Köpråd BMW 535d

Carlee82 Icke gående Hellaflush wannabe
24 januari 2013 · 287 Inlägg

F-Tar skrev:

tobbee_90 skrev:

F-Tar skrev:
E60 har behovsservice. Den indikerar när den behöver servas samt vad som är närmast till service. På så sätt kan du själv lägga upp lite själv hur och när den ska servas. Blir ibland billigare, ibland dyrare.

Lite uppskattade servicekostnader:
Oljeservice ca 2000:-
Mikrofilter ca 1300:-
Fordonskontroll ca 1200:-
Bromsvätske byte ca 600:-
Frambromsar ca 5000:- inkl skivor
Bakbromsar ca 4000:- inkl skivor
Tänd/glödstift 6cyl ca 2500:-

okej vad smidigt då kan man se det i iDrive eller?

Jamen! Lådan på 535d är inte konsturerad för mkt mer än vad som redan finns i motorn.

Ursäkta OT men gäller det både gamla och nya växellådan? Jag har fått för mig att den nyare tål en hel del styrk, eller jag har i alla fall inte hört talas om några ras. Tror den nya lådan kom i och med 286hk motorn och den är specad till 700nm men "specen" är enligt egna erfarenheter i underkant när det gäller lådor från ZF...

Såhär beter sig ryggradslösa kräk! http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … 884#997884
tobbee_90
24 januari 2013 · 117 Inlägg

Carlee82 skrev:

F-Tar skrev:

tobbee_90 skrev:

okej vad smidigt då kan man se det i iDrive eller?

Jamen! Lådan på 535d är inte konsturerad för mkt mer än vad som redan finns i motorn.

Ursäkta OT men gäller det både gamla och nya växellådan? Jag har fått för mig att den nyare tål en hel del styrk, eller jag har i alla fall inte hört talas om några ras. Tror den nya lådan kom i och med 286hk motorn och den är specad till 700nm men "specen" är enligt egna erfarenheter i underkant när det gäller lådor från ZF...

Det undrar jag också faktiskt, har en på jobbet som tyckte att jag skulle skaffa en 08-09 eller nyare för att dom hade den nyare växellådan och så va den 7 växlad o den gamla va 6 växlad. Han har en kompis som kunde fixa så man fick runt 400hk som jag blev lite sugen på men då gäller det ju att lådan håller så finns det någon som vet ngt om det?

Carlee82 Icke gående Hellaflush wannabe
24 januari 2013 · 287 Inlägg

tobbee_90 skrev:

Carlee82 skrev:

F-Tar skrev:
Jamen! Lådan på 535d är inte konsturerad för mkt mer än vad som redan finns i motorn.

Ursäkta OT men gäller det både gamla och nya växellådan? Jag har fått för mig att den nyare tål en hel del styrk, eller jag har i alla fall inte hört talas om några ras. Tror den nya lådan kom i och med 286hk motorn och den är specad till 700nm men "specen" är enligt egna erfarenheter i underkant när det gäller lådor från ZF...

Det undrar jag också faktiskt, har en på jobbet som tyckte att jag skulle skaffa en 08-09 eller nyare för att dom hade den nyare växellådan och så va den 7 växlad o den gamla va 6 växlad. Han har en kompis som kunde fixa så man fick runt 400hk som jag blev lite sugen på men då gäller det ju att lådan håller så finns det någon som vet ngt om det?

Oj 400hk kräver att man tar bort DPF och en hel del mer än så. Och jag tror det blir svårt att mappa ner vridet på lagom nivå på de lägre växlarna med så mycket effekt (som de seriösa firmorna gör).

...och den nya lådan är INTE 7-växlad wink

Såhär beter sig ryggradslösa kräk! http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … 884#997884
Rquired Allmänt envis
24 januari 2013 · 12 512 Inlägg

tobbee_90 skrev:

Carlee82 skrev:

F-Tar skrev:
Jamen! Lådan på 535d är inte konsturerad för mkt mer än vad som redan finns i motorn.

Ursäkta OT men gäller det både gamla och nya växellådan? Jag har fått för mig att den nyare tål en hel del styrk, eller jag har i alla fall inte hört talas om några ras. Tror den nya lådan kom i och med 286hk motorn och den är specad till 700nm men "specen" är enligt egna erfarenheter i underkant när det gäller lådor från ZF...

Det undrar jag också faktiskt, har en på jobbet som tyckte att jag skulle skaffa en 08-09 eller nyare för att dom hade den nyare växellådan och så va den 7 växlad o den gamla va 6 växlad. Han har en kompis som kunde fixa så man fick runt 400hk som jag blev lite sugen på men då gäller det ju att lådan håller så finns det någon som vet ngt om det?

Alla växellådor till E61 har sex växlar men det stämmer att det kom en ny låda i samband med att effekten höjdes, men ingen låda är glad i högre effekt. Ras hör man sällan talas om, utan det är momentomvandlaren som inte trivs vilket inledningsvis syns bäst på att varvräknaren pendlar i varv även om du kör rakt fram med jämn gas. Men i längden märks det på att den inte låser som den skall och bilen börjar gå lite ryckigt. 700-750Nm är man dessutom snabbt uppe i med den motorn, det blir inte mycket till effektökning om man skall hålla sig under det.

Jag hade aldrig chansat och trimmat den åtminstone, den är rätt giftig original.

Senast redigerat av Rquired (24 januari 2013)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
F-Tar
24 januari 2013 · 1 335 Inlägg

Rquired skrev:

tobbee_90 skrev:

Carlee82 skrev:

Ursäkta OT men gäller det både gamla och nya växellådan? Jag har fått för mig att den nyare tål en hel del styrk, eller jag har i alla fall inte hört talas om några ras. Tror den nya lådan kom i och med 286hk motorn och den är specad till 700nm men "specen" är enligt egna erfarenheter i underkant när det gäller lådor från ZF...

Det undrar jag också faktiskt, har en på jobbet som tyckte att jag skulle skaffa en 08-09 eller nyare för att dom hade den nyare växellådan och så va den 7 växlad o den gamla va 6 växlad. Han har en kompis som kunde fixa så man fick runt 400hk som jag blev lite sugen på men då gäller det ju att lådan håller så finns det någon som vet ngt om det?

Alla växellådor till E61 har sex växlar men det stämmer att det kom en ny låda i samband med att effekten höjdes, men ingen låda är glad i högre effekt. Ras hör man sällan talas om, utan det är momentomvandlaren som inte trivs vilket inledningsvis syns bäst på att varvräknaren pendlar i varv även om du kör rakt fram med jämn gas. Men i längden märks det på att den inte låser som den skall och bilen börjar gå lite ryckigt. 700-750Nm är man dessutom snabbt uppe i med den motorn, det blir inte mycket till effektökning om man skall hålla sig under det.

Jag hade aldrig chansat och trimmat den åtminstone, den är rätt giftig original.

Håller helt med där. Jag tror att du kommer klara dig så de räcker å blir över med nästan 300hk!

B5 #001
BMW 325 tds "E36" (1997)
BMW Alpina B5 "001" (2005)
Carlee82 Icke gående Hellaflush wannabe
24 januari 2013 · 287 Inlägg

Rquired skrev:

tobbee_90 skrev:

Carlee82 skrev:

Ursäkta OT men gäller det både gamla och nya växellådan? Jag har fått för mig att den nyare tål en hel del styrk, eller jag har i alla fall inte hört talas om några ras. Tror den nya lådan kom i och med 286hk motorn och den är specad till 700nm men "specen" är enligt egna erfarenheter i underkant när det gäller lådor från ZF...

Det undrar jag också faktiskt, har en på jobbet som tyckte att jag skulle skaffa en 08-09 eller nyare för att dom hade den nyare växellådan och så va den 7 växlad o den gamla va 6 växlad. Han har en kompis som kunde fixa så man fick runt 400hk som jag blev lite sugen på men då gäller det ju att lådan håller så finns det någon som vet ngt om det?

Alla växellådor till E61 har sex växlar men det stämmer att det kom en ny låda i samband med att effekten höjdes, men ingen låda är glad i högre effekt. Ras hör man sällan talas om, utan det är momentomvandlaren som inte trivs vilket inledningsvis syns bäst på att varvräknaren pendlar i varv även om du kör rakt fram med jämn gas. Men i längden märks det på att den inte låser som den skall och bilen börjar gå lite ryckigt. 700-750Nm är man dessutom snabbt uppe i med den motorn, det blir inte mycket till effektökning om man skall hålla sig under det.

Jag hade aldrig chansat och trimmat den åtminstone, den är rätt giftig original.

Nej visst håller med jag skulle nog inte heller trimma en bruksbil som jag tänkte köra 3000+mil med/år MEN lådan verkar ju ändå hålla för steg1 (~680nm) utan problem och även steg2(~750nm) med vridbegränsning på 1-2-3an så länge men inte segdrar den från tomgångsvarv på 5-6an då wink

Såhär beter sig ryggradslösa kräk! http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … 884#997884
Rquired Allmänt envis
24 januari 2013 · 12 512 Inlägg

Carlee82 skrev:

Rquired skrev:

tobbee_90 skrev:

Det undrar jag också faktiskt, har en på jobbet som tyckte att jag skulle skaffa en 08-09 eller nyare för att dom hade den nyare växellådan och så va den 7 växlad o den gamla va 6 växlad. Han har en kompis som kunde fixa så man fick runt 400hk som jag blev lite sugen på men då gäller det ju att lådan håller så finns det någon som vet ngt om det?

Alla växellådor till E61 har sex växlar men det stämmer att det kom en ny låda i samband med att effekten höjdes, men ingen låda är glad i högre effekt. Ras hör man sällan talas om, utan det är momentomvandlaren som inte trivs vilket inledningsvis syns bäst på att varvräknaren pendlar i varv även om du kör rakt fram med jämn gas. Men i längden märks det på att den inte låser som den skall och bilen börjar gå lite ryckigt. 700-750Nm är man dessutom snabbt uppe i med den motorn, det blir inte mycket till effektökning om man skall hålla sig under det.

Jag hade aldrig chansat och trimmat den åtminstone, den är rätt giftig original.

Nej visst håller med jag skulle nog inte heller trimma en bruksbil som jag tänkte köra 3000+mil med/år MEN lådan verkar ju ändå hålla för steg1 (~680nm) utan problem och även steg2(~750nm) med vridbegränsning på 1-2-3an så länge men inte segdrar den från tomgångsvarv på 5-6an då wink

Den lär knappast drabbas av problem första gången man fäller högerfoten utan kan nog hålla ett bra tag beroende på hur mycket man trimmar och hur man kör, det finns bilar med betydligt klenare lådor än vad 35d har som går med effektökning utan större problem.

Men då är det ofta äldre bilar, inträffar ett ras köper man en ny växellåda för 1000:- och skiftar själv i garaget på en helg. En dålig momentomvandlare på en nyare bil som 535d hade jag varken velat leva med eller betala reparationen för. smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
tobbee_90
25 januari 2013 · 117 Inlägg

Okej då känns det säkrast att låta bilen vara orginal räcker ju som sagt med 300hk tongue

Henjer
25 januari 2013 · 276 Inlägg

Jag har haft min 535Da i över 2 år och 6000 mil nu, de jag gjort förutom vanliga servicar är å bytt startmotor, batteri, båda hjullagren ifram samt kablaget till bakluckan. Kablaget är en sjuka på alla E61, de böjs in å ut vid varje öppning/stängning och tids nog går de av, då går de varken låsa bilen eller öppna luckan.

Sen som nämts tidigare, miltal!!! Jag kollade upp 6st när jag skulle köpa, den jag har samt en på Biltjänst i Lidköping stämde, övriga 4 va trippade mellan 12000-24000 mil!!!!

Vill du så får du kika på min, den är tillsalu smile Å jag har ju rättat till sjukorna wink

Mercedes 190D Evo "Kööl Racing" (1986)
tobbee_90
25 januari 2013 · 117 Inlägg

Henjer skrev:
Jag har haft min 535Da i över 2 år och 6000 mil nu, de jag gjort förutom vanliga servicar är å bytt startmotor, batteri, båda hjullagren ifram samt kablaget till bakluckan. Kablaget är en sjuka på alla E61, de böjs in å ut vid varje öppning/stängning och tids nog går de av, då går de varken låsa bilen eller öppna luckan.

Sen som nämts tidigare, miltal!!! Jag kollade upp 6st när jag skulle köpa, den jag har samt en på Biltjänst i Lidköping stämde, övriga 4 va trippade mellan 12000-24000 mil!!!!

Vill du så får du kika på min, den är tillsalu smile Å jag har ju rättat till sjukorna wink

Det låter intressant, du kan väl skicka ett pm till mig om bilen vad den har för utrustning osv sen hur långt den gått och vad du vill ha för den.

Rquired Allmänt envis
25 januari 2013 · 12 512 Inlägg

tobbee_90 skrev:

Henjer skrev:
Jag har haft min 535Da i över 2 år och 6000 mil nu, de jag gjort förutom vanliga servicar är å bytt startmotor, batteri, båda hjullagren ifram samt kablaget till bakluckan. Kablaget är en sjuka på alla E61, de böjs in å ut vid varje öppning/stängning och tids nog går de av, då går de varken låsa bilen eller öppna luckan.

Sen som nämts tidigare, miltal!!! Jag kollade upp 6st när jag skulle köpa, den jag har samt en på Biltjänst i Lidköping stämde, övriga 4 va trippade mellan 12000-24000 mil!!!!

Vill du så får du kika på min, den är tillsalu smile Å jag har ju rättat till sjukorna wink

Det låter intressant, du kan väl skicka ett pm till mig om bilen vad den har för utrustning osv sen hur långt den gått och vad du vill ha för den.

Titta vad jag hittade, original utrustningslista för Henjer´s 535d
VIN     WBANJ91070CR69537
Type code     NJ91
Type     535D (EUR)
E series     E61 ()
Series     5
Type     TOUR
Steering     LL
Doors     5
Engine     M57X
Displacement     3.00
Power     200
Drive     HECK
Transmission     AUT
Colour     MYSTICBLAU METALLIC (A07)
Upholstery     LEDER DAKOTA/BEIGE 3 (LCBA)
Prod.date     2005-11-28

S205A Automatic transmission
S235A Towing hitch, detachable
S2NPA BMW alloy wheel, M double spoke 135
S302A Alarm system
P337A M Sports package
S339A Shadow-Line
S386A Roof railing
S417A Roller sun vizor, rear door
S428A Warning triangle and first aid kit
S430A Interior/outside mirror with auto dip
S431A Interior mirror with automatic-dip
S441A Smoker package
S456A Comfort seat with memory
S494A Seat heating driver/passenger
S4M3A Interior moldings Alu Cube Pure
S502A Headlight cleaning system
S508A Park Distance Control (PDC)
S522A Xenon Light
S563A Light package
S609A Navigation system Professional
S644A Preparation f mobile phone w Bluetooth
S698A Area-Code 2 for DVD
S704A M Sports suspension
S710A M leather steering wheel
S715A M Aerodynamics package
S775A Individual Headlining anthracite
S854A Language version French
S881A On-board vehicle literature French
S8SAA Navigation access request,country-spec.
S216A HYDRO STEERING-SERVOTRONIC
S534A Automatic air conditioning
S540A Cruise control
S548A Kilometer-calibrated speedometer
S785A White direction indicator lights

Resten får han komplettera med själv!

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
tobbee_90
25 januari 2013 · 117 Inlägg

Rquired skrev:

tobbee_90 skrev:

Henjer skrev:
Jag har haft min 535Da i över 2 år och 6000 mil nu, de jag gjort förutom vanliga servicar är å bytt startmotor, batteri, båda hjullagren ifram samt kablaget till bakluckan. Kablaget är en sjuka på alla E61, de böjs in å ut vid varje öppning/stängning och tids nog går de av, då går de varken låsa bilen eller öppna luckan.

Sen som nämts tidigare, miltal!!! Jag kollade upp 6st när jag skulle köpa, den jag har samt en på Biltjänst i Lidköping stämde, övriga 4 va trippade mellan 12000-24000 mil!!!!

Vill du så får du kika på min, den är tillsalu smile Å jag har ju rättat till sjukorna wink

Det låter intressant, du kan väl skicka ett pm till mig om bilen vad den har för utrustning osv sen hur långt den gått och vad du vill ha för den.

Titta vad jag hittade, original utrustningslista för Henjer´s 535d
VIN     WBANJ91070CR69537
Type code     NJ91
Type     535D (EUR)
E series     E61 ()
Series     5
Type     TOUR
Steering     LL
Doors     5
Engine     M57X
Displacement     3.00
Power     200
Drive     HECK
Transmission     AUT
Colour     MYSTICBLAU METALLIC (A07)
Upholstery     LEDER DAKOTA/BEIGE 3 (LCBA)
Prod.date     2005-11-28

S205A Automatic transmission
S235A Towing hitch, detachable
S2NPA BMW alloy wheel, M double spoke 135
S302A Alarm system
P337A M Sports package
S339A Shadow-Line
S386A Roof railing
S417A Roller sun vizor, rear door
S428A Warning triangle and first aid kit
S430A Interior/outside mirror with auto dip
S431A Interior mirror with automatic-dip
S441A Smoker package
S456A Comfort seat with memory
S494A Seat heating driver/passenger
S4M3A Interior moldings Alu Cube Pure
S502A Headlight cleaning system
S508A Park Distance Control (PDC)
S522A Xenon Light
S563A Light package
S609A Navigation system Professional
S644A Preparation f mobile phone w Bluetooth
S698A Area-Code 2 for DVD
S704A M Sports suspension
S710A M leather steering wheel
S715A M Aerodynamics package
S775A Individual Headlining anthracite
S854A Language version French
S881A On-board vehicle literature French
S8SAA Navigation access request,country-spec.
S216A HYDRO STEERING-SERVOTRONIC
S534A Automatic air conditioning
S540A Cruise control
S548A Kilometer-calibrated speedometer
S785A White direction indicator lights

Resten får han komplettera med själv!

Hur fick du reda på det är det något man kan kolla alla bmw?

Rquired Allmänt envis
25 januari 2013 · 12 512 Inlägg

tobbee_90 skrev:

Rquired skrev:

tobbee_90 skrev:

Det låter intressant, du kan väl skicka ett pm till mig om bilen vad den har för utrustning osv sen hur långt den gått och vad du vill ha för den.

Titta vad jag hittade, original utrustningslista för Henjer´s 535d
VIN     WBANJ91070CR69537
Type code     NJ91
Type     535D (EUR)
E series     E61 ()
Series     5
Type     TOUR
Steering     LL
Doors     5
Engine     M57X
Displacement     3.00
Power     200
Drive     HECK
Transmission     AUT
Colour     MYSTICBLAU METALLIC (A07)
Upholstery     LEDER DAKOTA/BEIGE 3 (LCBA)
Prod.date     2005-11-28

S205A Automatic transmission
S235A Towing hitch, detachable
S2NPA BMW alloy wheel, M double spoke 135
S302A Alarm system
P337A M Sports package
S339A Shadow-Line
S386A Roof railing
S417A Roller sun vizor, rear door
S428A Warning triangle and first aid kit
S430A Interior/outside mirror with auto dip
S431A Interior mirror with automatic-dip
S441A Smoker package
S456A Comfort seat with memory
S494A Seat heating driver/passenger
S4M3A Interior moldings Alu Cube Pure
S502A Headlight cleaning system
S508A Park Distance Control (PDC)
S522A Xenon Light
S563A Light package
S609A Navigation system Professional
S644A Preparation f mobile phone w Bluetooth
S698A Area-Code 2 for DVD
S704A M Sports suspension
S710A M leather steering wheel
S715A M Aerodynamics package
S775A Individual Headlining anthracite
S854A Language version French
S881A On-board vehicle literature French
S8SAA Navigation access request,country-spec.
S216A HYDRO STEERING-SERVOTRONIC
S534A Automatic air conditioning
S540A Cruise control
S548A Kilometer-calibrated speedometer
S785A White direction indicator lights

Resten får han komplettera med själv!

Hur fick du reda på det är det något man kan kolla alla bmw?

Ja visst: http://bmwvin.com/
En bils chassinummer (VIN) kan du hitta genom att slå in registreringsnummret på: https://www21.vv.se/fordonsfraga/

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
torpis Forummoderator
25 januari 2013 · 10 572 Inlägg

tobbee_90 skrev:
Okej då känns det säkrast att låta bilen vara orginal räcker ju som sagt med 300hk tongue

390hk är roligare än 290hk hur man än vänder på det. Det är ganska tunga bilar och växellådan äter upp sin del av effekten, bilen behöver de där extra hästarna för att sticka ut som den premiumbil den är.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
F-Tar
25 januari 2013 · 1 335 Inlägg

Rquired skrev:

tobbee_90 skrev:

Rquired skrev:

Titta vad jag hittade, original utrustningslista för Henjer´s 535d
VIN     WBANJ91070CR69537
Type code     NJ91
Type     535D (EUR)
E series     E61 ()
Series     5
Type     TOUR
Steering     LL
Doors     5
Engine     M57X
Displacement     3.00
Power     200
Drive     HECK
Transmission     AUT
Colour     MYSTICBLAU METALLIC (A07)
Upholstery     LEDER DAKOTA/BEIGE 3 (LCBA)
Prod.date     2005-11-28

S205A Automatic transmission
S235A Towing hitch, detachable
S2NPA BMW alloy wheel, M double spoke 135
S302A Alarm system
P337A M Sports package
S339A Shadow-Line
S386A Roof railing
S417A Roller sun vizor, rear door
S428A Warning triangle and first aid kit
S430A Interior/outside mirror with auto dip
S431A Interior mirror with automatic-dip
S441A Smoker package
S456A Comfort seat with memory
S494A Seat heating driver/passenger
S4M3A Interior moldings Alu Cube Pure
S502A Headlight cleaning system
S508A Park Distance Control (PDC)
S522A Xenon Light
S563A Light package
S609A Navigation system Professional
S644A Preparation f mobile phone w Bluetooth
S698A Area-Code 2 for DVD
S704A M Sports suspension
S710A M leather steering wheel
S715A M Aerodynamics package
S775A Individual Headlining anthracite
S854A Language version French
S881A On-board vehicle literature French
S8SAA Navigation access request,country-spec.
S216A HYDRO STEERING-SERVOTRONIC
S534A Automatic air conditioning
S540A Cruise control
S548A Kilometer-calibrated speedometer
S785A White direction indicator lights

Resten får han komplettera med själv!

Hur fick du reda på det är det något man kan kolla alla bmw?

Ja visst: http://bmwvin.com/
En bils chassinummer (VIN) kan du hitta genom att slå in registreringsnummret på: https://www21.vv.se/fordonsfraga/

Bara dem som vill visa sin reg. Personligen så tycker ja reg.nr är rätt privat smile

B5 #001
BMW 325 tds "E36" (1997)
BMW Alpina B5 "001" (2005)
Henjer
25 januari 2013 · 276 Inlägg

Rquired skrev:

tobbee_90 skrev:

Henjer skrev:
Jag har haft min 535Da i över 2 år och 6000 mil nu, de jag gjort förutom vanliga servicar är å bytt startmotor, batteri, båda hjullagren ifram samt kablaget till bakluckan. Kablaget är en sjuka på alla E61, de böjs in å ut vid varje öppning/stängning och tids nog går de av, då går de varken låsa bilen eller öppna luckan.

Sen som nämts tidigare, miltal!!! Jag kollade upp 6st när jag skulle köpa, den jag har samt en på Biltjänst i Lidköping stämde, övriga 4 va trippade mellan 12000-24000 mil!!!!

Vill du så får du kika på min, den är tillsalu smile Å jag har ju rättat till sjukorna wink

Det låter intressant, du kan väl skicka ett pm till mig om bilen vad den har för utrustning osv sen hur långt den gått och vad du vill ha för den.

Titta vad jag hittade, original utrustningslista för Henjer´s 535d
VIN     WBANJ91070CR69537
Type code     NJ91
Type     535D (EUR)
E series     E61 ()
Series     5
Type     TOUR
Steering     LL
Doors     5
Engine     M57X
Displacement     3.00
Power     200
Drive     HECK
Transmission     AUT
Colour     MYSTICBLAU METALLIC (A07)
Upholstery     LEDER DAKOTA/BEIGE 3 (LCBA)
Prod.date     2005-11-28

S205A Automatic transmission
S235A Towing hitch, detachable
S2NPA BMW alloy wheel, M double spoke 135
S302A Alarm system
P337A M Sports package
S339A Shadow-Line
S386A Roof railing
S417A Roller sun vizor, rear door
S428A Warning triangle and first aid kit
S430A Interior/outside mirror with auto dip
S431A Interior mirror with automatic-dip
S441A Smoker package
S456A Comfort seat with memory
S494A Seat heating driver/passenger
S4M3A Interior moldings Alu Cube Pure
S502A Headlight cleaning system
S508A Park Distance Control (PDC)
S522A Xenon Light
S563A Light package
S609A Navigation system Professional
S644A Preparation f mobile phone w Bluetooth
S698A Area-Code 2 for DVD
S704A M Sports suspension
S710A M leather steering wheel
S715A M Aerodynamics package
S775A Individual Headlining anthracite
S854A Language version French
S881A On-board vehicle literature French
S8SAA Navigation access request,country-spec.
S216A HYDRO STEERING-SERVOTRONIC
S534A Automatic air conditioning
S540A Cruise control
S548A Kilometer-calibrated speedometer
S785A White direction indicator lights

Resten får han komplettera med själv!

Där ser man, då missade jag lite i mitt PM då...

Mercedes 190D Evo "Kööl Racing" (1986)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang