3093
Sök

Dåliga avgasvärden på honda crx - letar mer tips på vad som kan vara fel

Forummoderator
26 455 Inlägg
16 februari 2013
caromania skrev:
D16z5 har MPI, vad är det för julaftonstråd?

Är det inte ungefärligt samma insprut såsom jag hade på min 89:as Civic?
I så fall ber jag såklart om ursäkt för missledning.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

204 Inlägg
17 februari 2013
Trådstartare
Alpenretter skrev:
Högt HC och CO betyder att du har oförbränd bensin (HC) i avgaserna och att förbränningen inte är optimal (CO istället för CO2).
Tror personligen att boven sitter på tändningssidan, Lambda värdet är ju trots allt acceptabelt.
Kolla alla tänddelar (stift, kablar mm mm).

Om någon annan svarat samma så ursäktar jag mig med att jag inte läst hela tråden... smile

Har bytt stift,rotor och fördelarlock och de är ändå samma skit med avgasvärdet sad

Suksikaa vittuun "pomot" !
311 Inlägg
17 februari 2013
Inox skrev:
Alpenretter skrev:
Högt HC och CO betyder att du har oförbränd bensin (HC) i avgaserna och att förbränningen inte är optimal (CO istället för CO2).
Tror personligen att boven sitter på tändningssidan, Lambda värdet är ju trots allt acceptabelt.

Om någon annan svarat samma så ursäktar jag mig med att jag inte läst hela tråden... smile

Har bytt stift,rotor och fördelarlock och de är ändå samma skit med avgasvärdet sad

Och ändå har du oförbränd bensin (HC=kolväte=bensin)) i avgaserna,
har du kollat att alla stift gnistar ordentligt ?
(Kolmonoxidhalten (CO) tyder på att det tänder lite i allafall)
Har du bytt kablarna ?
Senast redigerat av Alpenretter (17 februari 2013)

204 Inlägg
17 februari 2013
Trådstartare
Alpenretter skrev:
Inox skrev:
Alpenretter skrev:

Och ändå har du oförbränd bensin (HC=kolväte=bensin)) i avgaserna,
har du kollat att alla stift gnistar ordentligt ?
(Kolmonoxidhalten (CO) tyder på att det tänder lite i allafall)
Har du bytt kablarna ?

har bytt allt utom kablar. men den går på allt 4 cylindrar. Bilen går hur rent som helst. bra respons på gasen och allt. Det är väldigt hög bränsleförbrukning på den tycker jag sen som samt så luktar den illa när man kör inne i kupén. skall kolla om den har ordentlig ginista.

204 Inlägg
23 februari 2013
Trådstartare
Sådär har man fixat avgasvärderna smile Co 0,03 Co 2500 0,14 Hc 046 Lambda 1,028. Så på måndag är det besiktning big_smile
Så nu kan man fokusera på annat big_smile
Senast redigerat av Inox (23 februari 2013)

1 122 Inlägg
23 februari 2013
Inox skrev:
Sådär har man fixat avgasvärderna smile Co 0,03 Co 2500 0,14 Hc 046 Lambda 1,028. Så på måndag är det besiktning big_smile

vore bra veta vad d var

gasa nu foer faen!

204 Inlägg
23 februari 2013
Trådstartare
ValP2k skrev:
Inox skrev:

vore bra veta vad d var

Jag bytte, Olja, olje filter, katt, lambda, rotor, fördelarlock och tändstift. men allt fixa sig när jag bytte lambdan

5 810 Inlägg
23 februari 2013
Inox skrev:
ValP2k skrev:
Inox skrev:

vore bra veta vad d var

Jag bytte, Olja, olje filter, katt, lambda, rotor, fördelarlock och tändstift. men allt fixa sig när jag bytte lambdan

Jaha så det var lambdan jag tipsade om tidigare efter jag googlat lite smile

Skönt att det löste sig för dig, och att motorn fick sig en riktigt ordentlig service skadar ju inte heller big_smile

204 Inlägg
23 februari 2013
Trådstartare
simlar skrev:
Inox skrev:
ValP2k skrev:

vore bra veta vad d var

Jaha så det var lambdan jag tipsade om tidigare efter jag googlat lite smile

Skönt att det löste sig för dig, och att motorn fick sig en riktigt ordentlig service skadar ju inte heller big_smile

Riktigt skönt är det nu smile gjorde komptest också och hade 14 på alla cylindrar

Sök