Rödljusrace

Rquired Allmänt envis
15 februari 2012 · 12 512 Inlägg

Daahornbo skrev:
Okej men håller mig till vad jag tkr om saken jag hade rätt hastighet vill han om får han fan gasa han får inte ens enligt lag köra om enligt lag om han kör över 100 smile

Det är precis lika olagligt att hindra andra i trafiken som att köra för fort, och som du har beskrivit visade han tydligt att han ville om dig. Det absolut sista man skall göra om man övningskör är att leka polis i trafiken, och dessutom är det få hastighetsmätare som visar korrekt hastighet.

Dina 100km/h på mätaren är i praktiken snarare lite över 90km/h, så inte nog med att du hindrade en annan bil, du körde dessutom för sakta och tvingade honom till att göra samma sak.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
M103
15 februari 2012 · 1 570 Inlägg

Jag var med om nåt liknande för ett tag sen. Åkte på E18 från Norrtälje där det är 1 filigt/2 filigt. Hade en Audi Q5 en meter bakom mig när jag körde i enfiligt. Själv höll jag avståndet (som vanligt) till bilen framför som körde lite segt. Jag blev trött på att Audin inte höll avståndet så när det blev två filer så körde jag om bilen framför och körde ifrån Audin. Men nog tusan kom han tillbaka efter 1 km i full fart och började pressa sig förbi när filerna gick ihop, nästan så vi körde in i varandra. Sen bromsade han framför mig då han hamnade bakom en lastbil. Fattar ingenting. Helt onödigt.

Senast redigerat av M103 (15 februari 2012)

RobbanForsell
15 februari 2012 · 292 Inlägg

Skit stad som man bor i kryllar det av massa BMV´s ... och massa snorungar som kör.. bästa va killen som tokvarvade sin/eller sin fars M3 mot min volvo 740 89a... hmm vad händer jo killen får MOTORSTOPP !!!

Volkswagen Passat "Gotlänningen" (2013)
SportPilot Ubåtsingenjör
15 februari 2012 · 7 232 Inlägg

RobbanForsell skrev:
Skit stad som man bor i kryllar det av massa BMV´s ... och massa snorungar som kör.. bästa va killen som tokvarvade sin/eller sin fars M3 mot min volvo 740 89a... hmm vad händer jo killen får MOTORSTOPP !!!

hahaha... men du ska ju va lycklig över att staden är full med bmws wink här runt om kryllar det utav volvos

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
RobbanForsell
15 februari 2012 · 292 Inlägg

CHEEVA skrev:

RobbanForsell skrev:
Skit stad som man bor i kryllar det av massa BMV´s ... och massa snorungar som kör.. bästa va killen som tokvarvade sin/eller sin fars M3 mot min volvo 740 89a... hmm vad händer jo killen får MOTORSTOPP !!!

hahaha... men du ska ju va lycklig över att staden är full med bmws wink här runt om kryllar det utav volvos

Hmm lycklig o lycklig det är Södertälje vi snackar om... 80% BMV´s  tongue

Volkswagen Passat "Gotlänningen" (2013)
SportPilot Ubåtsingenjör
15 februari 2012 · 7 232 Inlägg

RobbanForsell skrev:

CHEEVA skrev:

RobbanForsell skrev:
Skit stad som man bor i kryllar det av massa BMV´s ... och massa snorungar som kör.. bästa va killen som tokvarvade sin/eller sin fars M3 mot min volvo 740 89a... hmm vad händer jo killen får MOTORSTOPP !!!

hahaha... men du ska ju va lycklig över att staden är full med bmws wink här runt om kryllar det utav volvos

Hmm lycklig o lycklig det är Södertälje vi snackar om... 80% BMV´s  tongue

aha då förstår jag hehe

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
M103
15 februari 2012 · 1 570 Inlägg

Marcus- skrev:

M103 skrev:
Jag var med om nåt liknande för ett tag sen. Åkte på E18 från Norrtälje där det är 1 filigt/2 filigt. Hade en Audi Q5 en meter bakom mig när jag körde i enfiligt. Själv höll jag avståndet (som vanligt) till bilen framför som körde lite segt. Jag blev trött på att Audin inte höll avståndet så när det blev två filer så körde jag om bilen framför och körde ifrån Audin. Men nog tusan kom han tillbaka efter 1 km i full fart och började pressa sig förbi när filerna gick ihop, nästan så vi körde in i varandra. Sen bromsade han framför mig då han hamnade bakom en lastbil. Fattar ingenting. Helt onödigt.

Det logiska hade väl varit att släppa förbi honom när det blev tvåfiligt istället för att gasa på roll tongue

För det hade ju du aldrig gjort med din 540?? smile

aha_100
15 februari 2012 · 535 Inlägg

Man hamnar aldrig i den här situationen om man hela tiden håller en bra marginal över fartbegränsningen (Y)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang