Inför: Införträff ELMIA 2013. kl 20:30 Coop undre A6 28/3

BoostGuy
8 januari 2013 · 953 Inlägg

Det är nu tredje året jag kör denna inför Elmia träffen. Dom två första åren var lyckade och hoppas även detta år kommer vara de med.

Plats: undre coop a6

Tid: 20:30

OBS Nedskräpning och burnouts vid bilarna är förbjudet. Allt för allas trevnad och säkerhet.

KÖR LUGNT TILL OCH FRÅN TRÄFFEN OBS.

Hoppas de bli lika trevligt som förra året.

Gå in på facebook evenemanget och anmäl er så vi se lite hur många som kommer.

Länk   https://www.facebook.com/events/188774517933996/

Senast redigerat av Driver_85 (19 januari 2013)

Thedriftking
8 januari 2013 ·

Såklart man dyker upp smile

Påtal om annat, har du nån aning om det kommer va 'burnbox' vid elmia iår?

BoostGuy
8 januari 2013 · 953 Inlägg

jag vet inte om de är de. Men de lär vi få reda på längre fram

Berget_
15 januari 2013 · 132 Inlägg

frågan e hur de kommer bli i jkpg hela helgen, dåligt med träff platser nu o a6 blir ju kaos ganska fort...skulle fixa en träff nån mil utanför jkpg så tro jag vi slipper de blå svinen.!

Berget_
Chevrolet Impala SportCoupe "luftluft 58an" (1958)
Volvo V70II (2010)
TT-Avant
15 januari 2013 · 6 851 Inlägg

Berget_ skrev:
frågan e hur de kommer bli i jkpg hela helgen, dåligt med träff platser nu o a6 blir ju kaos ganska fort...skulle fixa en träff nån mil utanför jkpg så tro jag vi slipper de blå svinen.!

Kan ju säga att det skulle inte spela någon roll om det är någon mil utanför, de kommer dit också. MEN, om folk kunde sluta bete sig som svin, så skulle det inte vara några problem med att ha träff på A6 eller vilken parkering som helst. Det är just för att folk inte kan sköta sig som just folk, utan måste göra massa onödiga saker som gör att Polisen blir hårdare.

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
BoostGuy
15 januari 2013 · 953 Inlägg

tyvärr har TT-avant rätt i de hela. Träffen jag kommer ha sker på en dag då det inte är så mycket folk utifrån utan runt om jkpg sen finns de alltid folk som åker upp tidigt men de bruka vara lugnare på skärtorsdagen än andra dagar.

Sen håller jag bara med om att va fan kan inte folk bete sig som folk. Vi har ett och samma intresse det är bilar inte att festa cpa sig med polisen och bete sig som svin. Hoppas på att folk beter sig bättre iår

Jottix
16 januari 2013 · 186 Inlägg

Oavsett vad man gör kommer det bli fylle, nerskräpning, buskörning på alla vägar i hela Jönköping under denna helg. Därför tycker jag det är bra att polisen finns i närheten, så slipper man risken att någon tex överträffar sin förmåga och sladdar in i ens bil.

I övrigt så bor jag 4 mil ifrån så kommer såklart att vara där hela helgen, hoppas på en rolig helg smile

Volvo S60 T5 "Red Devil" (2001)
BoostGuy
16 januari 2013 · 953 Inlägg

Jag håller med. Polisen gör bara sitt jobb och de ska dom få göra med sen att folk inte kan bete sig är tråkigt och de drabba alla i hela bilhobby kretsarna

Imson
16 januari 2013 · 407 Inlägg

Det är synd att folk inte kan inse att bilar+alkohol inte hör ihop, men hur som så kommer jag komma ner underhelgen någongång.. smile
Men då tänkte jag då jag bor en bit ifrån vart brukar man hänga i Jönköping på "efterträffar" eftersom a6 brukar bli kaos efter ett par timmar..
Hade varit grymt ifall man kunde veta vart det är så man slipper åka omkring som en dum turist i jönköping o leta bilar wink

Mvh Imson

TT-Avant
16 januari 2013 · 6 851 Inlägg

Jottix skrev:
O Därför tycker jag det är bra att polisen finns i närheten, så slipper man risken att någon tex överträffar sin förmåga och sladdar in i ens bil.

Denna risken är dock ganska stor ändå. Detta för att vissa kan inte låta bli att leka, även om polisen är i närheten.
Men vist minskar buset, något. Men allt svineri är tyvärr fortfarande kvar.
Tyvärr blir man ju, även om man inte busar, lite farlig i trafiken. Händer att man nästan måsta pallnita, häftigt gira över till annan sida m.m för att inte köra på massa glas, som folk inte ha vett att slänga där de ska vara, eller lägga dem i en påse i den bil de åker.

Men men, blir väl spännande i år att se hur mycke dem kommer spärra av här i stan och ALLT detta för att folk INTE KAN SKÖTA SIG som man bör bland andra människor och bilar.
Sorgligt, men sant! roll

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
Berget_
16 januari 2013 · 132 Inlägg

håller tyvärr inte med er ett skit, när snuten står med flygande besiktning o tar bilar för mista lilla, förra året satte de körförbud på en 740 för han hade kapade fjädrar, när han stod i kö för att få parkera till elmia! de satsar allt de kan på att plocka bort så mkt bilar o jävlas med folk! 1200:- fick jag när jag gled inne på a6 parkering med dimljus förra året?? seriöst? okej ute i trafiken men tycker de kunde se lite mellan fingrarna, just denna helg! om inte så blir det ett par glasflaskor i backen i år igen! smile

Berget_
Volvo V70II (2010)
Chevrolet Impala SportCoupe "luftluft 58an" (1958)
Bagarnn
16 januari 2013 · 63 Inlägg

Vilken dag är bäst att åka dit på? Då jag bor någorlunda långt bort och kan inte vara där alla dagarna. smile

Tack på förhand!

Volvo 745 "HolmaDrift" (1990)
Berget_
16 januari 2013 · 132 Inlägg

Bagarnn skrev:
Vilken dag är bäst att åka dit på? Då jag bor någorlunda långt bort och kan inte vara där alla dagarna. smile

Tack på förhand!

ska du gå på mässan o vill kolla bilar så e söndagen bäst! lördagen e de mest folk men samtidigt brukar det vara mer erbjudanden, samt lättare att pruta på lördagen,

eftermiddag/kväll e de helt klart lördagen som gäller fredagen brukar inte vara mkt o hurra för!

så mitt tips e helt klart att ta en heldag på lördag då blir du inte besviken...sen bara hoppas vi får nånstans att bränna lite gummi smile

Berget_
Volvo V70II (2010)
Chevrolet Impala SportCoupe "luftluft 58an" (1958)
Jottix
16 januari 2013 · 186 Inlägg

Berget_ skrev:
håller tyvärr inte med er ett skit, när snuten står med flygande besiktning o tar bilar för mista lilla, förra året satte de körförbud på en 740 för han hade kapade fjädrar, när han stod i kö för att få parkera till elmia! de satsar allt de kan på att plocka bort så mkt bilar o jävlas med folk! 1200:- fick jag när jag gled inne på a6 parkering med dimljus förra året?? seriöst? okej ute i trafiken men tycker de kunde se lite mellan fingrarna, just denna helg! om inte så blir det ett par glasflaskor i backen i år igen! smile

Förstår vad du menar, och på ett sätt kan jag hålla med dig, men min åsikt är ändå att folk får skylla sig själva om man kör med en bil som på nått sätt inte är lagligt, du drar upp ett exempel med kapade fjädrar, det kan bli väldiigt farligt ifall fjädrarna på nått sätt skulle hamna ur sin plats & att köra med dimljus visste du redan sen den dagen du pluggade teori att man inte får köra med dimljus när du själv känner för det. Sen finns ju olika yrken inom polisen, den som är besiktningsman, är besiktningsman och dom gör sitt jobb att besikta bilar, du skulle fått samma svar ifrån dom som hos besiktningen(även om polisen oftast är lite hårdare).

Bagarnn skrev:
Vilken dag är bäst att åka dit på? Då jag bor någorlunda långt bort och kan inte vara där alla dagarna. smile

Tack på förhand!

Brukar vara fler personer på lördagen, förra året var det ju snöoväder på fredagen så dessvärre var det inte mycket folk, lördagen blev bättre utan snö och då var det fulla parkeringar och kö överallt smile

Volvo S60 T5 "Red Devil" (2001)
Bagarnn
16 januari 2013 · 63 Inlägg

Okej, lördagen blir det! Tack för era snabba svar! smile

Volvo 745 "HolmaDrift" (1990)
Berget_
16 januari 2013 · 132 Inlägg

Jottix skrev:

Berget_ skrev:
håller tyvärr inte med er ett skit, när snuten står med flygande besiktning o tar bilar för mista lilla, förra året satte de körförbud på en 740 för han hade kapade fjädrar, när han stod i kö för att få parkera till elmia! de satsar allt de kan på att plocka bort så mkt bilar o jävlas med folk! 1200:- fick jag när jag gled inne på a6 parkering med dimljus förra året?? seriöst? okej ute i trafiken men tycker de kunde se lite mellan fingrarna, just denna helg! om inte så blir det ett par glasflaskor i backen i år igen! smile

Förstår vad du menar, och på ett sätt kan jag hålla med dig, men min åsikt är ändå att folk får skylla sig själva om man kör med en bil som på nått sätt inte är lagligt, du drar upp ett exempel med kapade fjädrar, det kan bli väldiigt farligt ifall fjädrarna på nått sätt skulle hamna ur sin plats & att köra med dimljus visste du redan sen den dagen du pluggade teori att man inte får köra med dimljus när du själv känner för det. Sen finns ju olika yrken inom polisen, den som är besiktningsman, är besiktningsman och dom gör sitt jobb att besikta bilar, du skulle fått samma svar ifrån dom som hos besiktningen(även om polisen oftast är lite hårdare).

Bagarnn skrev:
Vilken dag är bäst att åka dit på? Då jag bor någorlunda långt bort och kan inte vara där alla dagarna. smile

Tack på förhand!

Brukar vara fler personer på lördagen, förra året var det ju snöoväder på fredagen så dessvärre var det inte mycket folk, lördagen blev bättre utan snö och då var det fulla parkeringar och kö överallt smile

ah jo visst de gör sitt jobb o visst de e olagligt, men jag skulle ju föredra att istället för att 6-7 poliser i en dryg timma ska granska en 740, istället för att de tar var sin promille mätare o går ut o låter alla blåsa, kan garantera att de skulle plocka en hel del under lördag förmiddagen i köerna. satsa på sånt istället för små skiten dom gör nu! vad e farligast en låg bil eller en full förare? ....

Berget_
Volvo V70II (2010)
Chevrolet Impala SportCoupe "luftluft 58an" (1958)
Marcus_89 Biltokig elektriker
16 januari 2013 · 3 352 Inlägg

TT-Avant skrev:

Berget_ skrev:
frågan e hur de kommer bli i jkpg hela helgen, dåligt med träff platser nu o a6 blir ju kaos ganska fort...skulle fixa en träff nån mil utanför jkpg så tro jag vi slipper de blå svinen.!

Kan ju säga att det skulle inte spela någon roll om det är någon mil utanför, de kommer dit också. MEN, om folk kunde sluta bete sig som svin, så skulle det inte vara några problem med att ha träff på A6 eller vilken parkering som helst. Det är just för att folk inte kan sköta sig som just folk, utan måste göra massa onödiga saker som gör att Polisen blir hårdare.

Helt rätt! smile Hade bara folk kunnat bete sig vettigt så hade vi fått vara i fred. Räcker att gå några år tillbaka i tiden, då var det inte dessa problemen som det är nu. Då gick det faktiskt att träffas efter mässan och snacka och kolla in andras bilar. Sen slapp man köra genom en massa glas och skit som låg över hela parkeringen. Tråkigt att folk ska börja slänga las och burkar på polisen med, det är ju inte så jäkla smart.

birka76 BASS GLAD
16 januari 2013 · 1 381 Inlägg

Bagarnn skrev:
Vilken dag är bäst att åka dit på? Då jag bor någorlunda långt bort och kan inte vara där alla dagarna. smile

Tack på förhand!

ska du handla så ska du åka måndagen ... då alla företag brukar rea ute de dom har kvar för slippa släppa hem de igen smile

Tack Till
Berget Allservic
Bergets custom
Bergqvistt
16 januari 2013 · 43 Inlägg

Kör man inte så krökar man så äre bara.
Undrar vad skillnaden var mot förr, alla jag känner i 30års åldern åkte alltid jänkare ner och va idiot fulla tors -sönd..

reacha Team Radioactive
17 januari 2013 · 166 Inlägg

Roliga med detta är att kolla på folket som kommer ned, 95% av alla som brukar alkohol kör raggar bilar , eller traktorer (volvo)
Attityden "kör man inte så krökar man" är nog det dummaste jag hört, som att gå på knattefotbol o säga spelar man inte så super man, nej det hör inte hemma där.

önskar att polisen står & plockar retards som super sig packade där och skräpar ned, bara fylla fyllecellerna etc o dra lob på alla, sjukt fint det vore.

Team Radioactive
Nissan 200SX "200sx sr20" (1990)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang