Här är då mitt turboprojekt. Volvo 850 T5 -95 med 27 000 mil på mätaren. Bilen inhandlades en kall vinterkväll i Januari för en ytterst liten summa pengar. Motorras men väldigt fin i karossen. Så jag slog till. Används dagligen... Visa mer
Det sket sig med drivaxeln idag. Det fanns endast en som var något att ha och den satt som berget. Helt sjukt vad grejorna kan sitta fast. Men bildemonteringen här i stan skulle plocka bort en åt mig på måndag
Kom dock hem med ett par taklister från en S70. Kommer ge ett lyft stället för dom vanliga 850 listerna som färger bara släpper ifrån. Hann även slänga dit XC grillen idag, men tog tyvärr inga bilder på det.
Men va i hela helvete, inte en enda bild på fronten?!?
Haha nää inte just nu kanske hinner ut på onsdag
Dåligt stil Jim, dålig stil
Näädå, fullt upp bara Men borde få drivaxel den här veckan, det fanns gott om besiktningstider vecka 25, så lagom till midsommar så ska den nog rulla på vägarna
Näädå, fullt upp bara Men borde få drivaxel den här veckan, det fanns gott om besiktningstider vecka 25, så lagom till midsommar så ska den nog rulla på vägarna
Efter mycket om och men så hittades en drivaxel på blocket. Den axeln som den lokala skroten skulle ta bort var i nästan värre skick än den som satt på redan så jag tackade snällt nej till den. Måste säga att det var väldigt enkelt att sätta dit den. Gick ju på 10 min bara Kan verkligen inte klaga på inslagningen av paketet heller. Har även hunnit klicka hem lite mer saker.
Lyktlister utan hål för torkarna i orginial förpackning, mugghållare i mocka och förbättringsfärg. Jag älskar att jag har rabatt hos Volvohandlaren eftersom att jag är anställd inom Volvokoncernen.
Hann med att pilla lite med små grejer efter att drivaxeln hade kommit på plats. Bland annat så åkte x70 handtagen på. Bytte till mina nya hjulbultar och tog bort taklisterna.
Imorgon så hade jag tänkt att slänga ihop det absolut det sista inför besiktningen. Det är lite kåpor och sånt som ska dit. Lampor som ska bytas och en allmän kontroll av allt. Om vädret tillåter så ska jag även tvätta av den så man verkligen får se hur lacken är.
det är läckert att den är i samma färg som min, då kan man ju få en del inspiration så, har du några överblivna prylar i hyggligt skick kan du ju alltid ta och fråga om jag vill ha nåt
det är läckert att den är i samma färg som min, då kan man ju få en del inspiration så, har du några överblivna prylar i hyggligt skick kan du ju alltid ta och fråga om jag vill ha nåt
Har fått för mig att den här färgen är lite halv ovanlig ska lägga det på minnet