Inför: Wangan-Meet 5 Lördagen: 6 Juli @ Ljungbyheds flygplats

DRFT_ HH|Photo
23 februari 2013 · 165 Inlägg

Takashi skrev:
Hur är det om man vill betala på plats istället?

Är inte du betalande medlem i HPC? Då har du ju rabatt på inträdet och konbana. smile

HH|Photo
Är med och håller i Japan vs Germany på Ring Knutstorp. Skicka PM vid frågor.
Honda S2000 (2005)
Volkswagen Polo 6n2 GTI "Brukis.." (2001)
Arkaj
23 februari 2013 · 239 Inlägg

Är detta en vinstdrivande träff?
Vad har ni för utgifter? T.ex. kostar flygfältet er något?
Är wangan meet en ideell förening?

Senast redigerat av Arkaj (23 februari 2013)

Takashi Got VTEC?
23 februari 2013 · 1 593 Inlägg

Menar på att det är tradigt läge om man betalar 350:- och sen regnar träffen bort.

Henke: Ska så klart betala in och stå med HPC, tänkte mest på det jag skrev ovan. http://serve.mysmiley.net/jumping/jumping0042.gif

JDM - can't beat that with a baseball bat
http://www.hondaklubben.com/forum/
Honda Civic Type R "Function over Form" (2003)
hoteyes
24 februari 2013 · 457 Inlägg

- Nej det är ingen vinstdrivande träff! Flygfältet kostar oss ett 5 siffrigt belopp allt som kommer in går till hyr av flygfält, toaletter, priser, mat, polistillstånd, miljötillstånd samt 10.000 från vår egen ficka! Alla pengar som går till vinst kommer vi att använda tills nästa år, och kunna utveckla träffen ännu mer och göra den bättre och vi kommer inte att ta ut något själva. :-)

hoteyes
24 februari 2013 · 457 Inlägg

Takashi skrev:
Menar på att det är tradigt läge om man betalar 350:- och sen regnar träffen bort.

Henke: Ska så klart betala in och stå med HPC, tänkte mest på det jag skrev ovan. http://serve.mysmiley.net/jumping/jumping0042.gif

- du kan ju exempel betala 150 för utställning och sen betala 200 kr på plats om du vill köra :-) hoppas ju verkligen att vädret är med oss:-)

Ziggs Grundare av MidNightMeet och Så Enkelt TV
24 februari 2013 · 1 312 Inlägg

Arkaj skrev:
Är detta en vinstdrivande träff?
Vad har ni för utgifter? T.ex. kostar flygfältet er något?
Är wangan meet en ideell förening?

Förstår ditt tänk faktiskt. Och vill inte gnälla. Kommer att komma i år och betala. Men vill ia uttrycka mig. Tycker att är de en mindre utställning så kan man ju ta ut en lite penga för utställarna så man vet att en utställning går runt. Men när denna faktiskt har blivit så stor som den är, samt att man tar inträde för besökare. Så tycker jag de ska vara gratis att ställa ut. Fok som ställer ut har oftast laggt ut stora pengar på sina bilar. Och därför tycke jag då de är fel att man ska betala för att ställa ut. För utställarna tjänar ju pengar på att utställarna kommer och visar upp bilarna. Och då tycker inte inkomst källan ska behöva betala för sig. De är som att hyra in en snickare, som ska betala för att hon får komma in huset som behöver renoveras.
Men som sagt jag är väldigt glad att jag faktiskt kommer kunna komma i år. Och de ska bli riktigt roligt.!


Har några frågor:

Varför kan man inte betala på plats?

Finns de tillgång till el?

Utställningen är top 10, är de typ någon mixad bedömning? Svår att bedömma en snyggt rallybygge mot en snyggt stylad bil. Så hur går bedömningen till?

GLÖM INTE ATT KOLLA MIN HEMSIDA www.Ziggs.se
ProjektTråden min
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p2986707/
Subaru WRX STi "V.2" (2016)
Arkaj
24 februari 2013 · 239 Inlägg

hoteyes skrev:
- Nej det är ingen vinstdrivande träff! Flygfältet kostar oss ett 5 siffrigt belopp allt som kommer in går till hyr av flygfält, toaletter, priser, mat, polistillstånd, miljötillstånd samt 10.000 från vår egen ficka! Alla pengar som går till vinst kommer vi att använda tills nästa år, och kunna utveckla träffen ännu mer och göra den bättre och vi kommer inte att ta ut något själva. :-)

Var väl ett vettigt svar. Trodde bara inte man fick som privatperson fick arrangera så stora event med tanke på deklarationer och dylikt.
Är inte så haj på det juridiska. Men hade ni varit en förening hade ni väl varit momsfria?

Hur som haver så även om 200:- är kaffe pengar så vill jag inte betala för att ställa ut min bil. Är massa andra saker som kostar i samband med att ställa ut.
Konkörningen kan jag förstå. Även inträdet för besökare.

Som en ideell förening så kanske ni hade kunnat få stöd från kommunen och dragit ner på avgifterna.

hoteyes
24 februari 2013 · 457 Inlägg

- Du behöver ju inte betala 200:- om du förskottsbetalar så kostar det 150:- du har ju varit hos oss tidigare och då har du betalat 100:- för att ställa ut, det finns fler träffar som betalt för utställning, vad jag vet ialf.

Det är kommunen som äger själva flygfältet och det är MOM som sköter stället och det är kommunen som tar viss summa för att hyra ut stället, annars hade det varit jätte bra om kommunen hade ställt upp. Vi har ju också sökt oss till en massa sponsorer. smile

Vi gör detta för att vi ska vara där för att ha roligt, dela varandras kunskaper och för att den inte Japanska bil kulturen ska dö ut i Sverige. smile

hoteyes
24 februari 2013 · 457 Inlägg

- Tack för ditt svar vi tar emot all kritik och diskuteras på mötena. smile

Man kan betala på plats dock har vi tänkt att lägga på 50 kr extra men detta kan vi diskutera om igen.
Anledning till att vi vill ha förskott är för att hyran av fältet ska in innan eventet sker. smile

Hur mycket el behöver du? Skriv gärna till wanganmeet.event@gmail.com

Bedömningen kommer att vara mixad, vi går inte bara utseendet utan vad som gjorts med bilen o.s.v Du kan ju ha en jätte snygg lack exempel men sen kanske det finns någon som har mindre snygg lack men som kanske har ett jätte snyggt bygge under huven. vi har ju en i crew som är rally fantast i blodet. smile Tanken är att dem som kommer med i top 10 ska få presentera bilen inför publik.

supra_gone_wild Drift junkie!!
24 februari 2013 · 276 Inlägg

Synd att där alltid ska va gnäll pga av att det kostar smile Har man råd o lägga pengar på bilen så han man råd o lägga 150kr på inträde till en grym träff.

Jag kommer iaf!

André Malmborg
Team Scorpion Drift on facebook
Sponsorer: www.japtuning.se X www.klracing.se X www.mrtuning.se X firststop i Svedala
Nissan Silvia s15 Spec-R "Team Scorpion Drift" (1999)
Audi_powah
24 februari 2013 · 1 515 Inlägg

supra_gone_wild skrev:
Synd att där alltid ska va gnäll pga av att det kostar smile Har man råd o lägga pengar på bilen så han man råd o lägga 150kr på inträde till en grym träff.

Jag kommer iaf!

Tror inte att det handlar om summan utan om principen att betala för en "parkerings träff", tror därför det är många som stör sig på det smile

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"
BMW M3 E46 "Raeder Motorsport" (2001)
Mitsubishi Evolution V "DEAMON" (1998)
MickeMys WANGAN-MEET CREW / Subaru Driver
24 februari 2013 · 162 Inlägg

När det gäller Wangan-Meet, så är det inte en "parkerings träff", för vissa är det ju det,men för de andra som aktivt skall medverka är det en träff med,körning,utställning,cruisingrunda. Massa trevliga bekanta och skoj.
Ni tror väl inte att det är gratis att hyra halva F5 (Ljungbyheds flygflottilj)från kl.08.00-18.00?
För er som inte vet hur det ser ut där,så kan jag bara enkelt beskriva området för er.
Det finns 3 stooora asfaltytor,där det kommer att vara, utställning,aktiviteter, samt en ruta för besökande att parkera på.
Utöver detta har vi även hyrt 2 st 800 meters flygrakor, för oss att anordna detta på.
Sedan får vi inte glömma polistillstånd,miljötillstånd,kommunens beskärda del samt övriga utgifter.
Detta är inte en lek att få detta att klaffa.
Hoppas ni kan förstå det.

Väl mött.

/Micke

WANGAN MEET CREW: Sveriges största Japsträff - Wangan-Meet 5 Lördagen den 6 Juli 2013 @ Ljungbyheds flygplats F5 för mer information: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=265689
Subaru Impreza WRX STi "Petter Solberg Ed.1 - WR 1" (2004)
supra_gone_wild Drift junkie!!
24 februari 2013 · 276 Inlägg

Jag förstår men det krävs en hel det för att få allt till och gå ihop på en sån här träff. ingen skall ju egentligen inte behöva lägga ut pengar för att vi ska få träffas och ställa ut våra bilar utan då får vi alla hjälpa till. Om inte så kan man ju stanna hemma och glida omkring den lokala korvmojjen istället.

André Malmborg
Team Scorpion Drift on facebook
Sponsorer: www.japtuning.se X www.klracing.se X www.mrtuning.se X firststop i Svedala
Nissan Silvia s15 Spec-R "Team Scorpion Drift" (1999)
MickeMys WANGAN-MEET CREW / Subaru Driver
24 februari 2013 · 162 Inlägg

Här får ni en bild som visar området som vi hyrt till Wangan-Meet 2013  :-D

https://www1.garaget.org/gallery/images/88/87433/87433-c410245107a06a85fbed0772a868f5d0.jpg

WANGAN MEET CREW: Sveriges största Japsträff - Wangan-Meet 5 Lördagen den 6 Juli 2013 @ Ljungbyheds flygplats F5 för mer information: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=265689
Subaru Impreza WRX STi "Petter Solberg Ed.1 - WR 1" (2004)
Dometros
24 februari 2013 · 434 Inlägg

Vart ska dom som vill titta på konbanekörningen stå? Om man inte får stå på gräset?

MickeMys WANGAN-MEET CREW / Subaru Driver
24 februari 2013 · 162 Inlägg

Dometros skrev:
Vart ska dom som vill titta på konbanekörningen stå? Om man inte får stå på gräset?

Rättelse. Man får givetvis gå/stå på gräset.

Tryckfelsnisse har varit framme.
Det gäller fordon och montrarna.

Senast redigerat av MickeMys (24 februari 2013)

WANGAN MEET CREW: Sveriges största Japsträff - Wangan-Meet 5 Lördagen den 6 Juli 2013 @ Ljungbyheds flygplats F5 för mer information: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=265689
Subaru Impreza WRX STi "Petter Solberg Ed.1 - WR 1" (2004)
Dometros
24 februari 2013 · 434 Inlägg

MickeMys skrev:

Dometros skrev:
Vart ska dom som vill titta på konbanekörningen stå? Om man inte får stå på gräset?

Rättelse. Man får givetvis gå/stå på gräset.

Tryckfelsnisse har varit framme.
Det gäller fordon och montrarna.

Ah! Den där tryckfelsnissen alltså..

Dometros
25 februari 2013 · 434 Inlägg

Finns där eventuell ambulans/brandkår ifall där sker någon olycka?

T.ex sprängd boxer 4?

zetho
25 februari 2013 · 63 Inlägg

Gör det något om man inte är där direkt på morgonen om man är anmäld (Har nästan 30 mil en väg)?

MickeMys WANGAN-MEET CREW / Subaru Driver
26 februari 2013 · 162 Inlägg

Dometros skrev:
Finns där eventuell ambulans/brandkår ifall där sker någon olycka?

T.ex sprängd boxer 4?

Det var väldigt vad herren har mycket annorlunda frågor :-)

Ja vi har tillgång till räddningstjänsten.

När det gäller boxare,så om det smäller,är det ju självförvållat.

WANGAN MEET CREW: Sveriges största Japsträff - Wangan-Meet 5 Lördagen den 6 Juli 2013 @ Ljungbyheds flygplats F5 för mer information: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=265689
Subaru Impreza WRX STi "Petter Solberg Ed.1 - WR 1" (2004)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang