Civic type R FN2 Tdracing import *Hjälp med motor färg?

Bilen inhandlades den 24/2-12 för att vi behövde mindre bil en min tidigare ST220. Denna bil kommer bli övningsbil för min dam som skall ta körkortet så vi äger den tillsammans. Givetvis så har jag hjärntvättat henne och hon vill ha nytt ljud och massa skoj i den med :) Givetvis väntar vi inte med att börja bygga så denna bil går in och ut ur garaget för jämnan :)
  • 67 Följare
  • 136 186 Visningar
  • Projektet avslutat 5 januari 2014
psyco Vestfold chiptuning Stockholm
14 augusti 2013 · 2 405 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68221/68221-b2455f3554b176c32091b86b974d7706.jpg
Då var ventil kåpan lackad, ingen vidare grund jobb på den dock då den skall motiv lackas senare. Så kommer den blästras innan så man får allt jämt och fint.

https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68221/68221-2f00ee346410413d8717517129ec289f.jpg
På med allt igen sedan en motortvätt för att få bort lite olja efter en olycka smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68221/68221-332bc183286e33730d727aec835069ec.jpg
Resultat smile
För er som blev ledsna pga den dåliga beskrivningen hur man får bort de så kommer de komma en sen när jag lackar igen. Kameran var full så fick bli lite mellanrum mellan bilderna

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
psyco Vestfold chiptuning Stockholm
15 augusti 2013 · 2 405 Inlägg

Henke (hjd) ringde nyss, kan glädja er med att de blir ut och fotografera hondan och hans saab efter jobbe smile så nu kan vi uppdatera med riktiga bilder på bilen.

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
Vilot
15 augusti 2013 · 495 Inlägg

Använde du VHT(very high temperature) färg till motorkåpan?

CAR Magazine: "Probably one of the greatest, most satisfying, most perfectly balanced and tuned drivers cars to be built this decade, if not this century."
Honda Accord Type-R "Dr.Jekyll and Mr.Hyde" (1999)
Volkswagen UP GTI "Elvira" (2018)
psyco Vestfold chiptuning Stockholm
16 augusti 2013 · 2 405 Inlägg

Jupp riktig motorfärg. Annars glagnar de av på nolltid så de är det eller pulverlack som gäller

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
psyco Vestfold chiptuning Stockholm
16 augusti 2013 · 2 405 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68221/68221-c873cc100692332c015cc3fcfac37ecd.jpg

En liten bild från plåtningen med hjd igår. Hojtar till när de andra är uppe

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
psyco Vestfold chiptuning Stockholm
16 augusti 2013 · 2 405 Inlägg

Jag behöver lite råd!
Funderade på att lacka alla detaljer som är silver i motorn i guld istället. Men varit jävligt osäker på hur de ska se ut. Har dock fått höra saker som turk bling mm så vart väl lite avskräckt wink vad tycker ni att den skall lackas i silver eller annan färg? Vore grymt tacksam för förslag omgående.

Btw idag fick jag tillbaka mitt betyg efter dessa snälla 2or jag fått utan en anledning hmm får tacka alla er som röstat och fått upp min inspiration igen. Nu skall ufot (jag) ge fullt ös på gräsklipparen och sikta mot toppen smile och till er som inte röstat, gör de! smile har fler följare en röster här :0

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
Vilot
16 augusti 2013 · 495 Inlägg

Guldiga detaljer tycker jag passar bättre in hos mörka bilar. Se min för exempel. Har du funderat på koppar, lila, ljusblått?

CAR Magazine: "Probably one of the greatest, most satisfying, most perfectly balanced and tuned drivers cars to be built this decade, if not this century."
Volkswagen UP GTI "Elvira" (2018)
Honda Accord Type-R "Dr.Jekyll and Mr.Hyde" (1999)
psyco Vestfold chiptuning Stockholm
16 augusti 2013 · 2 405 Inlägg

Har funderat på blått men och så men de blir för mycket färger känns de som. Vill ha något som smälter ihop med bilen smile

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
CTR-Jante
16 augusti 2013 · 301 Inlägg

Här har du guld.. jävligt snyggt..
http://www.garaget.org/?car=214540

Volkswagen Passat "Sportscombi" (2020)
psyco Vestfold chiptuning Stockholm
18 augusti 2013 · 2 405 Inlägg

Ruskigt fet men den finishen lär jag inte få till :p
Känner dock att jag backar från guld delen, blir nog det sägra (fegis kortet) och lackar allt silver smile
Får se om jag hinner med det imorgon, behöver rekonda bilen invändit med. Ser ut som någon full jävla lastbils chaffis råkat droppat ett grustag i bil jäveln.

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
psyco Vestfold chiptuning Stockholm
18 augusti 2013 · 2 405 Inlägg

Fick en redig känga av en prenumerant på min tråd ang bilderna HJD tog på min bil. Var väl lite bittsk tycket jag men han ville ha upp bilderna typ förra veckan tongue
Well jag har haft lite o göra nu men folieringar av bilar men skall sätta mig och redigera bilderna nu. Damen jobbar natt och toffel som man e så har jag extremt svårt att sova utan henne här så blir till att sätta sig och redigera dem nu smile under kväller kommer samtliga bilder bytas ut på bilens sida och lite exempel kommer upp här om någon vill ha dem här smile

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
primeramannen
18 augusti 2013 · 907 Inlägg

psyco skrev:
Fick en redig känga av en prenumerant på min tråd ang bilderna HJD tog på min bil. Var väl lite bittsk tycket jag men han ville ha upp bilderna typ förra veckan tongue
Well jag har haft lite o göra nu men folieringar av bilar men skall sätta mig och redigera bilderna nu. Damen jobbar natt och toffel som man e så har jag extremt svårt att sova utan henne här så blir till att sätta sig och redigera dem nu smile under kväller kommer samtliga bilder bytas ut på bilens sida och lite exempel kommer upp här om någon vill ha dem här smile

Då kan du passa på att ändra rubriken nu när du inte längre har 28sidor wink

Dodge Dart "Darten" (1965)
psyco Vestfold chiptuning Stockholm
18 augusti 2013 · 2 405 Inlägg

Har ju 28 sidor smile sen att de tillkommit ett par med självklart ska jag göra det smile

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
primeramannen
18 augusti 2013 · 907 Inlägg

psyco skrev:
Har ju 28 sidor smile sen att de tillkommit ett par med självklart ska jag göra det smile

Nähä du har ju bara 17

Dodge Dart "Darten" (1965)
psyco Vestfold chiptuning Stockholm
18 augusti 2013 · 2 405 Inlägg

Beror på hur du visar inläggen. Jag har standard utförande 10 inlägg per sida och då har jag 34

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
hjd Skrotdosan.se
18 augusti 2013 · 198 Inlägg

Jag ser också bara 17 sidor, har inte ändrat nått vad jag vet..

Projektråd: Direktörn, eller Geschäftsführer om man är haj på tyska, en ny forumtråd med text och bilder och sånt.
Tidigare: Sagan om skrotdosan, en gammal forumtråd med text och bilder och sånt.
psyco Vestfold chiptuning Stockholm
18 augusti 2013 · 2 405 Inlägg

Min visar 28 hur som men sak samma, inga mer sidor i rubriken. I got  the point

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
Rillependent
18 augusti 2013 · 948 Inlägg

Tycker guld gör sig jävligt bra, ska själv satsa på det temat nästa vår i veva med andra fälgar så jag röstar guld om det inte är för sent big_smile såg en riktigt snygg gammal vw på vallåkra med guld/chrome och det var något av det fräschaste jag sett på en så gammal bil, tror inte det gör sig illa alls!smile

Volkswagen Polo 6r 2010 OEM+
PROJEKT-TRÅDEN
psyco Vestfold chiptuning Stockholm
18 augusti 2013 · 2 405 Inlägg

Nja jag har ju redan inhandlat guld så bara för att du röstar för de så lackar jag det i guld bara på test smile Blir det katt låda av de så e de inte värre en att man får lacka om så smile Men de ser la bättre ut en va de gör nu iaf.

Nu ligger det massor av bilder på bilen uppe på bilens "profil" eller vad fan man kallar det smile Lägger in ett par exempel här men resterande får ni kolla på där inne.

https://www1.garaget.org/archive/69/68221/321742/321742-3203431.jpg

https://www1.garaget.org/archive/69/68221/321742/321742-3203480.jpg

https://www1.garaget.org/archive/69/68221/321742/321742-3203488.jpg

Tack till HJD för fotona. Kan för övrigt rekomendera att ni går in på hans sida och kollar hans projekt tråd med. Humor på hög nivå smile

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
psyco Vestfold chiptuning Stockholm
21 augusti 2013 · 2 405 Inlägg

Legat hemma sjuk ett par dagar nu så det har stått still med bilen.
Sitter och funderar på att lyfta uppp motorn en bit och plocka loss motorfästena som sitter på vänster sidan (på bilden ovanför. Skulle tyvärr vilja vara så överdriven att jag vill ta loss spänrullar, generator mm som är synligt och lacka upp det med. Känns lite kiss att ta allt som syns uppe från så kollar man ner en bit i motorn så har man gammal ärgad aluminium där med. Rätt B skulle jag vilja säga.
Sen så gillar jag att överdriva när jag pilla så funderar på att ta loss alla rör och slang klämmor med så jag kan passa på att lacka dem. Små detaljer gör ju ganska mycket.

Mitt batteri har även gått och hängt sig själv. Vill inte starta alls nu sad Så jag funderar på om man skall försöka bygga om lite och sätta in ett riktigt bil batteri istället för japan skiten. De där tål inte ett skit och jag anar att de kommer börja bråka med mig i vinter igen. Skall rita lite på hur man kan sätta de. Skulle helst vilja ha det på ordinarie plats men finns en risk att jag måste bygga in det i bak luckan.

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang