Slimbastard skrev:
Säger som föregående, att köra LS motor och förgasare känns bara dumt. Då kan du köra med 140 breda däck och träfälgar när du ändå håller på.
Nu e jag ganska så dålig på V8or, men är det inte genrellt så att man har skitstarka motorer, och allmänt kassa lådor efter? Menar man behöver ju inte mer än 3-400 häst ur en turbo 4-6a för att det ska gå utahelvete, men då har man oftast 5-6växlade lådor med bra utväxlingar.
Vet inte om du körde en 4vxlad låda eller vad du hade för nått.
Skulle jag vara du så hade jag nog inte stirrat mig så blind på HK siffran (Vilket man får intrycket att du gjort nu)
Njaa.... Jänkarna kan det där med växellådor. Dom är mer eller mindre bäst på det faktiskt. Det är Borg-Warner som tagit fram T-56 lådan. Johnny får själv tala om ifall han har den gamla T-56 eller den nyare uppgraderade Tremec TR-6060.
Men dom här lådorna har användts i många olika bilar som behöver en stark konstruktion:
Applications
Aston Martin DB7 Vantage, 1999–2003
Aston Martin V12 Vanquish, 2001–2006
Chevrolet Corvette, 1997–2007
Chevrolet Camaro, 1993-2002
Dodge Ram SRT10, 2004–2006
Dodge Viper, 1992–2007
Ford Mustang Cobra, 2003–2004
Ford Mustang Cobra R, 2000
Ford Falcon XR6, XR6T, XR8
FPV F6 Tornado/Typhoon, GT/GT-P 2004–2008
General Motors GM F platform V8 cars, 1993–2002
Holden Commodore 1998–2008
Holden Monaro, 2001-2006
GM M12
2001–2004 Chevrolet Corvette Z06
2004–2006 Pontiac GTO
2004–2007 Cadillac CTS-V
GM MN6
2004–2007 Chevrolet Corvette
GM M10
2005–2006 Chevrolet SSR
2006–2008 Holden VE Commodore
GM MZ6
2005–2007 Chevrolet Corvette Z51
Pontiac Firebird/Trans Am, 1993–2002