Civic type R FN2 Tdracing import *Hjälp med motor färg?

Bilen inhandlades den 24/2-12 för att vi behövde mindre bil en min tidigare ST220. Denna bil kommer bli övningsbil för min dam som skall ta körkortet så vi äger den tillsammans. Givetvis så har jag hjärntvättat henne och hon vill ha nytt ljud och massa skoj i den med :) Givetvis väntar vi inte med att börja bygga så denna bil går in och ut ur garaget för jämnan :)
  • 67 Följare
  • 136 195 Visningar
  • Projektet avslutat 5 januari 2014
Lowpass
10 augusti 2013 · 1 224 Inlägg

Nice!"

i-vtec Do you?
psyco Vestfold chiptuning Stockholm
11 augusti 2013 · 2 405 Inlägg

Då bildena på bilens "profil" inte riktigt lverenstämmer med dagens verklighet så har jag varit ute och fotograferat bilen idag. Håll ett get öga (eller ditt eget) på "profilen" under kvällen så kommer de upp där.

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
psyco Vestfold chiptuning Stockholm
12 augusti 2013 · 2 405 Inlägg

Nytt för dagen? Nya bilder kom upp på bilen igår kväll, alla tagna med kompackt kamera och ingen redigering så förvänta er inget jätte bra.
Har även beställt en Catch tank som jag skall hämta imorgon, får se var jag kan få in den i bilen men in ska den.

Funderar även på att ge upp Garaget tyvärr, börjar ruttna på folk som vill dra ner betyget på bilen hela tiden utan att ge en anledning. 2 st 2or på två dagar.. visst bilen kanske inte är den finaste i värden men de finns rostiga jävla 240 och 740 holkar som tar hem 5a efter 5a.. känner att man tappar lusten att skriva då tyvärr.

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
Kim-H
12 augusti 2013 · 94 Inlägg

haha  du har fått 23 röster jag har bara fått 10 så du ska inte klaga wink haha sen spelar det väl ingen roll va andra tycker, dom som sätter 2or osv är förmodligen volvo galna som inte klarar av japanare smile

du brukar alltid lyckas ta bra foton så det är nog inga problem idag heller tongue

Tricitum
12 augusti 2013 · 240 Inlägg

psyco skrev:
Nytt för dagen? Nya bilder kom upp på bilen igår kväll, alla tagna med kompackt kamera och ingen redigering så förvänta er inget jätte bra.
Har även beställt en Catch tank som jag skall hämta imorgon, får se var jag kan få in den i bilen men in ska den.

Funderar även på att ge upp Garaget tyvärr, börjar ruttna på folk som vill dra ner betyget på bilen hela tiden utan att ge en anledning. 2 st 2or på två dagar.. visst bilen kanske inte är den finaste i värden men de finns rostiga jävla 240 och 740 holkar som tar hem 5a efter 5a.. känner att man tappar lusten att skriva då tyvärr.

Vet hur det är.
Är samma på träffar, jag ser folk går och fota dessa "standard" volvos och skrotiga sketna volvos och annat.
Medans dom bara går förbi min bil, visst den kanske inte är något "WoW" eller as snygg.
Men den ser helt klart bättre ut än dom flesta bilarna och kostar mer än dom rostiga sketna volvos.
Vet ej vad det är med dagens folk, men det som verkar locka folk och få folk att ge 5or eller ta kort.
Är ju rostigare och ju mer farlig den är att köra och ju mer den spinner på 1 hjul, desto mer folk gillar den

JohnApp
12 augusti 2013 · 43 Inlägg

Spikeis skrev:
Är samma på träffar, jag ser folk går och fota dessa "standard" volvos och skrotiga sketna volvos och annat. Medans dom bara går förbi min bil, visst den kanske inte är något "WoW" eller as snygg.
Men den ser helt klart bättre ut än dom flesta bilarna och kostar mer än dom rostiga sketna volvos.
Vet ej vad det är med dagens folk, men det som verkar locka folk och få folk att ge 5or eller ta kort.
Är ju rostigare och ju mer farlig den är att köra och ju mer den spinner på 1 hjul, desto mer folk gillar den

Det har alltid varit så. Minns när jag hade min första Honda Civic CRX 1,6i-16V i slutet av 80-talet (fan va gammal man börjar bli.....), en 87:a närmare bestämt. Då ansågs japanska bilar vara rena skiten, plastiga, dyra reservdelar, etc etc.... Kan inte komma på allt korkat som det tjafsades om, men mycket var det. Se hur det ser ut idag, finns det en enda bil utan kofongare i plastmaterial idag, är Volvos original reservdelar billigare än japanska bilmärkes reservdelar, är Volvo svenskt fortfarande (?)

psyco Vestfold chiptuning Stockholm
12 augusti 2013 · 2 405 Inlägg

Alla bilmärken har sina prakt exemplar, ingen ide att klanka ner på bilarna så. Känns bara trist att folk skall rösta ner folks bilar för att de e en honda ex. Kan väl ta rösterna men folk lämnar aldrig en motivering

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
Wonderboy_
13 augusti 2013 · 555 Inlägg

för att lyfta humöret lite röstade jag en 5a smile

Vill du berätta om din bil på Passionforcars.org? Konkta mig via mail nedan.
PassionForCars.org
robin@passionforcars.org
psyco Vestfold chiptuning Stockholm
13 augusti 2013 · 2 405 Inlägg

De tackar vi för smile

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
psyco Vestfold chiptuning Stockholm
13 augusti 2013 · 2 405 Inlägg

Ojoj smile 3 röster idag och lite mer motivation redan.

Var och hämtade ut färg till ventilkåpan och insuget precis. Ventilkåpan blir röd men insuget blir en överaskning.
Sedan vart vi (tdracing import) återförsäljare för RGBHYDROVISION idag. Detta medföljer givetvis att vi kommer dema produkten på denna bil och där av kommer toppen bli "motivlackad" kommer bli grymt smile

Glöm inte bort att rösta när ni är inne, vore kul att nå toppen med denna bil wink

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
dani87
13 augusti 2013 · 16 Inlägg

5:a lagd wink hade tydligen glömt att lägga röst! Roligt projekt att följa!

Mazda 6 "The White Pearl" (2010)
psyco Vestfold chiptuning Stockholm
13 augusti 2013 · 2 405 Inlägg

Tackar, kom gärna med tips på vad man kan göra med bilen, börjar få lite ide torka nu ={

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
psyco Vestfold chiptuning Stockholm
13 augusti 2013 · 2 405 Inlägg

Btw
För er honda förare runt sthlm så tänkte jag köra lite honda meet innan kungens kurva träffen i helgen.
Mer info under
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 9#p3793839

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
Tricitum
13 augusti 2013 · 240 Inlägg

psyco skrev:
Tackar, kom gärna med tips på vad man kan göra med bilen, börjar få lite ide torka nu ={

Är ju det som är det jobbiga.
Samma här för mig, dock har jag en ide och hoppas det kommer bli bra.
Bilen kommer sticka ut mer också, förhoppningsvis kostar det inte allt för mycket smile

psyco Vestfold chiptuning Stockholm
13 augusti 2013 · 2 405 Inlägg

Hoppas på att få se de sen då smile de blir nog bra ska u se, nu har jag varit och hämtat godis till bilen för andra gången idag

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
Tricitum
13 augusti 2013 · 240 Inlägg

psyco skrev:
Hoppas på att få se de sen då smile de blir nog bra ska u se, nu har jag varit och hämtat godis till bilen för andra gången idag

Jodå, kommer komma bilder isf.
Gött, ska bli intressant och se vad du har hittat

psyco Vestfold chiptuning Stockholm
13 augusti 2013 · 2 405 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68221/68221-74414758f395f8db2d2ef411f97cb98b.jpg
Får tacka jocke på Forsell motorsport för snabb hjälp. Var och hämtade denna idag, var ganska desperat av att få hem den så har inte tid att vänta på mina leverantörer. Priset jag fick den för var dessutom lätt skratt retande så är på riktigt gott humör nu smile

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
psyco Vestfold chiptuning Stockholm
14 augusti 2013 · 2 405 Inlägg

En bra dag idag smile
Vaknade till imorse och på väg ner till bilen kollade jag garaget, vart glatt överaskad av att se hondans första utmärkelse smile

Idag kommer de iaf skruvas lite, ventilkåpan ska lackas och catch tanken skall dit. Får se vad man hinner med

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
psyco Vestfold chiptuning Stockholm
14 augusti 2013 · 2 405 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68221/68221-466edae886d034785a01d56ec89ebd52.jpg
Imorse innan jobbet började jag montera ner lite i motorn.

https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68221/68221-69f6a772172becf68bd1bfc9be7cdc83.jpg
Här är anledningen till att allt skall lackas. Har lack släpp här och var och sen så är smutsen rätt bestämd att han ska sitta kvar. Har försökt med en del men de känns nästan som de grott in i lacken. Även om de e bakom en kåpan så är de rätt irriterande att veta om det

https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68221/68221-dea2d5a9c3abf9b9429f2d8e0a52c815.jpg
Så långt kom jag, hade bara tio min på mig så blir att lyfta av på rasten om en timme smile

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
psyco Vestfold chiptuning Stockholm
14 augusti 2013 · 2 405 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68221/68221-0a071f1e15fdfe917f89a07d2a5f9cf7.jpg

Nu så börjar de hända något smile har kastat av all plast mm som sitter ovanför ventil kåpan, detta fick mig att få en dum ide. Kanske gjuta om plast kåpan och utnyttja detta lilla utrymme? Kan bli bra kylning

https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68221/68221-5dae092a1864e50178561a149da2f698.jpg
Ventil kåpan är äntligen borta, nu skall de slipas lackas och ställa ventiler smile

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang