3478
Sök

Polisbilsbygge

Mitt andra polisbygge

140 059 Visningar
Uppdaterades senast 7 maj 2013
7 100 Inlägg
30 mars 2013
robzter skrev:
Racebo skrev:
robzter skrev:
synd att dom inte satte den i pressen.

antingen en som har polis nåja eller så fick inte denna grabben sitta i en polisbil när han va mindre!

har inte polisnoja men trodde man slutade med att leka tjuv och polis när man fyllde 4. köpt en leksakspolisbil på BR leksaker istället för att dryga er med övriga trafikanter.

och även då slutade man med plastbilar som du håller på med nu.

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

757 Inlägg
30 mars 2013
Racebo skrev:
robzter skrev:
Racebo skrev:

antingen en som har polis nåja eller så fick inte denna grabben sitta i en polisbil när han va mindre!

har inte polisnoja men trodde man slutade med att leka tjuv och polis när man fyllde 4. köpt en leksakspolisbil på BR leksaker istället för att dryga er med övriga trafikanter.

Som om du inte lekte med bilar när du va liten?
kolla lixom nu vad du håller på och leker med, jo bilar! wink

lekte aldrig med polisbilar. har aldrig sett upp till polisen även som liten utan sett dom neutralt och nu på sista tiden har dom sjunkit lite i rankningen. men tycker fortfarande att polisbilar ska brukas av polisen och inte byggas replikor som stressar oskyldiga förare. räcker ju med att polisen ligger i 80 på 90 väg så vågar folk inte köra om. blir samma här om han som byggt den här bilen eller andra som bygger replikor av civilbilar osv. finns fan inget töntigare att jävlas med folk på det sättet. men då vet jag kommer det upp en gammal volvo s70 som är målad som polisbil bakom så ska jag måla honom med lite grus så den blåa färgen försvinner. kanske elda upp fronten med lite varma avgaser.

lägg pengarna på något vettigare och snygga till bilarna istället för att tro att man har talang för att man kopierar en polisbil. lite färg och dekaler gör att man har talang? driver ni med mig. läste på nyheterna att dom uttalat sig om att ha talang. löjligaste jag hört. det är som att kineserna har talang för att dom kopierar saker som västvärlden har utvecklat :p

1 804 Inlägg
30 mars 2013
Ser att du snurrar runt i jkpg smile

Meguiars_sverige

37 Inlägg
31 mars 2013
Trådstartare
Robzter, du får gärna tycka vad du vill! smile Men du behöver inte va så dryg och spela så häftig, då skämmer du bara ut dig själv.

Som sagt, jag fick tillbaka bilen efter en överklagan i tingsrätten. Och JA, jag får bruka bilen på allmän väg hur jag vill med allt synligt.
Var uppe i Jönköping en sväng, stoppad 9 gånger på vägen dit och hem. Samma visa varje gång. Tar en 20 minuter, sen får man rulla vidare.. Har hela resan på film och alla polisstopp mm, ska försöka pussla ihop nån schysst video så kan ni få se sen hur jobbigt det kan va, men jävlar vad värt det är wink Fick mycket goda komplimanger och det tackar jag för! smile

98 Inlägg
31 mars 2013
Etuna skrev:
Robzter, du får gärna tycka vad du vill! smile Men du behöver inte va så dryg och spela så häftig, då skämmer du bara ut dig själv.

Som sagt, jag fick tillbaka bilen efter en överklagan i tingsrätten. Och JA, jag får bruka bilen på allmän väg hur jag vill med allt synligt.
Var uppe i Jönköping en sväng, stoppad 9 gånger på vägen dit och hem. Samma visa varje gång. Tar en 20 minuter, sen får man rulla vidare.. Har hela resan på film och alla polisstopp mm, ska försöka pussla ihop nån schysst video så kan ni få se sen hur jobbigt det kan va, men jävlar vad värt det är wink Fick mycket goda komplimanger och det tackar jag för! smile

Längtar efter film big_smile

Bas För Ditt As!!!!!!
353 Inlägg
21 Inlägg
31 mars 2013
ja nu är man bra sugen på å se filmen! big_smile

1 893 Inlägg
31 mars 2013
De måste ju ringa varandra och förvarna om att du är på väg. Jag menar hur ofta stoppar polisen sej själva i vanliga fall???

Rena trakasserierna, helt klart! (Jag tycker iofs att du drar på dej det själv. Jag är en av de som tycker att endast poliser skall köra runt i polisbilar. Men ville inte sälla mej till klagosången tidigare, i din projekttråd.)

Tufft projekt!
Du har helt klart fått dina 15 minuter i rampljuset med hjälp av ditt bygge!
Tummen upp för bilen!

Kalaspuff
31 mars 2013
Såg dig på statoil vid elmia, och riktigt fränt ! blev lite lurad först när ja kolla snabbt sen när man tänkte efter så kom ja på att de va du!

BASS GLAD
1 381 Inlägg
31 mars 2013
så den utanför elmia då igår

Tack Till
Berget Allservic
Bergets custom

421 Inlägg
31 mars 2013
Nu inväntar jag med spänning nästa bygge.

Hoppas på en Trabant eller något annat ovanligt.

Mina projekt finns på http://www.garaget.org/dutten

757 Inlägg
1 april 2013
Etuna skrev:

tycker just att det är inte mer än rätt att polisen beslagtog bilen. du lurar ju folk att tro att du är polis genom att köra runt den där bilen. bygg något vettigare nästa gång så slipper du få hatiska kommentarer. läs igenom några av kommentarerna du fått på aftonbladet osv så får du se att det är inte många som gillar byggen som ditt.

105 Inlägg
1 april 2013
jävla raggare! haha mötte er i eskilstuna nu under kvällen, visade näven! big_smile

1 265 Inlägg
1 april 2013
robzter skrev:
Etuna skrev:

tycker just att det är inte mer än rätt att polisen beslagtog bilen. du lurar ju folk att tro att du är polis genom att köra runt den där bilen. bygg något vettigare nästa gång så slipper du få hatiska kommentarer. läs igenom några av kommentarerna du fått på aftonbladet osv så får du se att det är inte många som gillar byggen som ditt.

Men ta och ge dig nu,
Denna bil är ju mkt roligare än nån plastraket med kjolpaket och 15st 12or i bagagen

757 Inlägg
1 april 2013
joakim89 skrev:
robzter skrev:
Etuna skrev:

Men ta och ge dig nu,
Denna bil är ju mkt roligare än nån plastraket med kjolpaket och 15st 12or i bagagen

tycker ingen av dom har på vägen att göra. spelar ingen roll hur rolig den är men den bör inte brukas på vägen för att inte störa allmänheten.

1 265 Inlägg
1 april 2013
robzter skrev:
joakim89 skrev:
robzter skrev:

Men ta och ge dig nu,

tycker ingen av dom har på vägen att göra. spelar ingen roll hur rolig den är men den bör inte brukas på vägen för att inte störa allmänheten.

Beror på hur man ser på saken, men har man nått att dölja som du har så kanske man blir rädd av en fake polisbil.
Men jag har inget att dölja så för mig får dom gärna vara på gatan

1 804 Inlägg
1 april 2013
joakim89 skrev:
robzter skrev:
joakim89 skrev:

Men ta och ge dig nu,

Beror på hur man ser på saken, men har man nått att dölja som du har så kanske man blir rädd av en fake polisbil.
Men jag har inget att dölja så för mig får dom gärna vara på gatan

Håller med, varför är man rädd för polisen?

Meguiars_sverige

BASS GLAD
1 381 Inlägg
1 april 2013
tror då han är ute kör med den så lär ju medelhastigheten sjunka på vägarna alllså ,,,

Tack Till
Berget Allservic
Bergets custom

Rumpmas
3 860 Inlägg
1 april 2013
Kalaspuff skrev:
Såg dig på statoil vid elmia, och riktigt fränt ! blev lite lurad först när ja kolla snabbt sen när man tänkte efter så kom ja på att de va du!

Precis; det lurar folk som inte har full koll på hur polisbilarna ser ut idag, vilket säkert innebär de flesta i trafiken. Detta skapar sedan osäkerhet och köer eftersom hälften då ska köra 20 km/h under skyltad hastighet och blir allmänt nervösa. Bort med skiten från vägen, och sluta trakassera andra trafikanter!

Sök