1708
Sök

Mitsubishi 3000GT, fetare turbos m.m

Fetare turbos m.m. och ett mål på ca 600hk med e85 i tanken

39 051 Visningar
Uppdaterades senast 26 januari 2014
128 Inlägg
2 mars 2013
Trådstartare
#61
myran skrev:
yalla skrev:
myran skrev:
Ska nog sluta gnälla över att det är trångt i mitt motorum wink

Hahahaha wink

Kikade in din miata, fan va frän och bra med mos i den! Fint de

Tackar.. jo kul bil.. Ska bli kul och se vad som händer när man börja vrida upp trycket på nya turbon wink

Hehe jaa det kan ja tänka mig, mosa på bara!!

Kör fort eller kör inte alls!

128 Inlägg
2 mars 2013
Trådstartare
#62
Bilen har fått komma ut lite inför första uppstarten, hade jag haft den ståendes inne i garaget hade ja blivit ihjälgasad cool

Första uppstarten blev dock inte med e85 och 1000cc spridarna utan började med 550cc spridarna och bensin med den gamla mappen som jag vet att bilen gick bra på.

Den starta kanonfint, körde den varm synkade tändningen till 15 grader kollade så alla olje/vattenledningar höll tätt.
Upptäckte dock att det läckte lite från kylen...så har beställt en ny sådan

Så fort jag har fått i 1000cc spridarna och nya kylen och väglaget tillåter så blir det och grundmappa bilen på bensin till o börja med smile sen smacka i e85

Blev grym förändring med coilovers, syndes mycket bättre nu vilken skillnad på utseendet det gjorde när man kom en liten bit ifrån bilen och kollade

https://www1.garaget.org/gallery/images/138/137384/137384-a6b8dc04e34c8e45109550c00bbfb60a.jpg

Dammig..neutral
https://www1.garaget.org/gallery/images/138/137384/137384-92345a0e8a9d48a05644ee40c15ec56c.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/images/138/137384/137384-70172ef9ad4ebfc32db1d652d68b06f1.jpg

Kör fort eller kör inte alls!

450 Inlägg
7 mars 2013
#63
blir ju riktigt grymt. har själv börjat kika lite på dessa bilar. krävs de några specialverktyg för att greja med dessa eller är de vanliga, hederliga verktyg? haha.  vet du vad det är som väger så mycket på dessa bilar? väger ju sjukt mycket. vad kommer hända nu härnäst förutom mappning?

Keep up the good work. prem lagd


128 Inlägg
8 mars 2013
Trådstartare
#64
ChrisO skrev:
blir ju riktigt grymt. har själv börjat kika lite på dessa bilar. krävs de några specialverktyg för att greja med dessa eller är de vanliga, hederliga verktyg? haha.  vet du vad det är som väger så mycket på dessa bilar? väger ju sjukt mycket. vad kommer hända nu härnäst förutom mappning?

Keep up the good work. prem lagd

Tackar, de uppskattas!

Kööp! Dock inte så lätt att få tag på ett fint ex bara
Njaaa, klart specialverktyg skulle väl underlättat endel arbete. men jag har klarat mig med vanliga gamla rötna verktyg wink Lite specialbyggda har man ju gjort själv o andra sidan.

Är ju fyrhjulsdriften, fyrhjulsstyrningen, pririterad komfort är det ju med. Åker grymt skönt gör man å andra sidan så!

Extremt tunga är dom dock inte, 100kg mer än supra tror ja. Jämför man med evo så är det självklart stor skillnad

Min är nog lättad iaf 100kg skulle ja tro cool

Jadu inte extremt mycket förutom det, ny kyl blir det med. Ställbara camberstag och lite annat pill
Senast redigerat av yalla (8 mars 2013)

Kör fort eller kör inte alls!

450 Inlägg
9 mars 2013
#65
yalla skrev:
ChrisO skrev:
blir ju riktigt grymt. har själv börjat kika lite på dessa bilar. krävs de några specialverktyg för att greja med dessa eller är de vanliga, hederliga verktyg? haha.  vet du vad det är som väger så mycket på dessa bilar? väger ju sjukt mycket. vad kommer hända nu härnäst förutom mappning?

Keep up the good work. prem lagd

Tackar, de uppskattas!

Kööp! Dock inte så lätt att få tag på ett fint ex bara
Njaaa, klart specialverktyg skulle väl underlättat endel arbete. men jag har klarat mig med vanliga gamla rötna verktyg wink Lite specialbyggda har man ju gjort själv o andra sidan.

Är ju fyrhjulsdriften, fyrhjulsstyrningen, pririterad komfort är det ju med. Åker grymt skönt gör man å andra sidan så!

Extremt tunga är dom dock inte, 100kg mer än supra tror ja. Jämför man med evo så är det självklart stor skillnad

Min är nog lättad iaf 100kg skulle ja tro cool

Jadu inte extremt mycket förutom det, ny kyl blir det med. Ställbara camberstag och lite annat pill

låter ju najs. vad har du dumpat på din bil då? blir det en 3000gt så kommer 4ws ryka. hittade ett sånt deleter kit i usa. var ju nästan en 15 kg man tog bort direkt och grymt mycket mera plats blev det också.


21 Inlägg
13 mars 2013
#66
Intressant det där med vikten, brukar variera enormt.
Min SL  93' väger 1570, den är ju lite lättare på grund av framhjulsdriften.
Sen vet jag inte om chassit blev lite lättare när de nyare modellerna kom ut, skulle kunna tänka mig det.

-Stay Tuned-

128 Inlägg
13 mars 2013
Trådstartare
#67
ChrisO skrev:
yalla skrev:
ChrisO skrev:
blir ju riktigt grymt. har själv börjat kika lite på dessa bilar. krävs de några specialverktyg för att greja med dessa eller är de vanliga, hederliga verktyg? haha.  vet du vad det är som väger så mycket på dessa bilar? väger ju sjukt mycket. vad kommer hända nu härnäst förutom mappning?

Keep up the good work. prem lagd

Tackar, de uppskattas!

Kööp! Dock inte så lätt att få tag på ett fint ex bara
Njaaa, klart specialverktyg skulle väl underlättat endel arbete. men jag har klarat mig med vanliga gamla rötna verktyg wink Lite specialbyggda har man ju gjort själv o andra sidan.

Är ju fyrhjulsdriften, fyrhjulsstyrningen, pririterad komfort är det ju med. Åker grymt skönt gör man å andra sidan så!

Extremt tunga är dom dock inte, 100kg mer än supra tror ja. Jämför man med evo så är det självklart stor skillnad

Min är nog lättad iaf 100kg skulle ja tro cool

Jadu inte extremt mycket förutom det, ny kyl blir det med. Ställbara camberstag och lite annat pill

låter ju najs. vad har du dumpat på din bil då? blir det en 3000gt så kommer 4ws ryka. hittade ett sånt deleter kit i usa. var ju nästan en 15 kg man tog bort direkt och grymt mycket mera plats blev det också.

Inte så mycket saker som ja rensat ur bilen är mest delarna ja bytt som väger betydligt mindre än original.

Men reservhjulet åkte ju ut direkt sen har ja rensat bort endel småkrafs och onödig skit under huven som inte "behövs".
Finns mycket att rensa ur där med som Cruise control och AC som väger bly.

Sen delar som sagt, lättare system, lättviktsfälgar, coilovers m.m
Om man vill finns det väldigt mycket som man kan slänga bort om man bara är ute efter att få ner vikten. Men är ju trots allt en gatbil och ingen banbil smile

Kör fort eller kör inte alls!

128 Inlägg
13 mars 2013
Trådstartare
#68
GraveStuff skrev:
Intressant det där med vikten, brukar variera enormt.
Min SL  93' väger 1570, den är ju lite lättare på grund av framhjulsdriften.
Sen vet jag inte om chassit blev lite lättare när de nyare modellerna kom ut, skulle kunna tänka mig det.

Ofan, fyrhjulsdriften smackar ju på lite kilo. Tror min ska väga 1800 enligt papprerna men hört folk som vägt dom helt original och dom väger betydligt mindre då.

Hade tänkt att väga bilen sen här nu i vår och se vad den verkligen väger, kan bli intressant!

Kör fort eller kör inte alls!

450 Inlägg
13 mars 2013
#69
yalla skrev:
GraveStuff skrev:
Intressant det där med vikten, brukar variera enormt.
Min SL  93' väger 1570, den är ju lite lättare på grund av framhjulsdriften.
Sen vet jag inte om chassit blev lite lättare när de nyare modellerna kom ut, skulle kunna tänka mig det.

Ofan, fyrhjulsdriften smackar ju på lite kilo. Tror min ska väga 1800 enligt papprerna men hört folk som vägt dom helt original och dom väger betydligt mindre då.

Hade tänkt att väga bilen sen här nu i vår och se vad den verkligen väger, kan bli intressant!

har pratar med en del som har/haft 3000gt vr4 awd och då väger dom i runda slängar 1680 kg på vågen och inte 1800 som det står i papprena:)


128 Inlägg
13 mars 2013
Trådstartare
#70
ChrisO skrev:
yalla skrev:
GraveStuff skrev:
Intressant det där med vikten, brukar variera enormt.
Min SL  93' väger 1570, den är ju lite lättare på grund av framhjulsdriften.
Sen vet jag inte om chassit blev lite lättare när de nyare modellerna kom ut, skulle kunna tänka mig det.

Ofan, fyrhjulsdriften smackar ju på lite kilo. Tror min ska väga 1800 enligt papprerna men hört folk som vägt dom helt original och dom väger betydligt mindre då.

Hade tänkt att väga bilen sen här nu i vår och se vad den verkligen väger, kan bli intressant!

har pratar med en del som har/haft 3000gt vr4 awd och då väger dom i runda slängar 1680 kg på vågen och inte 1800 som det står i papprena:)

Japp hört det med, återstår att se tills ja ställer bilen på vågen i vår smile
Senast redigerat av yalla (13 mars 2013)

Kör fort eller kör inte alls!

128 Inlägg
15 mars 2013
Trådstartare
#71
Byte av kylen,
här har jag tagit bort den gamla
https://www1.garaget.org/gallery/images/138/137384/137384-3092de2ed654b9e09a0d07ef471bb5c3.jpg

Usch
https://www1.garaget.org/gallery/images/138/137384/137384-fdab641fd45e11a3aa719f70901c3e99.jpg

Ny och fin kyl, dubbelt så tjock som original 2" tjock!
https://www1.garaget.org/gallery/images/138/137384/137384-e832caff5f9251f4504e0634cb7dbf7b.jpg

Kommer nog kyla bra roll
https://www1.garaget.org/gallery/images/138/137384/137384-514ccd7d191eeff12543004d43c68b8d.jpg

Kör fort eller kör inte alls!

128 Inlägg
15 mars 2013
Trådstartare
#72
Mosat i 1000cc spridarna nu med!


https://www1.garaget.org/gallery/images/138/137384/137384-9ac1a4613d05aadd35a858d6b02ae351.jpg

Inte allt för mycket skillnad
https://www1.garaget.org/gallery/images/138/137384/137384-98c0f07c9bda41703a988371034debee.jpg

Kör fort eller kör inte alls!

128 Inlägg
15 mars 2013
Trådstartare
#73
Lite bilder hur det blev med nya kylen.
Det som återstår i motorn är väl bara att polera PTIP rören om man nu orkar de....


https://www1.garaget.org/gallery/images/138/137384/137384-16ddf49cc3e5c22b3967fc37603bcfed.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/images/138/137384/137384-25f7487784f34bdf505be5f4213e4a15.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/images/138/137384/137384-a0324e4d9c282371726886e4ccb9691b.jpg

Kör fort eller kör inte alls!

450 Inlägg
16 mars 2013
#74
ser ju riktigt bra ut=). kommer nog bli stor skillnad med kylet också


128 Inlägg
16 mars 2013
Trådstartare
#75
ChrisO skrev:
ser ju riktigt bra ut=). kommer nog bli stor skillnad med kylet också

Tackar smile 

Aaa borde bli de, kan man trycka lite mera på gasen i sommar utan att vara orolig att tempen ska sticka iväg

Kör fort eller kör inte alls!

128 Inlägg
16 mars 2013
Trådstartare
#76
Här är en bild på hur motorn såg ut när jag köpte den, inte så jävla rolig att kolla på precis...

https://www1.garaget.org/gallery/images/138/137384/137384-f85fbebd349f878c104867edcaf7b494.jpg

Kör fort eller kör inte alls!

128 Inlägg
16 mars 2013
Trådstartare
#77
Före och efter bild på reduceringen av vakuumslangar och solenoider

https://www1.garaget.org/gallery/images/138/137384/137384-9200955fef93e12b9d25a92ce203291e.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/images/138/137384/137384-ee662adcddcc1ca3a33ffca521ea7d6f.jpg

Kör fort eller kör inte alls!

450 Inlägg
16 mars 2013
#78
vilken skillnad. förstår att man gärna vill ta bort de då. får ju nästan huvudvärk när man ser hur trångt det är original haha


128 Inlägg
17 mars 2013
Trådstartare
#79
ChrisO skrev:
vilken skillnad. förstår att man gärna vill ta bort de då. får ju nästan huvudvärk när man ser hur trångt det är original haha

Jao, det är ett riktigt jävla ormbo!

Kör fort eller kör inte alls!

128 Inlägg
18 mars 2013
Trådstartare
#80
Mappat lite tomgång, går bra vid varm motor nu lite småpill kvar så den får rätt AFR värde hela uppvärmningen bara
https://www1.garaget.org/gallery/images/138/137384/137384-5ecdff2181a618ebaa32cd1b3d49c886.jpg

Kör fort eller kör inte alls!


Sök