Rödljusrace

t5-r micke
9 juni 2010 · 301 Inlägg

OphanWitehall skrev:
Jag brukar nöja mig med att vara snabbast iväg upp till typ 70, sen slår jag av. Dumt att köra mycket fortare än man får inne i en stad!

inte ljuga nu!
alla vet ju att jordbruksmaskiner inte går fortare än 50! tongue

!!!Det är inte farten som dödar, det är sättet du stannar på!!!
NETTAN Girls go fast
9 juni 2010 · 893 Inlägg

t5-r micke skrev:

OphanWitehall skrev:
Jag brukar nöja mig med att vara snabbast iväg upp till typ 70, sen slår jag av. Dumt att köra mycket fortare än man får inne i en stad!

inte ljuga nu!
alla vet ju att jordbruksmaskiner inte går fortare än 50! tongue

HAHA big_smile

Japsdämpare på en volvo är som stegrande älgdekaler på en Japsbil.
Projekttråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=117874
Honda Civic Coupè "Angel Dust" (1994)
Opelmadness German cars, quality and beyond
10 juni 2010 · 8 197 Inlägg

canterbury skrev:
den bjuuuuuuuuuuuuuuuder jag på tongue


KennethL skrev:

canterbury skrev:
kom fram till ett rödljus en gång, brukar inte raca så mycket då jag är rädd om min ögonsten. Men denna gången var speciell, minns det som igår. Perfekta förhållanden, lagom varmt, arbetstempen var uppe och asfalten var torr som en torrboll... Då glider den här lilla sportiga saken upp bredvid mig, metallic röd, kromen glänste och föraren tittar lite snett på mig som man gör vid en liten invit till ett spontan race. Jag är genast med på noterna, pulsen höjer sig några snäpp och överröstar alla eventuella ljud vi kan åstadkomma... Försiktigt lägger jag i rätt växel. Och förberder mig för att i vilken sekund som helst släppa lös infernot... Försöker göra en uppskattning vad jag har emot mig, sneglar mot min potenta motståndare som stoltserar med minst en 20 växlars väloljad shimano kuggsats av dyraste monark. Jag tänker att min biltema citybike med lite bredare sadel kanske inte kan mäta sig. Fokus, fokus, fokus! SLÅR OM TILL GRÖNT och fan jag trampa allt jag var värd, efter halva övergångstället var jag minst ett par ekrar före loosern. Gissa om jag skrattade när han dessutom tog fel fil när han långt bakom mig cyklade på gångtrafikant sidan av trottoaren....

Haha tack för den, fick mig att le för mig själv. smile

Ja den garvade jag åt lääänge. smile

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
ChrilleBille Drar breställ genom McDriven
10 juni 2010 · 228 Inlägg

Jag o polarn va i Borås för ett par veckor sen.. på kvällen runt 12-1 tiden.  Vi hade vart hos en annan polare o skulle till Statoil 24 .. Är inte så hajj på den stan men vi åkte från knalleland bort mot 24an då.

Iaf, kommer fram till ett rödljus (vi åker i v70n, -99a 2,5t 193hk..)  och där står en S70 med TPC dekal i bakrutan.  Polarn säger "Racea eller?" o skrattar..

Så jag ställer mig brevid (dubbelfiligt) och varvar lite, får samma svar från S70n som f.ö. kördes av en brud smile ...    De blir grönt o vi gasar allt vad bilarna orkar, såklart spinner det mest i början.. Hann aldrig kolla hastigheter men vi kom till en rondell, bromsar ner o drar genom den, sen är det gasa igen.  Det är jämnt hela vägen.. 

Iaf så kommer vi till 24an som båda skulle till, går i o handlar osv sen när vi åker hänger tjejerna på igen, och efter en rondell mot knalleland igen så gasar vi .. Det va helt jämnt i princip hela vägen så ja vetinte vem som vann tongue Kul va det iaf..

No dice !
karlitoo
10 juni 2010 · 263 Inlägg

Körde faktiskt mot en RS4 igår, den med 420 hk, det var min bror som körde. Jag var före ända upp till ca 90 km/h då ja precis lagt i trean och hunnit gasa lite, men ja hade pytteliten tjuvstart tongue

Volvo 854 R - T-RÖD - STEG 3 AUTOTECH -
Masquerade Aldrig nöjd
10 juni 2010 · 804 Inlägg

Har endast testat på rödljusrace kanske tre gånger, vilket får räcka för min del, men ett minnesvärt sådant var nu i förra hösten då jag tog en R32 med vad som måste anses som god marginal. Man kommer inte speciellt långt med tribaler på huven. tongue

Livet är för kort för att äga Volvo.
TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
10 juni 2010 · 3 404 Inlägg

Rödljusrace är kul, har fått för mig att folk tror att det sitter en sugspis under huven för det är inte ovanligt att man brukar ligga först innan man ska slå av big_smile

Rock'n Roll
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
mrpalmer
1 oktober 2011 · 796 Inlägg

Oj, kanske man blir avstängd för att bumpa en sån här oaktiv tråd? Men tkr den är förjävla rolig att läsa i så let´s give it a try! big_smile

Tycker de är sjukt kul att stå vid ett rödljus när man övningskör t.ex. i caben också kommer de upp någon "busig" bil bredvid som inte alls förväntar sig att man ska gasa när de sett att man övningskör, sen är man först ifrån rödljuset upp till angiven hastighet! big_smile

Hemma bra, garaget BÄST!
RD_87 Skrotsamlare
1 oktober 2011 · 4 031 Inlägg

De två dummaste jag kan minnas var en idiot i en "kundvagnsstukad" BMW 316/318 som skulle åka ifrån min gamla 245 GLT vid Tensta, gick inte bra. Den andra var en unge i en sierra som levde i villfarelsen att raggarbilar är tunga & slöa...

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
Bjork_Pagen Scania Euro 6 Trucker
1 oktober 2011 · 219 Inlägg

THEBADGUY skrev:

Johan.T. skrev:
Dedär med att bli ifrånkörd av en lastbil måste ju inte kännas riktigt bra alltså tongue då jag kör varje dag med en Scania så drar man ifrån endel bilar (starten så att säga).. en jobbar kompis stod brevid mig i sin Nissan micra o ville rejsa med mig som satt i Scanian utan last då.. ojoj va han tog i med den stackars micran men tog han starten? hehe needå wink

Många tror ju att en lastbil går jävla slött....men en tom lastbil med 500 hk+ är de rätt bra bit i wink

Men en Scania 500(som ja själv kör) som är tex en dragbil är inte direkt svåra att dra med vid ett rödljus, då du kan starta en sådan i tex 4:ans kugge o dra den från stilla stående till 50-60knyck innan man växlar(beronde på hur mycket man vågar varva skitet)! Så en gammal sleden jetta eller så brukar inte gå om föräns man når fartspärren;)

Laddtryck är beroende framkallande, speciellt i en 16liters Turbo diesel V8;)
uman
1 oktober 2011 · 25 Inlägg

Drog ett röd ljustace mot en evo 8, jag hade fullsat bil, han satt själv. De stog jrm på hans bil, så trofé den va mapad där. Vi börja gasa lite, sen blev de grönt och vi drog iväg, jag lede de första 100 meterna sen kom han, men de konstiga va ju de att jag hade en helt orginal impreza gt och full bil. Kan ju ha varit så att han inte hitta gasen eller blev överaskad!? Vem vet?

mustang07
2 oktober 2011 · 146 Inlägg

Likt många andra i denna tråden har även jag utmanats senaste var för nån vecka sedan en s60 alt. en s80 tänkte inte så mycket på modellen vid tillfället, dom varvade och pekade på att vi skulle tävla, jag skrattade och fortsatte mitt telefon samtal, lade i trean och bara väntade på att det skulle bli grönt, volvon stack iväg med ett litet skrik medan jag stod kvar och skrattade åt att dom faktikst trodde att jag skulle tävla med dom.

Den jag kommer ihåg mest är dock med vinterbilen (855:a) och en relativt ny bmw (tidigt 2000-tal) kör upp brevid mig vid ett rödljus och varvar och har sig, vid grönt kör jag och ser att bmw;en står kvar med motorstopp. hehe

RD_87 Skrotsamlare
2 oktober 2011 · 4 031 Inlägg

Kom just ihåg en kul som min mor berättat för mig, hon var chaffis i en -68 chevelle med slö 307 under huven och hela bilen full av tjejer. Vid ett rödljus så utmanar en kille i en 140 och när de drar iväg så hänger han med ca 30m, han glömde att slänga i 2an och sköt motorn! big_smile

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
Thedriftking
2 oktober 2011 ·

Jag kommer ihåg ett race, rullar sakta in vid ett rödljus, där det står en nyare v50 med två ungdomar i.
Dom glor på bilen, vi glor tbx, vi åker en skyline r33, när det slår om till grönt kör vi lätt iväg och dom ger fullt, vi ligger ändå precis bakom och då ger vi fullt, kör om på ställ och släpper sen av, dom kör om igen, men kör av i en "snabb av fart till höger" medans vi tar rondellen som tar lite längre tid, men vi ger fullt då och lägger oss bredvid dom och gör tummen upp smile sen drar vi där i från


En annan jag kommer ihåg va från samma dag, vi skulle ha ett litet race mot en Z4 cab (känner föraren) .. när vi låg precis bredvid dom så kom "ladd peaken" så WGn öppnade och passageraren höll för öronen allt va han kunde ;P

Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 oktober 2011 · 3 929 Inlägg

Var lite oseriös racing tidigt som fan på morgonen i somras på väg till jobbet i tjejbilen.
Första omgången regnade det och då gasade jag mot en Subaru Impreza. Låt oss säga såhär, Subarun sladdade utav helvete utan något grepp alls och det gick knappast fort (bara sladd). Så gissa hur det gick för mig i bakhjulsdrift.
Andra gången var det en väldigt kvick Nissan 200SX. Men var väl ingenting. Han kom flygande förbi mig och jag försökte gasa men spann bara (torrt) och sedan när jag fått greppet och började knapra in på honom så släppte han gasen sad

EDIT: Kom just på en kul sak!
Lånade fars ånglok och skulle köra hem en polare.
Kör upp till ett rödljus där det står en röd BMW E30 i riktigt risigt skick, låter som en traktor och han varvar på lite. Jag tycker det ser kul ut, det blir grönt och han drar iväg med full gas (gick väl lika snabbt som en kundvagn) så jag stämplade med oljepråmen. Hahhahaha det var inget snabbt rejs inte! Men jag vann wink
Kul som fan dock! Vi satt och asgarvade och dom i BMWn hade jävligt kul också! ^^

Senast redigerat av Thunderbird88 (3 oktober 2011)

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Juvakka
3 oktober 2011 · 1 697 Inlägg

Drog mot en ferrari 430 eller nåt sånt förra veckan vid ett rödljus. Jag hade saaben och det vart ju inte mycket till chans men lika kul för det, fick ju höra ferrarin vråla big_smile

Senast redigerat av Juvakka (3 oktober 2011)

Saab 900 "T16" (1992)
zovix Maskinbefäl
4 oktober 2011 · 1 038 Inlägg

Inget rödljusrace men ändå...

På väg från polarn i Stockholm, bilen fullastad 3 pers och vi har en envis dåre som ligger så nära bakom att jag ser hur han tuggar fradga i backspegeln.,.

Går ner på tvåan, svänger lungt in på motorvägsavfarten, går inte mer än 30 och ser att nu jävlar börjar den fradgetuggande monstret i backspegeln bli rött av ilska samtidigt som jag hör hur det varvas bakom mig. Ja ja tänker jag och stämplar... 2 ut - 3 ut - 4ut slår av strax efter 200 och saktar ner mot laglig hastighet. får sen syn på han ca 400 bakom.. Grymt kul...

Jag kör en trevlig audi 1,8Ts något handpålaggd ;-) med en 600hk... 200 under huven och 400 innanför pannbenet när hornen växer ut...

Mvh Magnus

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...
Mitsubishi Galant "4x4 Race edition" (1993)
Eddy Galen, inte dum.
4 oktober 2011 · 1 324 Inlägg

zovix skrev:
Inget rödljusrace men ändå...

På väg från polarn i Stockholm, bilen fullastad 3 pers och vi har en envis dåre som ligger så nära bakom att jag ser hur han tuggar fradga i backspegeln.,.

Går ner på tvåan, svänger lungt in på motorvägsavfarten, går inte mer än 30 och ser att nu jävlar börjar den fradgetuggande monstret i backspegeln bli rött av ilska samtidigt som jag hör hur det varvas bakom mig. Ja ja tänker jag och stämplar... 2 ut - 3 ut - 4ut slår av strax efter 200 och saktar ner mot laglig hastighet. får sen syn på han ca 400 bakom.. Grymt kul...

Jag kör en trevlig audi 1,8Ts något handpålaggd ;-) med en 600hk... 200 under huven och 400 innanför pannbenet när hornen växer ut...

Mvh Magnus

Det är i sådana situationer man vill ha en skrotbil man skiter i så man kan bromsa tillräckligt så personen bakom blir skrämd och inte hinner reagera så han kör in i kofångaren bak. Sedan när han stannar så kan man ta ut dagens stress och frustrationer på honom om han är jävlig.

PITSTOP Bygger BMW ///M Touring
4 oktober 2011 · 1 152 Inlägg

Eddy skrev:

zovix skrev:
Inget rödljusrace men ändå...

På väg från polarn i Stockholm, bilen fullastad 3 pers och vi har en envis dåre som ligger så nära bakom att jag ser hur han tuggar fradga i backspegeln.,.

Går ner på tvåan, svänger lungt in på motorvägsavfarten, går inte mer än 30 och ser att nu jävlar börjar den fradgetuggande monstret i backspegeln bli rött av ilska samtidigt som jag hör hur det varvas bakom mig. Ja ja tänker jag och stämplar... 2 ut - 3 ut - 4ut slår av strax efter 200 och saktar ner mot laglig hastighet. får sen syn på han ca 400 bakom.. Grymt kul...

Jag kör en trevlig audi 1,8Ts något handpålaggd ;-) med en 600hk... 200 under huven och 400 innanför pannbenet när hornen växer ut...

Mvh Magnus

Det är i sådana situationer man vill ha en skrotbil man skiter i så man kan bromsa tillräckligt så personen bakom blir skrämd och inte hinner reagera så han kör in i kofångaren bak. Sedan när han stannar så kan man ta ut dagens stress och frustrationer på honom om han är jävlig.

Tills du stöter på fel persson dvs wink

Följ: 323Ti på instagram för att följa projektet på Insta.
Eller M2F89 för att följa m2 ”kombi” projektet.....
BMW M3 F81 "M3 Touring" (2014)
thelaughingmadman
4 oktober 2011 · 711 Inlägg

zovix skrev:
Inget rödljusrace men ändå...

På väg från polarn i Stockholm, bilen fullastad 3 pers och vi har en envis dåre som ligger så nära bakom att jag ser hur han tuggar fradga i backspegeln.,.

Går ner på tvåan, svänger lungt in på motorvägsavfarten, går inte mer än 30 och ser att nu jävlar börjar den fradgetuggande monstret i backspegeln bli rött av ilska samtidigt som jag hör hur det varvas bakom mig. Ja ja tänker jag och stämplar... 2 ut - 3 ut - 4ut slår av strax efter 200 och saktar ner mot laglig hastighet. får sen syn på han ca 400 bakom.. Grymt kul...

Jag kör en trevlig audi 1,8Ts något handpålaggd ;-) med en 600hk... 200 under huven och 400 innanför pannbenet när hornen växer ut...

Mvh Magnus

Tjena mannen.
När du läser det här - ta fram ditt körkort - klipp det i bitar. Folk som medvetet hindrar trafik bör lynchas på torget.

Mvh Jonathan

Volvo 940 SE 2.3 "Den gråa faran" (1997)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang