2471
Sök

Ska nysatt solfilm se ut så här?

302 Inlägg
17 mars 2013
Nu är det redan många som svarat, men som dem andra har skrivit ska det absolut inte se ut sådär.
Tonar man själv och man inte är så kräsen kan man nöja sig med det resultatet.

Har nästan svårt att tro att någon vill lämna iväg en kundbil sådär!

Bjarud.se - Styling, Tuning, Bilstereo, Multimedia
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Återförsäljare för: Digital Designs, Kove, Hertz, Alpine, Sony, Dynamat, STP, Stinger,
PlastiDip, JOM, Regula Tuning, RDX Automotive, 3M, Oracal, och många fler..

957 Inlägg
17 mars 2013
hangman skrev:
mattish skrev:
3700:-

Kusinens bil är det.

Herregud 3700 kr det var det dyraste jag hört för en toning !

Bara be dom göra om göra rätt, och 500 spänn rabatt pga att man får va utan bil och krångla !!

bilglass experten    vill ha 4500  så  det var inte det dyraste tongue

957 Inlägg
17 mars 2013
Har hört att Autofolia i malmö är grym duktiga på tonarutorna så kolla med de

bilder.ulfw.se
1 103 Inlägg
17 mars 2013
Det där är damm mellan rutan och filmen, jag hade aldrig betalat en krona för det där.

"He who sacrifices freedom for security deserves neither"

Foto/Bilnörd
1 541 Inlägg
17 mars 2013
Gissar på slarvigt rengjort eller smutsiga fingerar på fel ställen. Jag skulle bett dom göra om eller begärt prisavdrag.

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712

2 452 Inlägg
17 mars 2013
det finns ju många som är solskyddsmontörer här på forumet,nån av dom kanske kan svara med o säga vad dom hade gjort i detta läget,typ ge dig råd.

döden kommer tillbaka

1 675 Inlägg
17 mars 2013
turbodeath skrev:
är ju jättemycket bubblor under det tyder ju på att han inte fått riktigt rent där ju...så där kan man få av lite sämre kvalitet på film,typ biltemas film eller kinaskitfilm.

båda biltemas och kinaskit går att få riktigt bra! rengöring,tempratur vid montering är A och O wink

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!

29 Inlägg
17 mars 2013
Trådstartare
Ja vi får se om han hinner inom imorrn och se hur dom ställer sig till det. Dom måste få agera utifrån resultatet och det ska bli intressant.

Tydligen nämnde dom bubblorna när han hämtade bilen och sa att dom skulle försvinna..

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 331 Inlägg
17 mars 2013
mattish skrev:
Ja vi får se om han hinner inom imorrn och se hur dom ställer sig till det. Dom måste få agera utifrån resultatet och det ska bli intressant.

Tydligen nämnde dom bubblorna när han hämtade bilen och sa att dom skulle försvinna..

Sa dom hur lång tid det skulle ta? Jag tycker ändå din kompis ska reklamera detta.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

3 059 Inlägg
17 mars 2013
Först som alla skrivit så är 3700 dyrt, det kostar det inte ens att tona 7 rutor på min stora touring på ett välkänt, stort och seriöst företag.

Sen ser det som alla redan sagt inte bra ut med bubblorna.. En del av dom kommer att försvinna, ja, men inte allt det där.
Och finns det fukt i bubblorna och du tar ut bilen i minusgrader kommer den fukten frysa och då kommer "klistret" på filmen inte fästa som det ska och det kommer alltid vara ett märke där...
Som sagt, en del kommer försvinna men svårt att tro att allt gör det. Särskilt nu nör det är så kallt.
Senast redigerat av Smajly (17 mars 2013)

Rekondchef
265 Inlägg
17 mars 2013
Vi på Ditec i Hässleholm (IT-Däckservice och Ditec Bilvårdscenter) använder oss uteslutande av "SOLFILM" dvs Jörgen Stark, Solfilm i Skåne, för ett superproffsigt resultat varje gång! Erkänt mkt duktig yrkesman, flerfaldigt prisad, marknadens bästa solfilmer och fina garantier på utförda jobb! Välkommen in för en ev bokning nu eller i framtiden smile
Besök oss gärna på Facebook annars för att följa kommande jobb: http://m.facebook.com/itdackserviceochd … 0&_rdr

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
17 mars 2013
Bublorna försvinner inte å beror på damm mellan ruta å film.. Har desvärre det samma på min som också e proffstonad å fick också höra att det skulle försvinna.. Vilket det INTE gör ser exakt samma ut 4 år senare.. Å firman som gjorde det finns inte längre..

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

OUTLAW1
18 mars 2013
tonade min bmw 528 iM för massa år sedan och betalade 5000:- för alla rutor utan framrutan.
hade också småbubblor precis som dessa du har. Det beror på damm helt enkelt.
Montören sa att dom godkänner max 5st dammprickar inom ett område på runt 6x6 cm..
dom gjorde om min bakruta samt sidoruta utan att klaga.
Tydligen sätter sig vissa filmer efter ca 2-4 dygn och vissa prickar försvinner..
Men detta som du visar upp här var bland det värsta jag sett.....och då har jag sett mååånga toningar.
Vill inte firman åtgärda detta så häng ut dom ordentligt.

865 Inlägg
18 mars 2013
turbodeath skrev:
är ju jättemycket bubblor under det tyder ju på att han inte fått riktigt rent där ju...så där kan man få av lite sämre kvalitet på film,typ biltemas film eller kinaskitfilm.

det har aldrig med kvaliten på solfilmen utan på den som lägger...

3 059 Inlägg
19 mars 2013
JaggaChafen skrev:
Bublorna försvinner inte å beror på damm mellan ruta å film.. Har desvärre det samma på min som också e proffstonad å fick också höra att det skulle försvinna.. Vilket det INTE gör ser exakt samma ut 4 år senare.. Å firman som gjorde det finns inte längre..

Å varför vänta 4 år !! innan man reagerar?? Och varför har du så mycket bubblor efter 4 år  och varför tror du firman INTE finns längre..= INGA proffs !

Som sagt så kan man få bubblor av andra anledningar än damm och en hel del bubblor kan försvinna när filmen satt sig och klistret "härdat"..

TS ska säga till firman att han inte godkänner filmen och ge ett datum för att göra om.. alltså att om bubblorna inte försvunnit inom en viss tid som firman angivit så ska jobbet göras om helt enkelt..
Alla dom kommer inte fösvinna oavsett hur lång tid det än går..
Senast redigerat av Smajly (19 mars 2013)

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
19 mars 2013
Smajly skrev:
JaggaChafen skrev:

Å varför vänta 4 år !! innan man reagerar?? Och varför har du så mycket bubblor efter 4 år  och varför tror du firman INTE finns längre..= INGA proffs !

Som sagt så kan man få bubblor av andra anledningar än damm och en hel del bubblor kan försvinna när filmen satt sig och klistret "härdat"..

TS ska säga till firman att han inte godkänner filmen och ge ett datum för att göra om.. alltså att om bubblorna inte försvunnit inom en viss tid som firman angivit så ska jobbet göras om helt enkelt..
Alla dom kommer inte fösvinna oavsett hur lång tid det än går..

Jag vänta inte 4 år med å reagera... Men ny e det 4 årsen å det ser exakt samma ut som dagen den sattes.

Hörde av mig straks efter å då fick jag svaret att det skulle försvinna om bilen bara stog lite i solen.. Sen slutade dom svara i telefon.. Sen försvann firman.. Detta va ett tag sen.

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

1 863 Inlägg
20 mars 2013
Har TS pratat med firman? Intressant att veta vad dom själva säger.

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.

128 Inlägg
20 mars 2013
Ser bedrövligt ut! Upprörande! Hoppas dom tar sitt ansvar och gör ett ordentligt jobb!

ARCHOIL Nanoteknikprodukt som rengör, smörjer, skyddar motorer, växellådor, bränslesystem mm.
Jay Leno´s garage presenterar Archoil

29 Inlägg
20 mars 2013
Trådstartare
Ja han har pratat med firman och 4 av rutorna var inte godkända, men bakrutan (bild nr2) skulle tydligen vara det?? Mkt märkligt.

Oavsett så byter dom all toning plus att dom sätter på en mörkare film med 5% genomsläpp. Den som sitter där nu ska tydligen vara 25% genomsläpp, men brukar man verkligen se igenom rutorna då?

Sök