5901
Sök

Vad har hänt med min bil ?

8 Inlägg
5 993 Inlägg
24 februari 2013
Först och främst så ta och skriv en bättre rubrik och lite mer info i inlägget än bara en länk till en video.

Det enda jag kan hjälpa dig med är:
På displayen står det "ESP Fault! - See owner's manual"
Och ESP är antisladdsystemet så misstänker att något är fel där, men varför det skulle påverka motorgången det vet jag inte då det känns väldigt ologiskt men det är ju dock en modern bil med mycket el.

8 Inlägg
24 februari 2013
Trådstartare
jag tror inte det har något med den att göra.

först och främst så händer inte detta om motorn är varm.
endast när motorn är kall så som på morgonen när man ska till bilen och starta den. så uppkommer detta nästan varje dag.

samt att ibland så lyser det battery level low. och motorlampan lyser konstant.

jag har mina misstankar att de kan va nått fel på nån givare eller att jag måste byta batteri på bilen.

5 993 Inlägg
24 februari 2013
Hur gammalt är batteriet?

Ett batteri brukar hålla ca 5år allt utöver det är bonus.

Eftersom du misstänker batteriet skulle det vara det första jag skulle prova byta då det kan ge upphov till många problem.

8 Inlägg
24 februari 2013
Trådstartare
vet inte men den är säkert några år gammal iaf. men en sak jag misstänker att det inte är batteriet. det är varvmätaren. varför den hoppar?

Rumpmas
3 860 Inlägg
24 februari 2013
mackan1 skrev:
vet inte men den är säkert några år gammal iaf. men en sak jag misstänker att det inte är batteriet. det är varvmätaren. varför den hoppar?

Ta ut hiphopen ur stereon så kanske den slutar strejka? tongue

Nej, men hur är det med tändspolarna?

Prova www.nordicaudi.com

8 Inlägg
24 februari 2013
Trådstartare
haha den kanske e lite smårasse audin. jag har inte kollat det med spolarna ännu faktiskt. kan detta också påverka ?

Rumpmas
3 860 Inlägg
24 februari 2013
mackan1 skrev:
haha den kanske e lite smårasse audin. jag har inte kollat det med spolarna ännu faktiskt. kan detta också påverka ?

Smårasse? Eminem låter också skit.

Tacka vet jag dötsmetal! cool

Pröva att göra en tråd på forumet jag länkade till, där får du säkert bra svar.

Sök