Hur få bort fastrostade bultar?

JennieF
19 februari 2013 · 87 Inlägg

Var och besiktade bilen och fick klagomål på att jag inte tagit bort den där mojängen extralysena satt i.

Har försökta att skruva loss den men går bet på två skruvar. Har slitit och dragit för kung och fosterland men det går inte.

Åkte till macken idag och köpte sådan där lossa-på-fastrostade-skruvar-spray och har snart tömt hela flaskan men skruvarna sitter fortfarande fast och har deklarerat att de är här för att stanna.

Funderade på att helt enkelt såga bort dem, men den där "plåtbrickan" de sitter fast i sitter så dumt till att jag inte tror jag får ner ett sågblad där emellan.

Kan någon komma med tips på hur jag vinner kriget?

Tobzter
19 februari 2013 · 3 145 Inlägg

mutterdragare med knack

Dodge Charger SE "Magnum 440" (1972)
Clintan66
19 februari 2013 · 2 011 Inlägg

Vet inte riktigt var du menar på din bil, men det verkar inte som du får plats med vinkelslip heller.

Har du möjlighet att komma åt att värma dem med gas svets eller sådan mindre brännare/gasol flaska som vissa använder för att bränna gräs som exempel. Brukar släppa om man värmer skruvarna.

Har du möjlighet att lägga upp bild på hur tajt det är, så kanske du får bättre tips

Inte farten som dödar. Det är stoppen
BMW Turbo 328 E46 Wide Body "Strykjärnet" (1998)
JennieF
19 februari 2013 · 87 Inlägg

Oj, nu pratar ni om verktyg som jag inte ens vet vad det är ;D

Det är som två fyrkanter som sticker ut från den där metallplattan skruvarna sitter fast i, och besiktningsgubben sa att det är okej att såga av dem också, bara det inte är nåt som skjuter ut från bilen som det gör nu.

Dock vill jag ha bort hela alltihopa då jag tycker det ser "tattit" ut att ha en avsågad sak som sitter där. Ska se om jag kan ta en bild också.

JennieF
19 februari 2013 · 87 Inlägg

Nu ska jag nog ha lyckats ladda upp en bild, dock ligger den i mitt fotoalbum, men det kanske är så man gör här wink

Clintan66
19 februari 2013 · 2 011 Inlägg

Vinkelslip är inga problem där. Bör du kunna låna om du inte har en egen eller han som du lånar av kan hjälpa dig såga av skruvarna.

Inte farten som dödar. Det är stoppen
BMW Turbo 328 E46 Wide Body "Strykjärnet" (1998)
drazen_gti
19 februari 2013 · 807 Inlägg

borra ut dom

I'd rather die like a man, than live like a coward
JennieF
19 februari 2013 · 87 Inlägg

drazen_gti skrev:
borra ut dom

Hur menar du nu? Hur ska man borra ut dem?

JennieF
19 februari 2013 · 87 Inlägg

Clintan66 skrev:
Vinkelslip är inga problem där. Bör du kunna låna om du inte har en egen eller han som du lånar av kan hjälpa dig såga av skruvarna.

Vikelslip äger vi nog ingen. Men menar du nu att man ska vikelslipa bort skruvarna eller bara de där utskjutande fyrkanterna? Vill ju helst ha bort allt i hop då jag tycker det blir att se ut som en loppisbil annars.

drazen_gti
19 februari 2013 · 807 Inlägg

ta en borrmaskin, sätt på en borr som är ca lika tjock som skruven, borra...

I'd rather die like a man, than live like a coward
DJ_Philip
19 februari 2013 · 129 Inlägg

Skaffa dig ett sett med tigerhylsor/vridhylsor googla dem löser ditt problem

horbybonnen
19 februari 2013 · 1 160 Inlägg

stor skruvmejsel o hammare. sen bara banka på från sidan

JennieF
19 februari 2013 · 87 Inlägg

Så, då var problemet löst, med världens bästa verktyg, kvinnlig charm wink

Skämt å sido, åkte till Swedol för att införskaffa en såg eller nåt, och hade sådan tur att en av de anställda helt enkelt borrade/slipade bort skruvarna åt mig smile Sådan service hade jag gärna sett på fler butiker smile

horbybonnen
19 februari 2013 · 1 160 Inlägg

med ett smile kommer man långt

JennieF
19 februari 2013 · 87 Inlägg

horbybonnen skrev:
med ett smile kommer man långt

Visst är det så smile

azid Det som inte dödar gör ont
19 februari 2013 · 2 668 Inlägg

JennieF skrev:
Så, då var problemet löst, med världens bästa verktyg, kvinnlig charm wink

Skämt å sido, åkte till Swedol för att införskaffa en såg eller nåt, och hade sådan tur att en av de anställda helt enkelt borrade/slipade bort skruvarna åt mig smile Sådan service hade jag gärna sett på fler butiker smile

Och du kom undan utan att lära dig ett smack, ty för att vara självständig är inte för alla

2slow
drazen_gti
19 februari 2013 · 807 Inlägg

Haha azid, lite bitter:)

I'd rather die like a man, than live like a coward
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
19 februari 2013 · 3 929 Inlägg

Azid är bara bitter för att han inte har bröst att få allting gratis med big_smile
Iofs så hade det inte varit dumt att ha det faktiskt...

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
drazen_gti
19 februari 2013 · 807 Inlägg

hade jag haft det så hade jag kört ferrari nu:)

I'd rather die like a man, than live like a coward
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
19 februari 2013 · 3 929 Inlägg

Dags att bli manliga golddiggers annars? Vet inte hur man lyckas men något sätt måste ju finnas big_smile

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang