Sänkningssats från Ta Technix, något att ha?

Qorran
9 januari 2013 · 726 Inlägg

Growe skrev:

HellMek skrev:

Qorran skrev:

Vad tror ni om dessa? http://www.europerformance.co.uk/pages/ … ct=2578234
Sen fjädrar...
Jag vet ju inte riktigt vad det år men ser ju bra ut ;-)

Kolla pris på samma grejer från stötdämparexperten i sthlm. Han har gett mig bra priser på koni förut.

Rekommenderar inte lågbudgetcoilovers om du vill ha väghållning bättre än original. Du får inte coilovers som är bättre än vanliga sänkfjädrar + konidämpare (eller valfria märkesdämpare) billigare!

Satt "raceland" på sambons 206 GTi när vi köpte den, rena skrotet. Dom glappar som fan i kolvstången = omöjligt att ha en konsekvent framvagnsinställning. Originalet som gått 25k mil är helt glappfria.

Ps, Peugeot gör enormt bra dämpare själva, dom görs "in-house" och köps inte av externa fabriker som många andra gör. Sålänge dom är hela, byt dom inte! Släng på 60mm sänkfjädrar eller nåt så kommer bilen bli trevlig att köra.

problemet med att ha beg dämpare och montera sänkningsats är att i regel går dämparen inom kort
pga den ändrar arbetsområde då brukar dom börja läcka och ha sig så åker man på dubbeljobb.

Jag måste köpa nya dämpare för mina börjar bli slitna. Jag har fått för mig att man måste ha speciella dämpare när man ska sänka, men det kanske år fel. Går det med vanliga typ original oxå?

Growe Fri fart för ett fritt folk!
9 januari 2013 · 13 754 Inlägg

det beror på hur mycket du ska sänka. numera är oftast dämparna något kortare än orginal och dessutom gastrycks dämpare. eftersom du har en 3.0:a så har du nog redan gasdämpare. ett kit från tyskland med dämpare och fjädrar brukar vara billigare än om man köper dämpare och fjädrar på biltema

gå¨in på ebay.se och välj tyskland och sök efter din bil sen kommer du hitta en hel hög med olika alternativ till din bil.

tar 3dagar att få hem kitet från rätt säljare.
snabbare än dom flesta här i sverige
har beställt 2kitt från samma säljare och båda tog 3dagar.

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Qorran
9 januari 2013 · 726 Inlägg

Growe skrev:
det beror på hur mycket du ska sänka. numera är oftast dämparna något kortare än orginal och dessutom gastrycks dämpare. eftersom du har en 3.0:a så har du nog redan gasdämpare. ett kit från tyskland med dämpare och fjädrar brukar vara billigare än om man köper dämpare och fjädrar på biltema

gå¨in på ebay.se och välj tyskland och sök efter din bil sen kommer du hitta en hel hög med olika alternativ till din bil.

tar 3dagar att få hem kitet från rätt säljare.
snabbare än dom flesta här i sverige
har beställt 2kitt från samma säljare och båda tog 3dagar.

Vilket bra svar, tack!
Jag tänkte sänka 40/40, men det du säger år alltså att jag kan köpa i princip vilka som helst (som passar till min)  bara det är gasdämpare
om jag nu köper 40/40 och märker att det inte räcker och vill ha typ 55 ist, då köper man bara nya  fjädrar.

Growe Fri fart för ett fritt folk!
9 januari 2013 · 13 754 Inlägg

Qorran skrev:

Growe skrev:
det beror på hur mycket du ska sänka. numera är oftast dämparna något kortare än orginal och dessutom gastrycks dämpare. eftersom du har en 3.0:a så har du nog redan gasdämpare. ett kit från tyskland med dämpare och fjädrar brukar vara billigare än om man köper dämpare och fjädrar på biltema

gå¨in på ebay.se och välj tyskland och sök efter din bil sen kommer du hitta en hel hög med olika alternativ till din bil.

tar 3dagar att få hem kitet från rätt säljare.
snabbare än dom flesta här i sverige
har beställt 2kitt från samma säljare och båda tog 3dagar.

Vilket bra svar, tack!
Jag tänkte sänka 40/40, men det du säger år alltså att jag kan köpa i princip vilka som helst (som passar till min)  bara det är gasdämpare
om jag nu köper 40/40 och märker att det inte räcker och vill ha typ 55 ist, då köper man bara nya  fjädrar.

jag skulle köra på en 60/40 eller liknande sats det brukar bli riktigt bra.
har det på alla bilar jag köpt nytt till.

Seaten tar iof i rätt duktigt ibland men så är det en skokartong med hjulen ute i hörnet smile

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
406_Jonathan
9 januari 2013 · 25 Inlägg

Testa att höra med Martin på FR Autosport, han kan få tag i ganska mycket godis till Peugeot smile
info@fr-autosport.se

Han finns på peugeot-sport-club.se's forum också, där heter han Goopin.

Qorran
9 januari 2013 · 726 Inlägg

406_Jonathan skrev:
Testa att höra med Martin på FR Autosport, han kan få tag i ganska mycket godis till Peugeot smile
info@fr-autosport.se

Han finns på peugeot-sport-club.se's forum också, där heter han Goopin.

Ååh tack så mycket Jonathan :-)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang