Polisbilsbygge

Mitt andra polisbygge
  • 224 Följare
  • 135 499 Visningar
  • Uppdaterades senast 7 maj 2013
David_Str
24 mars 2013 · 198 Inlägg

http://ekuriren.se/nyheter/eskilstuna/1 … eslagtagen

Står här att det var en 850, skulle i så fall vara den gamla bilen. MEN nu kommer uppgifterna från media, och de kan mycket väl blanda ihop två liknade bilmodeller.

JimBo__
24 mars 2013 · 1 804 Inlägg

David_Str skrev:
http://ekuriren.se/nyheter/eskilstuna/1.1729647-falsk-polisbil-beslagtagen

Står här att det var en 850, skulle i så fall vara den gamla bilen. MEN nu kommer uppgifterna från media, och de kan mycket väl blanda ihop två liknade bilmodeller.

Bilden är ju på en S70 så...

Meguiars_sverige
Volvo V60 Polestar "Nr 708" (2018)
Mobeerg carzy
24 mars 2013 · 461 Inlägg

Samma siffror som TS bil har så vi får anta att det är han som blivit stannad i sin bil..

håll oss uppdaterade ! smile

Team BSG
David_Str
24 mars 2013 · 198 Inlägg

JimBo__ skrev:

David_Str skrev:
http://ekuriren.se/nyheter/eskilstuna/1.1729647-falsk-polisbil-beslagtagen

Står här att det var en 850, skulle i så fall vara den gamla bilen. MEN nu kommer uppgifterna från media, och de kan mycket väl blanda ihop två liknade bilmodeller.

Bilden är ju på en S70 så...

Aha, fanns ingen bild tidigare.

ratish
24 mars 2013 · 15 Inlägg

samma fälgar också

JimBo__
24 mars 2013 · 1 804 Inlägg

David_Str skrev:

JimBo__ skrev:

David_Str skrev:
http://ekuriren.se/nyheter/eskilstuna/1.1729647-falsk-polisbil-beslagtagen

Står här att det var en 850, skulle i så fall vara den gamla bilen. MEN nu kommer uppgifterna från media, och de kan mycket väl blanda ihop två liknade bilmodeller.

Bilden är ju på en S70 så...

Aha, fanns ingen bild tidigare.

Men media har ju ingen koll på bilmodeller. För någon vecka sen var det en "ny" Volvo dom gjorde en vansinnesfärd i stan, men det var -01 V70 tongue

Meguiars_sverige
Volvo V60 Polestar "Nr 708" (2018)
EckeHolmgren T5 & R Fantast
24 mars 2013 · 1 279 Inlägg

Ajfaan men har väl lagen på sin sida om de inte hittar något i kameran. Det är en S70!

Erik H
Etuna
24 mars 2013 · 37 Inlägg

Dessa jävla tomtar till poliser. Efter att polisen hade fått klagomål för att dom åkte runt och pumpa tokhög musik i stan så åkte dom ut och stoppa oss. Sen därefter lämna dom oss aldrig i fred. Jag hade ett poliståg på 4 bilar i 50 minuter som enbart var intresserade av att bevaka sitt ryckte. Fick 3 trafikböter på 1 timme. Min varningstriangel var lite trasig, glömde blinka ur rondellen mm.. Men till slut så orkade dom väll inte längre hålla koll på vad fan jag hade för mig och fick snilleiden att beslagta bilen. Deras grunder ska ha vart att jag eller någon i bilen ska ha påstått sig för att vara polis till någon. Skitskumt. Anmälningen har inget nummer och en åklagare går fan inte få tag på. Känns lite som dom desperat ville bli av med bilen för kvällen.

Volvo s70 "Polisbil nr 2" (1998)
Andromeda Rumpmas
24 mars 2013 · 3 860 Inlägg

Det var ju just den punkten; huruvida andra trafikanter kan tro att det är ett myndighetsfordon i arbete eller inte. Antagligen framförde han väl fordonet på ett sådant sätt att det gick att tro det. Han sade ju själv att han numera är så pass välkänd att han inte blir stoppad av Polisen i onödan längre, så de måste väl ha haft fog för det den här fången.
Flashat blåljuset under omkörning kanske?

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
Etuna
24 mars 2013 · 37 Inlägg

Lagen är så finkammad så det sista jag skulle göra är att påstå mig vara polis!

Volvo s70 "Polisbil nr 2" (1998)
Jonbe
24 mars 2013 · 315 Inlägg

Surt! Dom kan vara riktigt sviniga ibland! Hoppas du får tillbaka bilen och att du kan göra lite mer "oreda" för dom! Om det var ngn som kallat sig för polis så ska dom kunna peka ut vem det är... annars kan ju man anmäla vem som helst för det...

Volvo XC70 "Civilaren" (2001)
tetepeb
24 mars 2013 · 86 Inlägg

Tycker det är jävligt larvig av dig att göra detta och det är absolut inget synd om dig överhuvudtaget, helt rätt av dom att beslagta bilen. Varför skulle det vara ok för svennebanan och åka runt i bilar som ser ut som Polisens?

EckeHolmgren T5 & R Fantast
24 mars 2013 · 1 279 Inlägg

tetepeb skrev:
Tycker det är jävligt larvig av dig att göra detta och det är absolut inget synd om dig överhuvudtaget, helt rätt av dom att beslagta bilen. Varför skulle det vara ok för svennebanan och åka runt i bilar som ser ut som Polisens?

För det första så ser inte polisens bilar ut såhär längre.  För det andra så är det jävligt omoget av dig att skriva så i hans projekttråd!

Erik H
tetepeb
24 mars 2013 · 86 Inlägg

Spelar ingen roll, gemene man tror ändå att det är en riktig polisbil som kommer åkande.

Varför är det omoget? Alla har väl rätt till sin åsikt även om den går emot rådande åsikt i tråden.

AlefG
24 mars 2013 · 21 Inlägg

tetepeb skrev:
Tycker det är jävligt larvig av dig att göra detta och det är absolut inget synd om dig överhuvudtaget, helt rätt av dom att beslagta bilen. Varför skulle det vara ok för svennebanan och åka runt i bilar som ser ut som Polisens?

och för det tredje angående varför det skulle vara ok för en svennebanan att framföra en "polisbil" är för att det inte finns något förbud mot det! och nej det va inte rätt av dom att beslagta bilen om det inte fanns någon anledning till det!

EckeHolmgren T5 & R Fantast
24 mars 2013 · 1 279 Inlägg

tetepeb skrev:
Spelar ingen roll, gemene man tror ändå att det är en riktig polisbil som kommer åkande.

Varför är det omoget? Alla har väl rätt till sin åsikt även om den går emot rådande åsikt i tråden.

Då kan du ju ta det med han via PM istället för att ta det i projekttråden hans?. Skiter du ner dig så fort du ser en polisbil eller?

Erik H
tetepeb
24 mars 2013 · 86 Inlägg

Dieselsmurf: Varför skulle jag skita ner mig när det kommer en snut? Till skillnad mot dig och många här så har jag inget emot Polisen och tycker inte att någon annan än dom ska ha bilar som påminner om deras oavsett om det är lagligt eller inte.

Jag står för min åsikt och därför skrev jag den här och jag har min fulla rätt att göra det och sen tröttnade jag på hela "polisen är idioter" stämningen som råder här i tråden.

EckeHolmgren T5 & R Fantast
24 mars 2013 · 1 279 Inlägg

tetepeb skrev:
Dieselsmurf: Varför skulle jag skita ner mig när det kommer en snut? Till skillnad mot dig och många här så har jag inget emot Polisen och tycker inte att någon annan än dom ska ha bilar som påminner om deras oavsett om det är lagligt eller inte.

Jag står för min åsikt och därför skrev jag den här och jag har min fulla rätt att göra det och sen tröttnade jag på hela "polisen är idioter" stämningen som råder här i tråden.

Jag har inget emot polisen och är inte rädd för dom. Dom får gärna bötfälla mig och söka igenom min bil för jag har inget emot dom. Men det är ändå jävligt onödigt av dig att göra så. Ta det via PM eller gb eller våga du inte du måste ha med dig halva gargaget på din sida eller?!

Erik H
tooffen STHLM(S)LOW
24 mars 2013 · 420 Inlägg

robertfab skrev:
Detta är bara ett bevis på att snutarna är helt dumma i huvudet!

Har inte vi skattebetalare (vi som betalar deras lön) lite RÄTT att få värde för våra surt intjänade pengar som staten suger ifrån oss och slösar runt med!?

3-4 polisbilar som kör bakom en privatbil och bötfäller för att man skiter i att blinka sig ut ur rondellen?

Jag tycker ju dom istället borde jaga pedofiler, våldtäktsmän och präster istället!

du har en poäng där. de finns idioter innom polis liksom 60% av alla jag kör om på vägen som blinkar med helljus:P

Volkswagen Golf MKVI GTI "STERTMAN MOTORSPORT" (2010)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang