Första Egna bil, lite annorlunda frågor!

Emiiilz
4 mars 2013 · 908 Inlägg

risodlarn skrev:
Det tråkiga är att ni är så emot volvo att det är det enda ni säger.
Ska man ha en stor bil som håller och dessutom inte kostar skjortan då skulle jag vilja påstå att en äldre volvo är bäst.
Men sen finns det andra saker som gör att en annan bil kan vara bättre alla tycker olika och det är därför det finns olika modeller och olika märken. Om folk bara kunde få lägga fram sina argument till varför dom rekommenderar en viss bil utan påhopp för att någon ogillar märket så skulle ju ts kunna läsa lite och sen utifrån detta titta extra på de bilar som han tycker verkar vara relevant för han personliga behov och smak.

Och det tråkiga med dig är att du inte förstår att man får en bättre bil för pengarna.
Tycker vi lagt fram våra argument nog bra redan.
Men alla tycker olika o tur är väl de smile

Nissan Skyline R33 GTST "Tiger" (1994)
risodlarn
4 mars 2013 · 577 Inlägg

CHEEVA skrev:

risodlarn skrev:

CHEEVA skrev:

jo den 745an jag hade va helt värdelös ... men det har mer eller mindre alla andra 740is jag provat också varit.

Ungefär lika spännande som att ratta en grolle. Men ska man kolla på gamla bilar med låg milkostnad så är golf 2 ett hett tips. Ungefär lika moderna som 940in du länkade

blev en e46 328 för 17 tusen ... men det funkar väl som jämnförelse det också ?
http://www.blocket.se/stockholm/BMW_328 … _8&w=3

och en för 32
http://www.blocket.se/gavleborg/Bmw_328 … _8&w=3

Bilen för 17 var vad jag förstod en importbil och sedan lade jag märke till detta "Observera att angivet pris är ett uppskattat försäljningspris" Där fick du till det!

missade det, men kolla gärna den andra för 32 smile går inte riktigt att jämnföra med en 7/940

visst import får man ta, men vad spelar det för roll ? byggs i precis samma fabrik ändå ....

Skitfin bil! Tror att bmw'n är mycket roligare så där styr ju hur mycket pengar man vill lägga vad man väljer för sorts bil. Jag menar man måste ju inte köpa en volvo i nyskick det är lite överkurs.

Jag kör inte aggressivt, jag kör effektivt.
Mattsson_91 Självlärd
4 mars 2013 · 3 083 Inlägg

risodlarn skrev:
Det tråkiga är att ni är så emot volvo att det är det enda ni säger.
Ska man ha en stor bil som håller och dessutom inte kostar skjortan då skulle jag vilja påstå att en äldre volvo är bäst.
Men sen finns det andra saker som gör att en annan bil kan vara bättre alla tycker olika och det är därför det finns olika modeller och olika märken. Om folk bara kunde få lägga fram sina argument till varför dom rekommenderar en viss bil utan påhopp för att någon ogillar märket så skulle ju ts kunna läsa lite och sen utifrån detta titta extra på de bilar som han tycker verkar vara relevant för han personliga behov och smak.

Tror du har missat mitt användarnamn och vad jag skrev tidigare i tråden. Är som sagt inbitet volvofan. Men av en gammal 940 och en BMW E36 eller E46 så hade jag ändå valt BMW alla dagar i veckan, alla veckor i månaden, alla månader om året.

Sen är delar till BMW inte så mycket dyrare än till en volvo. Och inte speciellt mer svårmekat heller för den delen..

Men känns som att det är nog med OT nu innan tråden blir låst

Senast redigerat av Volvo142_73a (5 mars 2013)

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.
Saab 9-5 (2002)
DrenneR
5 mars 2013 · 336 Inlägg

OpelP1 skrev:

DrenneR skrev:

OpelP1 skrev:
Fast en e34 eller e39 är ju inte direkt några kul bilar, gamla rwd volvos är ju iaf enkla och gedigna.

går inte att gämföra en gammal volvo (antar du menar typ 740/940) med t.ex en e34, enda som kan vara bättre med volvo är att reservdelar kan vara lite billigare.

Självklart går det att jämföra, båda är normala svenssonbilar.

Bmw lutar mot det lite sportigare och lyxigare och volvon är mer åt enkelt och robust-hållet.

okej där har du rätt ja, menade mest att dom är väldigt olika som bilar.
har själv både 740 och e34, bmwn är dyrare att äga men det är till stor del pga stor motor, en 2,0/2,5l är ju mycket billigare i drift. men i övrigt så tycker jag att de inte finns någon anledning till att ha en 7/940 istället för en e34. den är lyxigare går bättre och håller minst lika bra. smile det är vad jag tycker och har upplevt iaf och därför ja rekomenderar e34, man får väldigt mycket bil för pengarna!

BMW 535i (1990)
risodlarn
5 mars 2013 · 577 Inlägg

Volvo142_73a skrev:

risodlarn skrev:
Det tråkiga är att ni är så emot volvo att det är det enda ni säger.
Ska man ha en stor bil som håller och dessutom inte kostar skjortan då skulle jag vilja påstå att en äldre volvo är bäst.
Men sen finns det andra saker som gör att en annan bil kan vara bättre alla tycker olika och det är därför det finns olika modeller och olika märken. Om folk bara kunde få lägga fram sina argument till varför dom rekommenderar en viss bil utan påhopp för att någon ogillar märket så skulle ju ts kunna läsa lite och sen utifrån detta titta extra på de bilar som han tycker verkar vara relevant för han personliga behov och smak.

Tror du har missat mitt användarnamn och vad jag skrev tidigare i tråden. Är som sagt inbitet volvofan. Men av en gammal 940 och en BMW E36 eller E46 så hade jag ändå valt BMW alla dagar i veckan, alla veckor i månaden, alla månader om året.

Tydligen inte wink

Nej men skriv då istället ett inlägg om en bmw modell och varför du tycker en sådan är bättre istället för att bara säga: bmw är bättre. Tror det tillför mer till tråden, jag kände att volvo var dåligt representerat men ändå att bra alternativ.
Jag gillar också volvo väldigt mycket men tror att en lexus är en bättre bil. Jag kan dock inte argumentera både med och emot mig själv.

Jag kör inte aggressivt, jag kör effektivt.
risodlarn
5 mars 2013 · 577 Inlägg

Emiiilz skrev:

risodlarn skrev:
Det tråkiga är att ni är så emot volvo att det är det enda ni säger.
Ska man ha en stor bil som håller och dessutom inte kostar skjortan då skulle jag vilja påstå att en äldre volvo är bäst.
Men sen finns det andra saker som gör att en annan bil kan vara bättre alla tycker olika och det är därför det finns olika modeller och olika märken. Om folk bara kunde få lägga fram sina argument till varför dom rekommenderar en viss bil utan påhopp för att någon ogillar märket så skulle ju ts kunna läsa lite och sen utifrån detta titta extra på de bilar som han tycker verkar vara relevant för han personliga behov och smak.

Och det tråkiga med dig är att du inte förstår att man får en bättre bil för pengarna.
Tycker vi lagt fram våra argument nog bra redan.
Men alla tycker olika o tur är väl de smile

Menade bara att ni skulle lägga upp dem på ett annat sätt så att det blir mer överskådligt för trådskaparen istället för o diskutera med mig. För ska man jämföra bilar kan man ju hålla på fram och tillbaks bra länge lol

Jag kör inte aggressivt, jag kör effektivt.
Rquired Allmänt envis
5 mars 2013 · 12 512 Inlägg

Det behöver inte nödvändigtvis vara så att folk har något emot Volvo, en 850 eller S70 är vettiga bilar att köpa i den här klassen men 7/900? Det är en omodern bil på många vis och även om den håller väl är det långt ifrån något man kan misshandla hur som helst utan att problem uppkommer, vilket vissa gärna antyder.

Men själv förstår jag inte varför man rekommenderar en klumpig, omodern och osäker bil som är dyr i drift. Framför allt inte när det finns en längre lista med bättre bilmodeller  än vad 7/900 är på i princip alla punkter från säkerhet till driftkostnader, några av modellerna på listan är tillverkade av Volvo dem med.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
IceEyes Varningar: För många..
5 mars 2013 · 2 552 Inlägg

DrenneR skrev:

OpelP1 skrev:
Fast en e34 eller e39 är ju inte direkt några kul bilar, gamla rwd volvos är ju iaf enkla och gedigna.

går inte att gämföra en gammal volvo (antar du menar typ 740/940) med t.ex en e34, enda som kan vara bättre med volvo är att reservdelar kan vara lite billigare.

Kanske du och de mer radikala BMW-entusiasterna här bör intala er den bistra sanningen att Bayerns stolthet inte är så brutalt överlägsen som ni lyckats inbilla er? Givetvis är E34 en kompetent bil, men ditt argument att modellen är vassare än 740/940 i alla ronder utom reservdelarna är naturligtvis inte korrekt.

Generellt lägre inköpspris, större utbud i Sverige, större chans att hitta ett exemplar i acceptabelt skick, mer lättillgängliga reservdelar, bättre utrymme, och mer stryktåliga motorer är några argument som talar till Volvos fördel.

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
DrenneR
5 mars 2013 · 336 Inlägg

IceEyes skrev:

DrenneR skrev:

OpelP1 skrev:
Fast en e34 eller e39 är ju inte direkt några kul bilar, gamla rwd volvos är ju iaf enkla och gedigna.

går inte att gämföra en gammal volvo (antar du menar typ 740/940) med t.ex en e34, enda som kan vara bättre med volvo är att reservdelar kan vara lite billigare.

Kanske du och de mer radikala BMW-entusiasterna här bör intala er den bistra sanningen att Bayerns stolthet inte är så brutalt överlägsen som ni lyckats inbilla er? Givetvis är E34 en kompetent bil, men ditt argument att modellen är vassare än 740/940 i alla ronder utom reservdelarna är naturligtvis inte korrekt.

Generellt lägre inköpspris, större utbud i Sverige, större chans att hitta ett exemplar i acceptabelt skick, mer lättillgängliga reservdelar, bättre utrymme, och mer stryktåliga motorer är några argument som talar till Volvos fördel.

stryktåligare tycker jag inte dom e, gör inte så mycket dock för de finns lik överallt man kan plocka delar från. där e lika mycket utrymme i mina bilar, kombi vet ja inte hur de e med. tycker det är oftare man ser en skabbig volvo än en skabbig bmw iaf. gillar både volvo och bmw och av de nya så har jag hellre en volvo men när vi snackar 90-tal så har jag verkligen hellre bmw. hur som helst ja har sagt vad jag tycker, synd att de alltid blir värsta kriget så fort någon inte tycker volvo är de bästa.

BMW 535i (1990)
SportPilot Ubåtsingenjör
5 mars 2013 · 7 232 Inlägg

IceEyes skrev:

DrenneR skrev:

OpelP1 skrev:
Fast en e34 eller e39 är ju inte direkt några kul bilar, gamla rwd volvos är ju iaf enkla och gedigna.

går inte att gämföra en gammal volvo (antar du menar typ 740/940) med t.ex en e34, enda som kan vara bättre med volvo är att reservdelar kan vara lite billigare.

Kanske du och de mer radikala BMW-entusiasterna här bör intala er den bistra sanningen att Bayerns stolthet inte är så brutalt överlägsen som ni lyckats inbilla er? Givetvis är E34 en kompetent bil, men ditt argument att modellen är vassare än 740/940 i alla ronder utom reservdelarna är naturligtvis inte korrekt.

Generellt lägre inköpspris, större utbud i Sverige, större chans att hitta ett exemplar i acceptabelt skick, mer lättillgängliga reservdelar, bättre utrymme, och mer stryktåliga motorer är några argument som talar till Volvos fördel.

bättre utrymme och stryktåligare motorer håller jag inte riktigt med om ... möjligtvis är en 945 lite rymligare än en e34 touring men det är inte mycket. Och en m50b25 är en grymt stabil pjäs som står pall för mycket.

sen finns de andra fördelarna som du räknade upp... men de glömmer man jävligt fort när man kliver ur volvon och sätter sig i e34an. Saab 9000 är bla en bil som är tusen gånger mer bil än en 7/940... traktor känslan som finns där är inget trevligt

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Emiiilz
5 mars 2013 · 908 Inlägg

Modell: BMW 523I Touring
Årsmodell: 1999

Fördelar: Bra väghållning, riktigt bra komfort, Pålitlig, Mycket ALU undertill så rost är ingen större fara, Går tyst i motor, bra klipp i maskineriet, bra bromsar, går billigt för och ha en 6a, Farthållare, Regnsensor, El baklucka, Bra ljud, Bra värme, Bra stolvärme, Schyssta säten och en jädra massa mera.....

Nackdelar: Ganska stor och tung bil.

Modell: Volvo 200 - 900
Årsmodell:

Fördelar: Billiga reservdelar, Enkel funktion på det mesta.
Nackdelar: Vart är formerna? Är helljuset tänt tro? Satan va det blåser det ute idag! Dålig väghållning, ingen vidare komfort, mycket oljud ifrån allt, rosten biter gärna tag, dricker oftast endel soppa, dåliga bromsar, dålig effekt, turbo modellen har väl lite mera o hänga i granen ialf, osv.. osv..

Orka lägga ner sig mera.

Nissan Skyline R33 GTST "Tiger" (1994)
risodlarn
5 mars 2013 · 577 Inlägg

Rquired skrev:
Det behöver inte nödvändigtvis vara så att folk har något emot Volvo, en 850 eller S70 är vettiga bilar att köpa i den här klassen men 7/900? Det är en omodern bil på många vis och även om den håller väl är det långt ifrån något man kan misshandla hur som helst utan att problem uppkommer, vilket vissa gärna antyder.

Men själv förstår jag inte varför man rekommenderar en klumpig, omodern och osäker bil som är dyr i drift. Framför allt inte när det finns en längre lista med bättre bilmodeller  än vad 7/900 är på i princip alla punkter från säkerhet
till driftkostnader, några av modellerna på listan är tillverkade av Volvo dem med.

Ta då och rekommendera någon bil själv istället för att spä på denna diskussion.

Sen för att försvara mig lite lätt. Klumpig? Bra svängradie inte större än en annan bil med samma mått wink Den är omodern och den är osäker i krock men säker i drift. Man kan dö av ett motorstopp mitt i skogen i 30 minus lika gärna som i en krock. Mitt tankesätt! Du behöver inte ha samma eller tycka om det heller för den delen.

Vi ser olika på saker och ting men hur kan en volvo vara dyr i drift? Min gl drog 0.8 landsväg hade ingen värdeminskning och försäkringen låg på under 2000 om året. skatt ~2000

Jag kör inte aggressivt, jag kör effektivt.
risodlarn
5 mars 2013 · 577 Inlägg

DrenneR skrev:

IceEyes skrev:

DrenneR skrev:

går inte att gämföra en gammal volvo (antar du menar typ 740/940) med t.ex en e34, enda som kan vara bättre med volvo är att reservdelar kan vara lite billigare.

Kanske du och de mer radikala BMW-entusiasterna här bör intala er den bistra sanningen att Bayerns stolthet inte är så brutalt överlägsen som ni lyckats inbilla er? Givetvis är E34 en kompetent bil, men ditt argument att modellen är vassare än 740/940 i alla ronder utom reservdelarna är naturligtvis inte korrekt.

Generellt lägre inköpspris, större utbud i Sverige, större chans att hitta ett exemplar i acceptabelt skick, mer lättillgängliga reservdelar, bättre utrymme, och mer stryktåliga motorer är några argument som talar till Volvos fördel.

stryktåligare tycker jag inte dom e, gör inte så mycket dock för de finns lik överallt man kan plocka delar från. där e lika mycket utrymme i mina bilar, kombi vet ja inte hur de e med. tycker det är oftare man ser en skabbig volvo än en skabbig bmw iaf. gillar både volvo och bmw och av de nya så har jag hellre en volvo men när vi snackar 90-tal så har jag verkligen hellre bmw. hur som helst ja har sagt vad jag tycker, synd att de alltid blir värsta kriget så fort någon inte tycker volvo är de bästa.

Nu var det så att detta kriget började för att jag rekommenderade volvo så du får omformulera dig till: Synd att de alltid blir värsta kriget så fort någon inte tycker bmw är de bästa. Det var ju så detta kriget började.

Jag kör inte aggressivt, jag kör effektivt.
risodlarn
5 mars 2013 · 577 Inlägg

Emiiilz skrev:
Modell: BMW 523I Touring
Årsmodell: 1999

Fördelar: Bra väghållning, riktigt bra komfort, Pålitlig, Mycket ALU undertill så rost är ingen större fara, Går tyst i motor, bra klipp i maskineriet, bra bromsar, går billigt för och ha en 6a, Farthållare, Regnsensor, El baklucka, Bra ljud, Bra värme, Bra stolvärme, Schyssta säten och en jädra massa mera.....

Nackdelar: Ganska stor och tung bil.

Modell: Volvo 200 - 900
Årsmodell:

Fördelar: Billiga reservdelar, Enkel funktion på det mesta.
Nackdelar: Vart är formerna? Är helljuset tänt tro? Satan va det blåser det ute idag! Dålig väghållning, ingen vidare komfort, mycket oljud ifrån allt, rosten biter gärna tag, dricker oftast endel soppa, dåliga bromsar, dålig effekt, turbo modellen har väl lite mera o hänga i granen ialf, osv.. osv..

Orka lägga ner sig mera.

Opartiskt ser jag! Mycket bra!
Älskar dock "Är helljuset tänt tro?" för det är så väldigt sant tongue
Du fick en 5:a på skylinen också det är iaf en bil jag skulle ta framför en gammal volvo.

Senast redigerat av risodlarn (5 mars 2013)

Jag kör inte aggressivt, jag kör effektivt.
SportPilot Ubåtsingenjör
5 mars 2013 · 7 232 Inlägg

risodlarn skrev:

DrenneR skrev:

IceEyes skrev:

Kanske du och de mer radikala BMW-entusiasterna här bör intala er den bistra sanningen att Bayerns stolthet inte är så brutalt överlägsen som ni lyckats inbilla er? Givetvis är E34 en kompetent bil, men ditt argument att modellen är vassare än 740/940 i alla ronder utom reservdelarna är naturligtvis inte korrekt.

Generellt lägre inköpspris, större utbud i Sverige, större chans att hitta ett exemplar i acceptabelt skick, mer lättillgängliga reservdelar, bättre utrymme, och mer stryktåliga motorer är några argument som talar till Volvos fördel.

stryktåligare tycker jag inte dom e, gör inte så mycket dock för de finns lik överallt man kan plocka delar från. där e lika mycket utrymme i mina bilar, kombi vet ja inte hur de e med. tycker det är oftare man ser en skabbig volvo än en skabbig bmw iaf. gillar både volvo och bmw och av de nya så har jag hellre en volvo men när vi snackar 90-tal så har jag verkligen hellre bmw. hur som helst ja har sagt vad jag tycker, synd att de alltid blir värsta kriget så fort någon inte tycker volvo är de bästa.

Nu var det så att detta kriget började för att jag rekommenderade volvo så du får omformulera dig till: Synd att de alltid blir värsta kriget så fort någon inte tycker bmw är de bästa. Det var ju så detta kriget började.

nu är det inte bara bmw som är bättre än en 7/900... kolla gärna på motsvarande mercor  190e tex, väldigt många gånger bättre bil.

och snackar vi ekonomi och omoderna bilar är golf 2 ganska oslagbar ... lägre skatt än volvon lägre försäkrig, lika billiga om inte billigare reservdelar + att den dricker mycket mindre

eller kanske en.. tja opel omega ? eller saab 9000

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Rquired Allmänt envis
5 mars 2013 · 12 512 Inlägg

risodlarn skrev:

Rquired skrev:
Det behöver inte nödvändigtvis vara så att folk har något emot Volvo, en 850 eller S70 är vettiga bilar att köpa i den här klassen men 7/900? Det är en omodern bil på många vis och även om den håller väl är det långt ifrån något man kan misshandla hur som helst utan att problem uppkommer, vilket vissa gärna antyder.

Men själv förstår jag inte varför man rekommenderar en klumpig, omodern och osäker bil som är dyr i drift. Framför allt inte när det finns en längre lista med bättre bilmodeller  än vad 7/900 är på i princip alla punkter från säkerhet
till driftkostnader, några av modellerna på listan är tillverkade av Volvo dem med.

Ta då och rekommendera någon bil själv istället för att spä på denna diskussion.

Sen för att försvara mig lite lätt. Klumpig? Bra svängradie inte större än en annan bil med samma mått wink Den är omodern och den är osäker i krock men säker i drift. Man kan dö av ett motorstopp mitt i skogen i 30 minus lika gärna som i en krock. Mitt tankesätt! Du behöver inte ha samma eller tycka om det heller för den delen.

Vi ser olika på saker och ting men hur kan en volvo vara dyr i drift? Min gl drog 0.8 landsväg hade ingen värdeminskning och försäkringen låg på under 2000 om året. skatt ~2000

Det stämmer att de har en snäv svängradie men det är knappast den enda faktorn när 495cm pråm skall baxas runt. Sedan ser jag ingen anledning att dra upp några exempel när tråden redan har sex sidor med flera bra tips, och visst är driftsäkerhet en viktig faktor men den egenskapen finns hos de flesta väl skötta bilar och är inget exklusivt för Volvo 7/900.

Med dyr i drift syftar jag på de löpande kostnaderna eftersom ungdomar sällan springer runt med tjocka plånböcker, äldre Volvo dricker mycket bränsle särskilt med tanke på att effekt och prestanda är högst måttlig.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
risodlarn
5 mars 2013 · 577 Inlägg

CHEEVA skrev:

risodlarn skrev:

DrenneR skrev:

stryktåligare tycker jag inte dom e, gör inte så mycket dock för de finns lik överallt man kan plocka delar från. där e lika mycket utrymme i mina bilar, kombi vet ja inte hur de e med. tycker det är oftare man ser en skabbig volvo än en skabbig bmw iaf. gillar både volvo och bmw och av de nya så har jag hellre en volvo men när vi snackar 90-tal så har jag verkligen hellre bmw. hur som helst ja har sagt vad jag tycker, synd att de alltid blir värsta kriget så fort någon inte tycker volvo är de bästa.

Nu var det så att detta kriget började för att jag rekommenderade volvo så du får omformulera dig till: Synd att de alltid blir värsta kriget så fort någon inte tycker bmw är de bästa. Det var ju så detta kriget började.

nu är det inte bara bmw som är bättre än en 7/900... kolla gärna på motsvarande mercor  190e tex, väldigt många gånger bättre bil.

och snackar vi ekonomi och omoderna bilar är golf 2 ganska oslagbar ... lägre skatt än volvon lägre försäkrig, lika billiga om inte billigare reservdelar + att den dricker mycket mindre

eller kanske en.. tja opel omega ? eller saab 9000

Jag tänker inte föra diskussionen vidare, volvo suger. Men golf är ju en småbil. Tror inte någon blev chockad över att den drog mindre.

Jag kör inte aggressivt, jag kör effektivt.
risodlarn
5 mars 2013 · 577 Inlägg

Rquired skrev:

risodlarn skrev:

Rquired skrev:
Det behöver inte nödvändigtvis vara så att folk har något emot Volvo, en 850 eller S70 är vettiga bilar att köpa i den här klassen men 7/900? Det är en omodern bil på många vis och även om den håller väl är det långt ifrån något man kan misshandla hur som helst utan att problem uppkommer, vilket vissa gärna antyder.

Men själv förstår jag inte varför man rekommenderar en klumpig, omodern och osäker bil som är dyr i drift. Framför allt inte när det finns en längre lista med bättre bilmodeller  än vad 7/900 är på i princip alla punkter från säkerhet
till driftkostnader, några av modellerna på listan är tillverkade av Volvo dem med.

Ta då och rekommendera någon bil själv istället för att spä på denna diskussion.

Sen för att försvara mig lite lätt. Klumpig? Bra svängradie inte större än en annan bil med samma mått wink Den är omodern och den är osäker i krock men säker i drift. Man kan dö av ett motorstopp mitt i skogen i 30 minus lika gärna som i en krock. Mitt tankesätt! Du behöver inte ha samma eller tycka om det heller för den delen.

Vi ser olika på saker och ting men hur kan en volvo vara dyr i drift? Min gl drog 0.8 landsväg hade ingen värdeminskning och försäkringen låg på under 2000 om året. skatt ~2000

Det stämmer att de har en snäv svängradie men det är knappast den enda faktorn när 495cm pråm skall baxas runt. Sedan ser jag ingen anledning att dra upp några exempel när tråden redan har sex sidor med flera bra tips, och visst är driftsäkerhet en viktig faktor men den egenskapen finns hos de flesta väl skötta bilar och är inget exklusivt för Volvo 7/900.

Med dyr i drift syftar jag på de löpande kostnaderna eftersom ungdomar sällan springer runt med tjocka plånböcker, äldre Volvo dricker mycket bränsle särskilt med tanke på att effekt och prestanda är högst måttlig.

Sant

Jag kör inte aggressivt, jag kör effektivt.
KinazzZ
5 mars 2013 · 235 Inlägg
Riktiga tyska bilar driver på bakhjulena!
Audi A4 TDI (2008)
Christoffer91 Avstängd
5 mars 2013 · 101 Inlägg

Min första bil va en volvo 740 gl...Den höll jätte bra hade den i 2år och det va aldrig några problem med den..men jag lekte aldrig med den heller..Är inte mycket för sånt...Att den höll bra är väl det som va bra med den hehe

Det dåliga med den ? Slö för att börja med har liksom bara 115häst, tråkig insida jämför man med en bmw i samma årsmodell så är det som ett rymdskepp inuti. tråkiga former på utsidan..tråkig bil helt enkelt

Har haft en del bilar sen des. Bmw,Volkswagen,volvo c70 m.m och allt är bättre än en 700/900 dom är fula och tråkiga och långt ifrån bra man kan komma. ni som säger att det fortfarande är den bästa bilen som finns tror jag inte har åkt i något nyare än -00...det är min åsikt..

Ska du ha fin första bil för vettig peng och omkostnader så tycker jag bmw eller vw smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang