1986
Sök

Tänkte köpa en Audi a6 2.5 tdi vad finns det för nackdelar och fördelar?

17 Inlägg
3 januari 2013
Trådstartare
Tjena!
Nu är Bmwen såld och jag har kollat lite på lite olika bilar i 20-30 tusen klassen och var mest sugen på en Audi a6 1.9 tdi men alla har gått så långt så jag har börjat kolla lite på 2.5 tdi istället. Men är det några speciella fel dom brukar ha när dom är så mycket billigare än 2.9 tdi? hur startar dom i kyla när det är v 6 motor då jag bor uppe i Kiruna och ibland är det ner mot -40 grader kallt. alla svar uppskattas smile

Allmänt envis
12 512 Inlägg
3 januari 2013
Det är ingen motor jag hade köpt, motorproblem som exempelvis slitna kamaxlar har förekommit främst på 150hk-versionen om jag minns rätt, ett kamremsbyte kostar lika mycket som du tänkt köpa bil för på märkesverkstad och är dyrt även på andra håll samt den är törstig. En 1.9TDI bör vara ett bättre val med klart lägre driftskostnader.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

158 Inlägg
3 januari 2013
Brukar vara problem med dieselpumpen på dom dära också... och då får du räkna med minst 15 papp där ...

Putsar Cosworth
195 Inlägg
3 januari 2013
En på fars jobb kör en sådan. Törstig, alltid nått som strular, dyr att laga även fast man gör det själv. Sen skatten..

Audi hatare.

17 Inlägg
8 januari 2013
Trådstartare
Tack för alla svaren, hoppade av Audi och hämtade en -06 Bmw 330d istället smile

Sök