Antal kablar kan skiljas pga OBD1 eller OBD2 ECU'r. OBD2'r brukar har fler sensorer, EGR, IACV med 3kablar istället för 2 mm. Du har kanske fått en som skall vara till en nyare Honda?
det stod att den var för honda civic 92-95 SOCH
Det är i princip en unik fördelare för varje hondamotor nästan. Och det finns MÅNGA sohc motorer. Vad hette fördelaren? Ska ha ett fördelarkod så man kan identifiera dem.
kollade på min gamla fördelare, innanför fördelar locket så står det: PT3 DO2672 B
Det är i princip en unik fördelare för varje hondamotor nästan. Och det finns MÅNGA sohc motorer. Vad hette fördelaren? Ska ha ett fördelarkod så man kan identifiera dem.
kollade på min gamla fördelare, innanför fördelar locket så står det: PT3 DO2672 B
ska kolla vad det står på den nya sen.
Stämmer inte riktigt. Ska börja med TD och ska ha 2 siffror som följer, ibland en bokstav också . Exempel:TD-XXu
den här bärande balken ska jag skär upp och svetsa i ny plåt tänkte jag passa på och kolla under bilen nu när man har lyft, ser väldigt bra ut för övrigt. bara balken i bak som behöver rustas upp.
då var båda borta, gick riktigt bra med mutterknack och krafthylsa
fick nästan ut dom hela, sista fick jag borra upp
en sida klar
borat och klart
båda på plats nu är det bara trummor och bromsbackar kvar i bak
kapat av avgasröret med ska ha 1,75 istället för 2tum. tråkigt att det är ett rost hål ovanför röret dom kommer nog klaga på besiktningen så måste fixa det:)
bara rann ut rost när ja fick av biten
rätt röten:) ska svetsa på fredag även fixa det hållet som är vid avgasröret sen blir det väl spraya body under hela bilen
grejat med bilen idag, svetsat dit 2mm plåt och slipat
rost skyddspray
karosseri shit, sen återstår bara body under hela bilen, blev riktigt nöjd med jobbet:D
led lammpor 6500k på plats monterat dom med, bror hjälpte mig @simonlithen med kopplingen, eftersom kablarna var klippta, så nu funkar hel/halv ljus på båda sidorna och en position, ska försöka fixa andra position med:)
led lammpor 6500k på plats monterat dom med, bror hjälpte mig @simonlithen med kopplingen, eftersom kablarna var klippta, så nu funkar hel/halv ljus på båda sidorna och en position, ska försöka fixa andra position med:)
Offtopic men har aldrig sett en civic med så mycket rost undertill Hur kan detta komma sig. Brukar oftast bara rosta i yttre delar av karossen, typ under dörrar,skärmkanter bak, bagagelucka etc.
ja vet inte varför det är så mycket rost:O tråkigt som fan:/ den har ju bar gått ca:16880 min farmor hade bilen innan hon körde ju bara lite gran med den så fattar inte hur det kan bli så mycket:S jaa precis, så som skärmarna i bak och bakluckan.
Offtopic men har aldrig sett en civic med så mycket rost undertill Hur kan detta komma sig. Brukar oftast bara rosta i yttre delar av karossen, typ under dörrar,skärmkanter bak, bagagelucka etc.
ja vet inte varför det är så mycket rost:O tråkigt som fan:/ den har ju bar gått ca:16880 min farmor hade bilen innan hon körde ju bara lite gran med den så fattar inte hur det kan bli så mycket:S jaa precis, så som skärmarna i bak och bakluckan.
passande nog hade min civic också gått 16800 mil när jag köpte den. Lite rost i skärmar bak och bagagelucka. Annars 100 % rostfri undertill. Bilen hade haft 21 ägare typ
min var röten som fan:O jaa är 6 ägaren på den nu:)