna nu till sommar
tackar! jo det vore kul
fortsättning med buren
bakstöttor på gång idag
jag blir rätt nöjd med resultatet känner jag det är långt ifrån proffsgjort och vissa detaljer är illa men jag får ihop det ialla fall
så här ser det ut just nu främre delen helsvetsad bakre stöttorna är punktade. inga plattor i golvet än och minst fyra stag kvar att svetsa dit.. med andra ord jag har att göra hela helgen:D
när jag tröttnat på att svetsa så började jag måla en hylla som ska bli lite fin till nästa garage färgen tog slut men jag löste det ändå
st220hgv skrev: Bra Mats och hyllan är vit ser jag
haha bra att du hänger med! jag kan ju hjälpa till att måla på lastbilen din om det behövs
putz skrev: Ser bra ut! kul projekt oxå! älskar att du lägger upp mycket bilder
tackar! lägger upp lite extra många bilder från dagen då
flandrs skrev: blir guld
kanske inte guld men vettigt iallafall!
Uppdatering igen då! för att lyckas helsvetsa rören som går längs sidan och mot framstöttorna så ficka jag spänna ihop framstöttorna lite grand.. sen vart det spännande att få tillbaka dom jag har börjat på dom boxarna som är till framstöttorna men massa jobb kvar.
bakstöttorna har fått plåtar och blivit helsvetsade idag.
ett par rör till på plats.. nu är det bara två rör kvar!
sumering av burbygget. kvar att göra två boxar till framsträvorna. ett litet rör från huvudbågen mot kardantunneln. samt platta på kardantuneln. lite rostlagning samt göra klart plåten som håller huvudbågen på vänster sida. en sträva bak för att hålla bälten. det är mer eller mindre det som är kvar.. en massa jobb men om jag har flyt så är det klart innan påsken är över
tagit bort lite lister och emblem idag.
jag gjorde rent lite på högerdörren.. inte klart men äen en början. är det bara jag som får en svag känsla av att högerdörren är utbytt!?
ett par fina klistermörken kvar på bilen.. försök inte sno min stereo. och om ni undrar hur det där med elektroniskt spärrad fungerar så är det så att all elektronik är urplockad för att göra den stöldsäker eller något
Lowmotion skrev: 600 kusar i liten låda, sjukt ballt!
tackar! jodå det låter ju som en farligt rolig ide redan på papper
CarpeDiem skrev: Mycket bra jobbat, Griffin
jodå försöker iallafall!
Uppdatering igen då! jag började med att poppnita dit lite aluprofiler runt lådans kant. här ska det sen sitta lite lister.
kapa till luckan lite bättre dit med gångjärn lite låsning alukant mot gångjärnen och sen svetsade jag dit fyrkantsprofil samt en plåt som ska hålla batteriet.
iväg med brukscolten och hämta slang som ska vara mellan tank och pump. tanken fick ju plats här med
sen provmontera lite.. det ska dit lite mer som håller batteriet och sen ska det kittas och svetsas lite mer här och där men ungefär så här ska det se ut:)
så ser det ut stängt. med låsning och allt
så lite eller mycket hinner jag på en dag Mvh Mats
uppdatering igen då! Madde har fortsatt att dra av dekaler och limrester från lister.. nu är det bara dom från emblemen och gsrmärket på huven kvar
ta bort lite rost och slipa tak! anledningen till att det inte blir nån seriös lack är i grunden för att taket måste bytas först! det blir lite mycket pengar för allt..
nu sitter äntligen två hela huvlås på med rätt skruvar
ett tjockt lager med svart hammarlack känns bra ibalnd
detta ser man när man böjer sig ned bakom bilen. lite hemligt iallafall