Inför Volvoträffen Ånnaboda 29 Juni 2013

volvo240tic Egen företagare & Flockare
28 juni 2013 · 314 Inlägg

skjortan skrev:
Någon som kan adressen eller har kordinater ? Har aldrig varit där tidigare och hittar inte dit smile

Åk E18 mot örebro. Står pilat från motorvägen till Ånnaboda camping och badplats

Volvo 240 turbo 4 life
SweHedis
29 juni 2013 · 238 Inlägg

Kom nyss hem från garaget så ute i sista stund men blev klar ses om några timmar smile

JP Samlare
pulchi
30 juni 2013 · 640 Inlägg

Får tacka för en grymt bra träff med både fina bilar och trevligt folk smile

Det enda jag tyckte var lite synd var att man under prisutdelningen endast ropade ut numret på bilarna. Det hade varit uppskattat att veta vad det var för bil också smile

Lite bilder från igår om någon är intresserad: http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … lbum=50396

turboroger
30 juni 2013 · 138 Inlägg

Tack för en trevlig träff med många fina bilar o trevligt folk.
Lite kritik dock..
Som vanligt på utställningar så är det många som inte ens bemödar sig o tvätta bilen innan man ställer ut.. varför ens ställa ut då?
Sen saknar jag rader med olika modeller.. samt nån som hjälper bilarna o hitta var dom ska stå.nu ställde sig alla hur dom ville dvs huller om buller.
Sen borde väl ni vid insläppet sålla lite.. en del av bilarna borde stått på parkeringen.

Darkus
30 juni 2013 ·

Kanske dom som åkt långt och inte hunnit tvättat bilen innan.

turboroger skrev:
Tack för en trevlig träff med många fina bilar o trevligt folk.
Lite kritik dock..
Som vanligt på utställningar så är det många som inte ens bemödar sig o tvätta bilen innan man ställer ut.. varför ens ställa ut då?
Sen saknar jag rader med olika modeller.. samt nån som hjälper bilarna o hitta var dom ska stå.nu ställde sig alla hur dom ville dvs huller om buller.
Sen borde väl ni vid insläppet sålla lite.. en del av bilarna borde stått på parkeringen.

MarianaMill
30 juni 2013 · 211 Inlägg

Darkus skrev:
Kanske dom som åkt långt och inte hunnit tvättat bilen innan.

turboroger skrev:
Tack för en trevlig träff med många fina bilar o trevligt folk.
Lite kritik dock..
Som vanligt på utställningar så är det många som inte ens bemödar sig o tvätta bilen innan man ställer ut.. varför ens ställa ut då?
Sen saknar jag rader med olika modeller.. samt nån som hjälper bilarna o hitta var dom ska stå.nu ställde sig alla hur dom ville dvs huller om buller.
Sen borde väl ni vid insläppet sålla lite.. en del av bilarna borde stått på parkeringen.

Hej! Tack för att Ni kom till träffen..vi har överseende med att alla inte kan åka in med en helt nytvättad bil
då det finns olika orsaker..
Det är fotbollscup i Örebro nu så när vi skule rigga fältet spelades det fotboll av småfolket..och vi hade inte hyrt förräns på Lördagen så vi kunde inte be dom lämna planen..annars brukar raderna bli fina..sen har vi diskuterat många gånger om man ställer i 100-200 osv i modellordning så är lite av spänningen borta därför har vi stallt bilarna lite i "oordning" med blandade modeller..men vi hoppas inför nästa år att 20-års jubileumet att vi kan ha raka linjer..och tack att Ni trotsade regnet och kom till våran träff det var otroligt hög kvalitet..den enda som bröt bokningen var solen..och det är inte roligt för oss som arrangerar heller..det kommer att läggas ut en vinnarlista vilka bilar som vann och vad som var gort med dom..Grattis till alla vinnare! återigen Tack att Ni kom till våran träff!
Mariana

turboroger
30 juni 2013 · 138 Inlägg

Darkus skrev:
Kanske dom som åkt långt och inte hunnit tvättat bilen innan.

turboroger skrev:
Tack för en trevlig träff med många fina bilar o trevligt folk.
Lite kritik dock..
Som vanligt på utställningar så är det många som inte ens bemödar sig o tvätta bilen innan man ställer ut.. varför ens ställa ut då?
Sen saknar jag rader med olika modeller.. samt nån som hjälper bilarna o hitta var dom ska stå.nu ställde sig alla hur dom ville dvs huller om buller.
Sen borde väl ni vid insläppet sålla lite.. en del av bilarna borde stått på parkeringen.

Sant.. men på plats fanns slang o tvättplats..
Jag körde 20mil själv.. men skulle skämmas om jag ställde ut en skitig bil...

Djo
30 juni 2013 · 10 157 Inlägg

turboroger skrev:

Darkus skrev:
Kanske dom som åkt långt och inte hunnit tvättat bilen innan.

turboroger skrev:
Tack för en trevlig träff med många fina bilar o trevligt folk.
Lite kritik dock..
Som vanligt på utställningar så är det många som inte ens bemödar sig o tvätta bilen innan man ställer ut.. varför ens ställa ut då?
Sen saknar jag rader med olika modeller.. samt nån som hjälper bilarna o hitta var dom ska stå.nu ställde sig alla hur dom ville dvs huller om buller.
Sen borde väl ni vid insläppet sålla lite.. en del av bilarna borde stått på parkeringen.

Sant.. men på plats fanns slang o tvättplats..
Jag körde 20mil själv.. men skulle skämmas om jag ställde ut en skitig bil...

Hade själv kört 20 mil men bilen hade hållit sig ren på vägen ner såpass bra att jag inte kände behov av tvätt dock såg jag heller aldrig någon tvätt plats om så varit kanske man kunnat snygga det lilla som blev. Så nyfiken på vart den var?

Dock är jag noggrann med ren bil så var mest några mosade bin och flugor på framrutan för min del dock hade jag putsat upp den inför träffen innan avfärd riktigt noga smile

tyckte det var trevligt där nere dock smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
martinn
30 juni 2013 · 2 624 Inlägg

Tack för en grym träff med fina bilar och trevligt folk! smile håller på och kikar över mina bilder nu så laddar upp när jag är klar!

Senast redigerat av martinn (30 juni 2013)

Volvo S60 2,5T Summum "S60n" (2005)
martinn
30 juni 2013 · 2 624 Inlägg

http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … lbum=50409
mina bilder!

säg till innan ni tar om ni vill ha någon bild smile

Volvo S60 2,5T Summum "S60n" (2005)
pulchi
30 juni 2013 · 640 Inlägg

Djo skrev:
Hade själv kört 20 mil men bilen hade hållit sig ren på vägen ner såpass bra att jag inte kände behov av tvätt dock såg jag heller aldrig någon tvätt plats om så varit kanske man kunnat snygga det lilla som blev. Så nyfiken på vart den var?

Dock är jag noggrann med ren bil så var mest några mosade bin och flugor på framrutan för min del dock hade jag putsat upp den inför träffen innan avfärd riktigt noga smile

tyckte det var trevligt där nere dock smile

Antar att rinnande vatten fanns på en stolpe bakom biloptimeringen, det fanns då både vattenslang och tvätthinkar där senare under dagen.

Djo
30 juni 2013 · 10 157 Inlägg

pulchi skrev:

Djo skrev:
Hade själv kört 20 mil men bilen hade hållit sig ren på vägen ner såpass bra att jag inte kände behov av tvätt dock såg jag heller aldrig någon tvätt plats om så varit kanske man kunnat snygga det lilla som blev. Så nyfiken på vart den var?

Dock är jag noggrann med ren bil så var mest några mosade bin och flugor på framrutan för min del dock hade jag putsat upp den inför träffen innan avfärd riktigt noga smile

tyckte det var trevligt där nere dock smile

Antar att rinnande vatten fanns på en stolpe bakom biloptimeringen, det fanns då både vattenslang och tvätthinkar där senare under dagen.

biloptimeringen vad menar du då? måste ha missat den totalt tror jag isånnafal menmen.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
martinn
30 juni 2013 · 2 624 Inlägg

Djo skrev:

pulchi skrev:

Djo skrev:
Hade själv kört 20 mil men bilen hade hållit sig ren på vägen ner såpass bra att jag inte kände behov av tvätt dock såg jag heller aldrig någon tvätt plats om så varit kanske man kunnat snygga det lilla som blev. Så nyfiken på vart den var?

Dock är jag noggrann med ren bil så var mest några mosade bin och flugor på framrutan för min del dock hade jag putsat upp den inför träffen innan avfärd riktigt noga smile

tyckte det var trevligt där nere dock smile

Antar att rinnande vatten fanns på en stolpe bakom biloptimeringen, det fanns då både vattenslang och tvätthinkar där senare under dagen.

biloptimeringen vad menar du då? måste ha missat den totalt tror jag isånnafal menmen.

Va en större vw buss + husvagn nere i högra hörnet av fotbollsplanen och det va där dom höll till. smile

Volvo S60 2,5T Summum "S60n" (2005)
Djo
30 juni 2013 · 10 157 Inlägg

martinn skrev:

Djo skrev:

pulchi skrev:

Antar att rinnande vatten fanns på en stolpe bakom biloptimeringen, det fanns då både vattenslang och tvätthinkar där senare under dagen.

biloptimeringen vad menar du då? måste ha missat den totalt tror jag isånnafal menmen.

Va en större vw buss + husvagn nere i högra hörnet av fotbollsplanen och det va där dom höll till. smile

Jaha ja den bilen såg jag tänkte dock inget mera på det men ja då förstår jag smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
MarianaMill
30 juni 2013 · 211 Inlägg

Djo skrev:

martinn skrev:

Djo skrev:

biloptimeringen vad menar du då? måste ha missat den totalt tror jag isånnafal menmen.

Va en större vw buss + husvagn nere i högra hörnet av fotbollsplanen och det va där dom höll till. smile

Jaha ja den bilen såg jag tänkte dock inget mera på det men ja då förstår jag smile

Jo det fanns hinkar och vatten from kl 08.00..men fråga gärna oss i entren vi svarar så gott det går..men jag stallde upp hinkar vid vattenslangen..vi lotsar Er till "tvätten" det är dock för lättare tvätt..
Mariana

Fadde_e30
30 juni 2013 · 462 Inlägg

Lite härliga bilder från träffen, ni får gärna använda dom! http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … lbum=50425

Volvo v70 II "Simply Clean" (2010)
PatrikLundqvist
30 juni 2013 · 130 Inlägg
PatrikLundqvist>,
E85 för miljöns skull.
volvo240tic Egen företagare & Flockare
30 juni 2013 · 314 Inlägg

Kanon träff , synd på vädret. Tack för mitt pris och underhållningen för min dotter Wilma , hon hade kul på träffen , hoppas inte Thomas tyckte hon var jobbig när han sprang omkring o kollade bilar.

Volvo 240 turbo 4 life
MarianaMill
30 juni 2013 · 211 Inlägg

volvo240tic skrev:
Kanon träff , synd på vädret. Tack för mitt pris och underhållningen för min dotter Wilma , hon hade kul på träffen , hoppas inte Thomas tyckte hon var jobbig när han sprang omkring o kollade bilar.

Thomas tyckte inte det var jobbigt Ni har en jättegullig tjej..kul att hon trivdes, du får hälsa henne och tacka för hjälpen, och Grattis till priset.
Mariana

Dark_Angel
30 juni 2013 · 622 Inlägg

En första och definitivt inte sista gången som jag kommer ner. Skönt med tvättplats för det behövdes efter
alla dessa flugfän som har en förmåga att fastna i fronten. Trots lite sömn och dryga 60 mil så gjorde
stämningen att man glömde bort det och bara njöt. Synd på regnet men sånt som händer.Tack till er som
ordnat träffen och alla trevliga nya bekantskaper. Vi syns nästa år igen. Kanske med ett nytt projekt smile
En hälsning från Norrland

En fartfylld tjej som gillar det mesta vad gäller bilar... Racing, Rally och Styling
Kolla gärna mitt nya projekt, Northern Sky, titta in och rösta gärna...
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=283833
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang