Har en motor som jag håller på och trimma. Landar närmare 265hk. info om motorn :531 topp med smidda ventiler 46 in o 40 ut. dubbla ventilfjädrar mm.max portad,planad fräsning av avgashuset mm.gröna r spridare 465cc. insuget är inte bestämd än vilket jag ska använda men fundera på ett rakt med öppna trattar. sen marinvev med smidda staka o smidda mahle kolvar( allt balanserat). OBS MOTORN ÄR EN INSPRUTARE INTE EN TURBO=)det är en 230f motor Behöver hjälp vart man köper packningar, vevlager ja allt som kräver att få ihop motorn igen. Men känner att jag vill ha förstärkta grejer som håller för hårdare körningen så frågan är vart hittar man det? Tacksam för svar. Har finkammat google men inte hittat något. Tack i förhand mvh Daniel
i och med att du har insprutning på motorn så hade jag gått till volvo och köpt packningar lager mm
hade det varit en förgasarmotor så hade jag nog gått till ... hmm folkraceshoppen.se... kan du iofs göra även om du har insprutning då det inte är någon större skillnad på lager och packningar
Jasså då ska jag in å kika på det man tackar Volvo här jag bor är värdelösa tyvärr Men jag är mest bekymrad om vevlager och ramlagren ifall nya original klara 300hk. Vill inte sätta dit något som går sönder efter tung fot Kostar en del att få mer mos i en insprutare så man vill ju inte riskera FÖR mycket som sagt