2370
Sök

V70n t5 magnetventil, borde bytas?

50 Inlägg
30 december 2012
Trådstartare
jag har en volvo v70 t5 -00. bilen har rullat ca 30000 mil, och jag känner att den är lite trött. bilen ska chippas till våren, och lite andra bpu saker ska till. men innan detta så tänkte jag kolla lite på de delar som redan sitter i. har t.ex. hört på rycktes-vögar att man kan byta magnetventilen som styr laddtrycket, då den kan "klägga igen"? någon som vet nått om det här? att rekomendera, eller kastar man de 900kronorna i sjön?

7 281 Inlägg
30 december 2012
Håller bilen det laddtryck som den ska så behöver du inte byta den.

50 Inlägg
30 december 2012
Trådstartare
Brains skrev:
Håller bilen det laddtryck som den ska så behöver du inte byta den.

har ingen tillgång att kolla detta. men vid gaspådrag, så "händer det saker" i vilket fall. accellererar som den ska!
min arbetskollega har en s80 2.4T, han bytte sin, och skillnaden var enorm! (berättade han)

498 Inlägg
30 december 2012
Inga funderingar på sätta i en laddtrycksmätare? Ser snyggt ut och man har en bra koll på laddet ifall det skulle börja strula någon gång.

Jag är född i en seriekrock. i en rondell, en kväll, me öppna spjäll.

125 Inlägg
30 december 2012
De märks oftast mest skillnad när bilen chippas då magnetventilen har gått till ett läge i 30000 mil (i ditt fal) och helt plötsligt ska den till ett nytt, Brukar funka sådär. Jag hade monterat en laddtrycksmätare först och främst. Kostar inte mycke. Sen kan mycke annat vara slitet på en motor som gått 30000....

3 860 Inlägg
30 december 2012
Kan som sagt vara lage att byta MV nar man val trimmar den da den ska borja arbeta i andra lagen sa marks det att den kanske varit lite sliten. Men kor du i dagslaget org och inte marker av nagot svajjande tryck el liknande sa kan du spara de kronorna just nu iaf. Och som tidigare skrev sa finns det mycket annat att se over. Slanagar, olja, filter.. till att borja med iaf..

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

50 Inlägg
31 december 2012
Trådstartare
ok, tack för alla svar. har satt in en mätare nu. och den laddar 0.8. är det original laddtryck i denna bil? och om man chippar, hur mycket stiger det då?

3 860 Inlägg
1 januari 2013
Borde nog varta org tryck ja..

Man kan inte säga att trycker stiger si och så mycket med ett chipp, det är olika mellan olika leverantörer och det beror på ifall annat byts samtidigt samt ifall motorn är i bra skick, men man kan nog ha ett hum om det iaf.
Jag har dock ingen aning om vad min laddar i dagsläget, vet bara att den går som en klocka!

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

Sök