Civic type R FN2 Tdracing import *Hjälp med motor färg?

Bilen inhandlades den 24/2-12 för att vi behövde mindre bil en min tidigare ST220. Denna bil kommer bli övningsbil för min dam som skall ta körkortet så vi äger den tillsammans. Givetvis så har jag hjärntvättat henne och hon vill ha nytt ljud och massa skoj i den med :) Givetvis väntar vi inte med att börja bygga så denna bil går in och ut ur garaget för jämnan :)
  • 67 Följare
  • 136 181 Visningar
  • Projektet avslutat 5 januari 2014
psyco Vestfold chiptuning Stockholm
24 augusti 2013 · 2 405 Inlägg

Jaha de där sög ju, hela dagen har gått åt att leta efter ett batteri till bilen. Inte hunnit lacka motorn som var planerat idag så lite grinig över de nu sad men nu fungerar bilen igen iaf så blir lite ledighet och ta o åka och bowla med damen. En bit mat och kanske kungens kurva träffen på de smile

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
robbinT
24 augusti 2013 · 341 Inlägg

Vilken tid är kk träffen?

psyco Vestfold chiptuning Stockholm
24 augusti 2013 · 2 405 Inlägg

19.30

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
psyco Vestfold chiptuning Stockholm
25 augusti 2013 · 2 405 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68221/68221-d1e15331fdcb61b73d3d6de0129bb539.jpg
Idag fick motorn äntligen sig en uppdatering i utseende. Så här såg den ut från start. Ända som e gjort är att de e kolfiber insugs kåpa på och ventil kåpan är lackad igen.

https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68221/68221-43b00303cd49423dfb281dd483f203a9.jpg
Börja med att plocka bort hela helvetet. Lyckades bespruta mig själv mmed både glykol och en hel del jävla soppa efter att lossat fuel railen. Inte jätte uppskattat kan jag ju säga.

https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68221/68221-00af029e88425fdc8c0249b74942367c.jpg
Sedan var de lack så där helt magist smile Hade inte mycket batteri i luren så lite dåligt med bilder idag. Insug, fästen, spjälhur, spänrullar samt generator fick sig en twist av guld efter omröstning här på garaget och facebook. Fuel rail samt alla bultar, brickor och tändstift kåpan fick bli svarta för att ge lite mer kontrast.

https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68221/68221-5afc32b080ad91662953e9092ff952f1.jpg
Nästan allt ihop igen big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68221/68221-ade20e8f87ecc5fd8cb77429abdfb6d2.jpg
Done! vart mycket bättre en jag väntat mig. Tyvärr fick inte motor fästena lackade då fästet under ena kudden har lossnat. Så måste fram med rör tång så jag kan skruva bort allt igen. Vad tycker ni?

Senast redigerat av psyco (25 augusti 2013)

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
CTR-Jante
25 augusti 2013 · 301 Inlägg

Jag tycker att det blev bra.. klart bättre än bilden innan..

Volkswagen Passat "Sportscombi" (2020)
Rillependent
25 augusti 2013 · 948 Inlägg

Blev skitbra! big_smile

Volkswagen Polo 6r 2010 OEM+
PROJEKT-TRÅDEN
Markus1987
25 augusti 2013 · 498 Inlägg

Håller med, detta ser bra ut, bara lite bättre bilder sen annars mycket fint! smile

Tricitum
25 augusti 2013 · 240 Inlägg

Blev riktigt fint smile

psyco Vestfold chiptuning Stockholm
25 augusti 2013 · 2 405 Inlägg

Tack alla smile bättre bilder kommer. Kommer att finnas att beskåda på läggesta träffen i mariefred imorgon med smile

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
Vilot
26 augusti 2013 · 495 Inlägg

Not to bad! Copycat jag var först med guld hehe!

CAR Magazine: "Probably one of the greatest, most satisfying, most perfectly balanced and tuned drivers cars to be built this decade, if not this century."
Honda Accord Type-R "Dr.Jekyll and Mr.Hyde" (1999)
Volkswagen UP GTI "Elvira" (2018)
psyco Vestfold chiptuning Stockholm
26 augusti 2013 · 2 405 Inlägg

Du har väl bara insugsrör i guld? smile inte hittat någon fn2 med guld o rött iaf

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
Vilot
27 augusti 2013 · 495 Inlägg

psyco skrev:
Du har väl bara insugsrör i guld? smile inte hittat någon fn2 med guld o rött iaf

Væxellådan, Motor block, inlet manifold sedan ær K&N Typhoon røret wrapped i Dei Reflect-A gold tejp.

Blev fint det du gjorde! http://www.pro-bolt.com/, bhttp://www.boltsbolts.co.uk/ sæjer massa skruvar mm i olika færger vært en titt!

CAR Magazine: "Probably one of the greatest, most satisfying, most perfectly balanced and tuned drivers cars to be built this decade, if not this century."
Honda Accord Type-R "Dr.Jekyll and Mr.Hyde" (1999)
Volkswagen UP GTI "Elvira" (2018)
psyco Vestfold chiptuning Stockholm
27 augusti 2013 · 2 405 Inlägg

Aha smile såg de nu. Lite mer en jag hade kanske wink
Tack som fan. Letar efter bultar o brickor till motorn. Snyggaste är skunk2 men kostar ju fan att få hem

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
Vilot
27 augusti 2013 · 495 Inlägg

psyco skrev:
Aha smile såg de nu. Lite mer en jag hade kanske wink
Tack som fan. Letar efter bultar o brickor till motorn. Snyggaste är skunk2 men kostar ju fan att få hem

Ænda skillnaden med SKunk2 ær att deras Washers ær vældigt låga,snygga ær de men att betala pga det nææ

CAR Magazine: "Probably one of the greatest, most satisfying, most perfectly balanced and tuned drivers cars to be built this decade, if not this century."
Volkswagen UP GTI "Elvira" (2018)
Honda Accord Type-R "Dr.Jekyll and Mr.Hyde" (1999)
psyco Vestfold chiptuning Stockholm
27 augusti 2013 · 2 405 Inlägg

Well. En liten update då månne?

I går vart de en hel del stress meck med bilen. Motor fästet som håller motorn stabil längst gående (så den inte tippar bak eller fam) hade en rund fäst bricka  med gänga under som man bultar fast den i. Denna jävla bricka har slitit sig vilket gör att busningen kunde glida fram och tillbaka ett par mm. Inget farligt men helvete va de låter när man växlar =/  trodde jag hade låst in en arg jävla plåtslagare under huven först.

https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68221/68221-6af224d2b2be8be2eca2d15681bcb6bd.jpg
Rick (ban chefen på jobbet) var hygglig o stanna och hjälpa till efter jobbet. Efter 2 timmars arbete lyckades vi få bort bulten och kunde sedan svetsa fast brickan. Sedan var de fullt ös ner till Mariefred för att hinna med träffen.


Men nog med vad som hänt, vad är på gång nu vill ni väl veta?
Nya färgen till bilen är äntligen bestämd. Mycket om och men och en jävla massa tips (tack för de). Lik förbannat så valde jag att gå helt emot de ni sa och välja en färg själv efter lite titt på dekor till bilen.  Bilen kommer därför behållas röd men nu få lite glitter så den poppar lite mer smile Se nedan

https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68221/68221-fc4c16d63cbaec43fd4a4f3a3bbf169f.jpg

Vad tror ni om detta.?


För er som är sugen att ta ett getöga på bilen så kommer den att ställas ut på SMF motorshow i västerås den 7e. Talade med den ansvariga där och de behöver fler bilar av klass europe och jänk till utställningen. Är ni sugna så finns all info på evangemang i forumet (stockholm)

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
psyco Vestfold chiptuning Stockholm
29 augusti 2013 · 2 405 Inlägg

Tar emot lite att skriva nu, brukar iaf ha var annat inlägg. De e svårt de där med cirklarna. Men jag tar mig mod och bryter det och hoppas på att himlen inte ramlar ner.

Jag kommer ställa ut hondan på smf motorshow i västerås lördagen den 7e. Vi är ett par som åker upp från sthlm så om någon är sugen på att åka samtidigt så e de bara hojta till. Roligare med fler bilar smile de behöver fler europe och jänkare till utställningen. Så sitter du på en bil som e värd att visa upp (Hjd myckt långt finger pekas mot dig) så är de bara se till o anmäla sig!

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
psyco Vestfold chiptuning Stockholm
11 september 2013 · 2 405 Inlägg

Nu går de jävligt trögt med bilen känner jag. Har haft lite små struligt senaste tiden så mitt humör har varit i botten och de närmaste man har kommit till att ändra något på bilen har varit att skå in en ruta eller två.

Fick iaf tummen ur en snabbis för att få till skärm listerna som stack ut efter att honda fått för sig att demontera bilen in för lack med yxa. Tyvärr fungerar de inte att ladda upp bilder just nu så dessa kommer läggas in senare idag.

En jävla massa pl400 senare och den borde väl sitta? Damen föreslog tidigare att silvertejp löser alla problem och de e snyggt med. Givetvis tog jag detta på fullaste allvar och trkpade fast listen smile en liten tanke att tejpa över mig har väl slagit mig med men tror inte ens silvertejp biter på mig.

Dagen efter (tidig jävla lördag morgon där man bör ligga och sova) så var jag och hämtade johnny och mötte sedan upp chippen i Moraberg. Sedan bar det av mot smf motorshow i västerås där vi ställde ut hondan samt en e30 cab. Tyvärr blev de inget pris men fick rätt bra med folk som stod och hängde över den.  Känndes iaf kul smile
Samma här de kommer bilder.

Väl hemma igen så vart det kungens kurva träffen, där jag valde att bli totalt förnedrad på racen. Brukar gå obesegrad många gånger men nu torska jag alla tre repor hmm men kul att köra iaf så är nöjd med de smile

Hjd tog ett par fina bilder på bilen på racet så även dem kommer upp sen

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
Adse "The guy who never make up his mind"
11 september 2013 · 347 Inlägg

hur kan jag missat detta?! följas, givetvis!

Nulla tenaci invia est via
psyco Vestfold chiptuning Stockholm
12 september 2013 · 2 405 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68221/68221-f4ddd92ec91efc0b26bd9b178e349cdc.jpg
Jag är usel jag vet. Glömmer ta upp kameran hela tiden så bilderna från utställningen kommer inte upp så fort direkt, men ni gillar mig ändå så ni får stå ut helt enkelt smile Här är iaf två bilder från racet i helgen som HJD här på garaget tagit (kolla gärna in hans projekt. Sjukt kul)

https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68221/68221-d68e5b9c2df1cfa81ee1fca29af899c4.jpg
På lördag så är väl tanken att ställa ut bilen på Insane end of summer. Men skall till svär föräldrarna imorgon på middag med tjejen (ja svärföräldrarna givetvis) och tjejens bror. Något som jag faktist tycker är ruskigt trevligt smile men då de tenderar till att bli lite alkohol på helg middagarna så finns de en risk att jag blir sen på lördag. Men de märks väl.

Edit: Åhh klapp mongo.. ni ska givetvis få två olika bilder så da

Senast redigerat av psyco (12 september 2013)

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
psyco Vestfold chiptuning Stockholm
12 september 2013 · 2 405 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68221/68221-5535d4edfb8fd981aa319d22d700c6ee.jpg
Dök upp en till smile

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang