Stylingtips audi 100 c4

it_mutt Avstängd
21 februari 2013 · 10 388 Inlägg

DanielAsplund skrev:
Okej då vet jag för tanken jag hade med coils var att jag vet inte när plånboken tillåter nya fälgar å att sänka 35/40 å köra på 15" fälgar känns väldigt styggt? tongue, Dessa kostar ju 5000 å är från TA så det är väll riktigt märke du har ingen erfarenhet eller vet nån som har erfarenhet av TA? smile

Men tack för svaren smile

Du menar TA-TECHNIX? Ptja, är väl inte världsbäst, så, man får väl lite vad man betalar för (sett ett gäng trådar här inne, så det är nog bara att söka så får du nog gott om info)

Sen är det ju lite vad man är ute efter också givetvis, handlar det bara om få ner bilen så lär dom absolut göra sitt jobb. Ska man ha åkkomfort också, så är det kanske ett steg upp som gäller

Men 5k låter inte vidare billigt för TA (har för mig jag sett betydligt billigare än så)

Givetvis, sänkning + iaf 17" är väl att föredra, men samtidigt får ju hela bilen en "råare" look som sänkt. Så, jag vet faktiskt inte i vilken "ordning" jag skulle ta det där om det inte skulle göras samtidigt smile

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
DanielAsplund
21 februari 2013 · 317 Inlägg

Okej jo jag har ju sett lite dock hmm, Vill gärna inte förlora för mycket komfort då jag ibland kör 50mil enkel resa m.m då detta är den bilen vi har man åker som absolut skönast i smile

Aa har ju tänkt på fälgar men ska ha råd (arbetslös just nu) men där kanske du kan tipsa? smile, har funderat på svarta fälgar eftersom bilen ä vit men det kanske blir för stor brytning så även där får du gärna tipsa allt är välkommet smile

Liten Projekttråd om A6an!
Audi A6 C5
Stripz Voodoo
21 februari 2013 · 1 444 Inlägg

DanielAsplund skrev:

Stripz skrev:
http://www.amotek.se/chassisatser-sport/supersport-chassisats/audi/100-iii-c4-1290-0694/supersport-chassisats-audi-100-iii-6035mm.html

DN10150     Chassisats Sport
Passar Audi 100 C4. Satsen innehåller 1st fjädersänksats, 4st G&M sportgasstötdämpare. Sänkning 55mm.    
5 730,00 kr    
detta kör jag på min  fast har 3 uppsättningar framfjädrar
Chassit.se

Okej tackar tycker dock 60/30 låter väldigt mycket fram?, Det andra du skrev tycker jag drog iväg väldigt i priset och är det den du har så ser det ut att bli lite för mycket ( bor på landet och vägen är asfalt men är som en berg&dal bana^^)

Men tack för tipsen smile

bor uppe i norrbotten smile  och de går utan problem smile  grusvägar osv  på bilderna  å sommaren kör jag halft avkapade 50mm fram och vintern kör jag mjuka 55mm fram och bes hårda 55mm big_smile haha tycker inte 55mm runtom sänker nog..

http://maxboom.fi Finsk Bilstereo forum
Volkswagen Jetta Ls "Bettzy" (1981)
Audi 100 avant "Slammed" (1993)
DanielAsplund
21 februari 2013 · 317 Inlägg

Haha okej din såg så satans låg ut^^, Men när man köper därifrån då är det hårda fjädrar eller är det något som man får köpa till?, Som sagt tyckte priset var lite i överkant men får kika å fundera smile

Liten Projekttråd om A6an!
Audi A6 C5
it_mutt Avstängd
21 februari 2013 · 10 388 Inlägg

DanielAsplund skrev:
Okej jo jag har ju sett lite dock hmm, Vill gärna inte förlora för mycket komfort då jag ibland kör 50mil enkel resa m.m då detta är den bilen vi har man åker som absolut skönast i smile

Aa har ju tänkt på fälgar men ska ha råd (arbetslös just nu) men där kanske du kan tipsa? smile, har funderat på svarta fälgar eftersom bilen ä vit men det kanske blir för stor brytning så även där får du gärna tipsa allt är välkommet smile

Förstår tanken med komforten där helt o hållet

Finns galet mycket som passar på audi. Jag hade lusläst blocket. O tradera för den delen, o sett om jag kunde hitta nåpgot i närheten. Var i november o hämtade fyra ACE 17" i närheten. Pris? 25.-/fälgen (tack tradera)

Ljus bil...ptja, svårt, beror lite på hur "resten" blir. Tycker iofs oftast svart är "mindre snyggt" tom på svarta bilar iofs

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
DanielAsplund
21 februari 2013 · 317 Inlägg

it_mutt skrev:
Förstår tanken med komforten där helt o hållet

Finns galet mycket som passar på audi. Jag hade lusläst blocket. O tradera för den delen, o sett om jag kunde hitta nåpgot i närheten. Var i november o hämtade fyra ACE 17" i närheten. Pris? 25.-/fälgen (tack tradera)

Ljus bil...ptja, svårt, beror lite på hur "resten" blir. Tycker iofs oftast svart är "mindre snyggt" tom på svarta bilar iofs

Okej ja oj de va inge dyrt pris wink, Hehe okej aa har ju fundera på det men ska man köra grått/granit eller vanlig silver etc?smile

Liten Projekttråd om A6an!
Audi A6 C5
Stripz Voodoo
21 februari 2013 · 1 444 Inlägg

https://www1.garaget.org/archive/147/146849/215618/215618-2040316.jpg
På båda sitter de 55mm satser från chassit
https://www1.garaget.org/archive/147/146849/215618/215618-2039676.jpg
https://www1.garaget.org/archive/28/27325/243601/243601-2884506.jpg
55mm fjädrar fram
https://www1.garaget.org/gallery/images/55/54849/54849-cebf4353c35f854b1497e3bc44d13841.jpg
Endast 55mm Fjädrar runtom med org dämpare
https://www1.garaget.org/gallery/images/55/54849/54849-22b6b7089090f88ac0e0a211a389a01f.jpg
Kapade 55mm smile
https://www1.garaget.org/archive/55/54849/274092/274092-2987856.jpg
55mm  bak och halva 55mm fram smile

Senast redigerat av Stripz (21 februari 2013)

http://maxboom.fi Finsk Bilstereo forum
Volkswagen Jetta Ls "Bettzy" (1981)
Audi 100 avant "Slammed" (1993)
Stripz Voodoo
21 februari 2013 · 1 444 Inlägg

it_mutt skrev:

DanielAsplund skrev:
Okej då vet jag för tanken jag hade med coils var att jag vet inte när plånboken tillåter nya fälgar å att sänka 35/40 å köra på 15" fälgar känns väldigt styggt? tongue, Dessa kostar ju 5000 å är från TA så det är väll riktigt märke du har ingen erfarenhet eller vet nån som har erfarenhet av TA? smile

Men tack för svaren smile

Du menar TA-TECHNIX? Ptja, är väl inte världsbäst, så, man får väl lite vad man betalar för (sett ett gäng trådar här inne, så det är nog bara att söka så får du nog gott om info)

Sen är det ju lite vad man är ute efter också givetvis, handlar det bara om få ner bilen så lär dom absolut göra sitt jobb. Ska man ha åkkomfort också, så är det kanske ett steg upp som gäller

Men 5k låter inte vidare billigt för TA (har för mig jag sett betydligt billigare än så)

Givetvis, sänkning + iaf 17" är väl att föredra, men samtidigt får ju hela bilen en "råare" look som sänkt. Så, jag vet faktiskt inte i vilken "ordning" jag skulle ta det där om det inte skulle göras samtidigt smile

sänkning först för de ser endå grymmare ut med sänkt å org fälgar än  org hög med bara fälgar:)

http://maxboom.fi Finsk Bilstereo forum
Volkswagen Jetta Ls "Bettzy" (1981)
Audi 100 avant "Slammed" (1993)
it_mutt Avstängd
21 februari 2013 · 10 388 Inlägg

Stripz skrev:

it_mutt skrev:

DanielAsplund skrev:
Okej då vet jag för tanken jag hade med coils var att jag vet inte när plånboken tillåter nya fälgar å att sänka 35/40 å köra på 15" fälgar känns väldigt styggt? tongue, Dessa kostar ju 5000 å är från TA så det är väll riktigt märke du har ingen erfarenhet eller vet nån som har erfarenhet av TA? smile

Men tack för svaren smile

Du menar TA-TECHNIX? Ptja, är väl inte världsbäst, så, man får väl lite vad man betalar för (sett ett gäng trådar här inne, så det är nog bara att söka så får du nog gott om info)

Sen är det ju lite vad man är ute efter också givetvis, handlar det bara om få ner bilen så lär dom absolut göra sitt jobb. Ska man ha åkkomfort också, så är det kanske ett steg upp som gäller

Men 5k låter inte vidare billigt för TA (har för mig jag sett betydligt billigare än så)

Givetvis, sänkning + iaf 17" är väl att föredra, men samtidigt får ju hela bilen en "råare" look som sänkt. Så, jag vet faktiskt inte i vilken "ordning" jag skulle ta det där om det inte skulle göras samtidigt smile

sänkning först för de ser endå grymmare ut med sänkt å org fälgar än  org hög med bara fälgar:)

Ja jo, sant. Audi har en förmåga att se SUV-lika ut oavsett vad, så jo, jag får nog hålla med dig där faktiskt

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Stripz Voodoo
21 februari 2013 · 1 444 Inlägg

sänka, fälgar 17" då smile Vita blinkers  samt svart grill å du har 2,3 den låter jääävligt skönt med en enkel grej som jag  gjorde på sedanen som är 2.,3  bara kapa luftburken av helt under till smile  lr  de har jag  gjort på båda:)
2,3 låter endast högt efter halvgas;)  sen tonar du bilen hur du vill solarplexus kör jag med då jag tycker de är så enkelt smile

http://maxboom.fi Finsk Bilstereo forum
Audi 100 avant "Slammed" (1993)
Volkswagen Jetta Ls "Bettzy" (1981)
DanielAsplund
21 februari 2013 · 317 Inlägg

Aaa har den känslan jag med att man känner sig som en stads jeep när man parkerar å har typ en v70 bredvid sig som ä orginal ^^, Såg ju rätt bra ut med 55mm faktiskt men tror du/ni det blir för lite med 40/35 sänk?, Tycker det verkar bli för stor skillnad på den 60/35 tongue

Liten Projekttråd om A6an!
Audi A6 C5
Stripz Voodoo
21 februari 2013 · 1 444 Inlägg

DanielAsplund skrev:
Aaa har den känslan jag med att man känner sig som en stads jeep när man parkerar å har typ en v70 bredvid sig som ä orginal ^^, Såg ju rätt bra ut med 55mm faktiskt men tror du/ni det blir för lite med 40/35 sänk?, Tycker det verkar bli för stor skillnad på den 60/35 tongue

kör på 55 runtom smile  har ju kört med de utan problem och lägre i 3 år smile

http://maxboom.fi Finsk Bilstereo forum
Audi 100 avant "Slammed" (1993)
Volkswagen Jetta Ls "Bettzy" (1981)
DanielAsplund
21 februari 2013 · 317 Inlägg

Hur menar du med att kapa luftburken? :S, Menar du luftfilterburken för jag har ju förvärmare och sen sitter ju bränsledelningsblocket på luftburken? tongue

Okej men det priset va lite dyrt för mej just nu roll

Senast redigerat av DanielAsplund (21 februari 2013)

Liten Projekttråd om A6an!
Audi A6 C5
it_mutt Avstängd
21 februari 2013 · 10 388 Inlägg

Stripz skrev:
sänka, fälgar 17" då smile Vita blinkers  samt svart grill å du har 2,3 den låter jääävligt skönt med en enkel grej som jag  gjorde på sedanen som är 2.,3  bara kapa luftburken av helt under till smile  lr  de har jag  gjort på båda:)
2,3 låter endast högt efter halvgas;)  sen tonar du bilen hur du vill solarplexus kör jag med då jag tycker de är så enkelt smile

Den låter rätt trevligt bara av att "räta ut rören lite" wink



DanielAsplund skrev:
Aaa har den känslan jag med att man känner sig som en stads jeep när man parkerar å har typ en v70 bredvid sig som ä orginal ^^, Såg ju rätt bra ut med 55mm faktiskt men tror du/ni det blir för lite med 40/35 sänk?, Tycker det verkar bli för stor skillnad på den 60/35 tongue

40/35 är i -mitt- tycke alldeles lagom. Det är givetvis en smaksak. Det jag "har hört" (så jag validerar inte det) är att med 30-40 så "klarar man sig" med originaldämparna iaf. Men visst, det är väl alltid BÄST att byta dämpare också

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
DanielAsplund
21 februari 2013 · 317 Inlägg

It: Okej aa jo men nu är det så att mina dämpare ä helt slut så den ä som ett flaskskepp efter vägen så måste ändå byta å såg att dom va ej billiga till audi -.-

Liten Projekttråd om A6an!
Audi A6 C5
Stripz Voodoo
21 februari 2013 · 1 444 Inlägg

DanielAsplund skrev:
It: Okej aa jo men nu är det så att mina dämpare ä helt slut så den ä som ett flaskskepp efter vägen så måste ändå byta å såg att dom va ej billiga till audi -.-

Vänta oach sen testar du köpa ta coilsen smile då kan du ju iaf ändra höjden på bilen och jag tror inte den blir så stötig endå  har ju  kört med v6 fram fjädrar  och v6 quattro dämpare bak på min 2.0

http://maxboom.fi Finsk Bilstereo forum
Volkswagen Jetta Ls "Bettzy" (1981)
Audi 100 avant "Slammed" (1993)
Stripz Voodoo
21 februari 2013 · 1 444 Inlägg

DanielAsplund skrev:
Hur menar du med att kapa luftburken? :S, Menar du luftfilterburken för jag har ju förvärmare och sen sitter ju bränsledelningsblocket på luftburken? tongue

Okej men det priset va lite dyrt för mej just nu roll

Förvärmen har jag slitit bort från båda bilarna och  har inte haft nå problem smile båda bilarna startar utan problem osv  och här uppe kan de vara redigt kallt smile
övredelen sitter allt skit på undre delen är den du ska ta lös och kapa i smile  men de är en smaksak  jag tycker de är en liten kul grej specc på 2.3 att göra  å de låter nig på fullgas så de behövs inte  byggas om nå avgas smile

http://maxboom.fi Finsk Bilstereo forum
Volkswagen Jetta Ls "Bettzy" (1981)
Audi 100 avant "Slammed" (1993)
it_mutt Avstängd
21 februari 2013 · 10 388 Inlägg

DanielAsplund skrev:
It: Okej aa jo men nu är det så att mina dämpare ä helt slut så den ä som ett flaskskepp efter vägen så måste ändå byta å såg att dom va ej billiga till audi -.-

Ah, ja dåså, ja då kan ju som sagt coils vara ett förslag iaf. Men i vilket fall som; köp inte de billigaste om du nu tänkt långköra o njuta av åkturen wink

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Stripz Voodoo
21 februari 2013 · 1 444 Inlägg

it_mutt skrev:

DanielAsplund skrev:
It: Okej aa jo men nu är det så att mina dämpare ä helt slut så den ä som ett flaskskepp efter vägen så måste ändå byta å såg att dom va ej billiga till audi -.-

Ah, ja dåså, ja då kan ju som sagt coils vara ett förslag iaf. Men i vilket fall som; köp inte de billigaste om du nu tänkt långköra o njuta av åkturen wink

de enda som kan vara  om bilen blir stötig är att den ligger på genomslags gummina smile  jag märkte de nu i vintras varför min varit så jävla stötig i 2 år  när den legat på genomslagsgummina  smile ca 10k mil kört med stötig bil ;D nu är de mkt bättre att köra och åka i wink

http://maxboom.fi Finsk Bilstereo forum
Volkswagen Jetta Ls "Bettzy" (1981)
Audi 100 avant "Slammed" (1993)
it_mutt Avstängd
21 februari 2013 · 10 388 Inlägg

Stripz skrev:

it_mutt skrev:

DanielAsplund skrev:
It: Okej aa jo men nu är det så att mina dämpare ä helt slut så den ä som ett flaskskepp efter vägen så måste ändå byta å såg att dom va ej billiga till audi -.-

Ah, ja dåså, ja då kan ju som sagt coils vara ett förslag iaf. Men i vilket fall som; köp inte de billigaste om du nu tänkt långköra o njuta av åkturen wink

de enda som kan vara  om bilen blir stötig är att den ligger på genomslags gummina smile  jag märkte de nu i vintras varför min varit så jävla stötig i 2 år  när den legat på genomslagsgummina  smile ca 10k mil kört med stötig bil ;D nu är de mkt bättre att köra och åka i wink

Mnja, vad jag hört (inte egen erfarenhet av dessa) så är ju de billigaste coilsen inte direkt någon skönåkarutrustning wink (vi pratar då TA osv för runt 3k)

Sen kan jag visst tänka mig att det är "bättre" på en större/tyngre bil, än på en mindre/lättare

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang