Volvo 740 år90 dog under körning

olivernilsson Den med lägst bil vinner
29 december 2012 · 617 Inlägg

jag har hört av en ganska så duktig volvo mek att han tror det är givaren till svänghjulet/hallgivaren så byter den imorgon kanske ikväll om jag orkar så får vi se

man blir aldrig klar med en bil, man får alltid nya ideér ;)
Henkix
29 december 2012 · 6 737 Inlägg

olivernilsson skrev:
jag har hört av en ganska så duktig volvo mek att han tror det är givaren till svänghjulet/hallgivaren så byter den imorgon kanske ikväll om jag orkar så får vi se

gör de smile återkom gärna med svar hur det gick tongue

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.
olivernilsson Den med lägst bil vinner
29 december 2012 · 617 Inlägg

ska jag absolut göra smile

man blir aldrig klar med en bil, man får alltid nya ideér ;)
Mike_87 V O L V O
29 december 2012 · 401 Inlägg

Spridarrelät? Att jag inte tänkte på det. Det kan ju vara hela problemet...
Hur ser lödningarna ut i spridarrelät?
Mitt gamla fungerade, men kikade ändå för jag skulle sätta dit elfläktsrelä och fann då 2 gigantiska sprickor tvärs över kretskortet. Bytte direkt och lödde på lite extra kontaktyta överallt. Har aldrig varit några problem.
Går att bara dra av toppen så ser du hur det ser ut.

/Mike_87

V O L V O 7 4 0
_____________________________
olivernilsson Den med lägst bil vinner
30 december 2012 · 617 Inlägg

har som sagt kollat det redan smile men ska kolla igen får vi se ;D

man blir aldrig klar med en bil, man får alltid nya ideér ;)
olivernilsson Den med lägst bil vinner
30 december 2012 · 617 Inlägg

En fråga ifrån + på batteriet så går det tre sladdar som sitter ihop med varandra tror en av dom går till startmotor men dom andra två var går dom? Mvh

man blir aldrig klar med en bil, man får alltid nya ideér ;)
Henkix
30 december 2012 · 6 737 Inlägg

olivernilsson skrev:
En fråga ifrån + på batteriet så går det tre sladdar som sitter ihop med varandra tror en av dom går till startmotor men dom andra två var går dom? Mvh

det är la dom som går in i bilen och ger ström till resten av bilens strömförbrukare

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.
Mike_87 V O L V O
30 december 2012 · 401 Inlägg

olivernilsson skrev:
En fråga ifrån + på batteriet så går det tre sladdar som sitter ihop med varandra tror en av dom går till startmotor men dom andra två var går dom? Mvh

Pluspol???
En går till startmotorn.
En kanske går till generatorn som ger ström till batteriet?
3 stycken?
Kan kika på det imorgon...
Det kan ju vara så att det har ärjat och det kan ju göra att all elektronik får jordfel och då kan ju även bilen dö pga felande signaler mm.

Jag har faktiskt rengjort mina minuspoler och bränslemätaren och bakljuset fungerar bättre smile

V O L V O 7 4 0
_____________________________
olivernilsson Den med lägst bil vinner
30 december 2012 · 617 Inlägg

Okej. Då får jag kanske ta å kolla igenom dom lite. Böt givare idag. Provade även med startas men ingen framgång alls....

man blir aldrig klar med en bil, man får alltid nya ideér ;)
Burnout89 Överladdad!
31 december 2012 · 530 Inlägg

olivernilsson skrev:
Okej. Då får jag kanske ta å kolla igenom dom lite. Böt givare idag. Provade även med startas men ingen framgång alls....

Om den inte funkar på startgas så har du ju antingen ett tändnings problem eller så är de ingen kompression i den.

Hellre en mekaniker i köket än en kock i garaget :)
Audi Q7 "Brunbjörnen" (2011)
Volvo 965 "T6" (1995)
olivernilsson Den med lägst bil vinner
1 januari 2013 · 617 Inlägg

kompression har den. så jag vettefan längre säljer skroten istället

man blir aldrig klar med en bil, man får alltid nya ideér ;)
Mike_87 V O L V O
1 januari 2013 · 401 Inlägg

olivernilsson skrev:
kompression har den. så jag vettefan längre säljer skroten istället

Nä, inte skroten.
Säljer du några udda delar så är jag intresserad smile

V O L V O 7 4 0
_____________________________
zemet
2 januari 2013 · 4 041 Inlägg

Jag skulle kollat en extra gång ifall det inte är kamremmen som har kuggat över ändå. Hur gjorde du när du använde startgasen? Drog du loss den lilla slangen som sitter mellan luftfiltret och insuget och sprutade in i?

Tesla Model S P85D "LingonExpressen" (2015)
Crxkoffe
5 januari 2013 · 847 Inlägg

Har haft exakt samma problem på min, körde till jönköping för ett par dagar sedan, när jag lå i 100km/h och skulle köra om, när jag låg bredsides med bilen så dog min, då puttade jag i 3an och släppte upp kopplingen, då kom det en sån j*äääv*a avgassmäll så hon i bilen brevid fick nog en tesked blött i trosan.

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)
Minium
5 januari 2013 · 270 Inlägg

Crxkoffe skrev:
Har haft exakt samma problem på min, körde till jönköping för ett par dagar sedan, när jag lå i 100km/h och skulle köra om, när jag låg bredsides med bilen så dog min, då puttade jag i 3an och släppte upp kopplingen, då kom det en sån j*äääv*a avgassmäll så hon i bilen brevid fick nog en tesked blött i trosan.

Vart hon så impad?  ; )

Volvo Xc90 (2004)
Crxkoffe
5 januari 2013 · 847 Inlägg

Minium skrev:

Crxkoffe skrev:
Har haft exakt samma problem på min, körde till jönköping för ett par dagar sedan, när jag lå i 100km/h och skulle köra om, när jag låg bredsides med bilen så dog min, då puttade jag i 3an och släppte upp kopplingen, då kom det en sån j*äääv*a avgassmäll så hon i bilen brevid fick nog en tesked blött i trosan.

Vart hon så impad?  ; )

Ja man kan ju tro det hehe wink

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)
olivernilsson Den med lägst bil vinner
6 januari 2013 · 617 Inlägg

Men du fick han å funka sen eller?smile

man blir aldrig klar med en bil, man får alltid nya ideér ;)
Crxkoffe
6 januari 2013 · 847 Inlägg

olivernilsson skrev:
Men du fick han å funka sen eller?smile

jadå efter avgassmällen så startade bilen igen så det var bara till att gasa igen heheh, har hänt så flera gånger, men den har aldrig vägrat att starta, många kompisar tipsar att det kan vara tändningen, men så fort jag får reda på vad det är för fel lovar jag att skriva till dej wink

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)
olivernilsson Den med lägst bil vinner
6 januari 2013 · 617 Inlägg

Sålde bilen idag wink tack endå

man blir aldrig klar med en bil, man får alltid nya ideér ;)
Crxkoffe
6 januari 2013 · 847 Inlägg

olivernilsson skrev:
Sålde bilen idag wink tack endå

aha okey wink inga problem  big_smile

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang