Rödljusrace

Von_Liechten Hemlig Agent
27 februari 2007 · 8 Inlägg

Waltazhaar skrev:

Von_Liechten skrev:
Vilka racer ess det verkar finnas... finns iaf några som erkänner att dom förlorat någon gång.
Sen tycker jag personligen att man ska försöka köra ansvarsfullt, då det finns annat folk ute på vägarna som kanske inte vill bli ihjälkörda av någon speedfreak som måste visa alla hur snabbt och bra han kan köra.

Fan du är ju nästan lika klok som jag, det gillar vi! tongue

Efter man har läst ett par sidor här så ser man att det är ganska många som kör race inne i stan......  Där brukar det ofta vara mycket folk som går, cyklar och kör bil. Med andra ord många att köra på och kanske ha ihjäl om man har otur.

Jag skulle inte kunna leva med mig själv om jag kört ihjäl en kompis eller en annan person bara för att "visa" att min bil är snabbare än din.
När jag sitter själv i bilen och det inte är någon trafik så gasar jag(Inte inne i stan eller bostadsområden.), Då är det bara mitt liv jag leker med och ingen annans.
Lite OT men men, många klagar över att män mellan 18 -25 har så dyra försäkringar. Men om ni verkligen kör som ni skriver är det inte så konstigt.

Senast redigerat av Von_Liechten (27 februari 2007)

andrem1988
27 februari 2007 · 129 Inlägg

Du skulle nog dra min volvo i alla fall..

Kör du före så väntar jag på dig där framme.
Gör som ford köp volvo!
http://www.garaget.org/?car=42150
Denxor
23 januari 2008 · 217 Inlägg

Det roligaste rödljusracet var när jag inte var berred på det. Det kommer upp en golf eller liknande. Nu blir det race tänkte jag glatt. Men så tog jag en titt vad det var för person bakom ratten i den bilen, en kärring. Neeej, tänkte jag, nu blir det inget race sad Så när det slog om till grönt så tog jag det lungt, men det gjorde icke kärringen, så när hon låg 2 billängder före så ser jag att hon kollar bak på mig för att se om hon drog mig. Jag bara what the .. ! Så var jag ju bara tvungen att försöka dra henne. Slängde i tvåan och drog om  ^^

G O O G L E .com - Man's best friend.
Thaien
23 januari 2008 · 933 Inlägg

Von_Liechten skrev:

Waltazhaar skrev:

Von_Liechten skrev:
Vilka racer ess det verkar finnas... finns iaf några som erkänner att dom förlorat någon gång.
Sen tycker jag personligen att man ska försöka köra ansvarsfullt, då det finns annat folk ute på vägarna som kanske inte vill bli ihjälkörda av någon speedfreak som måste visa alla hur snabbt och bra han kan köra.

Fan du är ju nästan lika klok som jag, det gillar vi! tongue

Efter man har läst ett par sidor här så ser man att det är ganska många som kör race inne i stan......  Där brukar det ofta vara mycket folk som går, cyklar och kör bil. Med andra ord många att köra på och kanske ha ihjäl om man har otur.

Jag skulle inte kunna leva med mig själv om jag kört ihjäl en kompis eller en annan person bara för att "visa" att min bil är snabbare än din.
När jag sitter själv i bilen och det inte är någon trafik så gasar jag(Inte inne i stan eller bostadsområden.), Då är det bara mitt liv jag leker med och ingen annans.
Lite OT men men, många klagar över att män mellan 18 -25 har så dyra försäkringar. Men om ni verkligen kör som ni skriver är det inte så konstigt.

WORD

BMW M5 (1999)
Kesler
23 januari 2008 · 3 650 Inlägg

Retade en liten kille i nån slags jeep på sveavägen i somras, körde gammal cheva chevelle raggarbil..vi stog vid ett rödjus å jag varvade å kollade på honom, han skakade bara på huvet å skrattade, varvade lite mera, men han ville inte..sen blev de grönt å han drog iväg som ett jävla skott big_smile tongue

glnrt
23 januari 2008 · 76 Inlägg

MeloveGolf skrev:

vaughn skrev:
Roligast är ju helt klart alla jävla sketna volvo bilarna... så jävla pinsama med sina kapade fjädrar och wunderbaums i rutan.

Enda roliga är ju att i kga finns fan inget annat än sänkta 740 med 8" avgassystem smile

haha så sant. Rätt så kul faktiskt när dom stackarna försöker rejsa

beemern .......
23 januari 2008 · 2 655 Inlägg

har förlorat vid ett rödljus mot en skåpbil en gång när ja körde brorsans E30, en TDI, skulle dra på men de bara spann fult ut både 1:an 2:an då de hade regnade så han drog ifrån oss hahaha tongue men vi garva mest åt den saken tongue.


annars har ja bara hunnit race:a mot en tuktad opel omega 3000, låg jääävligt jämt men jag ville inte ligga på 100+km/h inne i stan så ja släppte gasen och utanför stan blev de ingenting då min styrbox brann precis då man kom utanför stan. sad...

Senast redigerat av beemern (23 januari 2008)

Masterworks
23 januari 2008 ·

Var ute med grannen i hans Viper, kom upp vid ett rödljus där det stod
en nyare Ferrari med en slipsjocke o hans dam!

Självklart mucka grannen race med honom, slår om till grönt och vi trycker pelle i botten,
lämnar Ferrarin i ett rökmoln!

Kollar bakåt och ser att han inte kommer iväg, förmodligen såg han inget för all rök! hehehe... cool

Markolainen
23 januari 2008 ·

Själv brukar jag gasa på lite med Ka:ntongue
Men eftersom det varit vinter nästan hela tiden jag haft den så har jag inte haft möjlighet att rasta ur den helt mot en annan bil.

Nova_70
23 januari 2008 · 104 Inlägg

Idiot i fet kebabkittad turkpulka på mölndalsvägen, Novan hade lite orolig  tomgång så jag fick trixa lite med gasen vid rödljuset och han trodde jag "Muckade" .... Han gav järnet, jag gasade på lite lätt när det blev grönt, sen flög fan i mej & trampade plattan i mattan vilket resulterade i ett präktigt bredställ i ca 70-90 ? förbi turkpulkan. Han vek av vid nästa rödljus......

Senast redigerat av nova383 (23 januari 2008)

Dogs have owners, cats have staff....
Chevrolet K1500 "SOPTRUCK III" (1991)
Rushman Evolution Garage
23 januari 2008 · 1 299 Inlägg

precision skrev:
volvo 740 turbo mot min s2 . trodde han skämta först . eller att den var ordentligt trimmad men icke . chippad till Hela 240 hk enligt honom ,hade 230hk i min då

Volvo 740 (vråltrimmad minst 400hp enligt sig själv) brötade å hade sig å jag hade ganska blygsamma 250 originalhästar å det visade sig vara ännu en raggare som gjort hål i ljuddämparen å fick således tredubbla effekten... Han vann inte.

Sky´s the limit...
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
23 januari 2008 · 5 753 Inlägg

nu ska vi se här...

när jag hade min sierra 2,9 så vart det ett och annat race

en gång svängade jag ut från max här i stan och for bort mot LIDL och efter mig kommer en omega 3000 så jag kryper i 20km/h kanske och han kör upp gemsides med mig och hånflinar åt mig, näe tänkte jag, inget race för min del, men när han inte gav sig så slängde jag i 1an (eftersom det gick så sakta) och stämplade, han var bara över, åkte ifrån han rätt friskt men sedan kommer en tvärkurva lite längre bort så jag saktar ner eftersom jag tyckte att jag hade vunnit, men det tyckte inte han för då kommer han i full fart på utsidan om mig i tvärkurvan, så det släpper för han och han far av vägen, ut på trottoaren och sedan in på vägen igen och håller på att plocka fronten på min sierra... aja lite längre bort vände vi och åkte tillbaka, och jag kör samma "raggar sväng" igen, och tro inte på fan att han följer efter mig och vill räjsa på samma ställe igen, men den här gången hann han gasa före mig så han får ett litet försprång men innan han har hunnit passera min bil helt så är jag förbi han igen.... sedan ville han inte räjsa nå mer när han förmodligen insåg att den där opel omega 3000 inte gick bättre än min sierra big_smile... men jag vart lite förbannad när han skulle om i den där kurvan jag skrev om iaf mad för er som är från sundsvall eller har varit här så är det kurvan vid fraktarna efter järnvägen jag snackar om!


sen hände en annan lustig sak när jag hade 2,9an också.. jag står vid ett rödljus och så dyker det upp en golf 2a bredvid mig med 2st ungdomar i, jaha tänkte jag, nu ska vi räjsa för jag tänkte att en liten golf 2a ska väll inte vara nå problem när jag åker 2,9 liters V6, men ack fick jag för det, för när det vart grönt så drog den jäveln iväg som en jävla raket! och bara lät och pös och hade sig, då var det ju nå jävla turbo bygge i skiten big_smile så då fick man ju en hel del pisk... och då insåg jag att man ska inte underskatta andra bilar haha big_smile lol


sen när jag hade min sierra 2,0 dohc så skulle jag räjsa mot en polares sierra 2,8 (den som jag har nu!) och när det vart grönt så drog vi iväg och vi körde fan jämt trots att jag hade 1 person mer i min bil plus att det var en 2,0a.. näe min gammla sierra 2,0 dohc gick förjävla gott den smile

sen har man ju nåra fler race också men orkar inte skriva så mkt nu så ni för nöja er så länge smile


och jag kan stå för att jag har fått pisk en hel del gånger i rödljus race utan att skämmas, men kan även säga att jag har vunnit en hel del med tongue

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Peter_A a.k.a aLan.
23 januari 2008 · 281 Inlägg

kom ikapp en audi rs4:a av nyare årsmodell.. (sedanen) med s60in..

låg brevid han och skickade i 3an i drygt 100.. han låg fortfarande jämnsides å sen försvann han bara tongue haha fyfan vad dom går! trodde jag hade parkerat så fort han stack iväg.. nån som vet hur många häst det är i dessa?

Mvh

falloutboy
23 januari 2008 · 1 723 Inlägg

Markolainen skrev:
Själv brukar jag gasa på lite med Ka:ntongue
Men eftersom det varit vinter nästan hela tiden jag haft den så har jag inte haft möjlighet att rasta ur den helt mot en annan bil.

vi kan ju köra ett spontanrace när våren kommer. wink

Nichlas_H Leg. Däckbrännare!
23 januari 2008 · 547 Inlägg

Peter_A skrev:
kom ikapp en audi rs4:a av nyare årsmodell.. (sedanen) med s60in..

låg brevid han och skickade i 3an i drygt 100.. han låg fortfarande jämnsides å sen försvann han bara tongue haha fyfan vad dom går! trodde jag hade parkerat så fort han stack iväg.. nån som vet hur många häst det är i dessa?

Mvh

Tror dom ligger på 400+ om ja inte minns fel tongue

Hellre en kråka i näsan, Än en skata i sängen!
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
24 januari 2008 · 5 753 Inlägg

Peter_A skrev:
kom ikapp en audi rs4:a av nyare årsmodell.. (sedanen) med s60in..

låg brevid han och skickade i 3an i drygt 100.. han låg fortfarande jämnsides å sen försvann han bara tongue haha fyfan vad dom går! trodde jag hade parkerat så fort han stack iväg.. nån som vet hur många häst det är i dessa?

Mvh

haha nått liknade hände mig med i sommras när jag hade min gammla sierra 2,9... ligger på motorvägen och glider, plötsligt kör det förbi en ruggigt snygg S4 av nyare modell eller om det var en duktigt trimmad A4, en kombi var det iaf med feet varvmätare osv på panelen.. men iaf så hängde jag på han och kör om han (alltså han räjsade inte med mig då) och sen lägger han sig bakom, och när jag är uppe i ca 220km/h (på mätarn) så kör han upp gemsides med mig och sitter och tittar på oss och flinar, sedan petar han ner en växel(!) och bara försvinner, man bara ser hur audin suger ner sig i bakändan när han drar iväg i den farten(!!)  fyfan va man tappade hakan alltså tongue.. den audin skulle inte jag ha tackat nej till kan jag säga big_smile

Senast redigerat av _Glenne_ (24 januari 2008)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Batta
24 januari 2008 · 1 353 Inlägg

THEBADGUY skrev:

NiclasT skrev:
Åkte hem från jobbet i Camaron så kom det en lastbil som skulle rejsa och det var ju lite smått kul, haha.

Känner faktiskt en som har blivit dragen av en lastbil, min kompis körde en Peugoet av något slag, stod vi ett rödljus, kom upp en Scania 500 bredvid, Scanian hade övertaget dom första 150 m, sen lyckas min kompis acc i fatt.... big_smile..behöver jag säga att min kompis skämdes?

jag har blivit ifrånkörd av en scania 500 jag också tongue
åkte mercedes 300 24v, och fick storspö av den första 150-200 metrarna .

There's no replacement for displacement
BMW 528iAT (1998)
Portal Filkörning?
24 januari 2008 · 852 Inlägg

crusade runt lite med farsans v50 med "stora" 1,8 liters motorn med sjuka 125 häst yikes  hade bara kört mazda 626 med 90 häst innan så de va en del skillnad tyckte jag tongue

i alla fall så stod jag först vid ett stoppljus på en tvåfilig 70 raka och en 9000 av äldre modell kör upp jämnte mig.. kollade in och de va 4 ungdommar i den (jag va själv) å så gasa han på lite och flinade mot mig.. tänkte nu jäklar ska han få smisk moahaha

de blev grönt och jag peta till gasen och for iväg som en raket tittade mot han  och han spann en del... peta i tvåan och full gasa, tittade tillbaka på han och han drar iväg som en komet sad kände att jag blev lite ledsen då när ett gammalt as med 4 pers i drar om den nya fina räser bilen sad men vafan vad ska man göra xD

muffl0n Bajsapa
24 januari 2008 · 316 Inlägg

ja åkte me en kille i en epa en gång som körde rödljus race mot en nyare bmw ( vet ej modell) vi tog han tongue tackvare att det hände något me hans bil, det rök ganska kraftigt ur motorn smile

oumi "audiot"
24 januari 2008 · 287 Inlägg

Jag är för feg för att rejsa bland bilar inne i staden, är rädd att köra över intet ont anande rullator/barnvagn. Däremot ute på landets småvägar ojojoj. Har torskat en del och vunnit en och annan med. (A)

"... Vi hamnade i alla fall inte på taket"
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang