Ta bort denna tråd

Supra-Alex
14 januari 2013 · 449 Inlägg

Ta bort denna tråd tack.

Senast redigerat av Supra-Alex (30 oktober 2014)

JimmyAndersson
14 januari 2013 · 1 679 Inlägg

Tråkigt sånt här, ska hålla ögonen öppna!
Måste vara ett slags beställnings jobb då det inte är den vanligaste bilen att sno saker ifrån precis.

Volvo 244 "GLT" (1988)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 januari 2013 · 14 069 Inlägg

Supra-Alex skrev:
Hej.
Nu skulle jag önska att ni alla kunde hålla ögon och öron öppna!
Natten mellan den 13-14/1 så har min vän blivit av med massa delar på sin Porsche 997 Turbo.
Bilen stog larmad i ett garage i Vasastan, mitt i Sthlm.

Här kommer allt som blivit stulet/förstört.

Stulet/förstört:

•Fälgar stulna (RS Spyder 19", centrumbult)
•Bromsok stulna (Keramiska PCCB)
•Bakre kjolparti stulet (baklyktor, regplåt och parkeringsassistans)
•Åverkan på backspeglar
•Uppbrutet motorrum med trasiga delar i motorn (får att kunna montera ner bakre kjolparti)
•Förstörda kjolar (bilen vilar nu på fyra fälgar vilket har förstört dessa
•Förstört bilcover


Nedan kommer bilder på hur bilen ser ut samt bilder på fälgar och bromsarna.

http://i919.photobucket.com/albums/ad37 … a2ed9.jpeg

http://i919.photobucket.com/albums/ad37 … 82a3b.jpeg

http://i919.photobucket.com/albums/ad37 … c7e34.jpeg

http://i919.photobucket.com/albums/ad37 … d1be9.jpeg

http://i919.photobucket.com/albums/ad37 … 8c721.jpeg

http://i919.photobucket.com/albums/ad37 … 3642d.jpeg

http://i919.photobucket.com/albums/ad37 … e943f.jpeg

http://i919.photobucket.com/albums/ad37 … 5640e.jpeg

http://i919.photobucket.com/albums/ad37 … 438f17.png

Ring Patric om ni vet något!
+46708707737

Ifall han inte svarar kan ni ringa mig!
Alex, 070 750 18 10

Fyfan! Stackars vän, lider med honom. Att man inte kan skilja på mitt och ditt. Fyfan igen!!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Putteliten
14 januari 2013 · 9 081 Inlägg

Fy f*n för dessa j***a as! Lär antagligen inte få se dessa delar igen, men håll lite koll på blocket och Porsche forumet å se om det kan dyka upp något där.

BOLIN_
14 januari 2013 · 2 763 Inlägg

fyfan va tråkigt! Lider verkligen med din vän! sad Håller utkik efter grejerna!

Volvo - For Life
Nitro
14 januari 2013 · 330 Inlägg

fyfan va tråkigt
det e nåt man verkligen inte vill se!

Crxkoffe
15 januari 2013 · 847 Inlägg

VILKA FATTIGA JÄVLA AS SÅNNA MÄNNISKOR VILL MAN TA ETT REJÄLT SNACK MED, hittar ni dom e jag gärna med o smälla in vett i skallen på dom!!

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)
sexy_d
15 januari 2013 · 665 Inlägg

fy fan .... De hade en del att plocka och ingen upptäckte något :S

Vag - Carsoft 6.5 finns, hör av dig om du behöver hjälp
Lackerings jobb kan ordnas (Lackbox)
BMW Touring 328 Kompressor "KompressorBeast" (1996)
zemet
15 januari 2013 · 4 042 Inlägg

Tråkigt:( Men som tur är så drabbade det ingen fattig och han har helförsäkring eller?

Som tidigare sagts så lär det ju vara beställningsjobb? Kan ju inte finnas allt för stor marknad för Porsche bakkjolar precis..

Senast redigerat av zemet (15 januari 2013)

Tesla Model S P85D "LingonExpressen" (2015)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
15 januari 2013 · 14 069 Inlägg

zemet skrev:
Tråkigt:( Men som tur är så drabbade det ingen fattig och han har helförsäkring eller?
Som tidigare sagts så lär det ju vara beställningsjobb? Kan ju inte finnas allt för stor marknad för Porsche bakkjolar precis..

Det går inte att säga så heller för det är lika tråkigt för det att vissa inte kan hålla sina långa fingrar borta. Att han har helförsäkring, ja det kan man nog förutsätta annars är man dum.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Mack Forum- och sitemoderator
15 januari 2013 · 26 160 Inlägg

Alltså..är det INGEN som har reagerat när det blivit avplockat? Visst, mitt i natten men ändå?
Inga videokameror vid entrén eller själva parkeringsplatsen?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
valle22 Smidd i rostigt stål
15 januari 2013 · 933 Inlägg

Mack skrev:
Alltså..är det INGEN som har reagerat när det blivit avplockat? Visst, mitt i natten men ändå?
Inga videokameror vid entrén eller själva parkeringsplatsen?

larmad bil och ingen reagerar på att man plockar itu en sportbil?? Tar trots lite tid att plocka ner det men dessa banditer brukar vara händiga tyvärr.

Här i Malmö har det varit en del stölder på Golf R där man sågat sönder bilarna och tagit LED lampor mm
Hade 2 märkliga typer som fråga en massa priser på delar till en Golf R för en tid sedan och ett par dagar senare hade våran demobil blivit slaktad på just delar de frågat om, svårt att bevisa något mot personerna ifråga dock

*** Riktiga bilar har bakhjulsdrift, framhjulsdrift är enbart på gräsklipparn ***
cewee
15 januari 2013 · 349 Inlägg

zemet skrev:
Tråkigt:( Men som tur är så drabbade det ingen fattig och han har helförsäkring eller?

Som tidigare sagts så lär det ju vara beställningsjobb? Kan ju inte finnas allt för stor marknad för Porsche bakkjolar precis..

Dummaste jag någonsin läst. Om han nu har mycket pengar så har han lagt ner mycket tid och arbete för att kunna tjäna dessa pengar och finansiera denna bil?

Otroligt tråkigt att sånt här händer. Kolla upp om det finns kameror i garaget, eventuellt runt om området där garaget ligger. Känns som det bör göra det med tanke på att det är mitt i vasastan

Håller koll i södra sidan utav stan och hör runt!

Senast redigerat av cewee (15 januari 2013)

-Dolken-
15 januari 2013 · 29 Inlägg

zemet skrev:
Tråkigt:( Men som tur är så drabbade det ingen fattig och han har helförsäkring eller?

Som tidigare sagts så lär det ju vara beställningsjobb? Kan ju inte finnas allt för stor marknad för Porsche bakkjolar precis..

Ja, alla som har pengar tycker de rätt kul faktiskt när deras bilar blir slaktade, tror fan han kommer garva sig harmynt hela veckan och tänka vilken jävla tur att de hände mig som har massa pengar.....

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
15 januari 2013 · 14 069 Inlägg

-Dolken- skrev:

zemet skrev:
Tråkigt:( Men som tur är så drabbade det ingen fattig och han har helförsäkring eller?

Som tidigare sagts så lär det ju vara beställningsjobb? Kan ju inte finnas allt för stor marknad för Porsche bakkjolar precis..

Ja, alla som har pengar tycker de rätt kul faktiskt när deras bilar blir slaktade, tror fan han kommer garva sig harmynt hela veckan och tänka vilken jävla tur att de hände mig som har massa pengar.....

Ironi på hög nivå!!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
zemet
15 januari 2013 · 4 042 Inlägg

-Dolken- skrev:

zemet skrev:
Tråkigt:( Men som tur är så drabbade det ingen fattig och han har helförsäkring eller?

Som tidigare sagts så lär det ju vara beställningsjobb? Kan ju inte finnas allt för stor marknad för Porsche bakkjolar precis..

Ja, alla som har pengar tycker de rätt kul faktiskt när deras bilar blir slaktade, tror fan han kommer garva sig harmynt hela veckan och tänka vilken jävla tur att de hände mig som har massa pengar.....

Klart som fan att jag inte menar det så. Han är antagligen en väldigt stor bil entusiast eftersom han har köpt en Porsche. Det jag menade med det jag skrev är att han inte kommer bli särskilt ekonomiskt lidande eftersom han har helförsäkring.

Om dom hade gjort något liknande med någons bruksbil så hade det drabbat individen hårdare eftersom denna då inte kunna ta sig till jobbet eller liknande.

Det såg ut att vara originaldelar så antagligen så betalar han en självrisk på 5K eller vad det nu kan ligga på och sen så får han tillbaka bilen i samma skick. Då är det värre om dom hade stulit sig en Custom Supra eller något liknande med eftermarknads kjolpaket och fälgar eller kanske tom hemmagjort. Då kan man inte bara göra ett försäkringsärende av det och få tillbaka bilen i samma skick.

Självklart inte roligt på något sätt, jag hatar alla tjuvar.

Tesla Model S P85D "LingonExpressen" (2015)
Haziza87
15 januari 2013 · 239 Inlägg

Mer och mer sånt här sen gränserna blev så öppna tyvärr!

Honda S2000 "S2K AP1" (2003)
-Dolken-
15 januari 2013 · 29 Inlägg

zemet skrev:

-Dolken- skrev:

zemet skrev:
Tråkigt:( Men som tur är så drabbade det ingen fattig och han har helförsäkring eller?

Som tidigare sagts så lär det ju vara beställningsjobb? Kan ju inte finnas allt för stor marknad för Porsche bakkjolar precis..

Ja, alla som har pengar tycker de rätt kul faktiskt när deras bilar blir slaktade, tror fan han kommer garva sig harmynt hela veckan och tänka vilken jävla tur att de hände mig som har massa pengar.....

Klart som fan att jag inte menar det så. Han är antagligen en väldigt stor bil entusiast eftersom han har köpt en Porsche. Det jag menade med det jag skrev är att han inte kommer bli särskilt ekonomiskt lidande eftersom han har helförsäkring.

Om dom hade gjort något liknande med någons bruksbil så hade det drabbat individen hårdare eftersom denna då inte kunna ta sig till jobbet eller liknande.

Det såg ut att vara originaldelar så antagligen så betalar han en självrisk på 5K eller vad det nu kan ligga på och sen så får han tillbaka bilen i samma skick. Då är det värre om dom hade stulit sig en Custom Supra eller något liknande med eftermarknads kjolpaket och fälgar eller kanske tom hemmagjort. Då kan man inte bara göra ett försäkringsärende av det och få tillbaka bilen i samma skick.

Självklart inte roligt på något sätt, jag hatar alla tjuvar.

Köper ditt resonemang, men du uttryckte dig klumpigt först!
Mvh

Porsche10
15 januari 2013 · 3 Inlägg

Pratat med Europark, de har bara live streamande kameror (wtf!?). Förstår inte hur man bara kan köra live streaming, kan ju knappast vara ovanligt att man behöver styrka brott i ett garage. Dessutom var kameran kapad som var moterad precis bredvid bilen. Se bilder.

Bilen stod dessutom här tillfälligt och skulle flyttas inom kort (åkte ut ur mitt låsta utrymme med väldigt kort varsel i samma garage). Som ni säger, beställningsjobb efter tips (finns några man tänker sig) - svårt att bevisa dock...

Bilen är utdragen från väggen med domkraft(?), stod väldigt tight parkerad.

Givetvis är bilen fullt försäkrad, dock allt skit som uppstår med sådant här är riktigt frustrerande. Porsches verkstad hade inte varit med om ett liknande fall med centrumbult. Är tydligen extremt ovanligt. Dock är det vanligare att de tar just de keramiska bromsskivorna på Porscharna, dock undviks centrumbult (inte längre tydligen). Har fått ordna med ett extra par däck från Porsche för att ens få ut bilen ur garaget.

Inget är skadat förutom själva motorrummet som är uppbrutet för att kunna montera ner bakkjolarna/parkass samt kjolarna på sidorna som nu vilar på 4 fälgar som de har ställt dit.

Marknaden på detta i Stockholm är begränsad (finns inte så många med centrumbult), så troligt att de försöker kränga iväg det utomlands. Fälgar etc är märkta med serienummer m.m. så skulle det ske en kontroll på Porsche verkstad kommer detta att synas direkt, dock inte troligt då de antagligen slipar bort detta.

Polisen var på plats i morse för att säkra spår (vilket de har gjort i form av hår med rot etc) - oklart vad det ger (DNA). Normalt kollar Polisen inte stöld på bilar på det här sättet, men då det rörde sig om större värden samt att flera Porschar (vad jag har hört) är drabbade i samma område under ungefär samma tidpunkt var de väldigt intresserade.

https://www1.garaget.org/gallery/images/189/188662/188662-27c85abac6d6561dff42f43fda2bae8d_large.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/189/188662/188662-748a332e9d33b176c7cb52852f1ce7b7_large.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/189/188662/188662-7263c072ff760be184904e2aa07133b1_large.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/189/188662/188662-06b35a0bd6c3e9a638cb250ae125bfa5_large.jpg


/Ägaren

Senast redigerat av Porsche10 (15 januari 2013)

alpine25
15 januari 2013 · 27 Inlägg

Fy fan. Hoppas ni får tag iasen.

Skoda Fabia vrs "Brukisen" (2005)
Audi a4 "Four rings to rule them all." (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang