Väldigt oseriös säljare i Karlskoga!

BusE
14 januari 2013 · 4 Inlägg

Tar historien helt från början, igår 21.06 hade det kommit ut en bmw cab på annons på blocket. Jag messar säljaren vid 21.15 och bjuder 25k för bilen, får tillbaka ett medelande där det står 28k imorn innan 3. lite bollande med olika bud så blir det 28k som säljaren sa.

Då fortsätter vi messa och bestämmer att jag ska komma hämta bilen imorn (idag 14/1), då säljaren jobbar kväll/natt och började jobbet 15.00 så skulle jag vara på plats hos honom innan det, har 13mil till honom.

Messandet fortsätter och jag skriver till honom att jag måste kolla med jobbet om jag kan sticka tidigare och frågar hur tidigt kan jag ringa, säljaren skriver att ring inte tidigt då han vill sova pga kväll/natt jobb, vi kommer överens att jag ska messa han direkt på morgonen hur det blir.

Väl på morronen på jobbet frågar jag om ledighet vid 07.15 och det gick bra, messar till säljaren att jag börjar åka mot honom 11.30-12.00 så jag är i god tid hos honom innan han skulle till jobbet, även min kusin har tagit ledigt så han kan köra nån utav bilarna tillbaka hem. Får tillbaka ett medelande där det står OK, bara du är på plats i god tid innan 3.

Tiden går och jag har åkt från jobbet och väntar att kusinen ska komma hem till mig.....

Sen kommer det ett medelande där det står: Sorry men den är såld!

WTF!!! både jag och kusinen har tagit ledigt från jobbet och allt var bestämmt o klart, skrev detta till säljaren också men svaret man får var bara att ja den kom en direkt, men hallå! jag skulle med kommit direkt! men DU! sa ju att du ville sova pga kväll/natt jobb! vem ska nu betala min onödigt tagna ledighet och min kusins?

Så jävla förbannad är jag att det finns sånna människor, den som köpte bilen var till och med från samma stad, och säljaren säger men tänk om inte du tagit bilen men ja halåååå! snubben från samma stad hade väll tagit den då!

*länk raderad* /admin

Mvh!

Senast redigerat av chrizz (14 januari 2013)

VinDisel
14 januari 2013 · 456 Inlägg

Surt

BMW 328 M sport "Hellrot" (1995)
BMW 530d xDrive "Innovation" (2016)
chrizz Administratör
14 januari 2013 · 11 783 Inlägg

Tråkigt, men vi kan inte tillåta att man hänger ut folk på det här viset i forumet. Jag stänger tråden (som är felplacerad dessutom, det här är inget evenemang) och redigerar namnet på den du hängde ut. Resten får vara kvar för referens.

Mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang