Rödljusrace

alex_side Neerd
24 januari 2008 · 1 596 Inlägg

Nipfel skrev:
Som ämnet säger, ett av de roligaste man kan göra på väg hem från skola/jobb.

Och idag så hände något rent löjligt! En honda civic HB (samma som min) men med den minsta motorn på runt 75hk(enligt vv) kom å ville raca, jag me mina 125hk vann med det dubbla, så, vad är det löjligaste som  muckat race med er? smile

det löjligaste var när vi stod brevid en gubbe med en gammal toyota.... gubben var med gammal, fosil typ... iaf båda stod och gasa och vi bara skrattade som fan.... sen när det blev grööönt då jäävlar...gubben var nog rally förare:P satan vad han drog asså..."pinsamt" roll

Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...
NxV ElectroRaggare
24 januari 2008 · 883 Inlägg

Som sagt innan, det är nästan roligt när fjäderkapade 740:isar med biltema toning och 4" avgassytem kommer och ska mucka med en..

Jag blev förföljd av en sådan i 20-25 minuter när jag var ute och vårvädrade SS:en.
VolvoJä***n slickade mig i röven runt hela stan, och varvade med sin lilla turbo (verkar vara en sjukdom bland ungdomar, -de där med dumpventiler... smile )
Iallafall trötnade jag på honom i en korsning när han la sig 40-50 cm bakom mig och varvade sin lilla motor..
Så jag blev tvungen att begrava honom i rök innan jag puttrade iväg igen.
Då svängde han åt andra hållet smile

Chevrolet Tahoe -99 4x4 på M/T 33x13,5X20 däck
Dodge M880 -77 Blivande skogskung!
Chevrolet Tahoe LT "NxV" (1999)
Volkswagen Arteon "GT-R" (2018)
neckwomen_88
24 januari 2008 ·

Var och handlade med mor min i hennes dödligt sega Suzuki Grand Vitara när vi hamnar bredvid en 850 (har jag för mig)....vägen är 2 till 1-fillig, så han tänker dra om oss innan hans fil försvinner - morsan utbrister barskt  "nehej du, nu ska vi allt visa vem som bestämmer!!" och drar på för fulla muggar - snacka om att han blev förvånad, och jag likaså big_smile


...i övrigt verkar det vara populärt att utmana tjej i bmw vid rödljus

MrTegefeldt Stålverksarbetare
24 januari 2008 · 372 Inlägg

Jag brukar inte tänka på vem som fortast från röd-ljuset... Jag tänker mer på vem som är snabbast fram till nästa tongue
Kan va rätt smart att tänka så när man kör 740GL big_smile

Subaru Impreza WRX STI "Petter Solberg Edition" (2005)
Joo
24 januari 2008 · 741 Inlägg

Får aldrig upp några halv slöa bilar bakom mig tyvärr, men det är inget svårt och hitta bilar som vill rejsa här i stan, räcker med att man åker några varv på stan så kommer det alltid om det är bra och fint väder upp någon som ligger och trycker några cm vid bakluckan..

Men det mesigaste som kört upp bakom mig och hållt på och svänga ut i vägen och vill att jag ska gasa var en Audi a4 med 150 hk..

Det värsta är en Subaru impreza med 280 hk och en Audi s4 på över 300 hk som en klasskompis har tongue och tyvärr så blev jag dragen av båda 2 roll sjukt vad 4 hjulsdriv är bra vid acc i rondeller och liknande..

Senast redigerat av Joo (24 januari 2008)

beta
24 januari 2008 · 804 Inlägg

Jag har bara varit med om två "race" under mina 3år med körkort, ett med förstabilen, 320cia mot en golf 3:a i lödde, började bakom och fick kämpa med sega automatlådan för att ens hänga med golfen mellan rondellerna. Sen i somras fick jag en e46:a i röven på 2-1vägen mellan dalby och veberöd. Blev 2filigt, jag gasade på 3:an och 4:an med mr2:an och drog ifrån lite första omgången, släpte av när det blev enfiligt igen, nästa gång det blev tvåfiligt igen samma historia men bmw-föraren var mer med på noterna denna gången och låg mig i baken tills 4:an var urvarvad (220km/h mätarfart) och jag släppte av igen, det är inte kul att rejsa med en slö bil som ser snabb ut, det svider än mer när folk hänger på en. sad

tobee
24 januari 2008 · 735 Inlägg

Var påväg hem ifrån nattjobbet för några sommrar sen, klockan var 05, solen sken, motorvägen var rak och torr. Läge för att testa toppfarten på räserbmwn såklart! BMW 320 -88 med 129 pigga hästar! Muhaha, nu ska den tuktas, var det enda jag hade i hjärnan.

Kör upp på motorvägen och gasar, efter några kilometer började jag komma ikapp en Audi kombi och släpper på gasen. när jag kommer lite närmare ser jag 4 stora utblås, en trimmad RS4a;) Självklart lägger jag mig bredvid och flinar mitt största fånigaste flin till den ensamma individen i bilen. Lika självklart är han/hon(Jag tyckte det såg ut som en brud men vettefan:P ) med på noterna och gasar på lite smått samtidigt som jag växlar ner och ger absolut max.

När vi nått runt 200 händer något mäktigt, den bilden kommer jag aldrig glömma, RS4an sätter sig på baken och drar iväg med ett vrål!!! Efter 10 sekunder såg jag inte bilen längre. Helt sjukt vilka häftiga bilar det där är. Särskillt när dom är lite trimmade, för några 250 km/h var det då inte tal om här, det gick betydligt fortare!

Hur som helst så var det nog det fjolligaste som muckat race med denna RS4a:P Brukar aldrig gå in i race där jag vet att jag får spö, med detta var ett undantag. Och värt det!

Senast redigerat av tobee (24 januari 2008)

tobee
24 januari 2008 · 735 Inlägg

Om vi nu ska snacka att bli IFRÅNKÖRD av löjligaste bil har jag rätt många på listan när jag körde runt i min gamla A3 1.8T Quattro, chippad till 220 pigga turbohästar.

Tänk er en original Audi A3, 5 dörrars, kalsongblå UTAN fett utblås. Ser inte det minsta kaxig ut va? Många var dom stackars Volvo T5, SAAB AERO och kanske framförallt BMW E36 325 och 328 som gick in och trodde på en självklar enkel seger, men som fick se kärringbilen långt framför sig vid varenda rödljus:P SLEEPER ÄGER!!

Till och med impreza GT och WRX fick se sig frånåkta några gånger, dock berodde det nog främst på kass förare, eller så berodde det på att dom trodde att dom skulle vinna utan att behöva ge max

SLEEPER är nog det häftigaste man kan åka runt i mitt tycke.

Senast redigerat av tobee (24 januari 2008)

MrTurbo Better than God \o/
24 januari 2008 · 1 882 Inlägg

Med Mustangen har jag fått flera underliga race. Ofta är det de man INTE vill gasa mot som är med, de mer intressanta motståndarna är svårare att få på kroken.

En cool kille i en Nissan Sunny Gti, en bonne i en 240 turbo och den äldre herren i en slö BMW hör nog till dem som borde låtit bli och som man bäst kommer ihåg.

Hade snackat med en kille från stan som kör en rätt hårig AutoTech trimmad 850, han trodde omöjligt att han skulle förlora mot mig så när tillfälle gavs skulle vi ta ett race. Någon dag senare hade jag vart ute en sväng med familjen och puttrade fram i ca 80 på 70vägen genom stan. Då kommer han i 850 i säkert 150 blås och drar förbi. Efter det påstår han att han drog mig och att hans 850 går bättre än Mustangen...   Smart kille...

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)
Saab 900 S "40-årskrisen" (1991)
Saab 900 2,3i "Cabben" (1997)
Ford Mustang HT "30årskrisen" (1967)
MrTurbo Better than God \o/
24 januari 2008 · 1 882 Inlägg

tobee skrev:
Brukar aldrig gå in i race där jag vet att jag får spö, med detta var ett undantag. Och värt det!

Det brukar faktiskt jag, ett race är ett race...   tongue

Minns två tillfällen jag vart frånkörd och ändå tyckte det var helt underbart kul. Ena gången var när jag hade min gamla 99 EMS -75 med lite extra soppa tryck. Den var skapligt pigg för sin ålder och när jag rullade upp brevid en gubbe i 60årsålden bakom ratten i sin Porsche 911 trodde jag aldrig att han skulle nappa. I rusade jag motorn lite och gav allt Saaben höll. Gubben kom halvhjärtligt efter. Vid andra trafikljuset hann det knappt bli grönt innan Porschen försvinner i fjärran med två svarta streck efter sig. Gubben KUNDE gasa!!!

Andra tillfället var med en original 900s på 145 hkr. En tyskreggad M5 kommer upp i vänsterfilen med en stor dubbelaxlad husvagn efter...  Oj vad pisk jag fick!  haha

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)
Saab 900 S "40-årskrisen" (1991)
Saab 9-3X "BlackPanter" (2010)
Saab 900 2,3i "Cabben" (1997)
tobee
24 januari 2008 · 735 Inlägg

Kom på en historia som min arbetspolare berätta för mig förra vecka. Han låg på motorvägen mellan falun å borlänge en kväll med sin trimmade octavia RS, Körde väl i sisådär 130-140 blås när någon plötsligt kom bakifrån å la sig precis i häcken på honom. Efter några kilometer blev han citat: "lite trött", växlade ner och drog upp i 230 blås. Ni som åkt på denna motorväg kanske vet att några kilometer innan man kommer till rondellen i borlänge, där motorvägen slutar, så finns det lampor efter vägen. Gissa vad killen såg när han titta till i backspegeln här. Jodå, bilen bakom började närma sig igen... Volvo... blå... vit.. Gissa om han höll på att skita på sig? tongue Efter att snuten gett en rejäl utskällning skrev han ner hastigheten till 139 och böter på 4500:-, vi har snälla poliser här i trakten:D

NxV ElectroRaggare
24 januari 2008 · 883 Inlägg

Jag har blivit omkörd av en limosine på vägen mellan oskarshamn - kalmar när jag låg i ~130.. -klockan halv 4 på natten.

Chevrolet Tahoe -99 4x4 på M/T 33x13,5X20 däck
Dodge M880 -77 Blivande skogskung!
Chevrolet Tahoe LT "NxV" (1999)
Volkswagen Arteon "GT-R" (2018)
Lalle87
24 januari 2008 · 262 Inlägg

Rejsade  mot en R32 med golfen

tro det eller ej men jag förlorade

WeDo
24 januari 2008 · 3 390 Inlägg

Rejsar i princip aldrig... Men när tjejen tog studenten och vi var på väg hem (jag, tjejen, brorsan) i saaben så kör vi om en svart 9-3 aero (nya modellen) kort därefter dyker han upp bakom... SLänger i trean och försöker dra... Men sakta glider han lätt förbi smile   Han var ifs själv och vi 3 st... Men men, kul var det...

Håller med andra här... Jag vet att med mina ca 240hk är som en piss i universum nuförtiden men det är ju alltid kul att se hur andras bilar går... Sen om man vinner eller inte är sak samma tycker jag...

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre
TheFinnishFlash Avstängd
24 januari 2008 · 1 266 Inlägg

Körde efter en audi som jag trodde var en vanlig audi...sen när vi kom till en rondell så drar han på utavhelvete..flyger runt rondellen..och jag efter..men jag hade inte en chans..den var förfan 4hjulsdriven vad det var för motor i den..
Vart dragen av en opel calibra turbo med...
Men kört ifrån Volvo 855 t-5..opel omega..Snabel 9000T den var chippad desutom..240Tic.. och massa icke turbo bilar tongue..inte så mycket att skryta över kanske, men jag väljer mina offer väl big_smile

Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden
gamlingen
24 januari 2008 · 5 198 Inlägg

MrTurbo skrev:
Med Mustangen har jag fått flera underliga race. Ofta är det de man INTE vill gasa mot som är med, de mer intressanta motståndarna är svårare att få på kroken.

En cool kille i en Nissan Sunny Gti, en bonne i en 240 turbo och den äldre herren i en slö BMW hör nog till dem som borde låtit bli och som man bäst kommer ihåg.

Hade snackat med en kille från stan som kör en rätt hårig AutoTech trimmad 850, han trodde omöjligt att han skulle förlora mot mig så när tillfälle gavs skulle vi ta ett race. Någon dag senare hade jag vart ute en sväng med familjen och puttrade fram i ca 80 på 70vägen genom stan. Då kommer han i 850 i säkert 150 blås och drar förbi. Efter det påstår han att han drog mig och att hans 850 går bättre än Mustangen...   Smart kille...

Det är ju så de små killarna gör... åker i kapp å kör om sen tror dom att dom har DRAGIT den andra bilen... drar gör man när BÅDA ger järnet,,, me som många säger,, wow jag drog den å den bilen,,,, visst,, åkte han på tomgången då eller *s*

FireTraXX DFFL
24 januari 2008 · 9 020 Inlägg

Inte ett rödljusrace, men en omkörning som heter duga.
Låg och tryckte i ~220-230km/h på E6:an med pappas förra bil och i backspegeln ser jag två lampor långt långt borta, innan jag vet ordet av så flyger en gul RS4 förbi som om jag stod stilla tongue

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Kungen-EssE
24 januari 2008 · 993 Inlägg

drog en cl500 med min m3 igår kväll.. rödljus race mitt i stan, vi hann köra 1ans och 2ans växel, sen bromsa vi in... men hans framdäck var vid mitt bakdäck, så det var inte så stor skyllnad..

Senast redigerat av Kungen-EssE (24 januari 2008)

Mercedes CLS 55 AMG V8 Kompressor "Performance Package" (2006)
Jukkas :]
24 januari 2008 · 469 Inlägg

spunk_totte skrev:
Jag skojade te det lite inne i stan när jag hade min Golf 1,6 -04:a.
Upp brevid mig kom en vrål trimmad 850 med dubbla utblås och jag kämde igen den vinröda volvon med Reg Poo XXX ifrån strippen jag gasade till lite för att skoja med honom bara att han drog iväg utav bara h-vete, rätt in i en taxi, När vi såg att alla personer klarat sig började vi garva nått enormt, å det roligaste av all tär att vi har det på film. ha ha ha

Killen som körde bilen verkar vara en schysst kille så det var klart man tyckte synd om honom.

lägg upp filmen då wink

falloutboy
24 januari 2008 · 1 723 Inlägg

Fick ruskigt med spö av en -70tals Trans Am med 6,6liter snurran. Våra däck tjöt som fan men det fanns inte en chans att jag skulle ta honom med min Trans. Den var för vass. Hela situatioen med tjutande däck, två Transar från olika generationer och den vrålvassa 70talaren gav mig ett brett leende. smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang